Sites RTL Boulevard en RTL Nieuws gaan op in RTL.nl

Geplaatst op do 07 mei 2020 om 12:30

RTL kondigt enorme veranderingen aan op online gebied: de verschillende online merken van het mediabedrijf gaan straks allemaal op in het centrale RTL.nl. Dat heeft een woordvoerder laten weten. De digitale portfolio van losse apps en websites van RTL is het afgelopen jaar al teruggebracht tot zes, maar ook Bright, Eigen Huis & Tuin, RTL Z, RTL 7 Darts en VTBL verdwijnen nu: die gaan deze maand op in RTLNieuws.nl. Volgend jaar gaan RTL Boulevard en RTL Nieuws weer op in RTL.nl.

De content van de eerstgenoemde vijf merken zullen op de site van RTL Nieuws terug te vinden zijn onder kopjes als Tech, Sport, Lifestyle en Economie. “De losse programmawebsites gaan tijdelijk over naar RTLXL.nl.”

RTL verwacht in het eerste kwartaal van 2021 het gehele aanbod, inclusief de online activiteiten van RTL Boulevard en RTL Nieuws, onder te brengen in het nieuwe platform RTL.nl.

Welke merken blijven wel zelfstandig bestaan? “Videoland, Buienradar en Evajinek.nl blijven naast RTL.nl bestaan.”

Algemeen directeur Sven Sauvé laat weten: “RTL heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld op digitaal vlak. Op het gebied van streaming is Videoland als platform niet meer weg te denken in het Nederlandse medialandschap. Daarnaast zijn er uitstekende redacties aan het werk die digitale RTL-content maken waar ze heel veel bezoekers mee bereiken, maar wel versnipperd.”

De oplossing is focus, vervolgt hij. “We willen die rijke content samenbrengen op één consumentgericht platform, RTL.nl. Zo creëren we één omgeving die makkelijk te vinden is en waar bezoekers hun persoonlijke voorkeuren optimaal kunnen beheren.

Foto: RTL








26 Reacties op “Sites RTL Boulevard en RTL Nieuws gaan op in RTL.nl”


  1. potmeter

    De eerste stap van rtl om mensen te kunnen ontslaan.

  2. mike

    Belachelijk op RTL Nieuws als merk op te geven. Juist in deze tijd hebben zij hun meerwaarde bewezen. Kapitale blunder als je het mij vraagt.

  3. CB

    Vreemde zaak om een nieuwssite op te heffen. Prima natuurlijk dat je één RTL.nl maakt (zoals vroeger, ik vond de tijd dat ze met Roxen CMS werkten de beste), maar voor je marktaandeel zou ik rtlnieuws.nl behouden omdat je anders visitors verliest aan bijvoorbeeld DPG of Mediahuis. Of Talpa.

  4. OMG

    RTL weet niet wat het wil online, dit is in de afgelopen 20 jaar al tig keer gedaan, van teruggekomen, weer opnieuw etc. Elk haantje maakt ongedaan wat het vorige haantje bedacht heeft.

  5. Net5 - Lindatv

    Een mooi verpakte Carona ontslagronde…

  6. Lotte

    Een achterbakse RTL bezuiniging.

  7. Suomynona

    Vreemde beslissing om rtlnieuws.nl op te geven en te integreren in een RTL-website die dus als potpourri van alle merken gaat dienen. Weinig overzichtelijk en slecht voor de naamsbekendheid van het merk.

    Maar goed, VTM Nieuws is ook opgegaan in de site van Het Laatste Nieuws, dus wellicht hebben ze daar wat naar gekeken.

  8. bla, bla, bla, bla

    Gewoon een ordinaire bezuiniging die als gebakje wordt verkocht.
    Typisch Sven.

  9. henk

    Paar jaar geleden moest RTL Z juist losgekoppeld worden van RTL Nieuws.

  10. Kusje

    Hoelang is t geleden dat RTL boulevard een app kreeg? Jongens waar gaat dit toch heen

  11. RTL Nederland geen cent meer te makken

    Misschien leuk programma concept voor Martijn Krabbé!?

  12. Dartsfan

    Belachelijk, rtl7darts is nu een prima overzichtelijke website, als die opgaat in het rtlnieuws, wordt het weggestopt!

  13. Erik

    Zoals hier al opgemerkt hebben ze al een paar keer dingen samengevoegd en weer uit elkaar getrokken. Snap de logica van deze beslissing niet helemaal. Je haalt nu mooie merken onderuit….

  14. Gwendolyn

    Gaan die aparte apps dan ook weg?

  15. Sjaak

    Gwen, gaan we even rollebollen?

  16. Bjorn

    Dan moet je 6keer klikken voordat je bij het nieuws bent.

  17. CB

    Ik zie overigens dat RTLXL dot NL vernieuwd is?

  18. Jensen

    Doen hetzelfde als DPG MEDIA, bezuinigen

  19. Thijs

    Wow. Wat al jaren werd gedacht maar NEE DAT GAAT TE VER dat blijkt nu toch te gebeuren. RTLNieuws zal verdwijnen binnen enkele jaren. Pijnlijk voor RTL, de laatste domme beslissing die ze maken voor John ze volledig overtreft.

  20. Mick

    @Jensen
    Inderdaad. VTM Nieuws was opeens weg en men moet maar naar HLN gaan.

  21. Mick

    Wat een ongelofelijk dom besluit.

  22. AygoNL

    @henk. Dat zou een goede oplossing zijn.
    De website RTLnieuws moeten ze behouden

    Bezuinig op de TVzenders
    RTL heeft er namelijk 5 zenders
    RTL4 | RTL5 | RTL7 | RTL8 | RTLZ

    RTLZ als tv-zender opheffen, en weer terug naar RTL 7
    tussen 9-18 uur (dat was vroeger ook a)

  23. Peer van der V

    Hahaha. VTBL en Darts zijn een van de grootste Nederlandse sportmerken. Dit gaat fout.

  24. Jan

    Wederom het bewijs dat in crisis tijd de ware aard van het leiderschap naar boven komt. Waar Sven Sauvé in 2018 zijn mond nog vol had van een fancentric strategie, wordt nu alles op 1 hoop gegooid als een centraal platform?

    Holle termen en mooi termen om een domme bezuiniging en een strategische blunder te verpakken. Het grote, nieuwe RTL.nl is immers pas in 2021 volledig klaar. In de tussentijd je fans en gebruikers dus pesten door alles even te parkeren onder RTL Nieuws? Dat is niet goed voor de andere titels en ook niet voor RTL Nieuws.

    Dat krijg je ervan als je een plan maakt en al begint met uitvoeren voordat je ook maar enig echt marktonderzoek hebt gedaan. Dan staan de richting en de uitkomst al vast en ontstaat er tunnelvisie. Gefeliciteerd DPG en Talpa; jullie gaan digitaal profiteren van deze ontzettend misstap.

  25. Peanut

    Dit hebben ze toch eerder ook al gedaan? Is later teruggedraaid. Het is net mode, alles komt terug.

  26. Fons

    Sven, hoe ga je content van 4 zenders, heel veel merken en talloze thema’s goed overzichtelijk, bruikbaar en herkenbaar samen brengen op 1 platform? Gelet op het grote aantal sterke merken en thema’s is het antwoord dus: niet.

    Een platform waar de consument zijn/haar “… persoonlijk voorkeuren kan beheren…” duidt bovendien op weinig consumenten inzicht. Een platform moet op basis van data of op basis van een thema relevant zijn en blijven. Denken ze bij RTL nou echt dat de consumenten gaat zoeken naar content en allerlei instellingen gaat opgeven/invullen? Zoals altijd hobbelen ze een paar jaar achter de feiten aan. Hadden ze Arno Otto maar niet moeten wegdoen.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.