Astrid Kersseboom giftig van geweld tegen NOS’ers

Astrid Kersseboom wordt er giftig van als mensen haar collega’s van de NOS fysiek lastigvallen. Dat zegt de presentatrice in gesprek met het AD. Een bepaalde stroming mensen keert zich heel erg actief tegen ‘die linkse NOS’ en dat merkt ook Astrid in haar dagelijkse werk. Het is niet nieuw, maar het wordt wel heviger. “Dat is natuurlijk niet iets van gisteren. Het enige verschil is af en toe de heftigheid waarmee mensen zich tegenwoordig uiten“, aldus de presentatrice.

Zelf heeft Astrid nooit last gehad van haar baan bij de NOS. “Het is mij nooit overkomen, maar mijn collega’s wordt het werk zo nu en dan onmogelijk gemaakt. Ze worden soms zelfs fysiek lastiggevallen. Daar kan ik goed giftig van worden.”

Mensen gaan soms echt te ver, vindt Astrid. “Kritiek mag altijd, maar blijf van mensen af. En het vervelendst is dat een discussie met die mensen heel lastig is. Collega’s die meer op straat staan, proberen dat echt wel. Wat ze ook zeggen, het is toch nooit goed.”

Baalt Astrid soms niet van een baan bij een nieuwsomroep? “Het zit altijd in je achterhoofd dat je elk moment kan worden opgeroepen. Maar ik geloof niet dat ik een negen-tot-vijfbaan zou willen hebben.

En misschien een leuke tv-klus ernaast? “Ik ben niet op zoek naar ander werk, als dat de vraag is. Maar…nou, kom maar op. Als iemand met een ander leuk programmavoorstel komt, houd ik me zeker aanbevolen.

Foto: NOS

44 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Helena
september 19, 2020 07:49

Astrid
weet je waar. Mensen ook pissig om zijn,,
Van dat niews van de staatsomroemp die eenziidig niews
brengen!
Neem nou het niews over kamp moria mensen die bepakt en gezakt klaarstonden voor ze de boel in de hens stookten.
Beelden van een moeder dat haar kindje niet te eten had.
Beelden omde mensen te imtimideren en emoties op te roepen!
Er zijn nederlanders die op vakantie waren op lesbos die hebben gezien dat deze mensen geld opnamen bij de band en vervolgens bij een megagrote lidl. boodschappenn gingen doen!
Daar geen beelden van net zomin als van de boerenn daar waar hun land beroofd is geen gesprek met Kyriakos Metsotakis nee dat niet en tot overmaat van ramp,
beelden van een stelletje zogenaamde vluchtelingen in een bootje op zee waar toevallig de de turkse kustwacht met cameraploeg aanwezig was op zee laat me niet lachen zeg !
Dus de nos gaat ons vertellen dat griekenland 13,000 vluchtelingen heeft en pakweg zes daarvan op een rubberbootje de zee opknald heeft niets met Turkye te maken .Flikker toch opjoh daar zijn wij pissig om en dat is noch zachtjes uitgedrukt!!!!!!!!!!!!!

Gast
😷Paulus
september 16, 2020 20:18

😷Astrid, Nederland is 🤕ziek. Losgeslagen wild en het wordt alleen maar erger.

Gast
Richard de Bie
september 16, 2020 11:11

JA mensen geweld of te ver gaan is nooit goed maar de NOS zou het sieren net als de gehele publieke Omroep om beter hun werk te doen ze liegen en bedriegen de mensen wel als je zelf op onderzoek uit gaat dan is het begrijpelijk dat mensen in opstand gaan ik kijk geen publieke omroep meer heb er 18 jaar rondgelopen als lid en vr lid het Journaal adios kijk ik ook niet meer ik zie en hoor dat een aantal mensen roepen om goede journalistiek te verslaan . Ik kijk alleen wie is de mol en dat is het dan .

Gast
Ben
september 16, 2020 11:01

Dit rare mokkel heeft haar beloning gekregen voor het jarenlang klakkeloos collaboreren. De winst bij de slimste mens. Zij redde het net. Zeg maar op een oortje! En de woede komt niet door t linkse geluid. Maar door de vele leugens, het wegkijken, goedpraten en keihard verdraaien van “nieuws”.
En dat weet dit domme gansje wel. Maar tsja….het loonzakje maakt veel goed. Denkt ze.

Gast
Xxxx
september 16, 2020 09:00

Daarbij vergeet ik nog te vermelden dat er in Hilversum sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw een “dictatuur” heerst wat muziek betreft. Je kunt de radio niet aanzetten of je waant je bij de BBC in Engeland. Voor 99,5 procent bestaat de muziekkeuze uit Engelstalige muziek. Vroeger stonden er ook Nederlandstalige, Duitstalige, Franstalige, Italiaanse, Portugese nummers in de hitparade. Een of andere idioot heeft dat destijds afgeschaft en wordt de hedendaagse luisteraar Engelse muziek door de strot geduwd. Waarom niet eens wat meer variatie op de radio? In Hilversum heerst wat dat betreft een dictatuur wat muziek betreft! Vaak is het niet om aan te horen!

Gast
Xxxx
september 16, 2020 08:49

Ik heb het Nos-journaal altijd bekeken. Wat me opvalt zijn de kapsels tegenwoordig van de presentatoren. Sommige komen op tv alsof ze net uit bed komen.Kan daar niets aan worden gedaan? Jeroen Overbeek bijvoorbeeld een prima relaxte presentator. Doet het fantastisch. Maar zijn kapsel lijkt wel een vogelnest. Die man zou eens een ander kapsel moeten krijgen. Gerri Eickhof hoeveel “pruiken” heeft die man? Eva Wiessing met haar beeldvullende kapsel. Wat is er met Ron Fresen gebeurd? Heeft hij zijn ogen laten liften? Astrid Kerssenboom begint steeds meer het figuur van een Kerssenboom te krijgen zo vol. Kees van Dam heeft elke keer een ander pruikje op. Kortom het ziet er bij sommige niet uit. Vinden we het dan gek dat collega’s “aangevallen” worden. Ik niet! Over de presentatie van allemaal klaag ik niet maar het oog wil ook wat.

Gast
Suckerpunch, de enige en de ekte
september 16, 2020 06:54

Als je nagaat dat die NOS commie’s flink uit de staatsruif vreten (lees +- een salaris ontvangen van 5000,- netto) en continue de publieke opinie proberen te beinvloeden en draagvlak creeëren voor zaken die niemand iets intereseert; is het dan wel zo gek dat deze mensen worden “lastig gevallen” door het volk?

Vind ik niet iniedergeval!

Gast
Pullekie
september 16, 2020 06:45

Helaas voor Astrid is de NPO/NOS niet objectief!

Gast
Donald
september 15, 2020 22:07

Journalisten val je niet lastig. Maar bij de NOS werken geen journalisten maar gelijkgeschakelde linkse activisten die hun eigen mening doordrammen en dat als waarheid verkopen.

Gast
Zo denkt dom links (de NOS?)
september 15, 2020 22:06

“Bij zogenaamde ‘fact checkers’ heeft u kunnen lezen dat de bewering dat de enorme branden die de westkust van de Verenigde Staten teisteren door linkse activisten zijn aangestoken, niet bewezen en daardoor ‘onwaar’ is.” (citaat)

Wat niet waar mag zijn, is onwaar? Wie bepaalt er wat niet waar mag zijn? Nou, het volk in ieder geval niet.

Zou de NOS ook zo denken? Het zou me niet verbazen, dat ze achterbaks dom zijn en anderen ook achterbaks dom willen houden.

Gast
aammehoela
september 15, 2020 21:26

Het valt wel op dat de kritiek altijd komt vanuit rechtse hoek en dan met name het rechts dat veel rechtser is dan de VVD. En zo af en toe hebben ze een punt, denk aan het Zwarte Piet gedram. Maar zelf vind ik dat die Trump veel te weinig in het nieuws komt. Trump heeft namelijk een “climate change”ontkenner aangesteld aan het hoofd van de NOAA. Alsof je een atheist aanstelt aan pastoor van de kerk. En Trump liegt alles aan elkaar, maar ik verneem dat amper bij het journaal. Moet daar toch echt voor uitwijken naar andere kanalen……….. Dus nogmaals een enkele keer redelijk links maar in het algemeen objectief. En om ze dan aan te vallen slaat nergens op.

Gast
NOS is af en toe steeds vervelend
september 15, 2020 21:01

Het enige verschil is af en toe de heftigheid waarmee mensen zich tegenwoordig uiten“

AF EN TOE
Het staat er duidelijk.
Het is dus weer drukte om niks.
Net als met corona en dan niet af en toe, maar DE HELE TIJD door. Eerst de hele dag alle doden en nu de hele dag door alle positief getesten.

Gast
Oldnoskool
september 15, 2020 19:12

Ze kijkt altijd in de camera met een blik van … Dom klootjesvolk

Gast
WEST
september 15, 2020 18:12

@ Er kunnen nog meer westerse…………….
U bent niet goed bij uw hoofd Buiten dat het in heel Europa zo geregeld is, is dat ook voor Nederland zo dat Publieke omroepen/ infrastructuren/ via kabel/ directe belastingen, of kijkgelden door burgers worden betaald. en ben er trots op mijn bijdage te mogen betalen aan de NPO die niet uitsluitend uit Radio 1t/m 5 bestaat
en NPO 1, 2, 3, maar zoveel meer heeft, en geeft ! maar u schrijf nooit over onze dagblagen die ook uit diezelfde pot veel geld krijgen, en , of culurele instellingen, orkesten , bijvoorbeeld en het houdt in de mediasector iedereen aan het werk !

Maar u zal wel communist zijn of zo, of ook tegen het koningshuis , het leger
dus komt u uit de koker van CPN of PSP

VVD DAAR ZAL U WEL DE SCHURFT AAN HEBBEN !

Gast
Maup Caransa
september 15, 2020 18:01

Als je niet diep in hol van of Wilders of Baudet kruipt, dan ben je een racistische organisatie toch.

Gast
Logicus
september 15, 2020 17:30

Sorry voor mijn domme opmerkingen. Ik meende het niet. De hitte doet wat met mij.

Gast
Logicus
september 15, 2020 17:28

De NOS is de meest racistische organisatie van Nederland. Zij delen mensen in stereotypische zwart-withokjes in en zijn daar zelfs trots op. Geen wonder dat daar commentaar op komt. Die elitaire neplinkse kakclub is doodziek.

Gast
Master Beer
september 15, 2020 17:24

Ach, Astrid is ook maar het doorgeefluikje van staatspropaganda.

Gast
Pakalu Papito
september 15, 2020 17:21

Hahahah @ Curryworst. Jensen is een dikke chronische whopperverslaafde die zijn ziekelijke drang naar vet eten voedt dankzij de onzin die hij uitkraamt waarmee hij mensen lekker meer angst kan inboezemen.

Echte geluid mijn derrière :D

Gast
Maarten Spanjer
september 15, 2020 17:00

Oh nee hè, WEER die Robert Jensen? Met zn vreselijke complottheorieën.
HOE OUD BEN JIJ JENSEN?!

Gast
Maria
september 15, 2020 16:30

Er zijn een aantal onderwerpen die ik mis, maar dat kan je ook zeggen van de actualiteitenprogramma`s. Die vermijden nieuws over denktanks en conferenties die invloedrijk zijn.

Gast
Wyatt
september 15, 2020 16:29

Ach iedereen die niet in de kont van types als Wilders of Baudet kruipt word weggezet als links.

Gast
Geraldine, vriendin van Becky
september 15, 2020 16:27

Natuurlijk heeft ze kinderen, grote,volwassen zonen.

Gast
Kuis
september 15, 2020 16:26

“…Wat ze ook zeggen, het is toch nooit goed…”

Pardon?

Iedereen die een beetje andere mening heeft wegzetten als “samenzweerder” en het dan gek vinden dat mensen boos worden op de NOS?

Gast
Maup Caransa
september 15, 2020 16:21

NOS en RTL hetzelfde nieuw maar dat pik je niet doe aangifte.

Gast
oma
september 15, 2020 16:16

@Piet Pannelap
Milf?
Volgens mij heeft ze geen kinderen, of ik heb wat gemist.

Gast
Er kunnen nog veel meer antiwesterse asieleisers bij
september 15, 2020 16:14

De staatsomroep is een eng ultralinks clubje waaraan door de burger verplicht moet worden meebetaald en anderzijds zichzelf vet bedruipt door allerlei commerciële nevenactiviteiten.

Gast
L.
september 15, 2020 16:11

Helemaal met Astrid eens. Zwak als mensen geweld gebruiken of schelden. Ik kijk graag naar het Journaal. Actueel en goede duiding. En ja ook ik ben echt wel eens kritisch, maar het blijft ook mensenwerk. Over het algemeen goed en betrouwbaar nieuws. Dank daarvoor.

Gast
Arseen
september 15, 2020 16:08

Al vind ik Mevr Keseboom nog zo aardig u werkgever, hier bedoeld het NOS Journaal manipuleert de beelden van nieuws in Nederland en over de hele wereld.
Dan ziek ik elders andere beelden, of de gehele versie en denk ik: ‘ Waarom zat dat er niet in’ Waarom bleef die en die vraag liggen??
Ik heb zojuist de verslaggeving na het circus van de Troonrede gezien met Rob Trip en Arjen Noorlander. Ja de man moet krtisch zijn maar praat iedereen zo het graf in, en wat een slechte vragen. Irrintant mannetje ook.

Los daarbij ik schreef het al eerder op MC, er komen verkiezingen aan, u krijgt er volgend jaar 025% bij. Alast bedankt voor dat tientje bruto terwijl zorg, huur, energie en gemeentelijke lasten door het dak gaan. En bedankt nog dus voor je 10 piek.
Het jaar daarna komt het echte zuur en de man met de zeis. Die hakt behoorlijk hard want het geld moet terug stromen in de schatkist.
En daar gaan we weer. Nog meer mensen met schulden die aangewezen zijn op de voedselbank.
Een cubje van de allerrijksten der aarde hebben zelf, vrijwillig dus aangegeven meer belasting te willen betalen, waarom grijpt het kabinet die kans niet?
En de brievenbusfirma;s belasting laten betalen. De uitkering van Amalia over 1.5 jaar, het zakcentje van 1.5 miljoen.
Laat de ouders net als iedere ouder verantwoordelijk zijn voor hun kinderen en daarbij hoort een kindgebonden budget.
Wat moet zo’n meisje met 1.5 miljoen?
En zo zijn er nog veel kleine dingen te bedenken die samen een grote vormen. En dat is dan bedoeld om ‘de kleine man’ waardig te laten leven waarbij de vreselijke vraag ‘Hoe haal ik het eind van de maand’ niet steeds hoeft te worden gesteld.

Als er geen mooi en waardig leven mogelijk is hoef ik ook niet gered bij corona verschijnselen Ik wil dan liever waardig sterven, verlost van ziekte maar ook verlost van het gevecht door psychische ellende en chronisch geldgebrek.

Gast
Frank
september 15, 2020 16:06

@marc

en dat begint al bij het jeugdjournaal, niet de kindertjes volledig informeren.

Bijvoorbeeld niet vertellen dat op Samos de boel in de brand is gestoken etc.,
zelf over zwarte Piet werd een verkeerde voorstelling van zaken gegeven, bah

H*tler kon het niet beter doen

Gast
Jan Hogedoorn
september 15, 2020 15:55

Jon Hagedoorn

Het verwondert me dat je me niet begrijpt. En dat je denkt dat ik op de man speel. Ik had niet verwacht dat je daadwerkelijk een halvegare was die zwakzinnige vragen stelde, maar aangezien je een simpel bericht niet snapt: I stand corrected.

Gast
WEST
september 15, 2020 15:37

De Nederlandse kijker en radio luisteraar heeft overal commentaar op, maar zelf presteren de meeste niets in het tv of radiovak. Het voorheen NTS JOURNAAL dat begon 6 januari 2056 en nu dan mensenheugenis het NOS journaal, is het beste betrouwbaarste , en objectieve Journaal met journaal lezers en lezeressen of hoe je het ook noemen wil , die er altijd heel verzorgt uitzien. Ook in de redactie van het NOS zitten betrouwbare redactie medewerkers, en de berichten die ze van internationale persburo`s krijgen worden echt niet naar de hand van het NOS JOURNAAL gekleurd ! Dat er iets ingekort wordt …dat kan Maar aan het NOS JOURNAAL daar is niets op aantemerken!!

Maar er hoeft er maar èèn gek te zijn die wat in de krant schrijft, en het kudde volk gelooft dat

Nederlanders zijn net papagaaien ze praten iedereen na, en hebben zelf geen menig ! en weten alles beter dan de insider !

Gast
scott_0
september 15, 2020 15:33

Linkse Truus moet gewoon de nieuwsberichtjes oplepelen en verder haar klep houwe.

Gast
Curryworst
september 15, 2020 15:26

De NOS net zo corrupt als de media in Rusland, Turkije en Wit-Rusland. De media in Nederland is 3x niks, vreselijk is alles!

Robert Jensen is wél een topper, met het échte geluid 💪

Gast
Tina
september 15, 2020 15:26

Die idiote diversiteitsbokaal?

Gast
Mono
september 15, 2020 15:23

Ok stelletje roeptoeters dat de NOS zo links is en fake news verspreidt. Noem mij 1 concreet voorbeeld hiervan. En dan niet vage antwoorden als ‘er wordt weggekeken’ Nee, ik ben op zoek naar een concreet voorbeeld waaruit blijkt dat de NOS links is.

Gast
Jon Hagedoorn
september 15, 2020 15:14

@Jan Hogedoorn
Op de man spelen, is nog altijd de makkelijkste weg.
Kun je het Jeugdjournaal wel aan?

Gast
Grodom
september 15, 2020 15:08

Nee joh, echt joh. De NOS is er voor iedereen. Echt waar. Eerlijk. Dus niet alleen Trump, Trump, Trump en Trump. Of Die-Wilders. Of Baudet met alle vormen
van -isten. Wel neen joh. Eerlijk alle meningen.
En een open en eerlijke discussie over corona. Echt waar. Alle meningen mogen gehoord worden. En een discussie over “stikstof”. Wij 100km per uur en in Duitsland mag je net zo hard als je wilt rijden.

Kom op. Geen sterveling neemt die NOS nog serieus. Eenrichtingsverkeer. En mensen zijn het zat !!!! Want wij betalen hier voor.

Gast
Marc
september 15, 2020 15:06

Uiteraard blijf je met je tengels van journalisten af.

Maar Mevrouw Kersseboom is ziende blind als ze niet in de gaten heeft dat de NOS op zijn zachts gezegd vooringenomen is en graag haar mening bij de kijkers en luisteraars door de strot duwt.

Dat maakt mij nou giftig!

Gast
Leo knots
september 15, 2020 15:06

Zomaar een suggestie. Geen linkse prietpraat meer, niet meer de leugens van de regering als waarheid vertellen. En stop met alles wat rechts is te demoniseren. Kortom laat links en rechts uitpraten en hun mening geven zal het vanzelf minder worden. Voor nu meer of minder NOS?

Gast
Jan Hogedoorn
september 15, 2020 15:03

Jon Hagedoorn

Man, man! Als ik nu zeg dat jij een halvegare bent die zwakzinnige vragen stelt, stop jij dan met een halvegare zijn die zwakzinnige vragen stelt?

Gast
Charrel Kip
september 15, 2020 15:00

Iedereen heeft er last van.

Gast
Piet Pannelap
september 15, 2020 14:59

Astrid behoord tot het clubje van heerlijke overrijpe milfs. 👅💦🍑🍆

Gast
Jon Hagedoorn
september 15, 2020 14:57

Als dat zo is, waarom gaan de NOS boys and girls dan door met dat linkse wegkijk gelul.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen