Eva Jinek gelooft Giel Beelen niet: ‘Dit is een pr-stunt’

Eva Jinek heeft sterk het idee dat de verslapingen van Giel Beelen onderdeel zijn van een publiciteitsstunt voor zijn nachtshow op NPO Radio 2. Dat heeft ze woensdagavond gezegd in haar talkshow Jinek. Giel miste gisteren zijn héle radio-uitzending omdat hij zich verslapen zou hebben: alle media stonden er bol van. En vandaag berichten alle media massaal dat Giel zich dit keer níet verslapen heeft. Betere publiciteit voor een onbeduidend nachtprogrammaatje kun je natuurlijk niet wensen.

Eva denkt net als Carlo Boszhard dat Giel heel slim weet hoe je pr loskrijgt. “Ik zit een beetje in het kamp-Carlo, omdat ik weet dat hij zich vorige week heeft verslapen en hij had op weg naar de eerste uitzending ook al dat de rubberen band van zijn wiel eraf was gevlogen.”

Carlo: “Een betere publiciteit is er niet. Ik heb morgenavond een programma om half negen. Ik blijf dan lekker in bed liggen, dan zal het wel goed komen.”

Marieke over Giel

Qmusic-ster Marieke Elsinga denkt dat het géén pr-stunt is. “Nee, ik denk echt van niet. Het is natuurlijk gewoon niet echt goed te praten dat dit twee keer in een week gebeurt. Ik luister hem ’s ochtends om 5.15 uur in de auto even op weg naar Qmusic. Ik pak dan nog even een kwartiertje Giel mee in de auto en ik heb al twee keer gehad dat ik zijn stem daar niet hoor. Dan denk ik: dit klopt niet helemaal.”

Wat is er dan aan de hand? “Het schijnt zo te zijn dat Giel heel moeilijk wakker wordt. Mattie vertelde mij hoe dat werkt bij Giel. Hij moet echt wakker gebeld worden, anders schijnt hij niet echt goed uit bed te komen. Door redacteuren, ja. En als zijn telefoon dus uitvalt…”

Laks

Eva vindt het maar laks. “Ja, maar Marieke, kom op, als het je báán is.”

Marieke: “Ik heb twee wekkers: een telefoon en een wekker-radio. Als het een dan uitvalt, gaat in elk geval het ander.”

Eva: “Stel dat je je zou verslapen: er zit toch ergens ook een intern klokje in jou die niet jou hele uitzending door blijft pitten?

Marieke: “Bij mij is die interne klok mijn kat. Die komt mij sowieso wakker maken rond 4.00 uur. Ik zou me niet snel verslapen.”

Foto: RTL

33 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jimmy
oktober 30, 2020 13:26

Waarom zo moeilijk het is reeds eerder gebeurt.Dus gewoon op staande voet ontslaan.Dat gebeurt nml.ook elders(niet radio) en je bent ook van dat gezeik af.Zo’n goeie dj is die toch al niet.Weg ermee!!!

Gast
HB
oktober 30, 2020 12:55

Wat mij opvalt dat de meeste die een reactie op een onderwerp niet verder komen dan een paar scheldwoorden en beledigingen.
Afgeven op iemands uiterlijk of geaardheid is ver beneden peil, inhoudelijke reacties zijn vrij zeldzaam op deze side
Maar blijkbaar is dit de doelgroep van de Mediakrant.

Gast
Opvallen Daar Gaat Het Om
oktober 29, 2020 18:25

Volgende week in de Giel Beelen Show: live vanuit de auto.
Wel ‘verslapen’ maar via de (hopelijk gerepareerde) mobiel live presenteren en route. Lache!

Net als (wijlen) Heer Rigter ooit in de file stond vanwege de sneeuw en per telefoon en ijlbode de Vitaminen op 3 moest presenteren. Wimke wist natuurlijk dat dit legendarisch zou worden, hoe gekunsteld het ook klonk. Hij had de avond van te voren (weerbericht, televisie) een hotel kunnen pakken op 3 minuten van het Media Park. Maar dat deed het boefje niet, uiteraard.

Voor Tante Giel geldt ongeveer hetzelfde. Cultiveren van ‘te laat komen’ is een sneue bezigheid. Het zegt ws iets over de urgentie om krampachtig te moeten opvallen in de huidige mediawereld: iets met ‘vorm’ en ‘inhoud’.

Het mooie vak van radio wordt met dit soort fratsen de nek omgedraaid.

Gast
AlexF
oktober 29, 2020 17:11

Kan best een stunt zijn. Maar als hij echt nog een keer te laat is, hoeft hij niet meer te komen.

Gast
Leo knots
oktober 29, 2020 14:30

En zelfs al zou dat waar zijn, dit is toch geen nieuws voor een zichzelf respecterende late night show? De kleine meid is het echt helemaal kwijt. Beter niet meer terug keren na deze ronde

Gast
Boh foi toch
oktober 29, 2020 14:12

Beelen is constant een arrogante zelf overschattende aandacht zoeker, daarom past het onderwerp ook zo goed op de lijst van de ook immer aandacht vragende Jinek. Ze blaffen wel naar elkaar, maar bijten? Ho maar!

Gast
Jan van Eerten
oktober 29, 2020 13:17

Gewoon negeren ,die Beelen

Gast
Warmoes
oktober 29, 2020 13:11

Wat is die @K Waterreus toch een klager.

Gast
Huismaker
oktober 29, 2020 13:00

Het hele mediakartel is fake.

Allemaal toneelstukjes:
-John de M. speelt als “de notaris” en deelt wurgcontracten uit
-De peilingen op 1Vandaag (50 zetels voor Rutte…..)
-Staatsabonnement van Ab O, voor de komende 3 jaar
-Discussie over corona is verboden; uitsluitend staatspropaganda toegestaan
-Trump, Trump, TYrump, Trump en Trump.
-Opgerichte “BN-ertjes” waarvan wij erg onder de indruk moeten zijn
-Mensen die grappig moeten spelen (met als dieptepunt Ik hou van Holland)
-BN-ers springen van een duikplank of gaan schapen verplaatsen
-enz enz enz

Gast
Lariekoek
oktober 29, 2020 12:56

Goed om te weten, dat Marieke Elsinga haar poes gebruikt als interne klok!

Gast
🗣wordt snel verwijderd...
oktober 29, 2020 12:48

Giel is wel gewend om vroeg op te staan. Hij doet al jaren de ochtendshow op 3FM en Veronica. Deze 2 verslapingen waren inderdaad gewoon voor de publiciteit.

Gast
Quaagvlieg
oktober 29, 2020 12:35

Eva heeft nog stukjes smegma van Giel tussen haar tanden zitten, zie je?

Gast
Giel Beelen
oktober 29, 2020 12:19

Oftewel niet zo slim van Jinek om het ook nog eens een keer over mij te hebben, toch? ☺

Welterusten allemaal !!

Gast
azijnzeiker
oktober 29, 2020 12:14

Heerlijk die verzuurde reacties van jullie, maar het is nog niet zo zuur als mij. Blijf door gaan met oefenen.

Gast
Bart
oktober 29, 2020 12:13

Giel blijft nooit vrij van raar gedrag,. Dat stempel raakt hij nooit meer kwijt. BNN VARA weet wie het binnen heeft gehaald. Dit bericht op MC heeft dat nieuwswaarde ?

Gast
jmp
oktober 29, 2020 12:13

Er zijn sowieso nog héél weinig mensen die Chiel Beelen nog geloven, over welk onderwerp dan ook.

Gast
Joris driepinter
oktober 29, 2020 12:05

@soep met knakworst 11.45 Je mag verdomme hier niks meer zeggen,altijd dat gezeik over vermeend racisme!Misschien heeft Hertzberger wel gelijk,wat ze ook doen ze krijgen het gewoon niet onder de knie.

Gast
K Waterreus
oktober 29, 2020 11:56

Wat een stelletje zuurpruimen hier boven, bah!

Gast
NPO de beste!!
oktober 29, 2020 11:53

Het lukt Evaatje maar niet om met normale programmering voorbij OP1 te komen!!

Gast
Soep met knakworst...Gadverdamme
oktober 29, 2020 11:45

Gaan we het vandaag hier ook nog hebben over de domme racistische uitspraken van Rosanna Hertzberger in diezelfde uitzending.
Die uitspraken over het vrije westen versus de Aziatische landen omtrent de COVID aanpak sloeg ook als kut op Dirk.

Gast
Smulpaap
oktober 29, 2020 11:27

Wat is die Elsinga toch altijd weer het braafste meisje van de klas, bore off

Gast
anoniem
oktober 29, 2020 11:21

eva jinek

even bij de les blijven

doe je werk en rem

wie ben jij eva om giel te geloven

dus als eva het zegt

dan is het zo punt weg met de pret

kind ga je joint oproken

deug niet….

buren let op als je joint geur ruikt

dan weet je waar het vandaan komt

niet waar peter r de vries……..vraag het no 1 keer aan eva, peter.

Gast
Chelsey
oktober 29, 2020 11:16

Laat mij nu helemáál niet in het kamp van de allergrootste rtL-Kleuter Carlo zitten! Plofkop Jinek bewijst met haar gedachtengang hierover net zo slinks en achterbaks te zijn zoals bijna ál haar collega’s van de Luxemburgse commerciële open riool zendergroep van Bertelsmann AG! Als er iemand is die zich bediend van Fake publiciteitsstuntjes dan ben jij het wel! Zeker té dom en vooral té blind daarvoor om dat nog te kunnen inzien met die lelijke Visogen van je! En wanneer komen Femke Louise en Angela de Jong weer eens langs in het theekransje van je Op4, Wannabe!

Gast
Bert
oktober 29, 2020 11:16

Ik schaam me diep dat ik Nederlander ben, wat een klote reacties van jullie! Slaan totaal nergens op!

Gast
Karbonade
oktober 29, 2020 11:15

Wat een onderwerp voor een talkshow.
Een plaatjesdraaier die zich verslaapt.

Gast
Paul de Zeeuw
oktober 29, 2020 11:06

Hou jij je maar bezig met het keuvelen met nikszeggende omhooggevallen en domme semi- BN’rs bij Boelevard Latenight Evaatje, hetgeen waartoe jij nu ook behoort. Ha ha! Dom wicht!

Gast
Ik werd geil van de smoel van Amanda Spoel
oktober 29, 2020 11:06

Jinek bevestigde enkel wat droeftoeter Carlo Boszhard zei. Niet dat ze het zelf bedacht had of zo.
Wederom een onzin artikel om clicks te genereren.

Gast
Mijn naam is privé
oktober 29, 2020 11:06

Wat heeft janknek Jinek een plofhoofd gekregen!

Is ze naast de alcohol nu ook al aan de botox verslaafd?

Gast
Isa
oktober 29, 2020 10:59

Eva is ook een PR stunt voor RTL, ze scoort niet, ze voegt niks toe aan de maatschappij, dus lul niet Jinek, probeer eerst maar eens te scoren met je programma en niet dom zeike

Gast
Quaagvlieg
oktober 29, 2020 10:45

Eva Jinek is een oude zure heks die zo snel mogelijk met pensioen moet en in de vergetelheid moet verdwijnen. Niemand zal haar ooit herinneren. Pure ruis.
En met een gruwelijke grafkop ook.

Gast
Peter de Kiers
oktober 29, 2020 10:35

Welnee, het is allemaal veel eenvoudiger: Giel trekt elke avond een fles wijn leeg. Hij heeft al heel lang een alcoholprobleem. Dat weet iedereen in Hilversum. We hebben nog mazzel dat hij dit keer niet dronken in de auto is gestapt.

Gast
Mappy
oktober 29, 2020 10:31

Over een onbeduidend programma moet jij zwijgen complotdenkertje

Gast
Mijn naam is geheim
oktober 29, 2020 10:31

Spuit elf heeft ook een mening!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen