Marianne Zwagerman: ‘NOS hangt dramaqueen uit’

Marianne Zwagerman vindt dat de NOS heel erg overdrijft met het nieuws dat ze haar logo van de satellietwagens haalt vanwege ‘aanhoudende bedreigingen’. Dat laat ze weten op Twitter. Het nieuws is gisteren als een bom ingeslagen in de media: journalisten betuigen massaal hun steun op Twitter en roepen dat dit niet zou mogen kunnen in Nederland en ’s avonds zat omroepbaas Marcel Gelauff aan tafel in Op1. Wat een hysterie om niets, vindt Marianne. Zij vindt dat de NOS ‘fake news’ verspreidt.

De NOS is zich behoorlijk aan het aanstellen, vindt Marianne. “‘Het gaat niet alleen om wat er feitelijk gebeurt, maar zeker ook om de angst dat je wat overkomt of wordt aangedaan’, zegt Marcel Gelauff. DE HOOFDREDACTEUR VAN DE GROOTSTE REDACTIE VAN NEDERLAND. Feitenvrijer wordt het niet.

Marianne vindt dat er in werkelijkheid niet zo veel is gebeurd. “Zoveel drama voor een boer die tegen de auto piest Gezicht met monocle Dit is, ik heb er geen ander woord voor, fakenews rondpompen. Incidenten opblazen buiten elke proportie.

‘Blaas het niet groter op dan nodig’

Zelf weet Marianne pas écht wat het is om bedreigd te worden, zegt ze. “De vraag is waarom de NOS niet bij de feiten blijft als die al erg genoeg zijn. En ja, ik maak het zelf ook mee. Ik weet hoe het voelt. Ook letterlijk helaas. Als in: op de eerste hulp belanden. Bij columnisten boeit dat de opdrachtgever trouwens GEEN REEDT kan ik je verzekeren.

Ze vervolgt: “Dus kom bij mij niet janken over een sticker op je trui geplakt of piesen tegen je auto. Hoewel ik het ook dan ALTIJD OPNEEM voor de journalist. Iedereen moet ongestoord zijn werk kunnen doen. Maar blaas het niet groter op dan nodig.

‘NOS meet met twee maten’

Marianne ergert zich eraan dat er nu een mediabom ontploft omdat het de NOS betreft, terwijl partijen als PowNed al jarenlang met bedreigingen en geweld te maken hebben.

Ze schrijft: “Ik maak er een punt van dat er feitelijk niet zoveel is gebeurd. Dat is wat Gelauff ook zegt. En ja, dat meten met twee maten stoort me ENORM. Rechtse mensen mag je wel slaan en erger. Zie PowNed, GeenStijl en het lachen om de auto bij de T. in de gevel door Twan en co.

Foto: RTL

134 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Blunt Axe
oktober 17, 2020 15:31

Marianne Zwagerman maakt ook deel uit van de rechtse kliek. De kliek die vind dat ze constant braaksel mogen uitstorten over de samenleving. En dan vooral dat zij alleen dat mogen. Zodra men het gore lef heeft daar wat tegenin te brengen zijn de rapen gaar! Altijd maar huilen of het onrecht wat zij worden aangedaan door de media. En dan ook altijd maar referen aan de moord op Pim Fortuijn. Want die is tenslotte gedemoniseerd. Gelukkig heeft deze rechtse kliek ervan geleerd. Maar niet heus. Want ze doen al jaren niets anders met alles wat links is, of wat hen links vinden. Maar nee, dat is anders. Want als hun helden Wilders en Baudet demoniseren dan hebben wij het verkeerd begrepen. Het komt eigenlijk hier op neer: deze figures permiteren zichzelf alles en worden agressief als ze op dezelfde manier worden behandelt. Helden van het Volk worden ze genoemd. Nou, bij dat volk wil ik niet horen.

Gast
Piet Pannelap
oktober 17, 2020 10:05

Marcel Gelauff…. stereotype watje. Als je boe roept rent ie al hard weg. Sufkudt.

Gast
Rechtsrealist
oktober 17, 2020 03:30

Check de huidige peilingen, PJV.
Zowel Baudet als Wilders zouden absoluut met andere partijen moeten samenwerken om aan de macht te komen. Samen nog niet goed voor 30 zetels.

Gast
PJV
oktober 17, 2020 03:03

Ah, daar hebben we de vieze linkse kotsmuski’s weer die proberen mij te denigreren. JULLIE ZULLEN DE EERSTEN ZIJN WANNEER WIJ AAN DE MACHT KOMEN.

Gast
Rechtsrealist
oktober 17, 2020 02:57

Wilders aan de macht betekent een migrant uit een moslimland die het voor het zeggen krijgt, PJV.
Doe maar niet!

Gast
Donald Dumb
oktober 17, 2020 02:32

Miriam. Bestel maar alvast een pallet zakdoekjes voor PJV…

Gast
Donald Dumb
oktober 17, 2020 02:30

Aan welke drugs heeft PJV gezeten?
Kabinet Wilders/Baudet kan niet eens…
Want men pikt bij elkaar zetels weg. Stemmers van Baudet zijn eerdere stemmers van Wilders. Je kan niet op beide stemmen, PJV – kn eu s.
Politiek is niet jouw ding, he?

Gast
Decathol
oktober 17, 2020 02:29

Donald Dump

Ben je nou een Trump aanhanger?

Gast
Donald Dump
oktober 17, 2020 01:34

De mensen houden van mij, ze kunnen mij wel kussen. I hug those people, they love me.

Gast
Sleepy Joe
oktober 17, 2020 01:23

En ik al helemaal niet, cuz i’m a senile, mentally unfit fool.

Gast
Donald Dump
oktober 17, 2020 01:02

Miriam dan zal je vast schrikken, nog eens 4 jaar voor mij. En weet je ik sta boven de rest. No one can beat me!!.

Gast
PJV
oktober 17, 2020 00:36

@Miriam

NEEEEEEE WIJ GAAN DE GROOTSTE WORDEN. IK GA SMULLEN VAN DIE ZOUTE LINKSE TRANEN VAN JULLIE. IK GA ELKE DRUPPEL ERUIT ZUIGEN!

KABINET BAUDET/WILDERS 2021 ZAL EEN FEIT WORDEN!

Gast
Jasmijn
oktober 17, 2020 00:10

@PJV: Amen!

Gast
Miriam
oktober 17, 2020 00:04

@PJV: Baudet? Daar is bijna niks meer van over. Dat gaan dus extreem-rechtse traantjes worden. En ook Trump redt het niet. Je krijgt van mij een gratis zakdoekje!

Gast
PJV
oktober 16, 2020 23:59

Trump 2020!

Kabinet Baudet/Wilders 2021!

De komende maanden gaan we smullen van lekker zoute linkse traantjes. En eindelijk het linkse multikuldrama die Nederland al decennialang in zijn greep houdt volledig afbreken!

Gast
Kiloknaller
oktober 16, 2020 23:51

Willie

Sterker nog, ik woon in de Afrikaanderwijk in Rotterdam (zoek maar op wat voor wijk het is, je gaat schrikken) en er was oprecht een bewoner die in 2017 een verkiezingsposter van Wilders op het raam plakte.

Lang verhaal kort, dat raam bleef heel en er is niks gebeurd. De beste man is zelfs een goede buurman en tevens vriend van deze linkse rakker

Gast
Fred Weetveel
oktober 16, 2020 22:23

Het blijft een ongelofeloos irritant viswijf. Alles om zichzelf in de spotlight te plaatsen, alleen maar zeiken en zeuren. Denkt dat ze overal verstand van heeft en strooit met meningen over alles. Morgen is die mening weer anders, hangt er vanaf wie er die dag betaalt. Opsluiten en sleutel weggooien!

Gast
Willie
oktober 16, 2020 22:10

Kiloknaller
vr 16 okt 2020 om 15:24

Klopt ga maar eens met een PVV vlaggetje rondlopen in bepaalde buurten.

Gast
man pan
oktober 16, 2020 18:08

@Nieuw in Nederlands: islamitische schaamtecultuur

Wbt die eigenaar van Luden, hij lult echt uit zijn nek met die fake tranen voor de camera en zijn huilie huilie “Ik schaam me”. De BBC correspondente die de filmpje op internet plaatste sprak paar van zijn buren en die klaagden dat het elke weekend raak was. Harde muziek (wat nooit bevorderlijk is om afstand te houden en je moet hard schreeuwen om je verstaanbaar te maken), feestje bouwen en handhavers die alles toeliet ondanks meerdere klachten.
Daarnaast huurde hij die avond DJ Outsiders in, die bekend staat als een viruswappie. Alleen de pers trapt weer in zijn nep traantjes en zijn vriendje maakte het helemaal idioot bij Jinek gisteravond, soort zielige martelaar van de horeca.

Gast
Donald Dumb
oktober 16, 2020 17:16

Maar zelf kunnen ze niets , niet eens een behoorlijk filmpje maken , om maar te zwijgen hoe ze een camera moeten hanteren”

Sommigen kunnen geeneens een microfoon aanzetten…

Gast
Vaste Kritiekspuiter
oktober 16, 2020 16:39

WEST*
vr 16 okt 2020 om 8:34
“Sta volledig achter de NOS
Het loopt de spuitgaten uit met die vaste groep die ons land , en werk verzieken
en dat zijn ook die reageerders hier die altijd kritiek op de NOS hebben
Maar zelf kunnen ze niets , niet eens een behoorlijk filmpje maken , om maar te zwijgen hoe ze een camera moeten hanteren”

Dat klopt. Dat kan ik allemaal niet. Maar ik kan wel lekker kritiek “spuiten” en nepnieuws brengen. Dat dan weer wel.

Gast
Donald Dumb
oktober 16, 2020 16:32

Overigens. Een van de veroorzakers van het geweld tegen journalisten, Baudet, was gisteren gewoon te zien bij de door hem.gehate NOS/NPO…
Vond het geweld tegen journalisten toch eigenlijk niet kunnen…

Gast
Nieuw in Nederlands: islamitische schaamtecultuur
oktober 16, 2020 16:25

Het Plein in Den Haag:
Eigenaar Luden na ‘coronafeest’: “Ik schaam me dood”

Grapperhaus schaamde zich alleen maar, want hij is nog niet dood. Het is een echte survivor; hopelijk die eigenaar van Luden ook.

Eerst dacht ik nog dat er sprake was van ironie en die eigenaar de woorden van Grapperhaus na-papegaaide. Maar hij schijnt het echt te menen.

Gast
Donald Dumb
oktober 16, 2020 16:17

16.04

O de polarisatie in Nederland komt niet door PVV en FvD?
De leider van laatstgenoemde symphatiseert notabene met die organisatie van dhr. ENGel…

Gast
NOS-pyromaan met Vergrootglas
oktober 16, 2020 16:04

Gelauff:
“De journalistiek ligt onder vuur van mensen en groeperingen, die alleen hun eigen wereld willen terugzien, elk ander perspectief onmogelijk proberen te maken en daarmee de persvrijheid aantasten.”

Wat een zelfkennis, doelbewust geprojecteerd op de tegenstander, dus weer zo voorspelbaar op PVV en FvD.
Dan zou hij nu ook nog moeten durven toegeven, dat het eigenlijk helemaal niet gaat om het volledig brengen van nieuws, integendeel, het gaat om het UITVERGROTEN van TEGENSTELLINGEN binnen de samenleving.
Want hoe kan een land als Nederland ineens van een van de meest tolerante landen, veranderd zijn in een systemisch racistisch land?
Het leek wel op de precisie van een militaire operatie, waar het uur U ergens bij een arrestatie in Minneapolis sloeg.

Gast
Vleesindustrie
oktober 16, 2020 15:43

Wie neemt Marianne Zwagerman nog serieus na al die talloze opiniestukjes en meningen van haar?

Gast
Donald Dumb
oktober 16, 2020 15:42

Ach kan gebeuren dat mensen dezelfde naam verzinnen.
Het is ook gebeurd dat mensen hetzelfde ding hebben uitgevonden zonder het van elkaar te weten…

Gast
Puber
oktober 16, 2020 15:37

@Donald Dumb aka Donald Dumb
vr 16 okt 2020 om 15:29

Het grote verschil met die anderen is dat jij de enige echte dumbass bent. Chapeau…

Gast
Donald Dumb
oktober 16, 2020 15:37

Tja, dat heb ik nu ook, naamgenoot 15.33

Ik gebruik deze naam toch ook al zo’n 3 jaar.
Gelukkig heb ik een specifiek dingetje waardoor men ons hier kan onderscheiden…

Gast
Donald Dumb
oktober 16, 2020 15:33

Nee. Er zitten een aantal relschoppers hier die mijn naam gaan zitten misbruiken. Ik gebruik deze naam toch al wel 3 jaar zonder dat anderen dezelfde naam gebruiken.

Dus ophouden hiermee. Het is best irritant.

Gast
Donald Dumb
oktober 16, 2020 15:29

Populaire naam blijkbaar mijn nickname.
Meerderen die zich hier zo noemen in verschillende variaties…

Gast
Donald Dumb
oktober 16, 2020 15:26

Jouw naam goed schrijven? Hoezo?
Jij bent hier Donald DumP ik DumB…
Twee verschillende posters…

Gast
Frank Zweers
oktober 16, 2020 15:25

Donald Dumb houdt van monologen, dat weten we nu. Mijn god, hoe verknipt kan je zijn met jezelf.

Gast
Kiloknaller
oktober 16, 2020 15:24

NOS levert dagelijks objectief nieuws af. Dat moet gezegd worden. Het is dan ook schandalig dat in een land als Nederland stickers van busjes af moeten worden getrokken om maar niet met intimidaties te maken te krijgen. Ik zou dat niet accepteren bij de Telegraaf en dus ook absoluut niet bij de NOS. Onacceptabel.

Gast
Maarten Spanjer
oktober 16, 2020 15:23

Zij is net zo’n engerd als Robert Jensen.

HOE OUD BEN JIJ JENSEN?!

Gast
Donald Dumb
oktober 16, 2020 15:20

Spel mijn naam dan goed, @Donald DumP 15:19

Vieze relnichtje. Ik weet dat ik er 1 ben, maar jij moet je aan de regels houden.

Gast
Donald Dumb
oktober 16, 2020 15:19

Dieper dan mijn moeder, die een straathoer was

Gast
Donald Dump
oktober 16, 2020 15:19

Dieper dan dat enige linkse gutmench gezonken kan zijn

Gast
Donald Dumb
oktober 16, 2020 15:18

Echt diep

Gast
Donald Dumb
oktober 16, 2020 15:18

Heel diep, diep gezonken

Gast
Donald Dumb
oktober 16, 2020 15:16

Journalisten aanvallen die een ander mening zijn toegedaan dan wat er op Facebook staat.
Als je dat doet ben je diep, heel diep gezonken….en gewoon crimineel…

Gast
Jatochnietdan
oktober 16, 2020 15:15

Vervolg 15.05 , Neem mij niet kwalijk mensen want ik ben maar een waardeloze leernicht met een lelijk smoelwerk vol puisten en ben ook heel vaak misbruikt door zwervers maar dat was toch wel lekker.

Gast
Donald Dumb
oktober 16, 2020 15:08

Er komt alleen maar onzin uit deze wandelende afvalbak. Wat een triest kutwijf is het ook.

Kinderloos gebleven, een ongebruikte vagina en daarnaast ook nog in de overgang. Zit je niet mee eh, hoer

Gast
Jatochnietdan?
oktober 16, 2020 15:05

Deze hoer moet is ff snel haar teringbek dichthouden.

Gast
AlexF
oktober 16, 2020 15:03

Juist door het verwijderen van de logo geven ze die tegenstanders een gelijk. Hadden ze niet moeten doen.

Zonde. Dit betekend mogelijk einde van de pers in NL die we nu kennen

Gast
Ben
oktober 16, 2020 13:45

De engnek gelauf liegt ook over de reden waarom dit gedrag er steeds meer komt. Het is niet corona. Het voortdurende snoeihard liegen, eenzijdige berichtgeving en vooral de voortdurende aandacht voor getint, rascisme, vooroordelen enz en vooral het anti zw piet-beleid zijn steeds meer ned spuug en spuugzat. De noordkoreaanse omroep met de noordkoreaanse “journalisten” roepen gruwelijk veel weerstand op.
Toen stax meedee met de nijmeegse 4daagse is ze zich kapot geschrokken. Uit haar bubbel blijkt ineens dat mensen haar haten canwege de leugens en het voortdurend wegzetten van haar eigen landgenoten als bv rascisten o.a. vanwege zwarte piet.
Dat ze voor nsb-er werd uitgemaakt was nog het minste.
Ook politice merken het steeds vaker.
Je kan niet alleen voor vreemdelingen opkomen. Dat veroordelen is geen rascisme. Het komt voort uit een ongelooflijk diep gevoel van inrecht en in je eigen land niet meer meetellen.
Geboorterecht werkt eerder tegen je.
Jij doet er niet toe. Je moet getint zijn, lbht enz zijn, schreeuwen dat je gediscrimineerd word enz enz. Ben je gewoon ned dan doe je niet meer mee. Dat is de reden waarom steeds meer ned op de baricaden stappen. En nog erger boeren tussen hooligans en extreem-rechtsen plaatsen. Dat is de oorzaak dat de echte ned het niet meer pikken.
En deze reakties zijn nog maar t begin. Ik denk dat er nog veel meer gaat komen.

Gast
anoniem
oktober 16, 2020 13:26

@Willie: Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet precies weet welke standpunten de heren op het moment hebben… Dus daar kan ik geen antwoord op geven..

De toon van het debat in de Tweede Kamer vind soms wel wat extreem. En dat geldt ook voor de teksten die ik op sociale media lees van mensen die zeggen sympathisanten te zijn.

En ja, ik heb een maand met een gezwollen gezicht gelopen en ik durfde zelfs geen aangifte te doen omdat me dat afgeraden werd…

En dat terwijl ik dus geen homo was.. :-)

Gast
Ron
oktober 16, 2020 13:19

Ik vind de laatste maanden deze Marianne Zwagerman steeds meer zinnige dingen roepen. Helemaal mee eens, nu ook weer.

Gast
Willie
oktober 16, 2020 13:14

anoniem
vr 16 okt 2020 om 12:55

Natuurlijk mag je dat zeg maar zeg dan ook extreem links.

Geef eens voorbeelden dat Wilders en Baudet extreem rechts zijn.

Dat verhaal dat je in elkaar geslagen bent neem ik met een korreltje zout.

Gast
anoniem
oktober 16, 2020 13:04

Dan heb je een ander beeld van rechts dan ik, bedoel ik..

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen