Bram verwijdert #MeToo-aantijgingen Carlo Boszhard

Youtuber Bram de Wijs heeft een aantal #MeToo-beschuldigingen aan het adres van Carlo Boszhard van zijn social media verwijderd. Twee video’s waarin hij vertelt over het vermeende incident op het Televizier-gala staan nog wel online. Dat is te zien op YouTube. Bram vertelt in zijn nieuwste video dat Carlo hem vorig jaar achter de schermen van het gala ongewenst betastte. “Hij stak zijn hand om mijn bil heen en gleed er heel goor overheen, terwijl ik er gewoon stond“, laat hij onder meer weten.

Een zoekactie op Google leert dat Bram daar vorig jaar ook al over getweet heeft. Die tweets zijn vandaag na de berichtgeving op deze site verwijderd van zijn social media, maar staan nog wel in cache. “Kinderen voor Kinderen heeft niet gewonnen en Carlo Boszhard heeft over m’n bil geaaid??? 😭😭“, twitterde hij op 9 oktober.

En: “Het ging zo:
*intense blik van Carlo B*
– ik kijk beetje bevreemd terug
– hij loopt achter me langs
– ik voel een hand over m’n bips glijden (niet subtiel)
– ik kijk om en zie Carlo B
– ik verstijf
– wtf
– #metoo
– gore man
– ik zeg niks??
– …
– toch wel gevleid

Bram gaf toen ook aan geen bewijs te hebben. “Had ik het maar gefilmd!

Ook een reactie die hij op 9 oktober 2019 gaf op een tweet van Tim Hofman heeft hij verwijderd. Daarin zei hij: “Sowieso echt leuk als je iemand hebt om mee naar dingen toe te gaan i.p.v. dat Carlo Boszhard die ongevraagd je bil betast je meeste actie in weken is.

Het berichtje dat hij drie dagen geleden plaatste op YouTube is nu ook weggehaald. Daarin stond: “De achteloze manier waarop hij het bij mij deed gaf me ook de indruk dat hij dit vaker doet en er altijd mee wegkomt. Dat is ook wat me achteraf zo kwaad maakte: die houding van ‘ik ben beroemd dus ik zit aan je als ik dat wil’. 🤢

De twee tweets staan hier en hier in cache, de collega’s van Superguide hebben zijn reactie op YouTube gescreenshot. Het YouTube-filmpje waarin hij vertelt over het vermeende incident, staat nog wél online (vanaf 20:00).

Waarom Bram zijn uitspraken heeft verwijderd is niet duidelijk. Het kan zijn dat hij spijt heeft van zijn uitspraken of dat Carlo boos bij hem aan de bel heeft getrokken.

Beschuldigingen niet nieuw

Bram vertelde vorig jaar ook al over het incident in een video op YouTube: “Carlo Boszhard liep achter mij langs. Hij keek me eerst al een beetje zo aan. Toen liep hij achter me langs en toen deed hij zijn hele hand over mijn bil. Niet een beetje subtiel van: ik loop er per ongeluk langs, maar echt helemaal. Ik dacht eerst: wat gebeurt hier? Toen dacht ik: oh, Carlo Boszhard. En daarna dacht ik: gadverdamme. En daarna dacht ik: ik ben toch ook wel een beetje gevleid.

Zijn reactie daaronder heeft hij nog niet verwijderd. Daarin zegt Bram: “Ik vind het ingewikkeld omdat ik het enerzijds écht niet vind kunnen wat hij deed – smerig, ongepast, machtsmisbruik – maar anderzijds sta ik zelf stevig genoeg in m’n schoenen om me er niet zoveel van aan te trekken. Aangifte doen voelt misschien als een te zwaar middel? Ik denk er nog even over na. Ik weet dat veel (jongere) homo’s hier bijna dagelijks mee te maken krijgen, dus ik wilde er toch over vertellen en mensen voor hem waarschuwen.

Bram reageerde op ene Robin H. Kohen, die adviseerde om aangifte te doen: “Je moet naar de politie want zulke mensen doen dat de hele tijd (en vaak ook erger) en ook bij mensen die veel kwetsbaarder zijn dan jij. Beroemd betekent niet dat ze dat mogen doen. Dat is nou net wat we van de #metoo beweging leren. Ook als iemand verkracht wordt (sorry voor het heftige voorbeeld) kan het deels goed voelen – zo werkt sexualiteit. Dat betekent niet dat je ook schuldig bent of het eigenlijk ook wel wilde.

Robin: “Bram, doe ajb aangifte, al is het alleen maar voor anderen die dat niet durven. En wie weet hoeveel anderen naar voren dureven komen als je dit aangeeft. En vraag duidelijk bij de politie en op je werk welke bescherming je hebt als diegene wraak wil nemen. Nogmaals, geweldig dat je het onmmiddellijk vertelde!

RTL reageert niet

RTL wilde vanmiddag desgevraagd niet reageren op de beschuldigingen van Bram de Wijs. Ook Carlo hult zich op social media in stilzwijgen.

Lees ook: Carlo Boszhard beschuldigd van #MeToo-misdraging (vanochtend)

Foto: RTL

45 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Rikje
september 17, 2020 10:40

@angela

Is het wel #metoo? Want op zo’n gala is het altijd megadruk en hoe weet hij dat Carlo aan zijn kont zat? Sinds wanneer heeft hij ogen in zijn rug? Gevalletje teveel drank dit.

Gast
angela
september 17, 2020 08:56

Weer een typisch opgeklopt rioolbericht van MC. Het incident is al bijna een jaar bekend en wordt nu door MC opgeklopt gebracht. Niet vanwege #metoo (want het is nog maar de vraag of het #metoo is), maar puur en alleen om kliks/inkomsten te krijgen. Wanneer gaat iedereen deze rioolcourant eens boycotten?

Gast
Simon Dekker
september 17, 2020 04:26

@Huh: in dat filmpje van “meteen erna” zie ik alleen maar een aandachttrekker, een middelmatige narcist, halfdronken wat raar mummelen. Overigens ook wat ik denk van die tweets als je eindigt met rare onzin als “best wel gevleid”. Waarom dan tóch een punt ervan maken? Dit is echt heksenjacht.

Gast
Pino
september 17, 2020 01:43

Aangifte waarvan?

Gast
Huh
september 17, 2020 00:46

Hoe komen jullie allemaal bij 10 jaar geleden en achteraf verzinnen?? Het was vorig jaar (2019), dat zie je in het filmpje dat in dit artikel is uitgeschreven. Daarin vertelt ie dus ook DIRECT na het incident erover. Lees toch eens goed voor je zo praat over een mogelijk slachtoffer

Gast
Actries van Houten
september 16, 2020 23:50

Dus omdat Carlo Boszhard even tegen iemand z’n hand aanhoudt (TIEN JAAR GELEDEN) gaat er nu iemand op tilt? Wat kom jij tekort, jongen? Get a life! Als het echt zo erg was had je tien jaar geleden aangifte moeten doen. Wat ben jij voor stemmingmakertje? Hopelijk horen we nooit meer wat van deze mislukkeling.

Gast
Curryworst
september 16, 2020 23:20

IJlende Youtubers moet je neg eren. Allemaal aanstellers.

Gast
Curryworst
september 16, 2020 23:19

IJlende Youtubers moet je negeren. Allemaal aanstellers.

Gast
Dr. Bibber
september 16, 2020 23:06

Eerst aangifte doen voordat er conclusies getrokken worden. Ik vind zoveel mensen eng maar dat op zich bewijst niet dat ze iemand op een ongewenste manier hebben aangeraakt.

Gast
RTL, de zogenaamde familie zender
september 16, 2020 22:31

Werk aan de winkel voor Peter vd Vorst.

Gast
snoezigkleinhertje
september 16, 2020 22:22

Dat die Carlo bruine vingers heeft komt dus niet van het roken ?

Gast
Needs
september 16, 2020 22:05

Youp van t Hek zei: Iedereen rommelt graag met jonger dan zichzelf. Ik heb nog nooit van een man gehoord ‘Ik moet straks Annie nog even in huize Avondrood afzetten’

Zoiets was het toch Youp?

Gast
amy
september 16, 2020 21:57

toen ik 14/15 was (en nog een jongen) wou hij meer van mij zien via de webcam…… i swear to god geen woord gelogen

Gast
Eef
september 16, 2020 21:52

Bram zegt in dat filmpje op Youtube dat hij aardig aan de drank is, bij dat gala is er natuurlijk ook drank genoeg. Wilde Bram iets, kreeg het niet en heeft hij toen in een dronken bui maar dit getweet omdat hij geen aandacht kreeg. En dat laatste: toch wel gevleid?

Zeker nog nooit in een gaybar geweest? Bram, zoek hulp, want anderen beschadigen omdat je zelf zo’n dronkaard bent is niet goed en heel erg fout.

Gast
Pullekie
september 16, 2020 21:33

Waar rook is , vuur die goser zal het toch niet zomaar uit zijn piemel zuigen !

Gast
Bjorn
september 16, 2020 21:27

Paleis voor een prikkie 651.000 kijkers op sbs. Scoort net zo goed als met het oude duo.

Gast
Penny Wise
september 16, 2020 21:08

Of je zegt gewoon: “Hier ben ik niet van gediend Carlo! Kappen of je krijgt een hengst van Harrie!”

Gast
Marijke
september 16, 2020 20:00

Dit krijg je er van als je voor je eigen gebrek aan assertiviteit de verantwoording bij de versierder legt. Ongepast. Heeft hij nooit nee leren zeggen?

Gast
Curryworst
september 16, 2020 19:46

Ik raak ook graag mijn worst aan, ik speel er zelfs mee. Dat jullie dat leuke nieuws van mij weten.

Gast
Hans
september 16, 2020 19:44

Ook gedurende de Life and Cooking periodes werden jonge geluidsmensen, cameramensen en assistenten lastig gevallen door Carlo. Dit gebeurde door plagen, opmerkingen en aanrakingen.

Gast
Boris
september 16, 2020 19:35

Carlo is gewoon heel lichamelijk, aanrakerig. Ik vind het belachelijk om hier zo’n punt van te maken. Lijkt me eerder dat de betreffende persoon schreeuwt om aandacht. Kom op zeg, zoek een hobby. Carlo vind ik nog steeds een sympathieke man, ik vind juist dat hij zich nooit arrogant gedraagd en een empatisch mens is.

Gast
Bart
september 16, 2020 19:34

De vraag is, wat moest Bram op het Televizierringgala? Maakt filmpjes maar is voor de rest toch gewoon een kijker. Net als al die andere zogenaamde YouTube jongens en meisjes.

Gast
[MikE]
september 16, 2020 18:40

Hij vond het wel lekker.

Gast
anonymous
september 16, 2020 18:12

Waar of niet, feit is dat Carlo een enorme griezel is

Gast
Uuuh
september 16, 2020 18:08

Dat Carlo B. schuldig is, is niet bewezen. Dat hij een hele nare man is die dit makkelijk zou kunnen doen wél!

Gast
Js
september 16, 2020 17:58

Sterren ??? Zoeken elkaars sterren

Gast
A.M.
september 16, 2020 17:53

Zo, die Bram heeft ook weer even aandacht gehad!

Gast
mwah
september 16, 2020 17:36

linkse Carlo zal wel sorry gezegd hebben en dat het niet zo bedoeld was… is Georgina Verbaan of Arie Boomsma al gesignaleerd om er schande van te spreken….dat wij rechtse dommeriken hier een punt van maken.

Gast
Sport 7 kijker
september 16, 2020 17:33

Oei Oei Oei. Ai Ai Ai.

Alle gay cafe’s kunnen hun deuren wel sluiten nu!

Gast
Cramden
september 16, 2020 17:19

Die lul van een Robin is nog slechter in Nederlands dan Robin de robot van Bassie en Adriaan. Hel-lep, de boe-ven!

Gast
Hans
september 16, 2020 17:18

DOE FF NORMAAL! In de gaywereld is dit best normaal en dit was zeker 10 jaar geleden heel geaccepteerd. Als dit niet op deze manier was gebeurd, was de kop waarschijnlijk geweest ‘CARLO NEGEERDE MIJ’.

Gast
ronald
september 16, 2020 17:05

Wheeeh Wheeeh Wheeeeeeheeee….de jongen knijpt hem omdat hij weet dat hij staat te liegen en zijn leugens nu onder een vergrootglas worden gelegd. Heel erg zielig verhaal dit. Waarom krijgt zo’n YouTube überhaupt dit podium?

Gast
Mark
september 16, 2020 17:02

Je moet eens weten wat er allemaal op het Boekenbal gebeurd; daar hoor je niemand over. Carlo B. misschien een beetje teveel aan de champagne gezeten. wordt een beetje los, tikje op de bil, moet kunnen op een afterparty. Ik wordt zo moe van al dat #MeToo gezeur. Leve de seksuele vrijheid in de jaren 70, toen kon en mocht alles nog. Zag je erecties en bossen schaamhaar in films van Paul Verhoeven en co. Zijn dat met terugwerkende kracht opeens ook viespeuken?!

Gast
Victor
september 16, 2020 16:52

Ja hèhè, dat is toch algemeen bekend dat deze man dat doet. (Wel meestal bij wat jongere jongens trouwens…) Lekker negeren of aangifte doen als je er mee zit.

Gast
Geox
september 16, 2020 16:51

Bram en Robin zijn walgelijke aandachtshoeren.

Gast
Tycho Graagnat
september 16, 2020 16:48

Take him to the court, Carlo

Gast
Linde
september 16, 2020 16:44

Wat staat er op laster en smaad Bram?

Gast
Kvk'tjes
september 16, 2020 16:38

En zo heeft Bram de niet zo wijze weer bekendheid gekregen, ten koste van iemand die wel wat kan. Bravo Bram, voor het kapotmaken van iemand.

Gast
Peanut
september 16, 2020 16:34

Ik vind Carlo een griezel, en heb weleens iets gehoord. Maar geen grote dingen. Meer in dit rijtje. En hoewel misschien ongepast, vind ik dit niet van een orde waar je 10 jaar later views mee moet proberen te halen.

Gast
Gerda
september 16, 2020 16:34

Bewijzen..De rijdende rechter zou hier al niet mee akkoord gaan..Dit is laster en smaad..

Gast
Pettie Fart
september 16, 2020 16:31

Of het wel of niet is gebeurd [tussen bekend NL zitten nu eenmaal een hoop paupers] dit is hoe lafbekken tegenwoordig bekendheid eisen. Gewoon wat in het luchtledige roeptoeteren en zodra het opgepikt wordt lafjes verwijderen. Meer is er niet nodig voor de 15 minutes of fame.

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
september 16, 2020 16:28

Die nichten (hoi Gosschalk) denken altijd maar dat ze alles kunnen maken.

Gast
Jessy
september 16, 2020 16:25

11 maanden geleden in zijn televizier ring vlog had Bram het erook al over; https://youtu.be/pdHGYJ_Erpc

Verbaasde mij echt dat het toen niet al is opgepakt.

Gast
Gerda
september 16, 2020 16:25

De waarheid zal wel in het midden liggen..
Ik vind Carlo altijd al een enge man..
Maar zonder bewijzen kun je niemand beschuldigen..
Carlo is wellicht iemand die mensen aanraakt, zonder bijbedoeling

Gast
Frank Rijk
september 16, 2020 16:22

De waarheid is al schadelijk voor griezel Carlo

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen