Johan Derksen verlaat tv-land als Veronica Inside stopt

Johan Derksen heeft geen ambitie om iets anders te doen in tv-land als Veronica Inside ophoudt te bestaan. Hij zal in dit geval op 71-jarige leeftijd met pensioen gaan. Dat heeft de voetbalanalist dinsdagavond gezegd in RTL Boulevard. Verslaggever Lex Uiting reed helemaal naar Grolloo toe om Johan te spreken te krijgen en hij vond het sneu om hem voor de deur te laten staan. Hij liet hem binnen, maar had ook aangegeven niet te veel uitspraken te willen doen over de Veronica Inside-ruzie.

Inmiddels lijkt Johan behoorlijk gekalmeerd. “Het zijn roerige tijden, maar geen moeilijke tijden. We gaan weer een keer zitten wanneer we daar allemaal een beetje aan toe zijn en wanneer de emoties wat ingedaald zijn. Dan zien we wel of we eruit komen, maar ik denk dat dezelfde problemen die er nu zijn blijven. Dat verandert niet.

Heeft hij zondagavond naar Op1 gekeken, waar zijn verrader Wilfred Genee te gast was? “Ja, ik heb het allemaal gezien. Misschien dat het gesprek niet helemaal verliep zoals Wilfred het verwacht had. Dat weet ik niet.

Voor Wilfred zal de situatie ook moeilijk zijn. “Dat zal best.”

Kan hij nog wel met Wilfred door een deur? “Natuurlijk. Ik heb geen ruzie met Wilfred. Absoluut niet. Ik heb helemaal geen ruzie met hem, maar er zijn wel principes. Als de principes geschonden zijn, dan ga je je principieel opstellen. Het is zo makkelijk om te denken: laat ze allemaal het lazarus krijgen, ik ga gewoon zitten en ik steek die poen in mijn zak, maar zo zit ik nou net niet in elkaar.”

Laat één ding duidelijk zijn: als Veronica Inside ophoudt te bestaan, heb ik verder geen enkele ambitie om iets in tv-land te doen. Ik ben daar ooit op m’n 49ste verdwaald, maar ik heb nooit de ambitie in tv-land gehad en nog niet. Als dit ophoudt, dan was het het dan.”

Foto: RTL

36 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Pim pandoer
juli 2, 2020 23:24

Zilvervisje GeenNee is in de plakval gelopen. Daar komtie nooit meer uit.

Gast
toxilogic
juli 2, 2020 07:28

Gijp gaat in een paar weken trouwen….een ideaal moment om de strijdbijl te begraven.

Gast
Joop55
juli 1, 2020 21:55

Wat is dit een triest land aan het worden dat we ons allemaal bemalen over een bejaard mannetje uit Grolloo.

Ter discussie: de grap was onhandig qua tijdgeest, maar zeker wel geslaagd.

Gast
Joop
juli 1, 2020 20:09

Waar gaat dit allemaal over ?

Gast
Johanforpresident
juli 1, 2020 13:29

Aan alle VI haters/afzeikers: JE HOEFT NIET TE KIJKEN. Laat die ongeveer 600.000 kijkers per aflevering die het wel waarderen “hun” programma behouden.

Gast
Pegode
juli 1, 2020 12:45

@ Theo
wo 01 jul 2020 om 8:58
Dit soort lui moet je permanent weren van alle soorten media waar je een reactie kan achterlaten.

Gast
chris?
juli 1, 2020 12:03

Hoera zijn we toch van dat stelletje afzeikers af.

Gast
Ron
juli 1, 2020 11:42

Zo wil je niet eindigen als programma. Als het allemaal een beetje bekoeld is dan gaan ze gewoon weer verder in augustus. Denk dat er nog wel een seizoen of 2 gemaakt gaat worden en dat ze dan stoppen, met of zonder Genee.

Gast
VI
juli 1, 2020 11:04

Jammer hoor Johan, als je voorgoed van de tv zou verdwijnen.
Wij zullen je dan echt gaan missen, en Renè ook natuurlijk.

Gast
John
juli 1, 2020 10:51

Theo,

Vieze vent!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
Xxxx
juli 1, 2020 10:37

Amunet. Ik kijk ook elke dag. Maar tel niet hoeveel berichten het zijn. Als ik een onderwerp niet wil lezen bekijk het niet eens. Niemand dwingt jou, zoals iemand al schreef, om het te lezen. Doe je geheel uit vrije wil. Doet me denken aan Henk Elsink dat was ooit een conferencier. Die had het ooit over ene Bakema die sex vies vond maar elke dag ging kijken hoe vies hij het vond. Dat type ben jij dus ook.

Gast
Annelies Slabbervos
juli 1, 2020 10:20

6 uur tv en 100 uur media aandacht pufff

Gast
StefanV
juli 1, 2020 10:14

Johan Derksen oogde kalm. De gemoederen zijn duidelijk alweer gekalmeerd. Ze komen er met z’n drieën echt wel uit als het goed wordt uitgepraat.

Gast
Van Halen
juli 1, 2020 10:01

En dat allemaal door ons kinderfeestje van 5 december van een man met een mijter op en baard voor en zijn hulpje ,zo gesminckt dat je hem niet herkent!

Gast
Corry Jankbal
juli 1, 2020 10:01

Hopelijk gaat VI door. Het is een van de weinige leuke en ongecensureerde programma’s.

Gast
Huismaker
juli 1, 2020 09:54

Johan !
Doe wat iedereen gaat doen. Begin een eigen onafhankelijk kanaal.
Met jouw mening, jouw visie, jouw muziek.
Dan kun je heerlijk jezelf zijn. Kijk naar Jensen. Honderdduizenden kijkers. Iedere dag weer. En als je dat niet wilt zien ? Prima toch ? Kijk je niet.

Gast
Per Huismans
juli 1, 2020 09:54

Gaan gewoon door dus. De schijnheiligen.

Gast
Plop!
juli 1, 2020 09:38

@AMUNET Nou, dan lees je het toch niet? Niemand dwingt je!!!

Gast
Amunet
juli 1, 2020 09:25

Begin VI moe te worden elke dag 100 berichten over deze onzin. Deze publiciteitsge*le opa’s zijn volgend jaar gewoon weer op TV.

Gast
Pim
juli 1, 2020 09:08

Zal er niet wakker van liggen…

Gast
Nelson
juli 1, 2020 09:04

Citaat : Derksen doet contractuele onthulling: einde Veronica Inside nabij

Mocht Johan Derksen besluiten volgend seizoen niet terug te keren aan tafel bij Veronica Inside, dan betekent dat ook onmiddellijk het einde van het voetbalpraatprogramma in het huidige format. De zeer ervaren analist legt dinsdag in gesprek met RTL Boulevard uit dat dat contractueel zo is vastgelegd.

VI komt dus wel terug want ze hebben geen ruzie en kiezen voor de poen.

Gast
Niemand die iets mist
juli 1, 2020 09:04

Lekker thuis van zijn oude dag laten genieten….

Gast
Iemand
juli 1, 2020 08:58

John de Mol heeft misschien ook nog wat te zeggen. Als ik hem was zou ik doorgaan maar dan zonder Genee. Als dat niet werkt kan je altijd nog stoppen.

Gast
Theo
juli 1, 2020 08:58

@Gerda
Zou je voor 6 ton ook een paard afzuigen?

Gast
Gerda
juli 1, 2020 08:57

@Theo dat zou kunnen, maar het is hypothetisch..ik doe veel, zo niet alles voor dat bedrag…Dus Johan..go

Gast
Ria Visser
juli 1, 2020 08:56

Iedereen weet het altijd beter, types als Angela de Jong met hun meningkjes. Ze wil VI net zo sturen als Humberto toen met Late Night. Gelukkis is Johan een nuchtere vent: even rust in de tent en dan later maar kijken hoe het loopt. Niet nu al conclusies trekken laten trekken door nobody’s.

Gast
Theo
juli 1, 2020 08:55

@Gerda
Doe maar niet, spekreet.

Gast
Gerda
juli 1, 2020 08:53

Johan zou toch wel gek zijn. Voor 600.000 euro ga ik desnoods elke week een uur met een blote kont op de tv zitten…
Overigens moet hij Klaver nog even duidelijk maken, dat hij Akwasi helemaal niet vergeleken heeft met zwarte piet..Maar ja hoe moet je ééncellige nog iets bij brengen?

Gast
Arnauld Hackmann
juli 1, 2020 08:52

Ik ben niet de voorzitter van de Wilfred Genee fanclub, maar hoe hij hier door de MC-redactie categorisch weg gezet wordt als verrader, of andere woorden van gelijke strekking, is onprofessioneel, stemmingmakend en dus vooral heel irritant. MC-lezers kunnen heel goed zelf hun mening vormen en hebben daar de zelfingenomen opstelling van deze redactie niet voir nodig.

Gast
Willie
juli 1, 2020 08:52

Een meningsverschil is nog geen ruzie het kan wel betekenen dat je niet verder kan met ze drieën. Het is goed dat Johan de zaak zakelijk benaderd.
Genee is afgedaan dat is duidelijk. Maar of Johan zich de kans laat ontgaan om al die dolgedraaid BN’ers en die NSB kop van Arie met natuurlijk de slaven voetballers nog een keer door de molen te halen betwijfel ik.

Gast
Karel
juli 1, 2020 08:47

De enige die vervangen MOET worden in Wilfred. Heeft geen sympathie meer en moet steeds links politiek bedrijven in zijn programma’s.

Op BNR heeft hij zelfs een item met Bernhard Hammelburg om het Amerikaanse systeem o.l.v Trump belachelijk te maken. Als 2 kleine kinderen zitten ze te giechelen om alles wat daar gebeurt. En natuurlijk worden nooit eens positieve zaken benoemd. Gelukkig doorziet men dit steeds meer dit soort ‘Mouthaan’ gedrag.

Gast
Fox Mulder
juli 1, 2020 08:47

@Ruud: Komt vast door RTL en Gijp he.

Gast
Dirk2
juli 1, 2020 08:46

Alles was in scene gezet.

Gast
Nelson
juli 1, 2020 08:45

Dus er is geen ruzie met Genee.

In het contract staat ook dat als een van de drie stopt ook het programma stopt.

Zowel Angela als Goossens zitten er zoals gewoonlijk helemaal naast. Er komt geen vervanger, er was geen ruzie en hij is ook nog niet definitief gestopt.

Gijpje duikt achter Derksen weg, lafaard.

Heren tot over een paar maanden.

Gast
MolTalk
juli 1, 2020 08:39

Het zou zeer ongeloofwaardig zijn als ze toch in deze samenstelling met dit programma door zouden gaan.

Gast
Gondorf
juli 1, 2020 08:36

Ook hierover zal Ruud (of Siem) Gijp de schuld geven…

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen