Giel Beelen onder vuur na interview met Willem Engel

Giel Beelen ligt onder vuur vanwege een radio-interview met Willem Engel, voorman van de beweging Viruswaarheid. Veel mensen vinden het schandalig dat de dj hem een podium geeft en vooral de wijze waarop. Dat is te volgen op Twitter. De manier waarop Giel het gesprek aanprijst schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat. “Vandaag met live-gast Willem Engel in de studio“, kondigt de NPO Radio 2-ster aan. “Hij reageert op de censuur van Lange Frans en de Koning.

Journalist Jan Kuitenbrouwer vindt het belachelijk dat Giel hier spreekt over censuur. “Strooi toch niet zo achteloos met zo’n zwaar begrip. En het uitnodigen van die kwaadaardige malloot Engel is een belachelijk idee.”

Sterjournalist Nick Kivits: “Als je het verschil niet weet tussen censuur en het schenden van gebruiksvoorwaarden waar Frans zélf mee akkoord is gegaan moet je misschien gewoon even je mons houden Giel.

Giel: “Hou zelf even je mons. Is puur een referentie aan hèt filmpje van Zondag met Lubach.

Nick: “Zo kun je het ook spinnen als je niet toe durft te geven dat je in de fuik van Willem Engel bent getrapt.

Giel: “Oh ja tuurlijk nu spin ik. Als je het verschil niet weet tussen in een fuik stappen of begrip krijgen voor een groep moet je misschien…

Nick: “Begrip krijgen voor een groep waarvan volgers journalisten bedreigen terwijl ze hun werk doen. Volgens mij heb je gewoon niet zo goed nagedacht over het uitnodigen van Willem en je censuur-tweet. Of juist wel en vind je de aandacht wel lekker. Dat kan ook.

Mediawatcher Renske Holwerda daarop: “bEgRIp vOOr EeN grOeP. Echt Giel. Grow up. Je bereikt weer het resultaat dat je voor ogen had: er wordt over je geluld. Tijd om op je 43ste eens goed in de spiegel te kijken en na te denken welke mensen je een podium geeft.”

Misschien kan Talpa zich toch beter wel bemoeien met wie je uitnodigt“, grapt ze.

De beelden van Giel Beelen met Willem Engel ziet u hier.

Foto: NPO

96 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
TjibbeAmsterdam
oktober 28, 2020 15:52

Ik moest eigenlijk niks meer hebben of weten van Giel, maar nu is hij weer aardig in mijn achting gestegen. Die mensen van Viruswaarheid hebben in mijn ogen gewoon gelijk. Ik werk in het AMC , al 22 jaar verpleging. Mar er is NIKS aan de hand. Ja, het is drukker dan normaal. Maar ieder najaar krijgen we veel mensen met onderliggende problemen en griep hier, dat is eigenlijk redelijk normaal. Dat er nu een probleem is met de capaciteit heeft meer, eigenlijk alles, te maken met de bezuinigingen de laatste vijf jaar vooral in de zorg. Er zijn honderden IC plekken verdwenen, als we deze nog gehad hadden dan was er geen capaciteits-probleem geweest. Maar voor nu kunnen we het eigenlijk nog prima aan. Het ‘probleem’ word door de media behoorlijk opgeklopt in elk geval!

Gast
Henk
oktober 23, 2020 10:22

Belangrijke mensen die liegen, roepen in den treuren de noodzaak van het gelieg,alles wordt uit de kast gehaald om het liegen echt te laten lijken, iedereen die verwant is met de leugenaar wil de leugenaar wel steunen om de leugen echt te laten lijken, de belangrijjste mensen in de samenleving zijn vaak de grootste leugenaars, laat nu net corona het leugen onderwerp zijn!

Gast
Koos
oktober 23, 2020 06:42

Willem Engel is een wappie. Maar in mijn Nederland hebben ook wappies recht op hun mening. Het NL van die enge gluiperds die wel een podium geven aan de hele enge Akwasies en Afrieyes die hier rondglibberen maar andere verketteren is niet mijn NL. Het doodzwijgen van de misselijk gruwelijke moord op de Franse leraar is een mooi voorbeeld van hoe verrot die kant van de samenleving is. Ook Giel vind ik creepy maar hij doet wat de NPO zou moeten doen. Iedereen aan het woord laten en niet alleen de schapen, de roeptoeters en de papagaaien. En o ja Fidan Ekiz. Ik hou van die vrouw. Prachtig om te zien, krachtig als ze spreekt en het toonbeeld van vrije democratie. Fidan, wil je met me trouwen?

Gast
G.ossip
oktober 22, 2020 23:41

@Corona Hoax,meest verstandige wat ik vandaag waar dan ook heb gelezen Chapeau.

Gast
Corona-hoax
oktober 22, 2020 23:31

Het is maar 1,5 meter.
Het is maar een intelligente lockdown.
Het was maar een vrouw die werd geslagen.
Het is maar een spoedwet.
Het is maar een wapenstok in je knieholtes.
Het is maar een bekeuring.
Het is maar eenzaamheid.
Het zijn maar GGZ patiënten.
Het is maar een kleine aanpassing in de wet.
Het is maar tijdelijk.
Het zijn gewoon niet-essentiële bedrijven.
Het zijn maar zzp’ers.
Het is maar een beetje armoede meer.
Het was maar een familiebedrijf.
Het was maar een vakantie.
Het is maar code oranje.
Het is maar een horecagelegenheid.
Het is om te voorkomen dat de ic’s volliggen.
Het is gewoon om de curve plat te leggen.
Het zijn maar een paar arrestaties.
Het is voorkomen dat anderen bang zijn.
Het zijn maar een paar aanpassingen i/d grondwet.
Het is nog maar voor een paar weken.
Het is maar tot we een medicijn hebben.
Het is maar een armbandje.
Het is maar een app.
Het is maar om te traceren.
Het is om je te helpen.
Het is maar een registratie.
Het is nog maar een paar maanden.
Het is maar een blokkade op FB.
Het is maar een filmpje dat verwijderd is.
Het is maar een weggehaalde post.
Het is maar gewoon om anderen te beschermen.
Het is maar een 10 cm wattenstok in je neus.
Het is maar een onbetrouwbare PCR-test.
Het is maar een vaccinatie.
Het is voor de veiligheid van je medemens.
Het is maar een sticker.
Het is maar een winkelwagentje.
Het zijn maar een paar pijltjes.
Het zijn maar tijdelijke borden.
Het is maar voor medische informatie.
Het is maar een Covid-19 paspoort.
Het zijn maar een paar winkels die cash weigeren.
Het is maar om te reizen.
Het zijn je opa en oma maar.
Het is nog maar een paar jaartjes.
Het is maar een stukje stof.
HET IS MAAR JOUW VRIJHEID…..

Gast
Jordao
oktober 22, 2020 20:47

Die rare kwast Beelen is zo tegendraads als wat. Was ie ook bij Veronica en lag vaak met nieuwslezerJeroen lathijnshouder in discussie. Gaat men linksom gaat hij rechtsom. Verschrikkelijke eigenwijze eikel is het.

Gast
Kabouterplop
oktober 22, 2020 16:24

Normaal gesproken wordt andersdenkend bij de NPO gelijk bestempeld voor racist, een commerciële tv kijker of dom. Nu worden ze monddood gemaakt.

Gast
Jan van Eerten
oktober 22, 2020 15:14

Gewoon geen aandacht meer aan besteden, aan de Beelen.
Gewoon een zielig figuur

Gast
Haagse Bluf Prutsers
oktober 22, 2020 14:10

Zolang Nederlandje het fantastische HCQ blijft verbieden en de ventilatie als bijzaak ziet is het den haag die de crisis aanzwengelt. Landen die HCQ gebruiken driekwart minder doden aan het virusje (HydroxyChloroQuine helpt). Je hoort ook helemaal niks van wetenschappelijk onderzoek dat laag selenium een indicator is voor ziek worden, evenals voor vitamine D en ook A en C. Niet eens een postbus 51 dingetje.

Gast
Meindert Kramp
oktober 22, 2020 14:00

Ook een fijne dag Rob.

Gast
KLEUTERTJE LUISTER
oktober 22, 2020 13:59

G.ossip
do 22 okt 2020 om 13:28
Hé, die G.ossip zegt zowaar ook nog zeer verstandige dingen.
Hoe is het mogelijk dat hij karmagelovigen gevaarljk vindt.

Gast
rob
oktober 22, 2020 13:57

Het valt me op dat velen zo tegen Beelen zijn, en tegen Engel ook natuurlijk
Zijn jullie allemaal voor vrijheid of niet??? Zo ja dan niet gaan lopen zeiken straks he, want jullie vinden toch dat Beelen gaan aandacht mocht besteden aan Engel
En er zal wel meer zijn wat jullie niet willen denk ik, misschien flikkeren ze binnenkort een van jullie wel van facebook of youtube om een of ander feit
Fijne dag allemaal

Gast
Joop
oktober 22, 2020 13:56

Het is juist schandalig dat men dit schandalig vind. Wat is er aan de hand man. Corona is blijkbaar een religie geworden voor veel mensen.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 13:55

Lange Frans wil weer normaal worden en niet langer aan paranoia waanideeën denken.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 13:54

Die Janet Ossebaard is helemaal van het pad af, mag volgens mij niet meer vrij rondlopen.

Gast
Kleutertje Luister (G.ossip)
oktober 22, 2020 13:53

Janet Ossebaard heeft een heel gevaarlijk karma, dat haar in het oor fluistert, dat het zich zo zwaar en zwart gaat voelen, als Janet aan het moorden slaat.
Niet doen hoor Janet, zegt het karma. Ik zal het niet doen, zegt Janet en Lange Frans zit er dom bij te kijken. Die is nog veels gevaarlijker de engert, want hij zegt dat hij goed kan mikken, maar alleen niet wil.
Wat een enge mensen toch. Dachten ze maar wat Qronkeliger net als Q, dan viel er wat te moorden en hadden we een beetje sensatie in die saaie coronatijd.

Gast
Loop niet zo te griepen man
oktober 22, 2020 13:45

Paulus
do 22 okt 2020 om 13:31
😷Die idioot 🤬Willem Engel moet een dagje (gedwongen) meedraaien in het ziekenhuis, en wel op de afdeling Corona doden. Het afleggen⚰️ van de doden, wedden dat ie de rest van zijn leven genezen is van Virus Waarheid.

DAT KON VORIG OOK AL, HOOR EN TOEN HEETTE HET GRIEP

Gast
G.ossip
oktober 22, 2020 13:41

Het grote probleem is dat Q denkers zoals LF en zeker aanstichter Janet Ossebaard zeer gevaarlijk zijn,Janet geeft met haar val van de cabal iets weerzinwekkend weer en volgers gaan er blind op en vanuit die hoek kunnen er wel eens gevaarlijke dingen gebeuren,dat heeft Janet het zelfde gedaan met ophitsen 5G branden,dat er ook een grote groep is die niet onder het kopje complottheorieëndenkers weg gezet kunnen worden omdat zij zelf hun verstand gebruiken en vraagtekens zetten bij het Coronabeleid.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 13:35

Cafe Weltschmerz staat ook op de zwarte lijst van YT.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 13:34

en Guttegut.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 13:33

Paulus, Paulus, zo is het.

Gast
😷Paulus
oktober 22, 2020 13:31

😷Die idioot 🤬Willem Engel moet een dagje (gedwongen) meedraaien in het ziekenhuis, en wel op de afdeling Corona doden. Het afleggen⚰️ van de doden, wedden dat ie de rest van zijn leven genezen is van Virus Waarheid.

Gast
Guttegut
oktober 22, 2020 13:31

@Huismaker Wat lul je toch dagelijks een ongelooflijke berg poep! Sodemieter op naar een land wat je wel geweldig vindt. Dat bespaart ons ergernis en de staat je maandelijkse bijstandsuitkering.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 13:31

Lange Frans wil weer normaal worden en niet langer aan paranoia en waanideeën denken als een het zegt geloof je dat dat is dom.

Gast
G.ossip
oktober 22, 2020 13:28

Het Coronabeleid is buiten de ziekenhuis opnames (de druk) nergens op gebaseerd, de voorgaande jaren waren de zorgen van het ziekenhuispersoneel er ook door de vele griep gevallen lagen de ziekenhuizen overvol,waarbij het sterftecijfer ook hoog was,toen zijn er ook geen drastische maatregelen genomen,wat er nu speelt is grotendeels zwendel(vaccin) Fraude CO2 uitstoot,Greendeal die er doorheen gejast moet worden,alles word onder de noemer Corona gedigitaliseerd,geen cash,digitaal paspoort,beetje China zeg maar,dan word het United State of Europe.

Gast
Brand
oktober 22, 2020 13:23

@Helio Dus je hebt het artikel gelezen, waarin duidelijk wordt aangegeven dat het hier niet om censuur gaat, en alsnog kom je met de opmerking dat censuur tot meer censuur leidt.

Gast
Paul
oktober 22, 2020 13:04

Gerda, 22 cm.
Wat is je cupmaat?

Gast
Gerda
oktober 22, 2020 13:03

@Paul en jij ?

Gast
man pan
oktober 22, 2020 13:02

Ach ja Giel Beelen, die doet de gekste dingen om aandacht te krijgen nu zijn carrière in een dal zit. Beetje zielig en narcistisch kereltje.

Gast
Roelof
oktober 22, 2020 13:02

Willem Engel kan zaken goed verwoorden en benoemen. Hij stelt ook terechte vragen en kan me voorstellen dat als je helemaal meegaat in de virus hype dat dit bedreigend kan overkomen.

Willem is een man van de feiten en onderzoekt graag de zaken zoals ze er voor staan. Ik vind het niet meer dan normaal dat Giel ook eens een ander geluid wil laten horen. Dit moet toch kunnen in het vrije en democratische Nederland?

Gast
Paul
oktober 22, 2020 12:57

Gerda, heb je geile borsten?

Gast
Gerda
oktober 22, 2020 12:52

Zeg Huismaker en medestanders willen jullie nu eens de 2e WO er buiten laten!!
Dat doen vooral mensen die niets anders meer weten te zeggen en toch willen choqueren.. Mensen angst aanjagen.
Jullie zijn gewelddadig, zowel verbaal als non-verbaal.. Zodemieter nu eens op, met die mediavervuiling en leugens.
Kregen jullie allemaal maar eens flinke corona..

Gast
Dansen naar het pijpen van Lubach
oktober 22, 2020 12:51

De Simpele Sampler Lubach heeft weer eens toegeslagen met zijn self fulfilling prophecy.
Tot drie keer toe na afloop van het bekijken van een Weltschmerz video, werd die opgevolgd door een video van die man met dat Wandervogel hoofd en dito humor.
Als dat niet een dansleraar is, die danst op het algoritme van Youtube dan weet ik het niet meer.

Gast
president
oktober 22, 2020 12:49

Als één met gebakken lucht zijn geld verdient, is het al jaren Kuitenbrouwer.
In alle verkiezingsprogramma’s niets over Marrakech, eurobonds zonder terugbetaalgarantie, het klimaatakkoord, participatiemaatschappij of de massa-immigratie. Majeure ingrepen en niemand mag er zijn mening over vormen. In Nederland stem je op metaforen uit een sprookjesboek: ‘Meer handen aan het bed’, ‘Meer blauw’, ‘Een groene toekomst voor mijn kinderen’, een mannelijke feminist, ‘Zwarte Piet is racisme’, ‘De vredelievende islam’ etc. Nooit over iets concreets dat je toekomst bepaalt of haalbare doelstellingen.
Bij het klimaat mochten ouderen niet meer de toekomst van de jeugd bepalen. Met corona hoor je dat argument helemaal niet meer. Offeren we de toekomst van de kinderen wel op. Laat Engel lekker voor 20k luisteraars zijn mening geven. Niemand die het voor waar aanneemt.

Gast
Ruud
oktober 22, 2020 12:47

@Helio
do 22 okt 2020 om 11:38

Hopelijk wel. Martelkampen!

Gast
S. Thonis
oktober 22, 2020 12:46

@Huismaker
Zonder dat er wordt ingegrepen.
De spijker op de kop.
Ik verdenkt de moderator ervan, dat hij soms zelf als een halve idioot reageert, als je te dicht bij zijn politiek correcte opvattingen komt.

Gast
Lubach de Simpele Sampler
oktober 22, 2020 12:40

Bange Frans
do 22 okt 2020 om 12:11
Ik ben toch zo’n zielig en aandachtsgeil mannetje.
Ik trek nu de keutel toch maar weer in voordat de aliens die door de regering worden aangestuurd mij ophalen met hun space ship.
Ik zat de laatste maanden compleet onder invloed van coke en paddo’s.

HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHAHA HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA

Gast
Huismaker
oktober 22, 2020 12:36

@Realist

Het lijkt er op dat we te maken hebben met trollen.
Zij durven niet te kijken naar de Youtube kanalen. Leven in hun eigen waarheid. En een open discussie met hen is niet mogelijk.
Uitsluitend discrimineren over uiterlijk (Jensen). Zonder dat hierop wordt ingegrepen !!!!!!
Een eerlijke en open discussie over corona IS VERBODEN !
Zodra je vraag naar kritiek, ben je een “gekkie” of “complotdenker”.

DIT IS HEEL ERG !!!! Zo ging het ook in 1940. Je moest denken zoals er voor je gedacht word. En deze trollen zijn dat hier aan het verdedigen !!!!!!!!!!
Houd hen in de gaten.

Gast
Jos
oktober 22, 2020 12:36

Giel is vergane glorie en dat weet hij zelf ook wel dit zijn de laatste stuiptrekkingen

Gast
Sorry vrijwilliger, het vaccin was helaas nog wel dodelijk
oktober 22, 2020 12:35

https://www.rt.com/news/504174-covid-vaccine-astrazeneca-volunteer-dies/

Speciaal voor gillende gekkies, die hysterisch in het gezicht van Lange Frans en Robert Jensen staan te blaten.

Gast
Tobias
oktober 22, 2020 12:35

Soort zoekt soort.

Gast
Realist
oktober 22, 2020 12:23

De vrijheid heeft net geen 75 jaar mogen doen voor wat er nog aan vrijheid over was en is in maart 2020 definitief afgeschaft. Nu leven we in de DDR 2.0 dictatuur waarin afwijkende meningen niet zijn toegestaan. De bevolking wordt bang gehouden (met besmettingen) terwijl de feiten iets anders vertellen

Gast
Arjan Lachband
oktober 22, 2020 12:22

@MM

Uiteraard Bill Gates is hiermee op dit moment bezig. Alleen momenteel zit er nog een virus in de chip. Typisch voor Bill hé ? Dus dat moeten we nog ff fixen.
Maar gaat goed komen. De spoedwetgeving is er door dus iedereen dadelijk verplicht vaccineren.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 12:17

kritisch avro-lid, er zit een knop op je radio.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 12:16

Weer een met schaapjes waar zijn ze bang voor?

Gast
Jong Frankie
oktober 22, 2020 12:15

Hij zal zich wel, als een engel, hebben laten pijpen.

sukkel is 1e klas die Beelen die geen mening heeft

Gast
Waarom worden mijn berichten tegengehouden?
oktober 22, 2020 12:15

Tegen censuur. Ongeacht.

Gast
kritisch avro-lid
oktober 22, 2020 12:15

Giel is terecht op het tijdblok van 04.00 tot 06.00 gezet. Het programma is tenenkrommend slecht. Het overstijgt het niveau niet van de gemiddelde vroegere zendamateur.
Vervelend voor al die mensen die s’nachts werken (ploegendienst, nachtdienst, vrachtwagen chauffeurs…). Uit pure armoede heb ik Radio 10 Gold maar aangezet.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 22, 2020 12:14

Die Lange heeft spijt van een stukje van zijn account dat staat nog online en komt er aan als het goed is.

Gast
MM
oktober 22, 2020 12:13

Arjan Lachband
do 22 okt 2020 om 12:09
Wij krijgen dan toch wel hopelijk allemaal die chip ingeplant.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen