Harm Edens weigert vertrek bij Dit Was Het Nieuws

Harm Edens ziet het niet zitten om zijn tv-kindje Dit Was Het Nieuws af te geven aan een andere presentator. Hij wil gewoon het gezicht van de show blijven. Dat vertelt hij in Veronica Magazine. Hoewel de teamcaptains geregeld zijn vervangen, blijft Harm altijd zitten als presentator. Op de vraag of het niet eens tijd wordt voor een nieuwe host, zegt hij: “Ja, dit kan echt niet langer, hè!? Maar ik ga uit mezelf niet weg, hoor. Ik vind het ontzettend leuk om te doen en ben niet zwaar grijzend.

Harm wijst er ook op dat de show hem nog niet verveelt. “Ik heb op mijn negenenvijftigste nog bakken vol energie.”

Toch is hij met zijn 59 jaar wel een beetje aan de oude kant. “Moet ik weg omdat ik bijna zestig ben? Groucho Marx was vierhonderd toen hij nog mooie dingen deed. Dus sorry, zolang ik de energie heb om het goed te kunnen blijven doen, zit je met mij opgescheept.

De huidige teamcaptains zijn Jan Jaap van der Wal en Peter Pannekoek. Het eerste duo was Raoul Heertje en Thomas Acda. Veronica Magazine noemt dit ‘verreweg het beste’ duo.

Daarop zegt Harm: “Het is in elk geval een stel waar ik dierbare herinneringen aan heb. Samen hebben we moeten uitzoeken hoe het in zijn werk ging, dit programma.

Maar Jan Jaap van der Wal en Peter Pannekoek vormen ook een mix waarvan ik heel blij word. En ik zit er altijd tussenin, op rij één. Ik ben een bevoorrecht mens.

Foto: SBS, Elvin Boer

29 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
tss
oktober 13, 2020 11:07

´Hij is niet zwaar grijzend´. Nee , met een kleurspoeling niet nee. Pff.

Gast
26
oktober 13, 2020 11:05

harm Edens. Een van de overblijfselen van de oervervelende comedytrain. Zit al veel te lang op die stoel. Jan Jaap van der Wal , ook zo´n geweldig comedytrain product…is nog veel erger. Die moet overal uit de media. Dat is echt niet te beschrijven zo slecht wat die man produceert.

Gast
Klaas Vaak
oktober 13, 2020 11:02

Tien jaar geleden al mee opgehouden naar dat programma te kijken.
Af en toe probeer ik het nog eens, maar bij een voorspelbare policor grap, zap ik weg. Dat hij niet zo politiek correct is, valt wel tegen.

Gast
Jk
oktober 13, 2020 09:13

Zonder Autocue en teksten van C. Pieterse is Harm 0.0. Geen enkele humor. Saai en niet origineel.

Gast
Tobias
oktober 13, 2020 07:27

Kan behalve Harm niet het hele programma van de buis verdwijnen? Het is inmiddels echt een fossiel uit de vorige eeuw geworden. Iets beters ipv deze flauwe grapjesverzameling zou wel prettig zijn.

Gast
toxilogic
oktober 13, 2020 00:33

Het origineel Have I Got News For You had jarenlang dezelfde presentator maar die moest weg vanwege een schandaal, sindsdien hebben ze wekelijks een ander, dat werkt prima , geeft ook extra interactie met de vaste teamcaptains , het geeft ook extra interesse wie nou de presentator is Harm Eden’s toontje kennen we nu wel.

Gast
Beste paard van stal
oktober 12, 2020 23:44

59? Dat zou je echt niet zeggen!

Gast
Jan de 💩
oktober 12, 2020 22:18

Hele kleffe man , natuurlijk blijft ie plakken .

Gast
mediakaal
oktober 12, 2020 19:48

O ja piekuren deed ook nog mee: het begin van het verval

Gast
Gerda
oktober 12, 2020 18:32

Wat zitten hier toch een domme mensen. Harm Edens betichten van talentloosheid… Misschien dan toch eens Wikipedia opslaan?

Gast
FUCHrist
oktober 12, 2020 18:07

kan hij weer grappen voorlezen en pretenderen dat hij ze verzonnen heeft.

Gast
M
oktober 12, 2020 16:35

Harm Edens, de klimaat janker bij uitstek!

Gast
Huismaker
oktober 12, 2020 16:18

Harm ! Denk om je baantje.
Vooral politiek-correct meelullen en meeknikken.
Dan is dat voorlopig gered.

Intussen kijk ik verder op Netflix.

Gast
Bianca
oktober 12, 2020 16:12

@ome H
Dit oewas het nieuws?

Gast
ome H
oktober 12, 2020 16:09

Zet er maar een kleurtje neer, dan moet Harm al van zichzelf al weg

Gast
Magnus Dickendorfer
oktober 12, 2020 15:56

Raoel en Thomas waren erg goed. Ook het seizoen met Marc Marie en Raoel was erg goed. Jan Jaap en Peter zijn leuk maar haalt het niet bij de andere teamcaptains.

Gast
Arie Spareribbens
oktober 12, 2020 15:56

NPO deug TV omdat het moet.

Gast
:)
oktober 12, 2020 15:41

Vrouwtje de Both, leer Nederlands, hoer.

Gast
JanH
oktober 12, 2020 15:40

je word (met een D)? Echt?

Gast
Harrie
oktober 12, 2020 15:39

Peter Pannekoek is leuk maar die Jan Jaap niet. Dat programma in België is helemaal treurig om te kijken. Een soort Lubach maar dan niet grappig.

Gast
Vrouwtje de Both
oktober 12, 2020 15:31

Kijk naar die kop en je word (met een D) meteen kotsziek van de zogenaamd grappige gozer.
Wat een vreselijke vent ik zie nog liever een glimnikkker

Gast
Con Domen
oktober 12, 2020 15:15

Zijn uitstapje je naar RTL was een ramp.

Nooit stoppen bij de NPO. Ook bij TV Gelderland doet hij het prima!

Gast
Curryworst
oktober 12, 2020 15:10

Wat een arrogantie om jezelf op dezelfde hoogte als een echte komiek namelijk Groucho Marx te stellen.
Ik ken die Harm trouwens alleen maar van reclames, dus dat wordt het ook al niet.

Gast
Norvo
oktober 12, 2020 15:08

Niks toont beter aan dat je nog helemaal hip & happening bent dan Groucho Marx aanhalen. Because Chico needed the money…

Gast
Eva Quirinius
oktober 12, 2020 15:08

Ik vind Harm Edens erg fijn en origineel en gedurfd en niet-PC. Geen blad voor de mond.

En ik vind Jan Jaap van der Wal en Peter Pannekoek véél beter dan die ouwe brompotten Raoul Heertje en Thomas Acda.

Dus ik ben helemaal blij met de huidige bezetting.

Gast
Rukken moet lukken
oktober 12, 2020 15:06

Raoul is er op een smerige manier uitgewerkt.

Gast
mediakaal
oktober 12, 2020 14:53

sinds het vertrek van Thomas acda is het programma niet meer wat het geweest was. Al vind ik het Pannekoek goed doen. De Hazelip moet maar achter de scherm weer wat tekstjes schrijven. is beter voor het beeld.

Gast
Sjaak echt
oktober 12, 2020 14:51

Harm Edens is een NPO-verwende presentator die zijn linkse ideeën ongebreideld mag ventileren.

Gast
Steven
oktober 12, 2020 14:47

Sinds het vertrek van Raoul is het nooit meer het programma geweest zoals het was. Doodzonde.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen