Talpa was zwaar in paniek na Akwasi-grap in VI

Talpa was behoorlijk in paniek na de grap van Johan Derksen over rapper Akwasi in Veronica Inside. Niet alleen de persvoorlichting, maar ook de directie zat op het puntje van zijn stoel. Dat onthulde de voetbalanalist vrijdagavond in Veronica Inside. Er ontstond mega-ophef na het zwartepietgrapje van Johan. Geheel onterecht, vindt hij nog steeds. “Ik maak een grapje over Akwasi en iedereen wist dat dat een grapje was. Het was niet eens zo’n slecht grapje, maar het was een grapje.”

Dat grapje bezorgde Talpa echter veel negatieve publiciteit. “Dan komt de voorlichtingsafdeling van Talpa van: ‘Paniek, paniek, want er komen boze telefoontjes uit het land.’ Die maken dan een persbericht van: we nemen afstand van alles wat met racisme te maken heeft. Nou, wij ook. Dat hebben we honderd keer aan tafel gezegd.”

Na het zwartepietgrapje van Johan Derksen begonnen Arie Boomsma en zijn vrienden op te roepen tot een adverteerdersboycot. Prima, de blokken zijn toch al erg lang, reageerde Johan.

Die grap viel bij de Talpa-top niet in goede aarde. “De directie meteen een mail: ‘Doe dat niet, geen olie op het vuur gooien, want het is een zeer ernstige zaak!’ Dan denk ik: pleur op, ga achter je mensen staan. De gekste mensen laten je vallen.”

Pedofiel

Je wordt in dit land bij het minste en geringste al voor van alles uitgemaakt, zegt Johan. “Al die klootzakken die zitten te wachten op een verspreking hier of een grapje wat verkeerd valt, die plakken je meteen een etiket op. Het trieste is dat serieuze media het opnemen. In de krant is het dan al een ‘racistische opmerking’.”

Wat een bullshit, vindt Johan. “Als we ons daar bij neerleggen, want wat willen ze? Ze willen iedereen die een mening heeft die afwijkt van hun mening, monddood maken in Nederland. Als we daaraan toegeven – en daar zijn we snel toe geneigd – dan is Nederland dadelijk één groot trutland. Ik heb het meegemaakt en ik ben in sommige dingen zo teleurgesteld.

Ik ben alles al geweest, behalve pedofiel. Ik zal ook nooit een klein jongetje over zijn bol aaien, want dan ben je de lul.

John de Mol

Johan laat zich de mond niet snoeren. “Ik ben 71 jaar en heb mijn hele leven een grote muil gehad. Ik ben onaantastbaar. Als John de Mol het te gek vindt worden, dan stuurt hij me weg, geef ik jullie een hand en dan ga ik zingend naar Drenthe terug. Ze kunnen van mij allemaal barsten! Ik blijf gewoon zeggen wat ik ervan vind en wat de consequenties zijn: die aanvaard ik graag.

Joh, het is allemaal hypocriet, achterbaks, het is om misselijk van te worden en ik heb er schijt aan!

Foto: SBS

75 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Boosterrolla
oktober 5, 2020 00:45

Johan heeft gelijk,we zijn een kleinzerig volk geworden die bij het minst of geringste staan te wijzen met ons vingertje. Om zo een schuldige aan te wijzen.
Als je dan nog de macht bij de adverteerder legt en als werkgever je ook nog laat chanteren door mensen die zeggen dat je jouw werkgever moet ontslaan of moet straffen heb je echt geen ballen meer in je broek en ben je totaal ongeschikt.

Die Arie Boomsma maar ook Akwasi mogen van mij snel vergeten worden door iedereen, laat ze aan de bedelstaf geraken, uitgekotst door iedereen en trap ze op straat.
Dit soort figuren zijn het vergif voor alles waar Nederland voor staat.

Gast
Theo
oktober 4, 2020 19:27

Ik droomde vannacht dat Derksen tussen de benen van staxx lag, toen werd ik gelukkig wakker.

Gast
010
oktober 4, 2020 13:24

Las ik dat Akwasi een eigen omroep wil oprichten met de naam ZWART en dat je daar volgens de omroepwet maar 50.000 leden voor moet hebben. Nou, laten de twee, Derksen en Gijp, hetzelfde doen en gegarandeerd dat er veel meer leden toestromen dan genoemd aantal. Kunnen ze ophouden met Veronica Inside en een paar keer in de week onder eigen naam de neergang van de nederlandse samenleving in de schijnwerpers brengen. Dat voetballen kunnen ze dan vergeten want wees eerlijk dat is zo’n armoe dat is de moeite niet meer waard om naar te kijken. Het enige dat nog leuk is, is de BBC met de wedstrijden in de Premier League.

Gast
John
oktober 4, 2020 11:22

@Roos,

Inderdaad. Zo zit het.

Gast
Roos
oktober 4, 2020 11:15

Ik sta vierkant achter Johan Derksen. Waarom zou hij zijn mond moeten houden en Akwasi niet. Hij heeft groot gelijk dat hij zegt waar het opstaat zouden meer mensen moeten doen dan waren we nu niet op weg om de afgrond in te storten. Maar mensen ga zo door dan staat een Akwasi en zijn vrienden straks op de tafel en wij zitten er onder als slaven. Daar gaat dit land heen.

Gast
Rieks folgerrs
oktober 4, 2020 10:42

Wanneer wordt vi inside nou eens een keer inhoudelijk zo dat we niet meer naar de schijtlol hoeven te kijken ,ik haak meestal af na enige minuten,oersaai , als je de collums van Derksen er bij haalt van het voetbal blad van jaren terug kom je de zelfde voorgekookte prut tegen, wannneer deze narcist zich zelf in bescherming ,ga lekker achter de muziek aan,,,,,

Gast
Woordkunstenaar
oktober 4, 2020 10:24

Johan is de echte woordkunstenaar.
Akwasi is een dwasi.

Gast
Robbedoes
oktober 4, 2020 10:21

Derksen geeft het zelf al aan, hij voelt zich onaantastbaar en heeft schijt aan iedereen. Hij mag graag ruzie maken, beledigen, kwetsen en recalcitrant zijn. Maar als hij zelf aangepakt wordt laat hij zien hoe gevoelig en kwetsbaar hij is. Dan loopt hij weg, dreigt met stoppen, gaat ongenuanceerd in de tegenaanval door te schofferen en te kleineren. Volgens Derksen is iedereen behalve hijzelf achterbaks en hypocriet. Maar goed zolang hij anderen dan jezelf te grazen neemt vindt een grote groep mensen hem een vermakelijke clown. Voor John de Mol is Derksen net als Meiland een goudmijn, want hoe opvallender ,afwijkender en vooral controversieler zijn artiesten zijn hoe meer kijkers en dus euros hij verdient.

Gast
Fred
oktober 4, 2020 08:34

Artikeltjes over Johan lopen altijd lekker…iedereen reageert als door een wesp gestoken….krijgt Derksen hier ook centen voor??

Gast
Erik
oktober 3, 2020 21:09

Derksen kruipt de laatste tijd enorm in de slachtofferrol. Laat het gewoon weer eens over voetbal gaan, dat is vast ook beter voor de kijkcijfers.

Gast
Saskia
oktober 3, 2020 20:35

Derksen heeft een grote bek, maar als het er echt op aankomt dan buigt-ie!

Gast
Zeurpiet
oktober 3, 2020 20:27

Johan heeft helemaal gelijk natuurlijk maar het is jammer dat hij het label “grapje” blijft gebruiken. Het zou beter staan als hij het een “misplaatste grap” ofzo had genoemd. In ieder geval iets zonder “tje”.

Verder vond ik die eerste uitzending van dit seizoen waarin ze nog even terugkwamen op de ophef wel het aller treurigste professionele dieptepunt voor de heren. Na al die weken hadden ze dit op zijn minst nog een beetje kunnen voorbereiden en afstemmen hoe ze dit konden aanpakken. Een totale afgang voor mannen die zo dik verdienen op TV

Gast
buurman
oktober 3, 2020 20:19

Ik had met Derksen te doen…wat een slecht verhaal

Gast
Oaklahoma K*t D00s
oktober 3, 2020 18:01

Is de schrijvende media misschien overgenomen door het grote geld en een Heele grote Deug agenda? Het wordt tijd dat de kranten weer onafhankelijk nederlands worden. En eventueel ook nog wat belastingvoordelen erbij dan. Want alleen dan krijgen we misschien weer een onafhankelijke nederlandse media terug met mogelijkheden voor echte nuchtere kwaliteit.

Gast
ICU
oktober 3, 2020 16:37

Fuckwasi is een kneus.

Gast
oktober
oktober 3, 2020 16:25

waar slaat dit nu op, niet die. typefout.

Gast
oktober
oktober 3, 2020 16:24

@Cassie,

Waar slaat die nou op. Derksen is een bladenmaker en een talkshow man. Die andere was een crimineel die een heel volk over de kling heeft gejaagd.

Zie jij de overeenkomst? Ik niet.

Gast
Peter
oktober 3, 2020 15:12

100 % mee eens Johan, perfect verwoord

Gast
010
oktober 3, 2020 14:39

Johan Derksen lijkt op ramkoers met Talpa. De punten die Derksen noemt zoals de enquete Veronica en de paniekerige reacties direktie Talpa betekenen een diskwalificatie van deze zogenaamde snelle omroep. Johan heeft groot gelijk om dat aan de kaak te stellen en het is goed dat het in de studio aanwezige publiek hem tracteerde op een groot applaus.

Gast
Cassie
oktober 3, 2020 13:51

Weten jullie welke andere snordrager een jaar of tachtig geleden ook dacht dat hij onaantastbaar was?

Gast
Oaklahoma Tuthola
oktober 3, 2020 13:25

Al die handlangers van het nieuwe fatsoens denken leven voor het negativisme, maar hebben dat zelf niet door.
Net als Mark Rutjes pretendeert goed voor neerlandje te zijn, maar in het echtje de boel aan de lopende band saboteert.
Maar een aardig burgemeestertje van de Efteling zou ie wel kunnen zijn!

Gast
Woordenkunstenaar
oktober 3, 2020 13:13

De grootste adverteerder die zich toen terugtrok (Albert Heijn) is een hypocriete, kapitalistische, racistische en grootste harddrugsverkoper van Nederland. Zij gaven personeel een cursus hoe men etnisch klanten kon profileren, zij ontslaan personeel als ze 20 jaar zijn, want dan zijn ze te duur. Zij verkopen het meeste tabak van Nederland en weigeren die uit de schappen te halen.(Lidl wel) Ahold verkoopt in combinatie met Gall&Gall veruit het meeste alcohol in Nederland. En dan gaat men mooi weer spelen omdat de slimme, aardige Zwarte Piet beledigd wordt, omdat hij vragend vergeleken wordt met een racistische, domme Akwasi. Albert Heijn moet worden geboycot.

Gast
gerard
oktober 3, 2020 12:26

@jeroen,

Nee Jeroen, deze mensen moeten helemaal niet van de buis. Laat Akwasi met zijn geweldsoproepende tweets en toespraken, die tot nu toe onterecht onbestraft zijn gebleven, maar weg van de buis blijven. Ik en vele, vele anderen zijn hem straalzat. We hebben geen geweldsoproepers en opruiers die hysterisch zijn nodig in nederland.

Gast
Karel
oktober 3, 2020 12:10

Derksen loog over dat zij Mojo inhuurde voor de tenten en de stoeltjes, het is een Mojo Event die behalve de stoeltjes en tenten ook de marketing, kaartjesverkoop en het regelen van de top artiesten voor hun rekening namen. Derksen kan niet eens artiesten van naam binnenhalen zonder de muziek maffia van Mojo, Derksen is slechts een trekpop van Mojo.

Gast
Xxxx
oktober 3, 2020 12:04

Johan Derksen is 71 jaar. Een voor vele hele wijze man. Hij zegt waar het op staat. Dat hij velen voor de schenen schopt och je kunt niet iedereen naar de mond praten. Het beste was dat social media net al 40 jaar geleden verdween. De mens moet niet teveel weten. Hoe minder je weet namelijk hoe meer rust er in de wereld komt. Mensen hitsen elkaar alleen maar op. Heel slecht voor de maatschappij als geheel.

Gast
Derksen
oktober 3, 2020 12:04

Ik zeg alles voor geld. Mijn domme volgers geloven mij ook nog

Gast
Garry glamour
oktober 3, 2020 11:57

Degene die zeggen dat Johan niet mag zeggen wat hij wil , hebben zelf ooit op de barricaden gestaan om voor de vrijheid van meningsuiting te zijn .
Nu hen dat slecht uitkomt , moet hij zijn mond houden , lekker hypocriet .
Iedereen in Nederland moet kunnen zeggen wat hij of zij vind , zolang je maar niet oproept tot geweld .
Akwasi en zijn vriendjes roepen op tot geweld , Johan roept niet op tot geweld , dat is het verschil .
Alle politieke partijen hebben wel iets waar ik het niet mee eens ben , maar ik ben blij dat ze zeggen wat ze vinden , dat is democratie.
In Nederland heerst de ziekte van selectiviteit , alleen willen horen wat in je straatje past , en daarop reageren .
De context waarin iets is gezegd of word geschreven doet er niet meer toe en verhalen worden niet meer helemaal gelezen , alleen de quotejes tellen .
Wees trots op iedereen die het vrij woord verdedigt , wie het ook is .

Gast
Xxxx
oktober 3, 2020 11:56

Jeroen: wie van de buis moet zijn al die gestoorden die in alles discriminatie en racisme zien. Veertig jaar geleden was dit probleem er niet namelijk. Deze gasten willen beren slangen en leeuwen zien die er niet zijn. Als ik me ga uitspreken hoe vaak ik in bijna 60 jaar tijd niet beledigd, bespot, uitgekotst, belachelijk, uitgelachen, gediscrimineerd ben dan kan ik wel een boek schrijven. Wie denkt dat ze dat alles de wereld uitkrijgen zou ik zeggen droom en slaap lekker verder. Dat is van alle tijden. Daar zal de mens, hoe naar en vervelend ook mee moeten leren leven. De mens blijft dat doen namelijk. Het is een onmogelijke opgave namelijk om elk mens met de neus dezelfde te laten kijken. Mijn devies is probeer een zo goed mogelijk mens voor je medemens te zijn en maak van iedere dag een leuke en plezierige dag. Dat los je echt niet op door alles te gaan verbieden.

Gast
aammehoela
oktober 3, 2020 11:52

Kijkcijfers zijn aardig stabiel. Te vergelijken met vorig jaar. En Johan heeft gewoon gelijk. Al te vaak wordt er op sociale media van alles en nog wat geroepen. Feit is dat de normale Nederlander dat gezeur over Zwarte Piet en racisme helemaal moe is. De felle reacties op M zegt wat dat betreft ook genoeg.

Gast
Jan de B
oktober 3, 2020 11:43

Ik denk dat 50.000 kijkers! van de week alles zegt over de populariteit van voetbal inside. Rip Derksen

Gast
Teuntje
oktober 3, 2020 11:27

Die Awkwardie is de oorzaak van alle ellende en is een racist niet Johan

Gast
animo
oktober 3, 2020 11:24

De mannen van vi hebben zich zo diep ingegraven en elkaar voor rotte vis uitgescholden toch zitten ze nu zitten ze onder dwang weer bij elkaar , om een klein beetje geloof waardig te blijven roept hij deze dingen , hij zou er goed aan doen om het te laten rusten , het gaat Derksen alleen om Akwasi hij vergeet dat een deel van zijn kijkers het verschil niet maken .

Gast
Cees
oktober 3, 2020 11:20

O ja, zonder lachzakken als sidekick.

Gast
Cees
oktober 3, 2020 11:18

Ook maakt Johan Derksen voor diverse omroepen een geweldig muziekprogramma.

Gast
anoniem
oktober 3, 2020 11:16

rubje

denkt dat Johan slapeloze nachten heeft

rondom Akwasi

Johan probeert het goed te maken

met het was een grapje

alleen ik twijfel dat het een grapje was

Nu veel witte hollanders partij kiezen voor Akwasi

wat gaan we hieraan doen voor johan

Johan neemt dit mee in zijn graf

iets wat zeker is

nederland

hoe kunnen we ervoor zorgen

dat deze 2 heren

Johan en Akwasi

dit 1 keer uitpraten

ik denk dat

Jorgen Raymann

of

Rene van der Gijp van VI zelf (rene is een guru)

of

Jack van Gelder

hier een einde aan kan brengen

is geen schande

nederland is van ons allemaal

vallen kan iedereen

opstaan is de kunst

wie gaat ervoor

rubje vond het zielig/jammer gister avond voor Johan Derksen

je kan ook goed lachen met Johan.

Gast
JasperV
oktober 3, 2020 11:13

En zo is het.

Gast
Een ander geluid
oktober 3, 2020 11:07

@Ron.
U heeft waarschijnlijk niet gekeken.

Gast
Polly
oktober 3, 2020 11:03

Derksen is een gevaar voor de samenleving. Hij denkt dat hij alles maar kan zeggen , iemand die niet in zijn straatje past wordt met de grond gelijk gemaakt, zulke mensen kunnen zich niet verdedigen. Ook de zenders hebben hier schuld aan ( hij komt te vaak op tv) Ik snap ook niet wat rtv Drenthe heeft bezield om hem in dienst te nemen

Gast
Tonny p
oktober 3, 2020 11:01

Ik vind dat we 5 december aquarium en sillyvana helemaal verrot moeten schoppen…dat verdienen ze.

Gast
Dries Roel Vink
oktober 3, 2020 10:54

@Jeroen Niet de presentatoren van VI moeten van de buis, maar Akwasi moet verdwijnen en dan het liefst in een donker zwart gat. Want die Ghanese haatzaaier is het echte gevaar en je bent wel erg dom en wereldvreemd om dat niet in te zien!

Gast
Dick
oktober 3, 2020 10:53

Johan heeft de spijker op de kop geslagen. Die man heeft 100% gelijk!

Gast
Sjaak
oktober 3, 2020 10:38

Dit is wat VI uniek maakt. Dit programma is met afstand het beste en meest oprechte programma van de Nederlandse TV. Derksen is een held. Geen politiekcorrect gelul maar gewoon zeggen waar het op staat.

Gast
Duco van Deugen
oktober 3, 2020 10:37

Als Johan echt had gewild, had hij onder het contract uit kunnen komen. De rechter kan een contract ontbinden als er sprake is van een ernstig verstoorde werkrelatie. En mij dunkt dat dit het geval was. De laatste uitzending kwam zelfs te vervallen door deze rel.
Johans ruggengraat is toch minder echt dan dat hij ons wil doen geloven…

Gast
CB
oktober 3, 2020 10:36

Met excuses voor de dubbelpost.
En wat Johan betreft: ik ben blij dat er ook nog wat niet gestileerde schoothondjes in Hilversum rondlopen. Heerlijk zo’n ruwe bolster.

Gast
CB
oktober 3, 2020 10:34

Talpa in paniek? Tja, ik ben ook weleens in paniek. En dan hoor je niemand :P

Gast
Ron
oktober 3, 2020 10:24

Het ging weer eens niet over voetbal gisterenavond. We weten het nu wel.

Gast
Grace
oktober 3, 2020 10:22

Held

Gast
Zomaar
oktober 3, 2020 10:09

Steeds weer uitspraken doen met maar 1 doel.
De media halen, en dat lukt elke keer weer, ook vandaag zijn de geselen van Derksen in de krant te lezen.
Maar het trekt uiteindelijk niet meer kijkers.

Gast
,WEST*DE ENIGE ECHTE
oktober 3, 2020 10:05

Puf iemand heeft mijn naam overgenomen vermoeiend ik ben de enige echte met alle onzin.

Gast
Bela
oktober 3, 2020 10:05

@theo, het is voor de Nederlandse bevolking ook heel jammer. Die hebben nu te maken met een vieze vorm van racisme door Akwasi en Co zelf. Met zijn ´zwart´. Hij wil juist polariseren, het is nog een leugenaar ook. Buiten zijn smerige geweldsoproepende talloze domme mededelingen op twitter en live overal. Heb je zijn ´raps´ wel eens gelezen ?? Puur racisme.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen