Johan Derksen laakt NPO-boycot Sven Kockelmann

Het is een schande dat de NPO met man en macht probeert om Sven Kockelmann weg te houden van de tv. Hij is het grootste talent in Hilversum zonder eigen tv-programma. Dat heeft Johan Derksen maandagavond gezegd in Veronica Inside. De KRO-NCRV wil heel graag een prominentere rol voor Sven op tv, maar de NPO-top houdt dat tegen omdat hij niet ‘likeable’ genoeg zou zijn. Het leidt vanuit verschillende kanten tot ergernis. Ook de voetbalanalist vindt het volstrekte onzin.

Sven is echt een topper, vindt Johan. “Weet je wat ik een prachtkerel vind? Sven Kockelmann. Het heeft me geweldig gestoord dat die man niet welkom is in al die talkshows waar van die pseudo-filmsterren en -fotomodellen zitten. Sven is niet aaibaar en daarom heeft hij geen talkshow.”

Inhoudelijk is Sven ijzersterk, meent hij. “Hij is journalistiek de sterkste, stelt altijd relevante vragen en heeft de beste dossierkennis. Die man zou helemaal in zijn eentje een talkshow weten hebben. Dan zit er een of andere lul achter een bureau van: je moet aaibaar zijn! Wat kom jij hier dan doen?“, roept hij tegen Wilfred Genee.

Sven is volstrekt onderschat, herhaalt Johan. “Hij is een van de besten in Nederland op dat gebied. Fantastisch, fantastisch. Als hij aanschuift ergens: hij weet overal van.”

Die andere presentatoren hebben een A4 van de redactie en verder lezen ze de autocue voor. Ze weten nergens van. Dit is echt een topper.

Foto: KRO-NCRV

55 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Fidan
oktober 7, 2020 13:40

Sven kan misschien een goede interviewer zijn volgens sommigen. Hij is echter ook onsympathiek, agressief en onbeschoft en die dikke plofkip helpt ook niet echt, maar het zou kunnen dat hij voor een kwaal prednison gebruikt en daar wordt men dik van en hyper.

Gast
HansR
oktober 7, 2020 12:20

Johan vindt Sven geweldig. Sven vond Dries Roelvink een geweldige aanvulling op zijn radio programma ca. 11.57 uur. Dries deed daar voornamelijk reclame voor hem en zijn familie in plaats van echt op het onderwerp in te gaan. Johan Derksen heeft Dries heel vaak te kakken gezet en zou die Dries dan ook met Sven als site-kick op tv (Op1) moeten gaan presenteren? De NPO is niet van lotje getikt zoals onze besnorde nationale betweter.

Gast
Bram
oktober 7, 2020 12:08

Wat er bij de NPO écht nodig is, is een woordkunstenaar… !

Gast
😷Paulus
oktober 7, 2020 11:45

😷Sven is en blijft een topper! De rest is gewoonweg gelul.

Gast
Sookie Stackhouse
oktober 7, 2020 11:27

Sven is een zelfingenomen balletje dat zichzelf te graag hoort blaten daarom valt hij iedereen constant in de rede…..

Gast
Leo
oktober 7, 2020 11:25

@Cees

Gelukkig eens iemand die het ook echt ziet en hoort .

Gast
peter
oktober 7, 2020 10:19

Ze moeten Sven echt deel uit laten maken van het presentatieteam van OP1. Die man past daar uitstekend tussen. Is één van de beste interviewers. Is scherp en kritisch.
Ik snap niet wat ze nu met Jort moeten, die man is amper te verstaan.

Gast
Gerda
oktober 7, 2020 09:01

Likeable, ik zie weinig echt likeable mensen op televisie. Johan heeft het over filmsterren en modellen.. nou nee Johan, gelukkig niet ook..

Gast
Laat
oktober 7, 2020 08:28

Aldus John Derksen het bange schoothondje van JdM

Gast
Cees
oktober 7, 2020 08:09

@Leo. Helemaal mee eens. Daarnaast een betweter, een doordrammer en uiterst irritant ventje.

Gast
Leo
oktober 7, 2020 07:53

Sven laat nooit iemand uitpraten. Maar goed dat hij weinig op de tv is. Als hij op de radio is klik ik gelijk naar een andere zender

Gast
L. Koopmans
oktober 7, 2020 07:33

Kockelman is goed in een-op-een gesprekken. Een talkshow presenteren is wat dat betreft niet geschikt voor hem. Je zou dan met een ander format moeten werken zonder grote tafel, maar bv een studio met een paar aparte ‘hoekjes’ waar afzonderlijke gesprekken worden gedaan.

Gast
Regina van Weerdhuizen
oktober 7, 2020 02:47

SVEN! SVEN! SVEN! Waar blijf je?

Gast
Sjaak Trekhaak
oktober 6, 2020 23:08

Svennieboy is een goeie

Gast
Adolf
oktober 6, 2020 22:47

Bij de Gestapo zouden ze herr Kockelmann gelijk aangenomen hebben voor zijn doeltreffende ondervragings tactiek.

Gast
Wil van Bil
oktober 6, 2020 22:23

Sven is stukker beter dan Jinek & co!

Gast
Dat is opvallend
oktober 6, 2020 21:56

Sven Kockelman werd geblokkeerd door zijn eigen omroep KRO-
NCRV. Dat niet-likeable is hem verteld door diezelfde omroep, nooit door de NPO. Hij stond naar verluidt serieus op de lijst voor Op1. Nu tranen met tuiten van die directeur. Sven kan daar de boel beter overnemen.

Gast
Luister
oktober 6, 2020 21:45

@Colette Wat bedoel je met die domme onsamenhangende zin?

Gast
Tvkijker
oktober 6, 2020 20:56

Hij zit toch regelmatig bij Jinek

Gast
Patrick Lemmen
oktober 6, 2020 20:44

Mijn god zeg, die Derksen denkt echt overal verstand van te hebben. Wanneer verdwijnt hij uit de media?

Gast
rob
oktober 6, 2020 20:39

eva jinek is een matige journaliste. Krijgt teveel vragen via oortje en dan nog zoveel verdienen. Ach en echt een lekker ding is het ook niet.

Gast
Kim
oktober 6, 2020 20:20

Zet hem nou gewoon bij #OP1 Vervang Erik Dijkstra (VERVELENDE STEM) ik vond hem gisteren echt slecht !!! Sven erin !!!! KOM OP NPO !!!!!!!

Gast
Jill
oktober 6, 2020 19:59

Is het ook de NPO-top die het besluit genomen heeft om alleen roetveegpieten in te zetten binnen de NPO buiten de journalistieke programma’s?

Volgens de verhaallijn worden Zwarte Pieten steeds zwarter naarmate ze vaker door schoorstenen gaan, terwijl er binnen de NPO geen enkele volledig zwarte Zwarte Piet te bekennen was vorig najaar.

Gast
Curryworst
oktober 6, 2020 19:55

Mijn sappige worst wordt zwaar onderschat, vraag maar aan M die er iedere nacht uren lang aan likt.

Gast
Miriam
oktober 6, 2020 19:30

Smaken verschillen. Ik ben er niet rouwig om.

Gast
colette
oktober 6, 2020 19:25

Zijn bang voor Sven zn scherpe tong de man slijmt niet

Gast
Peter 56
oktober 6, 2020 19:20

De laatste keer toen ie mij pakte met zn sneaky interview onder valse voorwendsels werd ik terstond misselijk, alsof ik D.E. koffie in de maag had, die ik overwijld uit wilde kotsen, met zeer goede redenen. Dus dat was de Sven Exit voor mij.

Gast
Curryworst
oktober 6, 2020 19:14

Sven Kockelmann: 120 kilo
Johan Derksen: 100 kilo
Robert Jensen: 140 kilo
Jack van Gelder: 106 kilo
Jan Boskamp: 119 kilo
Rene van der Gijp: 107 kilo
Gordon: 113 kilo

Gast
Flip
oktober 6, 2020 19:11

De npo, als het maar linksssss is

Gast
iemand
oktober 6, 2020 18:59

Nou Maarten van Rossum is likeable om naar te kijken zeg. Is dag niet discriminatie dat je niet op tv mag omdat je niet likeable om te zien bent. Margriet van der Linden mag toch ook op tv.

Gast
Grace
oktober 6, 2020 18:46

Echt wel…zeker weten

Gast
scott_0
oktober 6, 2020 18:31

Als er iemand niet likable is, dan is het die heks Jinek wel.

Gast
Merel
oktober 6, 2020 18:28

Ik vind hem ook kei goed!

Gast
Lies
oktober 6, 2020 18:21

@robert: zo krijg je als kritische journalist geen enkele kans. Waarom? Niet likeable voor de doelgroep? Geloof ik niet in, talent komt altijd boven drijven.

Gast
robert
oktober 6, 2020 18:19

Ik zou als NPO niet luisteren, zijn confronterende manier van vragen is ook maar een maniertje. En daar moet je van houden. Kan voor een klein publiek als journalistieke methode wel werken, maar niet voor groot publiek. En is Johan de nieuws Angela of vice versa? Of is Johan de nieuwe Thiery B.

Gast
Lies
oktober 6, 2020 18:16

Had liever iedere avond naar Sven Kockelmann gekeken dan naar Eva.

Gast
010
oktober 6, 2020 18:14

Tja, iedereen moet zich tegenwoordig ergens verantwoorden, Tweede Kamer, de Rechter en vaak in het openbaar via de media. Ik zou inderdaad wel eens willen weten van NPO of omroepvereniging waarom Sven Kockelmann niet aan bod komt. Transparantie en omdat nogal wat mensen daarom vragen, temeer omdat de NPO wordt betaald van belastingcenten.

Gast
ano@niem.nl
oktober 6, 2020 18:02

Men heeft liever een lesbische linkse Dolle Sidonia dan een ter zake kundige presentator bij KRO/NCRV. Wat is die omroep in mijn achting gezakt.

Gast
Henny Spekken-Bonen
oktober 6, 2020 17:52

Deze foto is van voor zijn vreet en drank stoornis.

Gast
Volger
oktober 6, 2020 17:48

Deze man is goed, durft door te vragen! Kijk zijn interview op YouTube maar eens met Peter R. de Vries! Dus wat links, hij is gewoon een goede journalist!!!

Gast
Lies
oktober 6, 2020 17:43

Geweldige journalist. De rest heeft een abo bij Boulevard, Op1 of Jinek. Totaal niet meer onafhankelijk.

Gast
Gerda
oktober 6, 2020 17:42

Sorry ZeerNetteDame en Richard jij bek houden stinkhond

Gast
Mette Bus
oktober 6, 2020 17:42

Bij stand.NL moest hij ook stoppen vanwege teveel klachten van luisteraars.

Hij is nu weggestopt tussen halftwaalf en twaalf.

Gast
Richard
oktober 6, 2020 17:36

@Gerda: Linkse heks!

Gast
Nelly den Heijer
oktober 6, 2020 17:34

Mette Bus
di 06 okt 2020 om 17:14

Dus? Op de NPO moeten kijkcijfers niet leidend zijn.

Gast
ZeerNetteDame
oktober 6, 2020 17:27

Jinek & Kockelmann, zou zou haar programma moeten heten. Je kunt niet kijken of hij zit weer aan tafel. De beste vriend van Dries Roelvink. Nou, dan weet je genoeg. En @Gerda hou jij je brutale mond eens, Action-Tokkie!?

Gast
Ron
oktober 6, 2020 17:27

Hij is natuurlijk te kritisch op het coronabeleid, daarom mag hij geen programma doen…oh wacht, daarom vind Johan hem ook goed omdat hij met de goegemeente mee lult en ook angst zaait.

Gast
Gerda
oktober 6, 2020 17:18

EN HOU EENS OP MET ALLES EN IEDEREEN LINKS TE NOEMEN!
ALS ZE NIET IN JULLIE STRAATJE LULLEN DAN ZIJN ZE LINKS VOLGENS JULLIE! MAFKEZEN HIER..

Gast
robb
oktober 6, 2020 17:16

Als de gasten weglopen heb je wel een probleem .

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen