Schoonmaakbedrijf vreest faillissement door Akwasi-rel

De glazenwasser die foto’s van Akwasi’s nieuwe koopwoning in Weesp op internet heeft gezet, zorgt ervoor dat het schoonmaakbedrijf waarvoor hij werkt failliet dreigt te gaan. Dat laat een medewerkster van Maarschalkerweerd, zoals het bedrijf heet, weten aan NH Nieuws. Het bedrijf vreest door de rel voor haar voortbestaan. “Dit schaadt ons enorm. Dit is een situatie die een medewerker van ons veroorzaakt heeft en waar we niets aan kunnen doen“, klinkt het bezorgd.

Glazenwasser Barry Stulen is door het schoonmaakbedrijf op non-actief gezet. “Wij kunnen hier alleen maar afstand van nemen. We hebben hier niet voor gekozen en hebben er ook helemaal niks mee te maken. Dit is een medewerker van ons en wij staan hier niet achter, wij vinden dit veel te ver gaan.”

Het schoonmaakbedrijf zit flink in de penarie. “Alles wat we kunnen doen, doen we nu. Deze meneer is natuurlijk meteen op non-actief gesteld. We zijn nu aan het kijken hoe we deze kwestie verder kunnen afronden en hoe het met deze medewerker moeten afhandelen.

Volgens de medewerkster staat de telefoon bij het bedrijf roodgloeiend: om de haverklap klinken er bedreigingen door de telefoon. “Het gaat echt heel ver.

Het schoonmaakbedrijf heeft op Facebook de volgende verklaring geplaatst:

Beste allemaal,

Gisteren heeft er een ‘voorval’ plaatsgevonden tussen Dhr. Stulen (een medewerker van ons) en Dhr. Akwasi Owusu Ansah.
Middels dit bericht willen wij laten weten dat wij ons als bedrijf, van de uitspraken die deze werknemer privé doet, distantiëren.

Op dit moment zijn wij ontzettend druk om uit te zoeken welke vervolgstappen wij kunnen én dienen te nemen. Tot die tijd is Dhr. Stulen op non-actief gezet. Wij hebben begrepen dat er inmiddels een excuusbrief naar Dhr. Akwasi Owusu Ansah is verstuurd vanuit Dhr. Stulen.

Met vriendelijke groet,

Schoonmaakbedrijf Maarschalkerweerd

Lees ook: Tv-rel achtervolgt Akwasi: ‘Mijn rechten geschonden’ (gisteren)

Foto: NPO

189 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ria
juli 16, 2020 23:08

Mooi richard

Gast
Richard
juli 16, 2020 22:25

Akwasi ,

Ik ben ook een Surinaamse man ben ook donker van kleur ,mijn kinderen hebben altijd hier in Nederland Sinterklaas gevierd dat heb ik ook gedaan toen ik klein was kreeg altijd leuke kadootje van zwarte piet en sinterklaas , was 4 jaar toen ik naar Nederland kwam ben nu 48 en heb alles te danken aan Nederland wat ze me hebben gegeven dat zou ik niet in Suriname hebben gekregen daarom Nederland bedankt voor alles ,,en Akwasi met zo,n bedreigement dat je tijdens sinterklaas feest een zwarte piet op z,n bek gaat rammen , als ik jou was zou ik het beter niet doen aandachtzoeker dan kan je beter terug gaan van waar je vandaan bent gekomen want veel mensen pikken die dreigementen niet van jou als het je niet bevalt hiero ga lekker terug naar je hut want je bent in Nederland en niet in Ghana ondankbare mens ,alles heeft Nederland je gegeven en dan hier de baas komen spelen wie denk je wel niet dat je bent ,Afzender donkere Surinamer

Gast
Nw
juli 15, 2020 22:18

Akwasi als zwarte piet.

Gast
J
juli 15, 2020 17:35

Dat akwasi onze moeders hoerenmoeders noemt kun je hem niet kwalijk nemen.
Waar hij vandaan komt is het normaal dat elke moeder een hoer is.
Dat zegt iets over hoe goed hij hier ingeburgerd is.
Hij is een hoeren zoon met ook nog een grote bek.

Gast
Annie
juli 15, 2020 17:08

Ik word doodziek van dhr Akwasi. Dat hij Nederlandse moeders “hoerenmoeders” noemde zit mij ook nog steeds vreselijk dwars. Ik vind eigenlijk dat er door hun meer gediscrimineerd wordt.

Gast
An
juli 15, 2020 16:26

Akwasi is een racistische zeurpiet. Hij buit elke situatie uit voor eigen gewin.

Gast
Simone
juli 15, 2020 16:24

Ron
Jij bent echt te dom om te kakken.

Gast
Ron
juli 15, 2020 15:52

@willemijn. Vergeet niet dat Nederland net zo arm was. Rijk geworden door slavenhandel en plunderingen van andere landen. Of wist je dat niet?? Bij deze dan aub. Die bandieten hebben over de halve wereld huisgehouden. Ze stierven met bloed aan hun handen. Tip: bestuur de geschiedenis Mensen zoals Akwasie profiteren nu lekker weer van alle rijkdom.

Gast
Bart M.
juli 15, 2020 15:44

Wie het zwaard hanteert, zal door ’t zwaard ten onder gaan.

Gast
Ron
juli 15, 2020 15:41

De droeftoeters hier zijn volledig de weg kwijt. Akwasie Akwasie Akwasie. Wie heeft z’n eigen glazen stuk gegooid? Die leeghoofd glazenwasser natuurlijk. En niet AKWASIE. Dan moest hij maar niet zo hersenloos zijn. Hij heeft t bedrijf in de problemen gebracht, en niet Akwasie. Wel lekker makkelijk met beschuldigde vinger te wijzen. Wat zijn jullie zielig zeg. Jullie maken nederland zelf kapot met je rastische uitlatingen. Hypocrieten 1e klas!!

Gast
Gertje
juli 15, 2020 15:07

Dit is toch van de zotte. Akwasie krijgt hier de schuld door een achterlijke stomme domme glazenwasser die zelf een domme handeling heeft begaan. Hahaha echt letterlijk belachelijk. Mensen stop je hand in eigen boezem. Stelletje rasistische idioten. Net zo bekrompen als die glazenwasser. Echt geen woorden voor.

Gast
Andre
juli 15, 2020 14:49

Wat een stelletje schijnt lakken zijn de Nederlanders ook zeg. Oprotten met hond

Gast
1
juli 15, 2020 13:28

Akwasi is gewoon een klootzak die met nietsdoen, luilakken en dingen roepen subsidies binnenhaalt, bekend wordt en kan dreigen zonder consequenties.

Gast
ca
juli 15, 2020 13:25

Hup, weer een bedrijf failliet door Akwasi en co.

Gast
Bama
juli 15, 2020 13:19

@ jackholland

Ik denk er net zo over. Heel goed verwoord.

Gast
J.P. Coen
juli 15, 2020 13:17

Als ik die naar die foto van Akwasi kijk moet ik schij^ten.

Gast
Jon Hagedoorn
juli 15, 2020 13:15

@jackholland
Laat iedereen dit lezen
Einde discussie.
Het is zo klaar als een klontje.
CHAPEAU

Gast
jackholland
juli 15, 2020 12:21

Wat een gezeik over discriminatie . Die akwasi bewijst het tegendeel dat hij als donker getinte last heeft gehad van discriminatie en daardoor niet dezelfde kansen heeft gehad als roomblanke westerlingen. Onze kunstenaar akwasi blijkt eigenaar te zijn van een woninkje van 500000 euro en 50 % aandeel te hebbenl in beleggingsvastgoed ter waarde van 6,4 miljoen euro en dat op zijn jonge leeftijd !Dus ophouden met gelul over discriminatie en ongelijke kansen .Hij hoort bij de 1% happy few die dit bereikt hebben.Of zegt hij nu als ik blank geweest was dan had ik nu 60 miljoen kunnen hebben .Kortom allemaal gelul van akwasi de kunstenaar. Heb zelf voldoende vrienden en kennissen met een kleur en daar is nooit gezeik over discriminatie , sterker nog we steken er met z n allen de draak mee .
Als ik aan mijn donkerzwarte negervriend vraag hey trek in koffie ? Dan zegt hij tuurlijk ik moet een beetje op kleur blijven . Op mijn beurt word ik als roomblanke door hem weer te kakke gezet vanwege mijn veronderstelde gierigheid omdat ik een autochtone nederlander ben. dus flikker op met racisme . Het probleem dat racisme genoemd wordt is gewoon cultuurverschil tussen 2 mensen.Als een fries in zuid limburg gaat wonen wordt deze ook eerst met een schuin oog aangekeken door de friezen maar als deze fries gaat inlimburgeren dwz mee gaat doen aan cultuur en carnaval bourgondisch leven in limburg dan wordt deze fries stilletjes aan opgenomen in de limburgse gemeenschap en dan vervagen de verschillen.Kijk maar naar de indonesiche bevolking in nederland die mixen met autochtonen doen mee aan plaatselijke culturen zitten in sportverenigingen enz kortom probleemloos.Moslims uit marokko en turkije verekken het(uitzonderingen daar gelaten) om mee te doen met plaatselijke cultuur feestjes carnaval enz enz .
Het zijn zelf de grootste rascisten die er zijn ,achmed en youssef willen niet dat hun dochter met een kaaskop trouwt , dochter mag ook niet meedoen met schoolfuifjes en andere uitjes. Vervolgens gaat deze mocro of turk zeiken over discriminatie bij stage en werk . Welke autochtone blonde meid werkt er in een shoarmatent? of turkse slagerij ? Ik ken er geen 1. Hoort u wel eens over discriminatie van een persoon met indische roots ? ik niet en waarom niet omdat deze gezellige leuke indische mensen gewoon lekker mee doen met het nl cultuurtje en ja ook deze mensen zijn getint . Het gaat niet om kleur het gaat bij een werkgever om : kan ik gezeik verwachten als ik fatima met hoofdoek aanneem ? ramadan gezeur , hand geven gezeur , probleem om met man in 1 kantoor te zitten gezeur. , halal vreten gezeur kortom allemaal extra shit waar niemand op zit te wachten.
Ook een roomblanke autochtone nederlandse meid die zich bekeerd heeft tot islam zal problemen hebben met stage en werk .Aleen en enkel om het feit dat de werkgever niet op gezeik zit te wachten. Andersom geldt dat ook voor de blonde nederlandse meid in koirte rok die in de islamitische slagerij komt solliciteren er komt dan ook gezeik omdat die culturen botsden.

Gast
Willemijn
juli 15, 2020 12:14

Akwasi heeft het goed voor elkaar in dat racistische Nederland. In Ghana zou deze loser en haatzaaier geen kansen krijgen wel water en brood in een smerige cel.
Die glazenwasser vind ik een held.

Gast
Jan lul
juli 15, 2020 12:11

Weg met Hem.

Gast
Jane Spencer
juli 15, 2020 09:25

Racisme en discriminatie is niet een probleem alleen veroorzaakt door blanken, of zoals u wilt witte.
Racisme en discriminatie is een probleem van de MENS.
ROOD HAAR, GROTE NEUS, ZEILOREN, LENGTE, LICHAAMS OMVANG,TE VEEL OF TE WEINIG HAAR, ENZ,ENZ……….
Iedereen is weleens de pineut.
Mensen afwijzen om hun huidskleur is nooit te tolereren. Dit geldt voor zwart en wit, en alles er tussenin.

Gast
Gomorra
juli 15, 2020 09:13

@lvs2015
Op welke van mijn reacties reageer je precies?

Gast
Maria
juli 15, 2020 09:08

De boodschapper heeft het gedaan. Die glazenwasser heeft dus bescherming nodig. Uiteindelijk trekken mensen die met hun handen werken vaak aan het kortste eind omdat ze minder goed met woorden zijn. Dat wil niet zeggen dat ze ongelijk hebben.
Bovendien zijn sommige mensen geen tegenspraak gewend.

Gast
lvs2015
juli 15, 2020 09:07

@gomorra ; Hoor jezelf liegen. Links activistische Types als Akwasi hebben schijt aan fatsoen en prive regels als het de witte mensen betreft want “bestrijding van racisme” waar zelfs kinderfeestjes niet worden ontzien . Of was je dat vergeten stuk hypocriet? In deze laat het bedrijf andermaal hun lafheid blijken uit angst voor. Als iedereen nu massaal het bedrijf inhuurt is de angst voor een faillissement nergens voor nodig.. Fyi : De medewerkster spreekt een vermoeden uit en geen feit uit pure laffe angst. Niet dat het schoonmaakbedrijf failliet is of gaat. Dus vooringenomenheid uit angst , laffe angst ipv de rug te rechten en achter je medewerker blijven staan die voor een hongerloontje werkt. Ik had bij ontslag die op non-actief gestelde medewerker onmiddelijk in dienst genomen.

Gast
Marijke
juli 15, 2020 08:50

Mimi, vóór de oorlog en vlak ná de oorlog was het niet zo “fantastisch” hoor. Er was grote armoede, krotten, honger. Pas daarna hebben Nederlanders het land opgebouwd met kei- en keihard werken! Dus hadden geen geld van het koloniale verleden gebruikt

Gast
Máxima de Parmaham
juli 15, 2020 08:48

Vermoeiende discussie met die Akwasi. Van mij mag hij in de luwte blijven want voegt niets toe eerder negatieve aandacht en zijn muziek is niet bijzonder. Zonder Mathijs en M heeft hij het moeilijk om aandacht te genereren en lekker houden zo.

Gast
Sem
juli 15, 2020 08:41

Mimi, bull
Onze welvaart hebben we als land te danken aan generaties hard werken en intelligent organiseren.
Waar jij op doelt droeg slechts minimaal bij aan het totaal.

Gast
Ik Allah de groote
juli 15, 2020 08:37

MIMI je bent gestoord

Gast
Mimi
juli 15, 2020 08:34

‘Wij hebben fantasche jaren gehad in dit land’… het is goed je te realiseren dat wij onze welvaart in belangrijke mate te danken hebben aan geweld tegen en ernstige uitbuiting van de mensen in de voormalige Nederlandse kolonies. Vind je het vreemd dat er pijn en boosheid is bij hun nakomelingen?

Gast
Sem
juli 15, 2020 08:34

En Wyatt, jij bent de grootste racist, want jij denkt aan niets anders.

Gast
Wyatt
juli 15, 2020 08:34

sus > dus.

Gast
Wyatt
juli 15, 2020 08:33

Marijke ook jij bent racistisch. Verkapt racistisch, sus je hebt het zelf niet door.
Net als Johan Derksen.

Gast
Ik Allah de groote
juli 15, 2020 08:32

Wat wil zwarte man nou .hij is hier met open armen ontvangen. Dus dan moet je maar ook aan de normen en waarden houde kan je dat niet dan moet je maar oprotten naar je oude bananenrepubliek punt uit

Gast
Jaap
juli 15, 2020 08:31

Awkasi je bent BNer en daar verdien je je geld mee en dan moet je niet piepen wanneer een domme glazenwasser je huis op de foto zet. Klaag dan niet over bedreigd worden want dat is zielig. l

Gast
Marijke
juli 15, 2020 08:26

@Wyatt.625 – Xxxx heeft gelijk en is geen racist, maar dit woord komt zo makkelijk je mond uit he? Net zoals “discriminatie”! Wij hebben fantastische jaren gehad in dit land, zonder erbij hoeven na te denken wat je zei. Als je nu nog “zwart” zegt ben je al een racist! Kappen ermee, ik ben het spuug en spuug zat

Gast
Yvonne
juli 15, 2020 08:20

@Mimi

Racisme zit in beide kampen.

Gast
Mimi
juli 15, 2020 08:16

En Nederland is niet racistisch… De reacties op dit item laten feilloos het tegendeel zien. Het is bar en boos wat men denkt te kunnen zeggen over zwarte mensen. Maar racistisch? Nee joh!

Gast
Rene
juli 15, 2020 08:16

Mensen maken zich boos maar we kunnen er niets aan doen is ons door de politiek door de strot geduwd.
Die glazenwasser verdiend een lintje heeft precies laten zien hoe het hier in Nederland is hardwerkende mensen krijgen een flut loontje en mensen die niets voorstellen verdienen bakken met geld.

Gast
Captain Caveman
juli 15, 2020 07:46

voor het oog van lieden die wel
Bij hun verstand zijn gaan staan demonstreren tegen je EIGEN huidskleur! HOE serieus moet je dit nemen? Precies iets voor veel zielige millenials. Die NERGENS een kans krijgen omdat ze door hun vreemde gedrag niet helemaal aansluiten aan standaard verwachtingspatronen van gemiddelde werkgevers. Meestal is de portefeuille met diploma’s en ervaring, motivatie ook leeg! Dus ga je met nog meer van die klaplopers lekker in Amsterdam demonstreren en roepen dat je zooo gediscrimineerd wordt! Staan ook senioren mee te bléren, maar die doen dat uit gewoonte, meeloeien met elke demonstratie vanaf de jaren ‘70!

Gast
Najib
juli 15, 2020 07:24

AKWASI is het product van afro-Amerikaanse racistische rappers!

Gast
Captain Caveman
juli 15, 2020 07:19

Er is nu een wedstrijd gaande met dat hele geneuzel. Mensen en bedrijven ‘veroordelen’ met vaak verregaande gevolgen. Mede door de bange en slappe houding van bedrijven die METEEN hele rigoureuze en bombastische maatregelen neemt vanuit het niets om toch maar tegemoet te komen aan de steeds hoger wordende eisen en schijnheilig deugen. Autoriteiten? Heb je HELEMAAL NIETS aan!! Die zijn gegijzeld door de linkse smurrie daar in de haag! Beetje schaapachtig meelachen en verstoppen achter wetjes uit 1811

Gast
Annoniemus
juli 15, 2020 06:44

De overheden van de laatste vier decennia hebben het mogelijk gemaakt dat eenlingen als bv AKWASI een land kunnen gijzelen , de overheden hebben al dit gespuis naar binnen geroeid en heilig verklaard !

Gast
Wyatt
juli 15, 2020 06:25

Xxxx is niet alleen een racist, maar ook een fascist.
Dat soort lieden horen levenslang in de gevangenis!

Gast
Xxxx
juli 15, 2020 05:50

Hbaz. Waarom zou ik me bij het GGZ aan moeten melden?

Gast
Xxxx
juli 15, 2020 05:49

h. Helemaal mee eens. Wyatt “geniet” er van om te stoken. Dit soort lui maken Nederland helemaal kapot. Ben je geen racist dan wordt je het wel door dit soort tuig!

Gast
Xxxx
juli 15, 2020 05:43

Koopa Troopa. Was het nog maar 25 jaar geleden. Hadden we een heerlijk rustig landje. Hadden we geen discussies jaar in jaar uit over Zwarte Piet. Nederland heeft zijn onschuld verloren. Jammer dat Nederland in de jaren 80 de verkeerde kleurlingen heeft geïmporteerd en de grootste fout heeft gemaakt de hele wereld in dit land te proppen. Er zijn gelukkig ook kleurlingen in dit land die totaal geen moeite hebben met de karikatuur Zwarte Piet. Het zijn vooraal de jongere generatie kleurlingen die de boel aan het schijten maken en ze zien vliegen. De oudere generatie kleurlingen hebben totaal hier geen enkele moeite mee. Die zwarte mensen spreek ik zelf ook heel veel.Die willen er ook NIKS mee te maken hebben. Ze lachen er zelfs om. Slechts drie weken per jaar was het zo gezellig. Erg dat dit land in alles naar de kloten wordt gejaagd! Vele culturen op een kussen daar schuilt helaas de duivel tussen is hier echt van toepassing!

Gast
Jewish4life
juli 15, 2020 00:39

@Japie (14 jul 2020 om 23:20), provinciaaltje of een blanke arabier/Bashar Assad aanbidder??? Hoe dan ook, afgunst is het lijdmotief. Wij in Israël domineren de VS en de financiële markten gelukkig. Dus slaap maar lekker, grapjas.

Gast
tito
juli 15, 2020 00:03

Tijd om Wyatt een ban te geven. MC, ban dat IP nummer. Is iemand die verdeeldheid en haat wil zaaien !

Gast
h
juli 14, 2020 23:58

Wyatt zit hier op dit forum al dagen te stoken. Is pro Akwasi en STOOKT in de hoop dat er grote schifting tussen mensen ontstaat. Trap daar toch niet in. Dat is precies wat Akwasi ook wil.

Gast
HBaz
juli 14, 2020 23:52

@Xxxx: heb je je al aangemeld bij de GGZ?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen