Q-sterren Mattie & Marieke voor eerst langs Frank Dane

De nieuwe commerciële radiokoning Qmusic zorgt vandaag weer voor een enorm tranendal bij de baasjes van Talpa Radio: niet alleen verstevigt de zender zijn commercieel marktleiderschap, ook wordt Frank Dane van zijn 538-troon gestoten. Dat blijkt uit cijfers van NLO/GfK. Frank Dane erfde van Edwin Evers de best beluisterde ochtendshow van Nederland, maar hij weet die status niet vast te houden. De nieuwe ochtendmarktleider is de show van Mattie Valk en Marieke Elsinga.

De Ochtendshow met Mattie & Marieke is voor het eerst marktleider. Qmusic: “Sinds het vertrek van Edwin Evers in december 2018, zijn de kaarten in radioland opnieuw geschud. Deze meting noteert de ochtendshow van Qmusic, met Mattie Valk en Marieke Elsinga een marktaandeel van 18,7 procent in de doelgroep 20-49 jaar. Daarmee is Qmusic in het tijdslot van 6.00 tot 10.00 uur het best beluisterd (t.o.v. 18,5 procent bij 538).

Q-programmadirecteur Dave Minneboo (ex-538) zegt: “Na zes metingen op rij marktleider te zijn in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar, zijn we nu ook de grootste in de ochtend én in bereik. De Ochtendshow met Mattie en Marieke scoort beter dan ooit en we zijn ontzettend trots dat in deze bijzondere periode steeds meer mensen afstemmen op Qmusic.”

Op dit moment zijn dat er bijna 2,8 miljoen per week. “In deze periode zijn Armin van Buuren, Bram Krikke en Tom van der Weerd begonnen bij Q en zijn we gestart met Het Geluid, dat onverminderd populair blijft.

De top vijf radiozenders in de algemene doelgroep bestaat uit NPO Radio 2 (12,4 procent), Qmusic (11,2 procent), Radio 10 (10,2 procent), Radio 538 (10,0 procent) en NPO Radio 1 (8,4 procent).

In de commerciële doelgroep wordt de top vijf gevormd door Qmusic (18,3 procent), Radio 538 (15,4 procent), NPO Radio 2 (12,8 procent), Radio 10 (10,3 procent) en Sky Radio (9,0 procent).

Foto: Qmusic

16 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Sport 7 kijker
oktober 20, 2020 19:38

Q Music speelt vals: ze hebben regionale commerciële FM frequenties opgekocht en daar Q Music Non Stop op geprogrammeerd. Dombo’s die het NLO invullen denken dat Qmusic Non Stop hetzelfde is als Qmusic, en vullen dat in op het lijstje. Daardoor stijgt het marktaandeel.

Smerige Belgische DPG Maffia

Gast
Jaap Aap
oktober 20, 2020 18:53

Niemand luistert voor z’n plezier naar die twee kerels van Q.

Gast
henkie
oktober 20, 2020 17:38

Afschuwelijk , kan iemand mij vertellen waarom er mensen zijn die luisteren naar die Kakelkut en die Matennaaier????

Gast
Garry glamour
oktober 20, 2020 14:36

Als ik die verlopen kop van die Mattie zie moet ik al kotsen. Matennaaier eerste klas , zou een broer van Giel Beelen kunnen zijn .

Gast
Jan de 💩
oktober 20, 2020 14:00

Ik heb een aantal weken radio 10 geluisterd en je hoort doorlopend dezelfde nummers . Ook kennen ze maar een zeer beperkt aantal klassiekers die tot mateloze irritatie vele malen per week gedraaid worden . Ik neem aan dat het met de meeste commerciële zenders niet anders is .

Gast
Kuis
oktober 20, 2020 13:49

Kijkcijfers zijn fake news.
Luistercijfers zijn fake news.
Opiniepeilingen zijn fake news.

Laat men eerst eens realistisch meten, en transparant rapporteren, voordat iemand iets claimt in een een of ander rapportje.

Gast
raam
oktober 20, 2020 13:22

de dames en heren

uit de radio wereld zijn niet mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

hoe komt dat!!!!!!

Gast
Joost
oktober 20, 2020 13:18

@Valerie
Radio 2 is met deuntjes voor demente bejaarden.

Gast
valerie
oktober 20, 2020 13:06

Ik kan Mattie & Marieke niet aanhoren, zo nep, zo’n gemaakte radio. Frank Dane heb ik enige tijd volgehouden maar ben ik nu bij afgehaakt, totaal niet vernieuwend en oersaai. Zit nu op radio 2 bij JW Roodbeen en Jeroen, goede muziek en informatie, prettig om naar te luisteren alleen stopt het om 9 uur en zou voor mij nog een uurtje langer doorgaan.

Gast
Mono
oktober 20, 2020 12:58

Ik vraag me opeens af hoe Jensen denkt over zijn broer Frank Dane nu hij volop op de media=virus is gaan zitten. Zijn broer heeft een prominente functie bij Talpa, dat onder meer ANP bezit. Is hij nu ook de duivel?

Gast
Ron
oktober 20, 2020 12:42

Q Music gaat van naam veranderen; het wordt Campus radio. Format en DJ’s veranderen niet alsook de doelgroep…

Gast
Tim
oktober 20, 2020 12:40

Kleuterradio!

Gast
Oke
oktober 20, 2020 12:40

Radio is een beetje als coronamaatregelen. Het is overal maar niemand luistert er echt naar.

Gast
Peter Selie
oktober 20, 2020 12:15

Dansen voor de duivel…

Gast
Jan
oktober 20, 2020 12:13

Snap ik wel. Kan opzich prima naar Dane luisteren, maar dat team wat er omheen zit is te groot en niet om aan te horen. Vd Goot gaat nog wel, Hannelore Zwitserlood en die andere naamloze zijn echt tenenkrommend.

Gast
Kenny Boeijen
oktober 20, 2020 12:11

Het RTL plebs werkt thuis en luistert graag naar matennaaiers!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen