Art Rooijakkers reageert op zijn kleurloze, saaie imago

Art Rooijakkers werd ooit genoemd als tv-belofte, maar bleek al snel vlees noch vis te zijn. Voor de presentatie van kijkcijferkanon Wie is de Mol was dat geen groot probleem, maar nu hij bij RTL 4 de tv-personality probeert uit te hangen, knelt dat toch een beetje. Met name Zomer met Art was vorig jaar echt een drama, maar ook Rooijakkers over de Vloer is het allemaal net niet. Voor tv is hij eigenlijk gewoon te kleurloos, te saai. Het AD confronteert de presentator met zijn imago.

Het AD vraagt Art: “In de Volkskrant werd je imago vorig jaar omschreven als ‘paspopachtig’. Dat klinkt als: een beetje gezichtsloos, kleurloos.

Art geeft toe dat hij dat artikel aanvankelijk niet wilde lezen. “Dat artikel verscheen een paar dagen voordat Zomer met Art begon. Ik zat in een hogedrukpan en heb het toen niet gelezen, want ik wilde me bij de opnamen niet te bewust zijn van mezelf, maar onbevangen een leuk programma maken.”

Dan nu naar de inhoud: waarom is hij zo kleurloos? “Televisie is als een lachspiegel. Ze legt een vergrootglas op je karakter, vergroot je eigenschappen uit en maakt daarmee een plat plaatje van je. De diepte van je persoonlijkheid komt helemaal niet over op tv.”

Ah, het komt allemaal door de televisie. Dat is niet handig als je tv-personality wil zijn. Misschien komt het wel omdat hij met alle winden meewaait, vervolgt Art. “Een allemansvriend ben ik niet, maar van nature ben ik inderdaad geen polemische figuur, en dat zal ik ook nooit worden. Een collega omschreef me ooit als een chemiesletje.

Wat?! “Daarmee bedoelde ze dat veel mensen snel een klik met mij voelen.”

Nu de kijker nog.

Foto: RTL

30 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jezus
oktober 23, 2020 22:59

Bij ‘wie is de mol?’ kan je nog een clown die door een brandende hoepel springt als presentator neerzetten en het scoort nog miljoenen kijkers. Dit komt doordat de inhoud van het programma zelf al ruim voldoende is voor het succes. Het is dan ook vreemd dat Art als een talent werd binnengehaald door RTL, want hij was altijd al kleurloos. Art werd als het ware door ‘wie is de mol?’ gedragen en droeg daar, laten we een ruime inschatting maken; ongeveer 1 tot 3% aan bij. Ook in ‘het perfecte plaatje’ (als kandidaat notabene!) is hij zo kleurloos en saai als wat. Hoewel we nu wel weten dat Art lijdt aan ornithofobie, op z’n minst een interessante openbaring.

Gast
Zoutloze fan
oktober 23, 2020 19:11

Ik vind Art een warme vriendelijke en oprecht geinteresseerde en een goeie vragensteller een aanwinst voor rtl..

Gast
Uuuh
oktober 23, 2020 14:45

Waarom geeft deze man interviews? Moet je daarvoor niet eerst iets gepresteerd hebben?

Gast
Mick
oktober 23, 2020 13:54

JENSEN USA was pas een leuk celebrity interviewprogramma. En die had wél topgasten.

Gast
colette
oktober 23, 2020 12:18

Geen TV persoonlijkheid zijn er tig van

Gast
Arie B.
oktober 23, 2020 12:10

Ik zou hem doen.

Gast
ikweethetbeter
oktober 23, 2020 11:42

Ik vind hem harstikke leuk !!!!!!!!

Gast
Langer Schhwanz
oktober 23, 2020 11:13

Hj presenteert alleen zichzelf. De RAT.

Gast
Wilfred Genee
oktober 23, 2020 11:09

Het is kut wat hij presteert

Gast
Tobias
oktober 23, 2020 11:02

Denk dat hij inderdaad beter een gewone baan kan gaan zoeken, hoewel dat momenteel nog niet zo makkelijk is.

Gast
Bart
oktober 23, 2020 11:02

Art valt heel erg door de mand als presentator.
Eigenlijk is hij helemaal niet geschikt voor een rol als presentator.
Totaal overschat omdat hij een aantal grote programma’s heeft gepresenteerd.
Dit waren voornamelijk reality games.
Daarin is Art wel op zijn plek omdat de presentator in deze programma’s een ondergeschikte rol en omdat hij heel goed dingen kan uitleggen.
Hij zou eigenlijk leraar moeten worden.

Gast
Bart
oktober 23, 2020 10:55

@Tukkie en Mink Check dan de Belgische Wie is de Mol van VIER eens. Die presentator is echt een verademing vergeleken bij Art en Rik. Die doet en praat gewoon normaal. Hij heet Gilles de Coster.

Gast
Remi
oktober 23, 2020 10:49

Nooit één minuut van gezien, van deze Art.
Altijd na twee seconden doorzappen.

Het Niks.

Gast
Kleurloos avrolid
oktober 23, 2020 10:45

Vlees noch vis.

Gast
Kleurloos avrolid
oktober 23, 2020 10:41

Hij past het best bij de avro, beetje saai, beetje kleurloos, beetje hans schilfers, vlees nog vis.

Gast
aangifte fraude
oktober 23, 2020 10:39

Pas op!

De hacker is weer aanwezig.

Gast
Sjakie
oktober 23, 2020 10:38

Wie?

Gast
Art Rooijakkers
oktober 23, 2020 10:37

Ik ben nog steeds DE aanwinst voor RTL.
Niet Paul de Leeuw, Katja Schuurman en Geraldine Kemper.
Laat staan Frans Bauer.

Gast
Huismaker
oktober 23, 2020 10:34

Maar door zijn “politiek-correctheid” (meelullen) heeft hij wel een baantje gehouden bij het mediakartel.

Gast
Annie van Achteren
oktober 23, 2020 10:18

Ik heb wel eens dromen, waarin ik Ard “doe” en hij mij. Té erg, maar wel waar.

Gast
Mink Vaillant
oktober 23, 2020 10:11

Nee Art kan ook geen auto’s verkopen. Hij zou het goed doen als baliemedewerker in een vanwege corona gesloten museum van omroepfossielen.

Gast
iemand
oktober 23, 2020 10:11

Ik vind hem wel te pruimen maar iedereen is tegenwoordig gewend aan hysterische figuren dan lijkt een ander al gauw saai.

Gast
Nelly Veenendaal
oktober 23, 2020 09:59

Tukkie Tuk
vr 23 okt 2020 om 9:46

Terwijl je nog fan van hem was toen hij nog bij de NPO zat…

Gast
Sip
oktober 23, 2020 09:58

Art wil graag als Ivo zijn, maar ik vind hem inderdaad kleurloos en hij haalt niet het niveau van Ivo.

Gast
Victor
oktober 23, 2020 09:58

Hij zou heel goed auto’s kunnen verkopen. Dat zijn ook altijd van die types. Vriendelijk, begripvol, maar kraak noch smaak.

Gast
Mink Vaillant
oktober 23, 2020 09:55

Haha, klopt. Ook in ben pas Wie is de mol gaan kijken nadat Art vertrokken is. Wat een slaapverwekkend figuur.

Gast
Annie van Achteren
oktober 23, 2020 09:54

Nu de kijker nog.

Oh oh oh…..heerlijk, dat vileine zinnetje. MC rules!

Gast
De fanclubdirecteur van Art
oktober 23, 2020 09:49

Art is de nieuwe Ivo Niehe. Net zo’n indrukwekkende talenkennis en net zo’n warme innemende persoonlijkheid.

Gast
Zalmneusje
oktober 23, 2020 09:46

Weer zo eentje… Het ligt altijd aan alles behalve zichzelf. Sterker nog, de mindere eigenschappen – waardoor je eigenlijk ongeschikt bent voor het medium tv – worden omgebogen naar iets positiefs. Een eigenaardig trekje dat ze allemaal hebben in de media.

Gast
Tukkie Tuk
oktober 23, 2020 09:46

Sinds zijn vertrek bij de NPO kijk ik Wie is de Mol

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen