Jort Kelder: ‘Vrouwen moeten eens harder werken’

Jort Kelder vindt dat vrouwen iets minder vaak in de slachtofferrol moeten kruipen en iets vaker moeten gaan werken, in plaats van een paar ochtendjes per week. Dat zegt hij in gesprek met de Playboy. Vrouwen moeten de hand in eigen boezem steken, vindt Jort. “Nergens in de moderne wereld werken vrouwen zoveel parttime. Kennelijk kunnen ze zich dat permitteren. Of ze vinden het wel handig als hij zich over de kop werkt om het huis, de auto en de vakanties bij elkaar te zweten.

In het chique Amsterdam-Zuid ‘wemelt het ervan’, zegt Jort. “Hij uren draaien op de Zuidas, zij naar pilates in het park en een chardonnaytje toe op het terras. En geef ze eens ongelijk.”

Totdat het huwelijk kapotgaat. “Dan kun je wel je hand op gaan houden bij je vent voor alimentatie, maar dat is toch een sneue afhankelijkheid waar we vanaf willen?

En maar klagen dat ze minder betaald krijgen, aldus Jort. “Feministen geven van die afhankelijkheid vaak mannen en rolpatronen de schuld. Kan zijn. Maar vaststaat dat mannen hardere studies doen, meer uren werken en dus ook meer verdienen, waardoor de zo gewenste gelijkheid ver weg is.”

Je kunt in Nederland makkelijk carrière maken als vrouw, zegt hij. “Velen wentelen zich in slachtofferschap, maar waar dat voor de oma’s en moeders niet gold, zijn de Samantha’s en Fleurine’s van nu uitstekend in staat hun dromen te verwezenlijken.”

Ze moeten alleen wel willen en ja, sorry, ook harder werken dan een paar dagen in de week.”

Foto: Ruud Baan, AvroTros

57 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Rob Broekhof
augustus 4, 2020 13:25

Tja Jort, je weet met jouw scherpe pen wel de aandacht te trekken. Waarschijnlijk nog steeds niet van de juiste vrouw voor jóu. Wellicht kom je teveel in aanraking met de “Fleurines” van deze wereld; de “vrouwtjes” die vroeger als prinsesje werden behandeld door hun vader en nog steeds drijven op hun pruillipje.
Jort, zoals m’n vader altijd zei: “Geen hand vol maar een land vol”. Verbreedt jouw horizon en staar je ook niet blind op vrouwen die zelf ook voldoende vermogen/inkomen hebben. Er zijn namelijk ook een behoorlijk aantal vrouwen die keihard werken of vermogend zijn, maar die ook nog steeds met dat pruillipje rondlopen; de eeuwige slachtofferrol en met een voortdurende energie slurpende behoefte aan (negatieve) aandacht.
Mijdt de pruillipjes, en wanneer je het aankan, vindt een vrouw die naast jou staat, vooral op het vlak van oprechte gezonde zelfkennis/-spot en een positief zelfbeeld, los van wat anderen van haar vinden. Kortom: een vrouw met (klassieke) innerlijke schoonheid, want dat straalt ze uit en maakt haar onweerstaanbaar aantrekkelijk, voor jou en voor haarzelf.

Gast
Geknakt!
augustus 2, 2020 14:06

Geen enkel programma zou J(K)ort door de bocht, zou hem nog uit moeten nodigen en hij zou al helemaal geen programma meer mogen presenteren.
Dan zou hij nauwelijks nog inkomsten hebben, maar wie weet wat hij op het mooie Terschelling nog uitvreet, illegaal bretels verkopen misschien haha. Een kelder onder zijn verblijf met ( zelf in te vullen)
Heet het overigens werken wat jij doet en dan nog keihard ook?!!!
Wederom een onempathische VVD’er.
Ik moet de eerste VVD’er met empathie nog tegenkomen. Ikke, ikke en de rest kan (letterlijk) stikken.
Het is overduidelijk wat het gedachtengoed en de denkbeelden van onze geweldige minister president Mark Rutte.zijn.
Bretel behoort tot Mark’s beste vrienden, je kunt wel nagaan waardoor zij het zo goed met elkaar kunnen vinden.
Veel overeenkomsten in, vanzelfsprekend, gedachten en ideeën over het beleid in Nederland.
Het prachtige, rijke Nederland,( je kan het nergens beter hebben dan hier) jammer genoeg slechts voor de rijken onder ons.
De rest wordt figuurlijk en letterlijk uitgekleed.
Ik begrijp dat Jort geen relatie heeft.
Vrouwen denken wel 50x na voor ze met hem de kelder induiken.
Minstens 40 uur, bovengemiddeld hard, werken en daarnaast vanzelfsprekende het huishouden bijhouden, op tijd koken, zodat Mister Jort meteen kan aanschuiven.
Laat daarna zijn bad vast vollopen en breng zijn krantje nog even als hij uitgebreid ligt te relaxen.
Deze man is minstens 2 eeuwen te laat geboren.
Wat betreft chronisch zieken en gehandicapten: “Die horen er beter niet te zijn.”
Eigen probleem, hadden ze maar niet ziek moeten worden.”
Nog verder uitkleden die groep.
Sommige groepen mensen moeten worden uitgeroeid in deze wereld, volgens een stel idioten , die een IQ en EQ van onder de 70 hebben.
Ik begrijp inmiddels dat chronisch zieken en gehandicapten, die er dolgraag bij zouden willen horen en het liefst hun handje niet ophouden en mee zouden willen doen in de maatschappij ( uitzonderingen daargelaten, uitzonderingen bestaan er altijd en overal), maar die dat daadwerkelijk niet kunnen, vereenzamen en een hoop zich steeds meer afvraagt wat voor kwaliteit van leven zij nog heeft.
Voortdurend moeten deze mensen blijven slikken en pikken dat zij wederom gestraft worden voor het feit dat ze de economie niet mee draaiende houden!!!
Deze regering ( met nota bene het (C) DA en de Christenunie ) zal na de coronacrisis en vermoedelijk al tijdens, weer meer geld weghalen bij deze groep mensen.
Onmenselijk en mensonterend, maar waag het niet om aan het geld van de rijken te komen.
In Europa werd door enkele miljonairs opgeroepen deze mensen te helpen.
3x of eigenlijk 2x raden hoeveel miljonairs daar in Nederland daarmee instemden?!
Precies 2 MILJONAIRS.
Te triest voor woorden en het tekent Nederland.
Nederlanders worden door buitenlanders zo vaak beschreven als krenterig, op de centen en de uitspraak: ‘ Kijken, kijken, niet kopen’ , wordt niet voor niets zo vaak uitgesproken.
Helaas behoor ik ook tot de groep chronisch zieken en gehandicapten, die geen slachtoffer wil zijn, maar wel nog enige kwaliteit van leven wil en er verschrikkelijk van baal en me schaam dat ik mijn hand op moet houden.
Ik voel me gedreven tot de afgrond.
We zijn toch blokken aan het been van deze regering.
Ik kom graag naar Terschelling en misschien meerderen met mij om me door ene Jort Bretelder en clan uit de weg te laten ruimen.
Dat is toch wat jullie willen.
Wij kunnen niet met zijn allen naar het Malieveld!!!
WIE HOORT ONS!!!
Ik zei al eerder, dat ik me geen slachtoffer voel, ik wil slechts kwaliteit van leven en dat wordt ons door deze regering totaal ontnomen.
Weer minder geld voor ons, daar kunnen nog wel wat ondersteunende maatregelen worden geschrapt.
Ik hoor het Mark Rutte nog zeggen: ” Waarom krijgen deze mensen vakantiegeld”
Ongelofelijk, hij snapt het niet of wil er niets van snappen.
Dat is geen vakantiegeld, Mark,
Het wordt zo genoemd ja, maar wij kunnen dan bv eens een keer een andere wasmachine of koelvriesapparaat aanschaffen.
Denk jij en anderen nou werkelijk dat we naast het bedrag wat we maandelijks ontvangen nog iets opzij kunnen leggen?!!!
Je zou het eens een half jaar moeten proberen.
Ik leef van mijn toeslagen.
Vrijwel alles gaat naar vaste lasten.
Roep maar weer dat we niet moeten klagen.
Zeg dan niet dat Nederland ZORGT voor alle inwoners.
Ik kom graag naar Terschelling en ruim me maar op,, iig een uitkering minder, maar wel graag een menswaardig einde!
Roep maar hard slachtoffer, aandachtstrekker, aansteller, het interesseert me inmiddels geen rest meer!
Miljoenen mensen, die het veel erger hebben, absoluut.
Het mooie, rijke Nederland, geniet ervan!

Gast
Wilfred Degens
augustus 1, 2020 08:44

Pas jij maar op met je steeds smaller wordende schoudertjes in deze crisistijd dat je bretels niet van je afglijden, want wie houdt dan nog je mega veel te grote broek op?

Gast
De Bruin
juli 31, 2020 18:31

Jort heeft helemaal gelijk

Gast
Jaapww
juli 31, 2020 15:17

Teuntje de wereld bestaat niet alleen uit “vondelparkvrouwtjes.

Gast
Jaapww
juli 31, 2020 15:13

Jort kijk als de man 4 dagen in de week wil werken kunnen deze vrouwen ook een dag meer in de week werken. Je maakt er wel een goedkope persiflage van of je hebt je helemaal niet echt verdiept in de materie. Neem nog een flesje wij van 100 euro weltfremde man.

Gast
M
juli 31, 2020 14:53

Ria je blaast je verhaal behoorlijk op, maak dat lekker iemand anders wijs, maar val ons daar niet mee lastig.

Gast
dres
juli 31, 2020 14:48

Ach Jort is niet zo´n licht, dat weten we allang. Bovendien leeft hij heel eng in een heel klein bubbletje, wat hij zelf niet eens begrijpt. Precies als die domme IQ loze nul van een S. Schimmelpennink.

Gast
Ria
juli 31, 2020 14:42

Beste Jort ik ben een vrouw van 66 jaar. Ik heb in 50.jaar fulltime gewerkt met werkweken van minimaal 45 a 50 uur. Hield ook mijn huishouden draaiende en had ook nog tijd om mijn nagels te lakken en terrasje te pikken. Ga nu niet de wijze man uithangen die het zo goed weet. Natuurlijk werken er veel vrouwen parttime niet iedereen kan wat ik gedaan heb en je moet ook een vent hebben die meehelpt in het huishouden en die had ik dat zie ik jou niet zo gauw doen ouwe dandy . Niet zo gauw oordelen over vrouwen gewoon je mond houden

Gast
Majesteit
juli 31, 2020 13:57

Hoe zit dat, dat al die corpsballen en Volendammers de laatste tijd zoveel ruimte krijgen bij de NPO ?

Gast
Abij
juli 31, 2020 13:49

Jort leeft te veel in zijn eigen Bubbel! Al die decadente vrouwen in dat wereldtje van hem hoeven niet te werken ze laten zich graag verwennen door hun rijke kereltjes! Kom eens kijken in de reële wereld Jort daar moeten vrouwen hard werken voor hun geld!

Gast
Onze Held Geert
juli 31, 2020 13:47

Mijn vrouw werkt zich (part-time) te pletter.
Ook het meeste in het huishouden, ik vind haar een TOP-wijf !
Doet ze dat niet, hebben we niet te vreten.
Dussss ehhh Jortje Paardenlullebretel , ga je muil wassen.

Gast
Teuntje
juli 31, 2020 13:04

Als je in het Vondelpark zitten hoor je die bakfietstrutten bekakt brallen om misselijk van te worden Jort heeft gelijk

Gast
anoniem
juli 31, 2020 11:52

Ruben is het helemaal eens met Jort.
Ik heb met meer dan 40 vrouwen gewerkt op een afdeling.

vreselijk was het

Ze werken niet,
hebben grote mond
1 verkeerd woord over s., ze draaaaiden door zogenaamd.
huilen.
elkaar afmaken
gemeen
hypocriet

een mooi voorbeeld

jammer dat het gaat om een bakra/witte hollander
hij verteld
thuis mag hij nietsssssssssssssssssssssss
vrouw mag alles
hij mag niet zonder een goed reden naar zijn ouders
zij gaat waar ze wil zonder overleg
hij wordt vernedert als vriendinnen van haar thuis komen
zijn vrienden mogen 1 keer per jaar thuis komen

een hel van een leven heeft die bakra boy

thuis doet vriend alles

koken wassen schoonmaak etc.

zij zit aan de wijn, televisie kijken
toen was er nog geen app.

ik weet niet hoe het nu gaat met hem
na mijn vertrek nooit meer gesproken

ik ruben no way

ik pik het niet niet niet

Jort je was ook met een kreng/hysterisch/autistisch
getrouwd.

Gast
Groen Gif
juli 31, 2020 10:27

Ten eerste: Hard werken en werken zijn 2 verschillende dingen, daar weet Jort alles van. Bespeur ik iets van jaloezie bij Jortje? Je kan je altijd nog laten ombouwen tot vrouw en dan ook zo’n leuk leventje gaan leiden. Ik snap nu trouwens wel dat je oude liefje Georgina Verbaan voor een vrouw gekozen heeft…

Gast
Sookie Stackhouse
juli 31, 2020 07:26

Jort moet eindelijk eens doodgezwegen worden…net zo’n zielig manndtje als Schimmelpiemel.

Gast
Amanda
juli 31, 2020 01:44

Vuilnisman, mag deze bretel ook mee?

Gast
Meneer de Uil 🐦
juli 30, 2020 22:43

Zegt ie in (tatataaaa) Playboy… Dat is zo 1981.
De sneuheid druipt door zijn onderbroekje.

Gast
Paul Lamote
juli 30, 2020 20:52

Hij heeft wel gelijk.

Gast
HBaz
juli 30, 2020 20:19

Dan moeten ze wel een grote boezem hebben.

Gast
JAN
juli 30, 2020 20:19

helemaal geilik en minder naar tat stome rtkl kieken soals koffieteit goed teid slegt tijd bolt en te boetiful boelevaar domme wijf ondr elcear kletze kletze met bourman en misgien wippiy maak nee moet werc frau moet werc
ic ooc moet werc voot broot , dag alemal good avont en kiek NPO
for goot tv

Gast
Biery Twalet
juli 30, 2020 19:40

Jort worstelt met zijn seksuele geaardheid. In bed bij de dames geen succesnummer. Homo erotische relaties met rechtse politici. Probeert nu via deze misogynie zichzelf te duiden.

Gast
Matthijs Zelf.
juli 30, 2020 19:07

Jort Kelder leest ouderen vrouwen de les ga toch fietsen zielenpietje.

Gast
anoniem
juli 30, 2020 18:56

Dhr. Kelder bewijst dat zeer matig gekwalificeerde types zeer rijk kunnen worden en veelvuldig onze media vervuilen. Dat lijkt me een ernstiger probleem..

Gast
Captain Caveman
juli 30, 2020 17:18

Daarom moeten mannen van die wijven van die slappe onderdeurtjes met een moedercomplex zijn. Geestelijk gecastreerd en oh, oh als madame een keertje wordt tegengesproken.veel van die kerels hebben zon wijf omdat ze zelf van de taaie zijn stiekum!

Gast
wouter
juli 30, 2020 17:15

Dat is ook 1 van de redenen dat er weinig vrouwen in de top zitten omdat er veel part time werken daar is niks mis mee

Gast
COSA NOSTRA
juli 30, 2020 17:14

Ik wist dat die man niet slim was maar nu is het echt heel erg duidelijk geworden

Gast
Penny Wise
juli 30, 2020 17:07

Vuilnisman, mag deze zak ook mee? Neoliberale prietpraat. Dit gedachtegoed heeft Nederland op het randje van de afgrond gebracht.

Gast
Mappy
juli 30, 2020 17:06

Daan
do 30 jul 2020 om 16:53
Jort is sooooo gay als maar wat.
Alleen voor de schijn vertoont hij zich af en toe met een vrouw

Gast
Mappy
juli 30, 2020 17:05

Goed gezegd Jort. Het wordt de hoogte tijd dat mannen weer mannen worden en
hun pilates en yoga tutjes weer full time aan het werk zetten.
Vrouwen horen in de keuken achter het aanrecht.
Als om 6 uur het eten niet klaar is dan zwaait er wat.
By the way Ik ben een woordkunstenaar net als Akwaazig

Gast
Lies
juli 30, 2020 16:57

Ik wil wel harder werken maar door de corona komt bijna geen asielzoeker binnen als ik achter het raam zit, ik doe al 2 voor de prijs van 1.

Gast
Daan
juli 30, 2020 16:53

LOL
do 30 jul 2020 om 16:42

Vertel eens, wat presteer jij allemaal met je laffe bek? Je vrouw -als je die al zou hebben- is vast -blij met met zo een slappe l*l als jij.

Gast
LOL
juli 30, 2020 16:42

Nederlandse vrouwen, altijd een grote bek en niets presteren.

Gast
Maria
juli 30, 2020 16:30

De mening van griezel Jort Kelder vind vind beschamend en beledigend.

Vrouwen zijn sterker dan mannen, ze moeten ook veel. Er wordt van ze verwacht dat als ze kinderen baart dat ze een goede moeder is, ze draagt en baart, ze verzorgt ook de kinderen want de mannen kunnen dat vaak niet omdat ze onhandig zijn en veel mannen verwachten dat de vrouw/moeder het doet. Er wordt ook verwacht dat ze het huishouden op orde heeft, dat ze kookt, de boodschappen doet, de rotzooi opruimt etc. Er wordt ook van ze verwacht dat ze er goed en verzorgd uitziet, dat haar figuur mooi blijft ( de mannen zien er vaak niet uit) er wordt ook verwacht de de vrouw een goede gastvrouw is, er wordt ook verwacht dat de vrouw een goede minnares is. En dan moet ze naast al die taken ook uiteraard een carrière opbouwen. Niet te dien hoor oude bochel Jort.

Kijk sukkels als Jort Kelder die nog geen ei kan koken en in bed waarschijnlijk niet zal betekenen of je moet van een oude bleke b ochel houden, snapt dat niet. Jort is dus een sukkel, een oude zielige sukkel waar je als vrouw verre van moet blijven.

Gast
Whitedog
juli 30, 2020 16:19

Ook mee eens. Als je klaagt over een glazen plafond terwijl je niet full time wilt werken, dan heb je geen recht op spreken.

Dames die full-time, zonder geklaag werken, zoals de man doet, pas dan kan je carierre maken en ook pas dan mag je klagen als je minder kansen krijgt of minder verdient.

Vrouwen krijgen ter=genwoordig steeds vaker voorrang op een rol, niet op kwaliteit, maat om het vrouwen quotum te halen.

Gast
Don
juli 30, 2020 16:19

Wat een vreselijke OETLUL is dat toch!

Gast
Suckerpunch de ekte!
juli 30, 2020 16:16

Ook Thuismama mag mij wel eens pijpen. Alleen daar ben je goed voor, want aan je aanstellerige gezwam te zien moet je broodnodig een lul in je glеuf hebben.

Gast
Kim Wieft
juli 30, 2020 16:16

Vrouwen moeten maar eens een keus maken: of werken of kinderen baren. Van alles wat is niet wenselijk. En als ze willen werken, prima, maar niet alleen maar janken om mooie baantjes in de politiek, media, amusementsindustrie en top bedrijfsleven. Nee, er moeten huizen worden gebouwd, straten en pleinen moeten worden aangelegd, verdere infrastructuur etc. etc.
De zoveelste nagelstudio opzetten is geen werk!

Gast
Thuismama
juli 30, 2020 16:12

@Bart o jee wat een frustratie zeg. Tja zo zitten vrouwen volgens Bart in elkaar. maar Bart heb je slechte ervaringen daar lijkt het wel op. Misschien trek jij de verkeerde types aan Bart en aan je commentaar te zien zal dat wel zo zijn. Dirk2 heeft helemaal gelijk lekker thuis zijn voor de kinderen. Heerlijk hoor ik heb overdag onze 3 zonen opgevoed.
En als papa thuis kwam was het gezellig alles was klaar boodschappen binnen samen eten heerlijk. Nu wordt het kind van de opvang gehaald snel eten iedereen moe en morgen gelukkig weer naar de baas en de kindjes naar de opvang. Nee het leven is te duur geworden dus moeten vrouwen werken omdat papa de lasten niet alleen kan verdienen. Weinig keus voor de vrouw. Maar ik zou zeggen of werken of kinderen maar dat is moeilijk en parttime Jort Kelder de was moet ook gedaan worden of kom jij die doen.

Gast
Lies
juli 30, 2020 16:06

Misschien moeten die Zuid As mannetjes met hun verstand ipv hun …. denken als ze de Fleurines van de hockeyclub bezwangeren.
Een hardwerkende zelfstandige vrouw heeft geen behoefte aan een ijdel tuiterige dandy met teveel praatjes.

Gast
Dirk2
juli 30, 2020 15:52

Jort doet een copy van Pim Fortuyn, zoals Pim zich uitte in zijn columns bij Elsevier.

Gast
Gerard B
juli 30, 2020 15:45

Die Kelder zit inderdaad met z’n kop vast in de Zuidas.

Gast
Je dikke lelijke moeder
juli 30, 2020 15:41

Jort, terug in de kelder!

Gast
azijnzeiker
juli 30, 2020 15:41

Daar heb ik geen last meer van ik ben al bijna 10 jaar met pensioen. Dus jullie mogen daar over oordelen.

Gast
Dirk2
juli 30, 2020 15:39

Laat vrouwen gewoon weer lekker thuis zijn om voor de kinderen te zorgen, was een veel betere tijd, maar helaas wou de VVD dat mensen 2x zoveel voor een huis moesten gaan betalen en dat is niet zomaar even teruggedraaid nu.

Gast
Dr. Bibber
juli 30, 2020 15:37

Tjonge jonge, alsof elke vrouw een man heeft die op de zuidas werkt. Meneer heeft een beetje te lang in zijn bubbel gehangen.

Gast
Curryworst
juli 30, 2020 15:36

Over pijpen gesproken M doet dat graag.

Gast
Suckerpunch de ekte!
juli 30, 2020 15:33

Maar je mag mij wel pijpen!

Gast
Suckerpunch de ekte!
juli 30, 2020 15:32

Zoiets stond laatst gewon in de krant hoor Joris, en nee ik ga de link niet posten, en ook geen lappen tekst kopieren en het ook niet toelichten, je gebruikt google maar lekker! Ik ga niet naar jou pijpen dansen als je dat soms dacht.

Gast
Albert Verhinderd
juli 30, 2020 15:31

Jort maakt vriendinnen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen