Marianne Zwagerman: ‘NOS hangt dramaqueen uit’

Geplaatst op vr 16 okt 2020 om 8:15

Marianne Zwagerman vindt dat de NOS heel erg overdrijft met het nieuws dat ze haar logo van de satellietwagens haalt vanwege ‘aanhoudende bedreigingen’. Dat laat ze weten op Twitter. Het nieuws is gisteren als een bom ingeslagen in de media: journalisten betuigen massaal hun steun op Twitter en roepen dat dit niet zou mogen kunnen in Nederland en ’s avonds zat omroepbaas Marcel Gelauff aan tafel in Op1. Wat een hysterie om niets, vindt Marianne. Zij vindt dat de NOS ‘fake news’ verspreidt.

De NOS is zich behoorlijk aan het aanstellen, vindt Marianne. “‘Het gaat niet alleen om wat er feitelijk gebeurt, maar zeker ook om de angst dat je wat overkomt of wordt aangedaan’, zegt Marcel Gelauff. DE HOOFDREDACTEUR VAN DE GROOTSTE REDACTIE VAN NEDERLAND. Feitenvrijer wordt het niet.

Marianne vindt dat er in werkelijkheid niet zo veel is gebeurd. “Zoveel drama voor een boer die tegen de auto piest Gezicht met monocle Dit is, ik heb er geen ander woord voor, fakenews rondpompen. Incidenten opblazen buiten elke proportie.

‘Blaas het niet groter op dan nodig’

Zelf weet Marianne pas écht wat het is om bedreigd te worden, zegt ze. “De vraag is waarom de NOS niet bij de feiten blijft als die al erg genoeg zijn. En ja, ik maak het zelf ook mee. Ik weet hoe het voelt. Ook letterlijk helaas. Als in: op de eerste hulp belanden. Bij columnisten boeit dat de opdrachtgever trouwens GEEN REEDT kan ik je verzekeren.

Ze vervolgt: “Dus kom bij mij niet janken over een sticker op je trui geplakt of piesen tegen je auto. Hoewel ik het ook dan ALTIJD OPNEEM voor de journalist. Iedereen moet ongestoord zijn werk kunnen doen. Maar blaas het niet groter op dan nodig.

‘NOS meet met twee maten’

Marianne ergert zich eraan dat er nu een mediabom ontploft omdat het de NOS betreft, terwijl partijen als PowNed al jarenlang met bedreigingen en geweld te maken hebben.

Ze schrijft: “Ik maak er een punt van dat er feitelijk niet zoveel is gebeurd. Dat is wat Gelauff ook zegt. En ja, dat meten met twee maten stoort me ENORM. Rechtse mensen mag je wel slaan en erger. Zie PowNed, GeenStijl en het lachen om de auto bij de T. in de gevel door Twan en co.

Foto: RTL








134 Reacties op “Marianne Zwagerman: ‘NOS hangt dramaqueen uit’”


  1. van der Graaf, Karel

    “Reedt”?

  2. WC Pot

    Van deze extreme dikbil moet de NOS het hebben!!

  3. de

    Ach, met Eickhof en Weimans lok je geweld uit. Mensen uitschelden voor racist e.d. Tja, nu ben jijzelf aan de beurt.

  4. Suckerpunch, de enige en de ekte

    Eensch, journo’s beoefenen geen journalistiek meer maar creeeren tegenwoordig draagvlak voor, en beinvloeden de publieke opinie voor bepaalde, meestal politieke, doeleinden.

    En dan nu de huilende onschuld uithangen zeker?

  5. q8

    helemaal eens met marianne,
    echt een TOPvrouw,

  6. Lulo

    +1 goed gezegd Marianne, NOS doet huilie huilie terwijl er niet zo veel aan de hand is. Links is weer slachtofferrol aan het aanmeten, rechts zal wel weer de schuld krijgen. #hypocriet

  7. Ernestine

    Ach daar hebben we weer ons automeisje die het weer zo goed weet! Al een week niet in de publiciteit geweest🤢🤮

  8. Mario

    NOS doet dan ook aan racisme en discriminatie, zie het uitsluiten en achterstellen van blanke mensen bij aanstellingen van banen t.o.v. de gekleurde mens. Als dit andersom was geweest was de wereld te klein. Diversiteitsbeleid is inherent aan racisme jegens blanke mensen vergeet dat niet mensen.

  9. WEST*

    Sta volledig achter de NOS
    Het loopt de spuitgaten uit met die vaste groep die ons land , en werk verzieken
    en dat zijn ook die reageerders hier die altijd kritiek op de NOS hebben

    Maar zelf kunnen ze niets , niet eens een behoorlijk filmpje maken , om maar te zwijgen hoe ze een camera moeten hanteren

    Het zijn nietsnutten in de samenleving, die hun eigen glazen ingooien, ze zijn zo dom dat ze dat zelf niet in de gaten hebben

  10. Helio

    Ze heeft gelijk!

  11. Willie

    Constant eenzijdige linkse berichtgeving dat gaat tegen je werken.

  12. Jan

    Hoe laat komen de vergoeilijke grappen van Tommie Wieringa vandaag?

  13. WEST*

    @ MARIO Dat is niet waar, dat zegt u alleen maar uit frustratie
    De NOS is er voor iedereen

  14. Vonzipper

    Wat een heldin is dit toch weer

  15. Zieke hond

    WEST 8:34
    de uitdrukking is “de spuigaten uitlopen” dus zonder -t achter “spui’.
    Leer toch eens Nederlands, MAFKLAPPER.

  16. WEST*

    de NOS is een onafhankelijke omroep die objectief is , en dat ook hoort te zijn
    Maar we hebben 17 miljoen mensen en 17 miljoen meningen
    en iedereen praat elkaar na!

  17. Mike

    Aanstellen zegt ze, om even later aan te geven dat Powned hier al langer last van heeft… Ahhhh de nos heeft dan toch gelijk… ze spreekt zichzelf tegen!

  18. Richard

    De eindeloze stupiditeit van sommige mensen in de reacties blijft me verbazen.

    Nu stem ik rechts hoor, maar NOS is niet links of rechts. En cultuurverval zijn die rechtse krijstokkies die in Den Haag politici en journalisten intimideren. Ooit kon een premier nog fietsen, en daar waren we trots op.

    De grootste verbazing is dat het slechts zes maanden duurde om een aanzienlijk deel van de bevolking om te toveren van weldenkende mensen naar holbewoners. We hebben een hoop geesteszieken in onze maatschappij.

  19. WEST*

    @ ZIEKE HOND Het woord spuitgat of spuitgaten bestaat wel degelijk , een gat waar iets uitstroomt

  20. Sjonnie

    Mike 8.43
    Leer eens lezen.

  21. Suckerpunch, de enige en de ekte

    Haha die west toch, alsof je helemaal de bom bent als je een fokking camera kan vasthouden of een dom filmpie inelkaar kan flansen; kleuters, kinderen en pubers op youtube doen niet anders.

    Dus iedere klapmongool kan een camera vasthouden.

    Een cameraman is ook 100x slimmer en belangrijker dan die wetenschappers die een medicijn voor aids proberen te zoeken enzo.

  22. Betty Glasbak

    WEST* Inderdaad leer eens goed de taal voordat je hier allemaal ellende over ons uitstort en over het onderwerp deze dame is de grootste dramaqueen. Bijdehante vrouwen in de overgang bijna een reden om Op jongere vrouwen te gaan vallen ja.
    En West jij ben te oud voor alles.

  23. Ronald

    Ooh als ze het mee vindt vallen vindt ze t vast niet erg als we met z’n allen tegen haar auto aanzeiken en haar elke dag bespugen…

    Oh dat vindt ze wel erg? Raar.. Als t anderen overkomt vindt ze t overdreven, maar als t bij haar zou gebeuren doet ze huilie huilie.

  24. Marijke

    Ik ging briesen bij de kop. Toen ik dit stukje las, dacht ik: ‘Ja, ze heeft een punt.’ Het is erg als er met twee maten wordt gemeten wat betreft bescherming van de persvrijheid.

  25. WEST*

    Die Zwagerman hoor ik wel eens op BNR , als er èèn is die niet objectief is , dan is zij het wel
    Nou dan is ANGELA een lieverdje hoor !

  26. man pan

    Zwagerman behoort tot de viruswappies en ouderen zijn dorhout kamp. Genoeg gezegd over deze dramaqueen.

  27. Sjaak echt

    Ze heeft gewoon gelijk, toen links de rechtse media aanviel stond de linkse media te lachen. Nu de linkse media voor de virusgekkies worden aangevallen vinden ze zichzelf erg zielig.

  28. Richard

    @ Sjaak echt

    Wanneer viel de linkse media de rechtse media aan? Als in voorbeelden, artikelen, deel eens iets.

  29. WEST*

    @Betty glasbak Ik oud? Ja dat is eigenlijk wel zo als het meevalt nog zo`n 25jaar dan krijg ik AOW en dan hoop ik van mijn rust te genieten

  30. ome H

    Ik sta nog achter de NOS maar dat constante ‘woke’ gedoe begint me tegen te staan. Bij de BBC zie ik dat jammer genoeg ook al meer en meer.

  31. Mariannes brother in law

    Marianne drinkt te veel gedestilleerd. Maar soms heeft ze een DorHout punt.

  32. Tino

    Zij heeft wel gelijk natuurlijk als het om links gaat staat iedereen te steigeren en Gelauf is natuurlijk een sletje

  33. Corry Jankbal

    Toen er een aanslag werd gepleegd op de Telegraaf gniffelde het linkse journaille. Maar nu er wat logo’s worden verwijderd is het collectief ach en wee. Hypocriete engnekken.

  34. Johan

    Smerige linkse klootzak die Gelauff. Defund de NOS (en de hele NPO).

  35. Youp

    Helemaal eens met Zwagerman.
    Als Twitter en Faceboek aan de lopende bank rechts gematigde info delete en accounts vewijderd dan hoor je die extreem linkse cultuur marxisten van de staatsomroep niet.
    Huilie huilie doen omdat ze zogenaamd belemmerd worden in het brengen van hun vooringenomen indoctrinatie en fake nieuws, donder toch een keer heel snel op!

  36. StefanV

    Sowieso staat voorop dat je van journalisten afblijft, net als van politici, opiniemakers en dergelijke. Mensen moeten ongestoord hun werk kunnen doen. De persvrijheid moet goed worden beschermd.

    Maar Zwagerman heeft inderdaad wel een punt. Er zijn vaker journalisten belaagd en aangevallen. Wereldwijd worden jaarlijks de nodige journalisten vermoord of opgesloten. Lang niet altijd krijgen die zaken even veel aandacht, maar nu het de NOS betreft, is het ineens een groot drama…

  37. Victor

    En zo creëert Zwagerman dus het klimaat voor nieuwe bedreigingen en scheldpartijen tegen journalisten. Door het te bagataliseren.

  38. Trolsky Rusky

    Volledig eens met Marianne. NOSnowflakes.

  39. Darwin

    @ Youp

    Niemand is verplicht om jouw “””””””””gematigd””””””””” rechtse “””””””””informatie””””””””” te hosten. Facebook en Twitter mogen verwijderen wat ze willen, net zo goed als dat Mediacourant reacties mogen verwijderen zoals zij blieven.

    Dat is toch een heel ander kaliber dan mensen die journalisten of politici intimideren. Daar zou jij als je goed fatsoen hebt ook tegen moeten zijn, maar waarschijnlijk ben jij in plaats daarvan “””””””””gematigd””””””””” rechts en zolang het jouw politieke stroming is waar de bedreigingen vandaan komen interesseert het je niks.

  40. Kelder

    Gelauff is gewoon al een tijdje volstrekt ongeloofwaardig buiten de deugcirkels. Toch zit’ie er nog. Wel weer briljante marketing van z’n diepe lijden, natuurlijk, ook al is het ook volgens hemzelf voornamelijk ingebeeld diep lijden. Want wat is’ie toch weer zielig hoor, bijval alom! Van het journaille dat zelf ook de weg een beetje kwijt is. Onafhankelijk en objectief zijn ze met z’n allen al lang niet meer.

  41. Lariekoek

    De hele meute die dag in, dag uit voor het parlementsgebouw staat te demonstreren hebben kennelijk geen zinnige bezigheden of een baan. Van hun uitkering kopen ze een treinkaartje en gaan daar de boel lopen verzieken!

  42. Huismaker

    NPO en het mediakartel gaan nu zielig spelen.
    Weet je ? Mensen zijn dat eenzijdige helemaal zat.

    Iedere dag:
    Trump, Trump, Trump en Trump
    Geweldig al die windturbines
    Die-Wilders (nu al 15 jaar 24/7 bewaakt)
    Charlie Hebdo (“Hebben wij het toen gehad over vrijheid ? Misschien een half uurtje”)
    Boeren (dat zijn vreselijke mensen en moeten allemaal uitgekocht worden)
    Die-Baudet met zijn Boreaal (ook een programma van de VPRO trouwens)

    Mensen zijn dat hele mediakartel meer dan zat. Zij geven GEEN objectief nieuws. Daarvoor moet je naar Youtube gaan.
    Een open en eerlijke discussie over corona durven ze niet eens aan.
    En maar roepen: “Nieuws van alle kanten..”
    Mensen beginnen nu eindelijk wakker te worden.

  43. @ Huismaker

    Mensen worden niet wakker. Je zit in een bubbel, het gros van de mensen heeft gelukkig gezond verstand en weet dat niet elk verhaal twee kanten heeft. Er is waarheid en er is waanzin, en ik vind dat de NOS alsnog teveel ruimte geeft aan de coronawaanzinnigen.

    Als je het over Trump wilt hebben moet je mij eens één positief ding vertellen dat Trump heeft gedaan. En Wilders is door NOS ooit als politicus van het jaar gekozen toen ze dat nog deden.

    Misschien ligt het probleem wel bij jou als heel de wereld tegen je is.

  44. Willie

    Was het niet de zelfde NPO die de hetze tegen P.F. ondersteunden met dramatische gevolgen

  45. Youp

    @Darwin
    Als het journalisten betreft heb je een punt.
    Maar bij de voor ingenomen nepnieuws producenten van het staatsjournaal werken geen journalisten maar activisten.
    Dat jij daar met dat linkse brilletje blind voor bent is al erg genoeg maar dat je die domheid ook nog zwart op wit zet is ronduit stuitend.

  46. Donald

    De NOS is het elitaire treiterjochie van het schoolplein. Liegen, pesten, ophitsen en een ander vernederen. Totdat er een keer teruggemept wordt. En dan is het janken. Je zaait wat je oogst NOS. En laten we het hier niet hebben over journalisten. Want niemand van die overbetaalde npo staatsambtenaren bedrijft journalistiek. Ze filteren alleen de gewenste politiek correcte geluiden door, kritische vragen worden nooit gesteld. Maar gefeliciteerd Gelauff met de jankert-van-de-maand bokaal.

  47. Darwin

    @ Youp:

    Je zegt nu letterlijk dat het NOS “extreem links” is, en tegelijkertijd ook het staatsjournaal van het meest rechtse kabinet mogelijk.

    Daarnaast is dat “staatsjournaal” (Nieuwsuur) verantwoordelijk voor de val van Teeven en Opstelten, dus ik begrijp je niet helemaal.

  48. Darwin

    @ Youp:

    Je argumentatie slaat helemaal nergens op. Je spreekt jezelf volkomen tegen. Je hebt dit gewoon op Facebook en Twitter gelezen en zonder enig kritisch inzicht kakel je het maar na omdat je ergens boos over wilt zijn. Nu is het het NOS, morgen weer covid, dan weer Rutte, dan weer het klimaatbeleid en binnenkort Zwarte Piet weer. Een boostrein van boos naar boos gewoon om maar boos te zijn. Dit is toch niet echt het leven dat je wilt hebben?

  49. Black Jack

    Gelauff in een reactie op het verwijderen van de logo’s (bron: radio.nl): “De journalistiek ligt onder vuur van mensen en groeperingen, die alleen hun eigen wereld willen terugzien, elk ander perspectief onmogelijk proberen te maken en daarmee de persvrijheid aantasten.” Mensen en groeperingen, die alleen hun eigen wereld terug willen zien…. Klinkt verdacht veel als een NOS dat aan links gekleurd nieuws de voorkeur geeft. Toch eens wat vaker goed in de spiegel kijken Marcel voordat je dit soort ondoordachte uitspraken doet.

  50. Guttegut

    Oh god, deze foeilelijke narcistische niksnut heeft weer een mening. Apart altijd aan dit spook en andere complotgekken is dat al het nieuws, dat niet in hun straatje past, fake news is.

  51. Sjaak echt

    @Richard vr 16 okt 2020 om 8:58
    Links viel de rechtse media aan: bijvoorbeeld Powned verslaggevers die vele malen aangevallen werden. Maar ook Geenstijl journalisten werden aangevallen en links was erg stil. Nu links door de virusgekkies aangevallen worden vinden linkse journalisten zichzelf erg zielig.

  52. Sjaak echt

    Vreemd dat de NOS geen beelden heeft van al die aanvallen, ze hebben altijd cameras bij zich.

  53. Geert Wil Wel

    Die linkschmensen hebben een dubbele agenda en kunnen beter eerlijk zijn dat het ze werken alleen in de allochtone wijken onmogelijk wordt gemaakt. Daar kunnen ze alleen met bewaking heen.

  54. Bart

    Niet heel vreemd dat dit is gebeurd. Daar kon je op wachten. Het is tijd dat de NOS en de rest de mainstreammedia eens ophoud met eenzijdig nieuws brengen.

  55. A.

    Vreselijke vrouw.
    Ik vind het erg zorgwekkend de paranoia houding naar NOS, de media in zijn algemeen en de overheid. Versterkt door narcistische types als Trump, Baudet en Wilders, totaal in eigen belang. Zorgt voor polarisatie en ondermijning van de rechtsstaat.

    @Sjaak echt Jawel die zijn er wel, waren nog te zien op tv.

  56. B

    Als er een drama dame is dan is het Zwagerman , wat een irrelevant persoontje is dat zeg. Zou Zwagerman FVD PVV en de extreem rechtse tokkies goed uitkomen als het Journaal zou stoppen want eerlijke berichtgeving word in die contreien niet gewaardeerd .

  57. Sjaak echt

    @A. vr 16 okt 2020 om 10:07
    Toen de reporters van Geenstijl en Powned aangevallen werden, waar was jij toen? Of vond je dat prima?

  58. Fred

    De NOS komt even op aarde en is hevig ontzet. Aangifte doen is tegenwoordig al een probleem voor normale mensen, ik hoorde NOS niet over de aanslag op de Telegraaf en bij anderen die bedreigd werden.
    Misschien leren ze er wat van en passen ze hun berichtgeving aan maar dat is iha verspilde moeite met onze staatsomroep. Het *is* nl. een staatsomroep met een amusementssector. Zeg dan dat dat je taak is en doe niet alsof je neutraal nieuws brengt terwijl je het verlengstuk bent van de regering/RVD. Wiens brood men eet, diens taal men spreekt.

    De vorige journaal hoofdredacteur stapte zomaar over van NOS naar de Rijksvoorlichtingsdienst, politici die programma’s maken. Het is niet toevallig.

  59. oijoepio

    Wieringa is geen journalist he? Dat onderscheid wel even blijven maken, svp.

  60. Rudi

    De haatzaaiende NOS die elke blanke een fascist noemt, elke Nederlander een milieu terrorist en z´n oren laat hangen naar een klein buitenlands groepje tuig die zwarte piet weg wil hebben loopt nu te huilen omdat er iemand tegen hun kutbusje aanpist?
    Jammer dat die bus hier niet in de straat staat anders kon ik even op de motorkap schijten.

  61. iemand

    NOS durfde niet eens te vertellen wie het Israelische restaurant in Amsterdam herhaaldelijk aanviel. Ook beschuldigden ze blanke Amerikaanse jongeren er van een Indiaanse Vietnamveteraan aan te hebben gevallen bleek ook niet waar te zijn maar ze hebben nooit de fout toegegeven. Dit zijn nog maar een paar voorbeelden. En dan durven zeggen dat ze neutraal zijn.

  62. Tobias

    De NPO/NOS heeft de demonisering va alles wat rechtser was dan de VVD jarenlang gefaciliteerd. Avond aan avond slingeren zij hun propaganda en verdachtmakingen de Nederlandse huiskamer in. Het resultaat: Theo van Gogh werd vermoord, Pim Fortuyn werd vermoord, Geert Wilders kan al meer dan 15 jaar niet meer zonder beveiliging over straat. Ze vonden het hilarisch toen er een bomaanslag plaatsvond bij de Telegraaf en als je Thierry dood wil schieten, zeg dan paf. Ondertussen is het narratief altijd pro koningshuis, pro EU, pro islam, pro vluchteling, pro klimaatagenda, pro Democraten en pro regering. Links krijgt een podium en een voetstuk, rechts wordt zwartgemaakt of genegeerd. Er is geen onafhankelijke journalist te vinden op het Mediapark. De NOS is verworden tot een spreekbuis van de macht. Dan piest er iemand tegen je busje en krijg je lachend een sticker opgeplakt en dan is de wereld te klein. Tijd om afscheid te nemen van de NPO en de NOS. Het idee was aardig, maar het experiment is mislukt.

  63. ton

    Waarom wel bij de NOS.

    RTL en SBS is er geen sprake van.

    Waar ligt dit dan aan?

  64. Wim Lubbers

    Normaal heeft Mediacourant bij Zwagerman het altijd over mediakenner. Dat wordt nu wijselijk achterwege gelaten. Wat een domme gans. Je blijft gewoon van mediamensen af. Punt.

  65. Echte woordenkunstenaar

    Domme aanstellers en aandachttrekkers bij de NOS. Juist door dit te vertellen weet iedereen dat satellietwagens van de NOS geen logo meer hebben. Tip: ontsla iedere NOS-medewerker met een Amerikaanse r en alle mensen die blanken ‘wit’ noemen. Dan komt u vanzelf wat minder elitair en minder racistisch over.

  66. maarten

    Ik zal hier proberen objectief te blijven, maar dat zal wel niet lukken. De NPO/NOS hebben ,wat nu gebeurd ( en wat ik op zich niet goedkeur) het wel zelf over zich heen geroepen. Niet voor niets noemt men deze instituten in de volksmond: “onze staatsomroep”.
    Dat komt omdat men hoofdzakelijk vaak niet eerlijke journalistiek bedrijft. Men kiest de te linkse, socialistische, kant, interpreteert naar eigen genoegen en tevredenheid het nieuws, laat te vaak linkse personen in commentaren en aanwezigheid de boventoon voeren en andersdenkende worden gedemoniseerd, belachelijk gemaakt en genegeerd en het volk heeft dit natuurlijk na verloop van tijd in de gaten.
    Dan krijg je deze agressie en onrust.
    Kijk en luister alleen maar hoe onze politieke figuren als Wilders en Baudet structureel door de NPO genegeerd worden. Er hebben wel 2 miljoen Nederlanders op die partijen gestemd. Vaak willen die zelfs niet eens naar het hun vijandelijk gezinde kamp van de NOS komen. Foute journalistiek is dat.
    Met linkse figuren als Gelauff ( de uitstraling van een bange houtduif ) en die “rupsje nooit genoeg” mevrouw Rijksman, die m.i. in alles niet deugt, heeft men ook 2 top figuren die eenzijdig hun zinnen doordrijven. Inderdaad de NOS/NPO heeft door hun selectieve beleid en promotie de huidige onrust aan zichzelf te danken.
    Dat ik dan vanmorgen op de radio zo’n ongenuanceerde mevr. Kuiken – PvdA – hoor gillen en schreeuwen dat we in Nederland zo’n beetje alles kwijtraken als we de NOS zo gaan behandelen is al een voorbeeld dat zij zich ( zoals gewoonlijk) niet in de echte oorzaken heeft verdiept en ze niet benoemd. Mevr. Keuken schreeuwt om zichzelf te profileren.
    De Nederlanders zijn het zat om structureel dat eenzijdige linkse nieuws maar te volgen.
    De NOS gedraagt zich als de nar Tijl Uilenspiegel, die ooit zei:
    ” hoe komt het nou dat men zo’n grote hekel aan mij heeft”. Hij vergat , dat hij dit er zelf zo naar gemaakt had.
    De NOS moet vernieuwd , onafhankelijk worden en geheel eens op de schop. Het kost ook 1 miljard – te veel – aan belasting geld terwijl b.v. de commerciëlen wel hun eigen broek moeten op houden.

    rooiekool

  67. Miriam

    Dat doe je nou zelf ook, Marianne.

  68. Garry glamour

    Ik vind het triest dat de NOS het nodig vind om de bestickering van hun voertuigen af te halen . Het is schandalig in een land waar de persvrijheid een groot goed is
    Journalisten horen hun werk te kunnen blijven doen ALTIJD .
    Het verwijt dat de NOS links gekleurd is klopt gedeeltelijk , als de NOS het over de partijen heeft aan de rechterkant , merk je vaak dat er iets van minderwaardigs in zit .
    Ondanks dat , blijf je met je poten van de pers af .
    Misschien is het een idee om geen aandacht meer te besteden aan organisaties als kozp of farmersdefence en de wappies van meneer Engel ( zijn meestal dezelfde lui ) , onderzoek wie er achter deze clubs zitten , en betaal ze met gelijke munt terug .

  69. jaja

    maarten,

    ‘T woord staatsomroep wordt op deze site gepromoot.
    Wilders werd afgelopen week betrapt op een leugen nu hoor ik hem niet.
    Het is ook schandalig voor woorden zoals die mensen en journalisten
    aangevallen worden door idioten.
    Als je ’t ergens niet mee eens bent praat je er over niet met schelden.
    Over kosten gesproken weet ik er nog wel b.v. wat kost ’t voetballen ieder jaar moet ik ook aan betalen heb niks mee.

  70. Taalkundige

    Die Gelauff is ook een nitwit. Hij zei gisteren ‘hun zijn’ in plaats van ‘zij zijn’. Hij is zo dom dat sinds zijn haar wit is, hij vindt dat zijn roze lichtbruine huid racistisch (maagdelijk) ‘wit’ moet worden gemoemd.

  71. Donald

    Jaja 11:58

    Voetballen wordt vrijwillig aan betaald door de liefhebbers uit eigen portemonnee, NPO wordt gedwongen aan meebetaald via onze belastingcenten uit onze portemonnee gegraaid. Moeilijk hè.

  72. WEST*

    Dat de NOS te links ziou zijn , komt alleen maar omdat iedereen het schrijft of roeOn NOS jounaal (v/h. NTS journaal sinds 5 januari 1956 ) staat nog zeer hoog aangeschreven bij het Nederlandse volk !

    Wat ik persoonlijk hier bij RTL fans zeer hypocriet vind is dat RTL NIEUWS de kijker het Amerikaanse nieuws wil opdringen .en in een bepaalde richting wil duwen , maar dat mag zeker!

  73. WEST*

    verschoning l roeOn + roepen

  74. anoniem

    Wat mij bevreemdt is dat de NOS links gevonden wordt. In de Nederlandse mainstream komt rechts meer aan bod dan links. Rechts heeft sinds ik me kan herinneren meer macht in Nederland dan links. En bij de linkse partijen heeft veel verrechtsing plaatsgevonden. De NOS zie ik als gematigd midden, maar met weinig kritiek over het rechtse beleid in ons land.

    Rechts is niet hetzelfde als racistisch. Je hebt linkse en rechtse racisten. Sommige mensen vinden echter rechtse partijen die niet racistisch zijn links. Overigens heeft volgens mij in onze Tweede Kamer elke partij (ondanks onze grondwet) zich weleens discriminerend uitgelaten.

    Dat de NOS onherkenbaar wil zijn op straat is enerzijds begrijpelijk, maar aan de andere kant is het ook bedenkelijk wanneer onze omroepen ons anoniem op straat gaat filmen.

  75. Garry glamour

    *West
    Je kunt inderdaad RTL niet aanzetten of het gaat inderdaad weer over Trump en Amerika , en als Jinek er weer over begint te oreren , haak ik af .

  76. jaja

    Donald,

    Jij vergeet de politie die er iedere wedstijd moet komen opdraven
    omdat ze niet normaal met elkaar om kunnen gaan dat is wel belasting
    geld!!!!

  77. WEST*

    @ Donald U heeft gedeeltelijk gelijk Alleen pro sportclubs krijgen geen geld van de overheid , maar er zijn uitzonderingen die het wel mogelijk maken.
    Amateur sportclubs kunnen wel aanspraak maken op subsidies van de overheid
    En wat dacht je van cultuur en kunst, daar betalen we ook aan mee
    er zijn zoveel zaken waar we aan mee betalen die niet van de staat zijn!

  78. Willie

    Medeverantwoordelijk zijn voor jarenlange demonisering van Janmaat en Fortuyn. Medeverantwoordelijk zijn voor de demonisering van Wilders en Baudet. Rechtse mensen uitmaken voor “radicaal” en “extreem”. En dan gaan lopen janken vanwege een opgestoken middelvinger.

  79. WEST*

    Carry Clamour inderdaad Men ziet altijd de splinter bij iemand anders, maar de eigen balk zien ze nooit
    RTL fans geven nooit kritiek op hun favoriete zender,en dat zouden ze wel moeten doen ook in slechte tijden waar het programma aanbod achteruit holt in kwaliteit

  80. arie

    Heel goed geanalyseerd Marianne !

    De NOS is een eenzijdige en partijdige club, geeft gefilterd nieuws weer, die bij de naderende verkiezingen in 2021 ons avond na avond links, socialistisch, zal indoctrineren en reclame zal maken met de altoos aanwezig linkse figuren zoals…. u kent ze wel !
    Ach, ik ben sociaal rechts, maar ik heb een hekel aan links.
    In Nederland worden we nog teveel bestuurd door ( ex) aanhangers van Stalin,Mao enPol Pot.

  81. Sapperdeflap zeg!

    Jammer dat NOS is bezweken voor een relatief kleine groep ‘verwarde’ schreeuwers van voornamelijk extreem rechtse pluimage. Zelfs de moord op Pim wordt deze club (gedeeltelijk) in de schoenen geschoven. What’s next? NOS gaat de berichtgeving aanpassen om het activistische deel van DENK, FvD, PVV, SGP en SP te pleasen? Hou op zeg….
    Natuurlijk worden sommige onderwerpen door NOS iets te eenzijdig bericht, maar over het algemeen is dit een prima en redelijk onafhankelijk doorgeefluik van uiteenlopende mensen en meningen. Degenen die kotsen op NOS, kunnen via hun AB genoeg andere zenders kiezen.

  82. Donald

    @Anoniem 12:19
    Nederland is zo links als wat. Vrijwel alles is hier collectivistisch geregeld, zelfs ruzie maken doen we middels polderen. Van collectivisme naar socialisme is het maar een kleine stap. Rechts komt alleen aan bod omdat een afwijkende mening hier afgestraft moet worden. Bij schaduwverkiezingen op de NOS redactie in 2002 stemde 48% pvda en 20% groenslinks. Onafhankelijk en objectief mijn reet.

  83. anoniem

    Willie:

    Het is lang geleden, maar volgens mij was meneer Janmaat ook flink aan het demoniseren. En dat geldt ook voor meneer Fortuyn.

    Ikzelf zou liever in discussie gaan en zal geweld nooit goedpraten. Maar ik ben ook weleens in elkaar geslagen door rechtse kroeggenoten omdat ze dachten dat ik een homo was.. Inmiddels ben ik voorzichtiger geworden.. :-)

    Als iemand extreem of radicaal is, mag je dat best zeggen denk ik..

  84. anoniem

    @Donald: Dan heb je een ander beeld rechts dan ik. En het polderen komt inderdaad omdat links en rechts hier ook in staat zijn geweest tot samenwerken. En we een consensusdemocratie zijn…

    En de PvdA en Groenlinks zijn volgens mij inmiddels wat minder links dan dat ze waren.. :-)

  85. anoniem

    Dan heb je een ander beeld van rechts dan ik, bedoel ik..

  86. Willie

    anoniem
    vr 16 okt 2020 om 12:55

    Natuurlijk mag je dat zeg maar zeg dan ook extreem links.

    Geef eens voorbeelden dat Wilders en Baudet extreem rechts zijn.

    Dat verhaal dat je in elkaar geslagen bent neem ik met een korreltje zout.

  87. Ron

    Ik vind de laatste maanden deze Marianne Zwagerman steeds meer zinnige dingen roepen. Helemaal mee eens, nu ook weer.

  88. anoniem

    @Willie: Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet precies weet welke standpunten de heren op het moment hebben… Dus daar kan ik geen antwoord op geven..

    De toon van het debat in de Tweede Kamer vind soms wel wat extreem. En dat geldt ook voor de teksten die ik op sociale media lees van mensen die zeggen sympathisanten te zijn.

    En ja, ik heb een maand met een gezwollen gezicht gelopen en ik durfde zelfs geen aangifte te doen omdat me dat afgeraden werd…

    En dat terwijl ik dus geen homo was.. :-)

  89. Ben

    De engnek gelauf liegt ook over de reden waarom dit gedrag er steeds meer komt. Het is niet corona. Het voortdurende snoeihard liegen, eenzijdige berichtgeving en vooral de voortdurende aandacht voor getint, rascisme, vooroordelen enz en vooral het anti zw piet-beleid zijn steeds meer ned spuug en spuugzat. De noordkoreaanse omroep met de noordkoreaanse “journalisten” roepen gruwelijk veel weerstand op.
    Toen stax meedee met de nijmeegse 4daagse is ze zich kapot geschrokken. Uit haar bubbel blijkt ineens dat mensen haar haten canwege de leugens en het voortdurend wegzetten van haar eigen landgenoten als bv rascisten o.a. vanwege zwarte piet.
    Dat ze voor nsb-er werd uitgemaakt was nog het minste.
    Ook politice merken het steeds vaker.
    Je kan niet alleen voor vreemdelingen opkomen. Dat veroordelen is geen rascisme. Het komt voort uit een ongelooflijk diep gevoel van inrecht en in je eigen land niet meer meetellen.
    Geboorterecht werkt eerder tegen je.
    Jij doet er niet toe. Je moet getint zijn, lbht enz zijn, schreeuwen dat je gediscrimineerd word enz enz. Ben je gewoon ned dan doe je niet meer mee. Dat is de reden waarom steeds meer ned op de baricaden stappen. En nog erger boeren tussen hooligans en extreem-rechtsen plaatsen. Dat is de oorzaak dat de echte ned het niet meer pikken.
    En deze reakties zijn nog maar t begin. Ik denk dat er nog veel meer gaat komen.

  90. AlexF

    Juist door het verwijderen van de logo geven ze die tegenstanders een gelijk. Hadden ze niet moeten doen.

    Zonde. Dit betekend mogelijk einde van de pers in NL die we nu kennen

  91. Jatochnietdan?

    Deze hoer moet is ff snel haar teringbek dichthouden.

  92. Donald Dumb

    Er komt alleen maar onzin uit deze wandelende afvalbak. Wat een triest kutwijf is het ook.

    Kinderloos gebleven, een ongebruikte vagina en daarnaast ook nog in de overgang. Zit je niet mee eh, hoer

  93. Jatochnietdan

    Vervolg 15.05 , Neem mij niet kwalijk mensen want ik ben maar een waardeloze leernicht met een lelijk smoelwerk vol puisten en ben ook heel vaak misbruikt door zwervers maar dat was toch wel lekker.

  94. Donald Dumb

    Journalisten aanvallen die een ander mening zijn toegedaan dan wat er op Facebook staat.
    Als je dat doet ben je diep, heel diep gezonken….en gewoon crimineel…

  95. Donald Dumb

    Heel diep, diep gezonken

  96. Donald Dumb

    Echt diep

  97. Donald Dump

    Dieper dan dat enige linkse gutmench gezonken kan zijn

  98. Donald Dumb

    Dieper dan mijn moeder, die een straathoer was

  99. Donald Dumb

    Spel mijn naam dan goed, @Donald DumP 15:19

    Vieze relnichtje. Ik weet dat ik er 1 ben, maar jij moet je aan de regels houden.

  100. Maarten Spanjer

    Zij is net zo’n engerd als Robert Jensen.

    HOE OUD BEN JIJ JENSEN?!

  101. Kiloknaller

    NOS levert dagelijks objectief nieuws af. Dat moet gezegd worden. Het is dan ook schandalig dat in een land als Nederland stickers van busjes af moeten worden getrokken om maar niet met intimidaties te maken te krijgen. Ik zou dat niet accepteren bij de Telegraaf en dus ook absoluut niet bij de NOS. Onacceptabel.

  102. Frank Zweers

    Donald Dumb houdt van monologen, dat weten we nu. Mijn god, hoe verknipt kan je zijn met jezelf.

  103. Donald Dumb

    Jouw naam goed schrijven? Hoezo?
    Jij bent hier Donald DumP ik DumB…
    Twee verschillende posters…

  104. Donald Dumb

    Populaire naam blijkbaar mijn nickname.
    Meerderen die zich hier zo noemen in verschillende variaties…

  105. Donald Dumb

    Nee. Er zitten een aantal relschoppers hier die mijn naam gaan zitten misbruiken. Ik gebruik deze naam toch al wel 3 jaar zonder dat anderen dezelfde naam gebruiken.

    Dus ophouden hiermee. Het is best irritant.

  106. Donald Dumb

    Tja, dat heb ik nu ook, naamgenoot 15.33

    Ik gebruik deze naam toch ook al zo’n 3 jaar.
    Gelukkig heb ik een specifiek dingetje waardoor men ons hier kan onderscheiden…

  107. Puber

    @Donald Dumb aka Donald Dumb
    vr 16 okt 2020 om 15:29

    Het grote verschil met die anderen is dat jij de enige echte dumbass bent. Chapeau…

  108. Donald Dumb

    Ach kan gebeuren dat mensen dezelfde naam verzinnen.
    Het is ook gebeurd dat mensen hetzelfde ding hebben uitgevonden zonder het van elkaar te weten…

  109. Vleesindustrie

    Wie neemt Marianne Zwagerman nog serieus na al die talloze opiniestukjes en meningen van haar?

  110. NOS-pyromaan met Vergrootglas

    Gelauff:
    “De journalistiek ligt onder vuur van mensen en groeperingen, die alleen hun eigen wereld willen terugzien, elk ander perspectief onmogelijk proberen te maken en daarmee de persvrijheid aantasten.”

    Wat een zelfkennis, doelbewust geprojecteerd op de tegenstander, dus weer zo voorspelbaar op PVV en FvD.
    Dan zou hij nu ook nog moeten durven toegeven, dat het eigenlijk helemaal niet gaat om het volledig brengen van nieuws, integendeel, het gaat om het UITVERGROTEN van TEGENSTELLINGEN binnen de samenleving.
    Want hoe kan een land als Nederland ineens van een van de meest tolerante landen, veranderd zijn in een systemisch racistisch land?
    Het leek wel op de precisie van een militaire operatie, waar het uur U ergens bij een arrestatie in Minneapolis sloeg.

  111. Donald Dumb

    16.04

    O de polarisatie in Nederland komt niet door PVV en FvD?
    De leider van laatstgenoemde symphatiseert notabene met die organisatie van dhr. ENGel…

  112. Nieuw in Nederlands: islamitische schaamtecultuur

    Het Plein in Den Haag:
    Eigenaar Luden na ‘coronafeest’: “Ik schaam me dood”

    Grapperhaus schaamde zich alleen maar, want hij is nog niet dood. Het is een echte survivor; hopelijk die eigenaar van Luden ook.

    Eerst dacht ik nog dat er sprake was van ironie en die eigenaar de woorden van Grapperhaus na-papegaaide. Maar hij schijnt het echt te menen.

  113. Donald Dumb

    Overigens. Een van de veroorzakers van het geweld tegen journalisten, Baudet, was gisteren gewoon te zien bij de door hem.gehate NOS/NPO…
    Vond het geweld tegen journalisten toch eigenlijk niet kunnen…

  114. Vaste Kritiekspuiter

    WEST*
    vr 16 okt 2020 om 8:34
    “Sta volledig achter de NOS
    Het loopt de spuitgaten uit met die vaste groep die ons land , en werk verzieken
    en dat zijn ook die reageerders hier die altijd kritiek op de NOS hebben
    Maar zelf kunnen ze niets , niet eens een behoorlijk filmpje maken , om maar te zwijgen hoe ze een camera moeten hanteren”

    Dat klopt. Dat kan ik allemaal niet. Maar ik kan wel lekker kritiek “spuiten” en nepnieuws brengen. Dat dan weer wel.

  115. Donald Dumb

    Maar zelf kunnen ze niets , niet eens een behoorlijk filmpje maken , om maar te zwijgen hoe ze een camera moeten hanteren”

    Sommigen kunnen geeneens een microfoon aanzetten…

  116. man pan

    @Nieuw in Nederlands: islamitische schaamtecultuur

    Wbt die eigenaar van Luden, hij lult echt uit zijn nek met die fake tranen voor de camera en zijn huilie huilie “Ik schaam me”. De BBC correspondente die de filmpje op internet plaatste sprak paar van zijn buren en die klaagden dat het elke weekend raak was. Harde muziek (wat nooit bevorderlijk is om afstand te houden en je moet hard schreeuwen om je verstaanbaar te maken), feestje bouwen en handhavers die alles toeliet ondanks meerdere klachten.
    Daarnaast huurde hij die avond DJ Outsiders in, die bekend staat als een viruswappie. Alleen de pers trapt weer in zijn nep traantjes en zijn vriendje maakte het helemaal idioot bij Jinek gisteravond, soort zielige martelaar van de horeca.

  117. Willie

    Kiloknaller
    vr 16 okt 2020 om 15:24

    Klopt ga maar eens met een PVV vlaggetje rondlopen in bepaalde buurten.

  118. Fred Weetveel

    Het blijft een ongelofeloos irritant viswijf. Alles om zichzelf in de spotlight te plaatsen, alleen maar zeiken en zeuren. Denkt dat ze overal verstand van heeft en strooit met meningen over alles. Morgen is die mening weer anders, hangt er vanaf wie er die dag betaalt. Opsluiten en sleutel weggooien!

  119. Kiloknaller

    Willie

    Sterker nog, ik woon in de Afrikaanderwijk in Rotterdam (zoek maar op wat voor wijk het is, je gaat schrikken) en er was oprecht een bewoner die in 2017 een verkiezingsposter van Wilders op het raam plakte.

    Lang verhaal kort, dat raam bleef heel en er is niks gebeurd. De beste man is zelfs een goede buurman en tevens vriend van deze linkse rakker

  120. PJV

    Trump 2020!

    Kabinet Baudet/Wilders 2021!

    De komende maanden gaan we smullen van lekker zoute linkse traantjes. En eindelijk het linkse multikuldrama die Nederland al decennialang in zijn greep houdt volledig afbreken!

  121. Miriam

    @PJV: Baudet? Daar is bijna niks meer van over. Dat gaan dus extreem-rechtse traantjes worden. En ook Trump redt het niet. Je krijgt van mij een gratis zakdoekje!

  122. Jasmijn

    @PJV: Amen!

  123. PJV

    @Miriam

    NEEEEEEE WIJ GAAN DE GROOTSTE WORDEN. IK GA SMULLEN VAN DIE ZOUTE LINKSE TRANEN VAN JULLIE. IK GA ELKE DRUPPEL ERUIT ZUIGEN!

    KABINET BAUDET/WILDERS 2021 ZAL EEN FEIT WORDEN!

  124. Donald Dump

    Miriam dan zal je vast schrikken, nog eens 4 jaar voor mij. En weet je ik sta boven de rest. No one can beat me!!.

  125. Sleepy Joe

    En ik al helemaal niet, cuz i’m a senile, mentally unfit fool.

  126. Donald Dump

    De mensen houden van mij, ze kunnen mij wel kussen. I hug those people, they love me.

  127. Decathol

    Donald Dump

    Ben je nou een Trump aanhanger?

  128. Donald Dumb

    Aan welke drugs heeft PJV gezeten?
    Kabinet Wilders/Baudet kan niet eens…
    Want men pikt bij elkaar zetels weg. Stemmers van Baudet zijn eerdere stemmers van Wilders. Je kan niet op beide stemmen, PJV – kn eu s.
    Politiek is niet jouw ding, he?

  129. Donald Dumb

    Miriam. Bestel maar alvast een pallet zakdoekjes voor PJV…

  130. Rechtsrealist

    Wilders aan de macht betekent een migrant uit een moslimland die het voor het zeggen krijgt, PJV.
    Doe maar niet!

  131. PJV

    Ah, daar hebben we de vieze linkse kotsmuski’s weer die proberen mij te denigreren. JULLIE ZULLEN DE EERSTEN ZIJN WANNEER WIJ AAN DE MACHT KOMEN.

  132. Rechtsrealist

    Check de huidige peilingen, PJV.
    Zowel Baudet als Wilders zouden absoluut met andere partijen moeten samenwerken om aan de macht te komen. Samen nog niet goed voor 30 zetels.

  133. Piet Pannelap

    Marcel Gelauff…. stereotype watje. Als je boe roept rent ie al hard weg. Sufkudt.

  134. Blunt Axe

    Marianne Zwagerman maakt ook deel uit van de rechtse kliek. De kliek die vind dat ze constant braaksel mogen uitstorten over de samenleving. En dan vooral dat zij alleen dat mogen. Zodra men het gore lef heeft daar wat tegenin te brengen zijn de rapen gaar! Altijd maar huilen of het onrecht wat zij worden aangedaan door de media. En dan ook altijd maar referen aan de moord op Pim Fortuijn. Want die is tenslotte gedemoniseerd. Gelukkig heeft deze rechtse kliek ervan geleerd. Maar niet heus. Want ze doen al jaren niets anders met alles wat links is, of wat hen links vinden. Maar nee, dat is anders. Want als hun helden Wilders en Baudet demoniseren dan hebben wij het verkeerd begrepen. Het komt eigenlijk hier op neer: deze figures permiteren zichzelf alles en worden agressief als ze op dezelfde manier worden behandelt. Helden van het Volk worden ze genoemd. Nou, bij dat volk wil ik niet horen.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.