RTL 4 mist Linda de Mol niet: ‘Alles is goed ingevuld’

RTL 4 is niet in een zwart gat gevallen na het vertrek van tv-koningin Linda de Mol. Sterker nog: de bezetting bij de zender is prima op orde, dus op een terugkeer wordt momenteel niet per se gehoopt. Dat heeft televisiebaas Peter van der Vorst gezegd op NPO Radio 1. Een terugkeer van Linda is niet aan de orde. “Of ik het hoop? Op dit moment hebben we heel goede presentatoren en zijn al onze programma’s ook goed ingevuld, dus nee: op dit moment hoop ik het niet per se“, legt hij uit.

Dat wil niet zeggen dat Linda welkom is als ze terug wil komen. “Stel dat we ooit weer in gesprek zouden raken, dan staat de deur toch open.”

De relatie tussen Linda en RTL is momenteel niet heel goed, omdat de tv-ster nog steeds over de zeik is dat ze haar shows Oh Wat Een Jaar en Weet Ik Veel heeft moeten achterlaten.

Ondanks die strubbelingen, koestert Peter geen wrok. “Ja, Linda hoefde van ons niet weg. We zijn blij met onze presentatoren en ik zie geen reden waarom ze niet terug zou mogen komen, dus ja hoor. Voor talent is bij ons altijd plaats en Linda is een enorm talent.

Snapt ze dat ze voor haar broer John de Mol heeft gekozen? “Ja. Ik weet hoe sterk hun band is en ik weet wat John voor de carrière van Linda betekend heeft, ook aan het begin. Dan snap ik dat je kiest voor de loyaliteit aan je broer.”

Ik weet niet of ik dezelfde keuze zou maken, want er is ook nog loyaliteit aan je werkgever uiteraard, maar in het geval van John en Linda begrijp ik dat.”

Foto: KRO-NCRV

25 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
anonymous
oktober 26, 2020 13:20

SBS wordt binnenkort verkocht en.Linda keert op hangende pootjes
terug naar RTL

Gast
anonymous
oktober 26, 2020 13:17

Hele goede presentatoren….
Daarom zo vaak Carlo Boszhard op tv? 🤢🤮

Gast
G.ossip
oktober 26, 2020 13:09

En wat goedkoop om in dit geval Linda haar uiterlijk erbij te betrekken,kijk eerst eens in de spiegel eer je over een ander begint👋

Gast
G.ossip
oktober 26, 2020 13:07

Ik mag Linda wel,een vrouw met passie voor het geen zij doet,en zij doet meer dan menig 1 van ons,wat te denken met de Linda Foundation, aan meer projecten doet zij mee ,alleen geeft zij daar geen ruchtbaarheid aan.

Gast
Och Och
oktober 26, 2020 12:57

colette

Jij hebt ’t over je zelf!!!!!!!!!!

Gast
RTL kleuter: F a c t c h e c k
oktober 26, 2020 11:56

Er zit een klein kaboutertje
Huilend op een steen
Huilend, huilend helemaal alleen
Sta op kaboutertje en droog je traantjes af
Kies een kindje uit de kring
Met wie je dansen mag

Tra la la la la, la la la la …

Gast
Factcheck
oktober 26, 2020 11:52

Marktaandelen in % januari – oktober 2020 (jan-okt 2019)

RTL4 15,7 (14,7)
SBS6 9,7 (8,7)

RTL groep 25,8 (24,7)
Talpa groep 19,7 (20,6)

Gast
Factcheck
oktober 26, 2020 11:49

Marktaandelen in % oktober 2020 (oktober 2019)

RTL4 18,1 (14,0)
SBS6 11,4 (10,9)

RTL groep 25,8 (24,7)
Talpa groep 19,7 (20,6)

Gast
Vanessa
oktober 26, 2020 11:42

Ze begint steeds meer op Monique vd Ven te lijken door haar overmatige botox en fillermisbruik.
Als ik een vent was zou ik hem echt niet overeind kunnen krijgen van types als Linda.

Gast
Jantien Visser
oktober 26, 2020 11:11

Linda mag van mij helemaal van het scherm verdwijnen. Zij heeft haar tijd wel gehad. Er zijn voldoende leuke en vlotte mensen die haar ‘pareltjes” zó kunnen overnemen. Want het is het programma format die het doet. Zet er een andere vlotte dame/heer op en het doet niets af van de populariteit.

Gast
Nelly Veenendaal
oktober 26, 2020 10:55

NPO kijker
ma 26 okt 2020 om 8:49

Dat klopt niet. Als je met najaar 2019 en 2018 vergelijkt doet RTL het nu een stuk beter, en Talpa een stuk minder.

Gast
colette
oktober 26, 2020 10:05

Wie denkt die Botox truus wel wie ze is ouwe truus moet eens oprotten van het scherm

Gast
RTL kleuter: N e l l y V e e n e n d a a l
oktober 26, 2020 09:55

Ik ben met Catootje naar de botermarkt geweest
Ze kon maken wat ze wou, ze kon maken wat ze wou
Ze kon maken wat ze wou, ze kon maken wat ze wou
En ze maakte van boter een dominee, een dominee pardoes
In de karrek, in de karrek, zei de dominee
In de karrek, in de karrek, zei de dominee

Refrein
O domi-domi-nee, O domi-domi-nee
En m’n zuster die heet Kee en m’n zuster die heet Kee
en m’n zuster die heet Kee

Gast
Erik
oktober 26, 2020 09:48

Talpa gaat hoe dan ook verkocht worden! Sjon gaat genieten van zijn pensioen en zal zijn generaties allemaal kunnen voorzien van een rijk leven, dus tuurlijk zal er een investeerder bij moeten komen. Wie dat zal zijn is maar de vraag!? Daarnaast zal dit hoogstwaarschijnlijk een buitenlandse partij zijn, waardoor men (lees: Linda) gewoon weer terug zouden willen. Die BN’ers hebben puur de overstap gemaakt om te cashen, niet om daar 20 jaar te blijven!

Gast
Josja
oktober 26, 2020 09:47

Dit klinkt gelijk weer negatief, het eerste stuk en de kop is uit de duim gezogen. Zo is het niet gezegd. Zijn jullie nou journalisten?

Er stond… Linda de mol blijft altijd welkom bij RTL.

De deur blijft altijd wagenwijd openstaan voor lindA de mol. En dan een geheel positief stuk. En die quotes die er uit gehaald zijn uit jullie stukje, die kloppen wel. Alleen is het niet negatief.. en dat maken jullie er wel van.

Zo krijg je toch oorlog? Benader alles eens positief

Gast
Linda's Misser
oktober 26, 2020 09:33

Wat nederland heeft gemist is een Naakte Linda. Want daar werd over gesproken. Maarja alleen een buikspierpartij tje is nou niet echt naakt. En hoewel ze wel wilde, toch geen strakke buik, maar een ‘gordijntje’ erover. Tja, dat was te verwachten.
Zou er nog een boobjob overheen zijn gegaan missch?

Gast
snoezigkleinhertje
oktober 26, 2020 09:23

Ik bedoel vieze vette buffel.

Gast
snoezigkleinhertje
oktober 26, 2020 09:19

Bij dat Talpa zullen ze die vette buffel ook niet missen .

Gast
WEST*
oktober 26, 2020 09:15

Sven L Ja dat stond in de fabeltjes krant maar John verkoopt echt niet hoor
Een mediamagnaat De grootste in Nederland zonder tv zenders , wie gelooft dat nog?

Gast
MolTalk
oktober 26, 2020 09:08

Linda, hou de eer toch aan jezelf. Het is mooi geweest. Maar het kan echt gewoon niet meer.

Gast
Luister
oktober 26, 2020 09:00

@NPO kijker Nee sufferd, het is precies andersom!

Gast
Fox Mulder
oktober 26, 2020 09:00

En er is onlangs niet door John geprobeerd om Linda toch nog een ‘bepaald’ RTL programma te laten presenteren? In Hilversum blijft bij a niets geheim!

Gast
Sven L.
oktober 26, 2020 08:59

Het lijmen is begonnen. Linda gaat gewoon terug naar RTL. John zal ongetwijfeld een koper hebben gevonden voor zijn winkel.

Gast
the pat
oktober 26, 2020 08:57

nee natuurlijk niet linda kan langzaam afbouwen en lekker op de achtergrond werken… rtl is sterk videoland is ook erg goed.. alleen peter de zondagmiddag gevoel van RTL mag teru met carlo en irene in deze tijd goed denk ik

Gast
NPO kijker
oktober 26, 2020 08:49

Sinds de overstap van Linda zakt RTL en stijgt Talpa

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen