Carlo Boszhard beschuldigd van #MeToo-misdraging

YouTube-maker Bram de Wijs is in het verleden op een ongewenste plek aangeraakt door Carlo Boszhard. Het gebeurde achter de schermen van het Televizier-gala. Dat vertelt hij in zijn programma Gay Talk. Het hoogtepunt van de #MeToo-crisis ligt nu alweer een poosje achter ons, maar af en toe komen er nog verhalen naar buiten. Nu is het de beurt aan Bram de Wijs. “Tijdens de Televizier-uitreiking had ik een vervelende ervaring met Carlo Boszhard“, onthult de contentmaker.

Carlo vond dat hij het vanuit zijn positie kon maken om hem ongewenst te betasten, meent Bram. “Hij stak zijn hand om mijn bil heen en gleed er heel goor overheen, terwijl ik er gewoon stond.”

Op het moment zelf was Bram verbouwereerd, maar pas daarna kwam de shock. “Op het moment zelf dacht ik: wow, Carlo Boszhard zit aan m’n bil, maar achteraf dacht ik: gadverdamme, hoe haalt hij het in z’n hoofd?

Bram baalt dat hij op dat moment niet iets assertiever was. “Ik wou dat ik had gezegd: ‘Vieze lul, flikker op!’ Maar dat kwam niet in me op.”

Zelf zou Bram zich hier nooit schuldig aan maken. “Ik vraag soms ook wel eens toestemming aan iemand voordat ik hem zoen.

‘Ik ben beroemd, dus ik doe wat ik wil’

Ene Gerrit Groot Karsijn heeft eenzelfde soort ervaring, vertelt hij onder de video van Bram. “Grappig wat je zegt over Boszhard. Ik zong 10 jaar geleden als backing vocal tijdens een event dat hij presenteerde. Hij legde toen ook z’n hand op een typische manier op m’n onderrug, waar ik een gek gevoel bij kreeg. Natuurlijk niet hetzelfde en hardly een #MeToo te noemen, maar het maakt wel dat ik je ontegenzeggelijk geloof.

Daarop antwoordt Bram: “Oh bah, wat naar. De achteloze manier waarop hij het bij mij deed gaf me ook de indruk dat hij dit vaker doet en er altijd mee wegkomt. Dat is ook wat me achteraf zo kwaad maakte: die houding van ‘ik ben beroemd dus ik zit aan je als ik dat wil’. 🤢

Update 13.10 uur – RTL laat weten hier niet op te willen reageren.

Update 16.20 uur Bram verwijdert #MeToo-aantijgingen Carlo Boszhard

Lees ook: Carlo Boszhard laat piemel zien aan RTL-directie (26 mei)

De bewuste video van Bram (vanaf 20:07):

Foto: RTL

63 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Axl
september 17, 2020 14:43

“wauw! Carlo Boszhard zit aan mijn billen”…😆

Gast
Jaap Aap
september 16, 2020 21:43

Ach een debieltje op YouTube wil aandacht. Rot toch op engnek.

Gast
Dr. Bibber
september 16, 2020 19:39

‘Content’ maker… waarvan akte. Doe eerst maar eens officieel aangifte, then we’re talking. Vooralsnog is dit vooral lasterpraat die Carlo’s naam beschadigt. Als ik hem was zou ik er maar een stevige advocaat op zetten. Het zal je gebeuren!

Gast
J
september 16, 2020 19:18

wo 16 sep 2020 om 14:11
Als lurker (meelezer) ben ik absoluut niet gediend van het misbruik van mijn eigen naam. Hou mij lekker buiten deze reactiediscussies.

Gast
Joop55
september 16, 2020 19:09

Kom dan met concrete bewijzen,vandaag is wel de dag van het roeptoeteren net zoals dat Wilders Nederland een intens corrupt vindt. Ernstig dat zelfs anno 2020 de Trumpiaanse tactieken zegevieren.

Gast
jonathan
september 16, 2020 15:44

Gevalletje karaktermoord als de media hier aandacht aan geven. Je weet dat het niet klopt maar om de kijkcijfers en views toch brengen. Het is de wereld waarin we nu leven.

Gast
Pullekie
september 16, 2020 15:36

De correcte Carlo blijkt dus een vieze smeerlap te zijn , ballenknijper , Darkroomridder , en Gore poepstamper !

Gast
Pieter Porsche
september 16, 2020 15:30

@Brokje de Fouth – wo 16 sep 2020 om 13:31
Het feit dat Bram dit voor de tweede keer naar buiten brengt en blijft leuren met dit verhaal. Dat is de bevestiging. En daarnaast is élke vloggende contentcreator een aandachthoer. :)

Gast
Ettertje
september 16, 2020 15:22

Bram baalt dat hij op dat moment niet iets assertiever was. “Ik wou dat ik had gezegd: ‘Vieze lul, flikker op!’ Maar dat kwam niet in me op.” LUL, eh ik bedoel LOL!

Gast
Kvk'tjes
september 16, 2020 15:13

Ach, Bram. Laat gaan, hij wil al zoveel aandacht van jonge jochies, maar krijgt het niet..

Gast
Marijke
september 16, 2020 14:52

Waar gaat dit nog over? Leg die hand weg, zeg dat je dat niet wil, klaar. Dit is voor heel veel mensen een volstrekt geaccpeteerde versierpoging. Jaren na dato op deze publiekelijke manier hierop terugkomen is schadelijk voor Carlo en alleen maar ter meerdere eer en glorie van Bram zelf. Naar ventje.

Gast
Corry Jankbal
september 16, 2020 14:11

Gelukkig! Ik dat dat de MeToo hype al voorbij was na slechts een paar dozijn beschuldigingen, maar we gaan weer verder!
Kom maar met alle ranzige details!

Gast
Jordy van Eijndhoven
september 16, 2020 14:11

Ik was jarenlang fan van Carlo totdat hij meer van mij wilde!! Je kan veel beter Irene of de buurvrouw hebben. Ik ben fan van Telekids en daar hoort Carlos helaas bij.

Gast
Carlo B
september 16, 2020 13:50

Het is je vergeven Bram!

Gast
bram
september 16, 2020 13:35

Het spijt me, dit wordt totaal uit zijn verband gerukt. Ik had dit nooit zo moeten plaatsen op YouTube om meer viewers en abonnees te krijgen.

Gast
Brokje de Fouth
september 16, 2020 13:31

@Pieter Porsche:

Ironisch dat je Bram ervan beschuldigt een aandachtshoer te zijn, zonder dat het bewezen is :)

Gast
Tessa
september 16, 2020 13:30

Bram biecht zelf op in zijn vlog ‘Hij heeft mijn leven veranderd 👨‍❤️‍👨 | vlog #70 | Q&A met m’n boyfriend’ zelf op dat ie heel handtastelijk wordt van Jack Daniels maar dat ie dat nu allemaal niet kan vertellen. Rond 1.48 in de video. Doei Bram!

Gast
Edje
september 16, 2020 13:27

Sorry Bram, maar er zijn genoeg verhalen te vertellen over jou in Hilversum en daar hoor je ook niemand over. En dat is ook niet fraai

Gast
Bernie
september 16, 2020 13:24

Wat dom en ondoordacht om dit soort uitspraken te doen, kan mensen enorm schaden. Daarnaast kunnen Oude herinneringen in het hoofd nog wel eens Een eigen leven gaan leiden. Pure zoektocht naar aandacht dit. Daarnaast; ik heb ook nagenoeg meegemaakt in een GayBar, maar je kunt er ook direct wat van zeggen.

Gast
John
september 16, 2020 13:23

Chil persoon,

Als jij maar kunt schoppen tegen RTL, zal je wat vertellen
komt overal voor ook bij SBS.

Gast
Michael
september 16, 2020 13:23

Als dat al #metoo is dan word ik wekelijks ge#metood. Wat een jankebalk.

Gast
Jelte
september 16, 2020 13:22

O N Z I N verhaal

Gast
Pettie Fart
september 16, 2020 13:19

80 procent van bekend Nederland bestaat uit smerig paupervolk dat overal mee wegkomt. Echt onbegrijpelijk dat het gros van deze paupers bejubeld en aanbeden wordt, de media mogen domineren en daar dus ook flink aan verdienen. Bah.

Gast
Pieter Porsche
september 16, 2020 13:18

In deze tijd wil je geen tv-presentator zijn. Een verkeerde afwijzing, een verkeerde opmerking of 1 foute grap en je bent meteen “minderheden aan het kwetsen”, “handtastelijk”, “fout bezig” of “achter de schermen een vieze aanrander”.

Of je bent Bram de Wijs die eens per jaar dit verhaal optrommelt omdat je anders helemaal van aan de aandachtsschaal valt. Ja jammer Brammer, Corona heeft nu al een paar maanden de volle aandacht.

Gast
Pieter Porsche
september 16, 2020 13:14

@Brokje de Fouth: men is onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Een aandachtshoer die dit roept noem ik niet bewezen.

Gast
Jan
september 16, 2020 13:08

Tijden veranderen….Ruud Lubbers is ooit eens een baan misgelopen omdat hij zijn secretaresse een tik op de billen gaf.

Vroeger toen ik uit ging (Reguliersdwars) werd ik regelmatig op mijn bibs getikt. Vond ik niet leuk. Nu 20 jaar later gebeurde hetzelfde in een andere kroeg in Den Haag. Vond het eigenlijk een eer. En ook ongemakkelijk….omdat het eigenlijk niet meer kan. Net als roken op kraamvisite enzovoort…Tijden veranderen.

Gast
Mick
september 16, 2020 13:08

Oh dus Bram is bang voor de cancelcultuur, maar flikt het vervolgens zelf, met hulp van deze site. Bravo Bram, je bent de eikel van de dag. Aandacht nodig?

Gast
Rick
september 16, 2020 12:49

He bah, wat een vies, immoreel figuur, die Carlo. Volstrekt onacceptabel, dit soort gedrag.

Gast
Martien Wijnland
september 16, 2020 12:47

Waaaaatttt goeoeoeoeoeooeoeoeoeoeoeddddttttt…..!

WIJNEN🍷WJNEN🍷WIJNEN

Gast
Rielle
september 16, 2020 12:46

@ben

Je kent het verhaal dus niet, hoe het met Irene is gegaan. Jammer joh

Gast
Linde
september 16, 2020 12:44

Wat toch een treurigheid om dit eerst via een vlog en daarna via een interview te doen. Dit is echt vragen om aandacht en Bram is geen haar beter dan Jelle. Heeft Bram in de gaten wat hij hiermee veroorzaakt? En heeft Bram in de gaten dat als je stomdronken loopt te vloggen, dat dat niet lekker overkomt.

Je wil gewoon aandacht, dieptriest.. Arme Carlo

Gast
Minou
september 16, 2020 12:38

Sterkte Bram in deze moeilijke tijd.

Gast
Joey
september 16, 2020 12:37

BRAM DE WIJS HAD JARENLANG MET EEN JONGEN VAN TOEN 16 JAAR TOEN HIJ MIDDEN 20 WAS DIE JONGEN KRIJGT AL GENOEG AANDACHT MET ZN YOUTUBE ONZIN

Gast
Nee Bram
september 16, 2020 12:37

nee bram jij bent degene die keer op keer op stagiairs onder de 18 af stapt en ze inpalmt met je mooie praatjes en alcohol waardoor het voor jezelf miss lijkt dat ze consent geven maar face it: je bent in de 30! je hebt niks te zoeken bij (on)zekere twinkies van onder de 25 en vaak zat ook onder de 18

Gast
Joey
september 16, 2020 12:33

Hebben we De Wijs ook weer

Gast
Tycho Graagnat
september 16, 2020 12:31

‘ De wereld in’

Gast
Tycho Graagnat
september 16, 2020 12:30

Blader nog eens door het sprookjesboek uit het verleden. Er was ene Jelle Brandt Cortius die een verhaal in de wereld slingerde en dan vermenigvuldigd met de factor 10 van dit mannetje.
Hij kon zijn verhaal vertellen, huilie-huilie doen en uiteindelijk aan het eind van het verhaal ving hij bot.
Het was een top documentairemaker voor de VPRO. Hij bracht allerlei toestanden van Rusland bij ons in de huiskamer. Heel mooi.
Maar Brandt Cortius heeft zijn eigen stropje gehangen en dat zal de reden zijn dat ik de mooie documentaires niet meer kan zien of makkelijk terug vinden.De man werd door eigen toedoen gehumilieerd en een weg naar boven lijkt er nauwelijks in te zitten.

Bram, misschien iets om je te realiseren.

Gast
Pieter Porsche
september 16, 2020 12:16

@Steeds een andere naam: makkelijk scoren-reactie. Boszhard reageerde al niet op die eerste video van aandachtstrekker eerste klas Bram in 2019, en ook nu zal ie slim genoeg zijn om deze onzin aan zich voorbij te laten gaan.

Gast
Coca Cola
september 16, 2020 12:15

WTF, is dat zielige typetje die elke keer onder diverse namen hier post? Dan ben je echt triest, en doorrrrrr

Gast
Gerard
september 16, 2020 12:14

Het einde van deze site, dit kan je simpelweg niet maken. Dit is gewoon: BN-er proberen kapot te maken. Ik heb het hele verhaal gelezen, de video gezien en deze site probeert het op te blazen. Ik denk zelfs dat Bram de Wijs dit te ver vind gaan. Elke BN-er kan nu aangeschoten worden. Ik hoop dat Carlo hier niet op in gaat en dat de bezoekers van deze site dit zijn als een keerpunt.

Gast
Hepie
september 16, 2020 12:13

Hij zat aan mijn bil. ohhh wat errug. Bram doet het zelf maar al te graag met jonge jochies en doet alles voor aandacht.

Gast
Steeds een andere naam
september 16, 2020 12:08

Je hebt het maar druk met reageren op dit bericht Carlo

Gast
Aflaat kopen, € 50!
september 16, 2020 12:07

Hardly? Is dat hoe taalkneuzen tegenwoordig nauwelijks zeggen? Of bedoelt hij dat hij er enigszins hard van werd?

Gast
Pieter Porsche
september 16, 2020 12:01

Lieve, lieve social justice warriors; zie asjeblieft in dat dit losertje misbruik maakt (nog steeds!) van de MeToo gemeenschap. Bram de Wijs gooide vorig jaar al een video online waar hij (met weinig moeite) ditzelfde verhaal vertelde met andere details en met weinig moeite Carlo’s naam wegcensureerde. Puur om uit te lokken. Het is bespottelijk. Het is gewoon carrière vernietigend.

Dit is gewoon een smerige hetze, en ik vind dit absoluut een zielige hetze. Nog even en hij komt zeiken hoe hij vroeger bij Telekids te gast was en Carlo hem op een rare manier aanraakte… asjeblieft zeg. Wees een vent en spreek iemand gewoon direct aan van joh, luister eens, waar sloeg dit op? Serieus, doe normaal.

Gast
Gerard Cocks
september 16, 2020 11:52

Carlo is een nare, arrogante en onsmakelijke vent, het zou me niets verbazen. Maar omdat nu nog eens in een vlogje- jaren later – te benoemen? Get a life. Is is niet zo dat je anaal verkracht bent.

Gast
Louis Tinner
september 16, 2020 11:40

Ik heb geen idee wie je bent. Wow 10 jaar geleden je bil aangeraakt….moet je kop ook in het nieuws of zo. Pleur toch op man.

Gast
Genderneutraal
september 16, 2020 11:34

Bram…..
Spandoek misschien? ‘Blijf met je poten van deze poot’

Gast
Brokje de Fouth
september 16, 2020 11:32

Verbazingwekkend hoeveel mensen hier ongewenst en grensoverschrijdend gedrag goedpraten. Klaas heeft het artikel niet eens goed gelezen, anders wist hij dat Carlo met een hand over zijn kont wreef.

Als iemand zich daar ongemakkelijk door voelt, is het ongewenst gedrag. Dat is verder niet aan een kudde anonieme reaguurders om te bepalen.

Gast
Nee
september 16, 2020 11:32

Bram de Wijs, 33 jaar met vriendjes van een jaar of 20 gaat hier nu ineens huilie huilie over doen?
Haha.

Gast
Rinke
september 16, 2020 11:31

Bram was vorig jaar enorm depressief en is ook in behandeling daarvoor. Het feit dat dit een jaar geleden is, hij de naam niet goed wegpiept is een schreeuw om aandacht.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen