Africa dat in 2013 records brak op NPO 1 nu naar SBS 6

Geplaatst op di 28 apr 2020 om 9:45

Een jaar of zeven geleden zond de NPO ineens talloze natuurseries uit op prime time: het bleken onverwacht grote hits. Zo ook BBC’s Africa: met wekelijks zo’n twee miljoen kijkers in het voorjaar van 2013 en nog eens één miljoen kijkers voor de herhalingsserie in het najaar, was de David Attenborough-serie een enorm succes op NPO 1. Nu alle tv-zenders coronagaten in de programmering hebben, heeft SBS 6 zijn hoop gevestigd op Africa. De zender heeft de rechten gekocht bij BBC.

SBS 6 gaat Africa vanaf 17 mei uitzenden op zondagavond prime time, recht tegenover Boer Zoekt Vrouw. “De natuurdocumentaire geeft een uniek inkijkje in de natuur zoals hij is; authentiek, puur en spraakmakend“, zegt zenderbaas René Oosterman.

De zenderbaas vervolgt: “We zijn dan ook trots dat we de afleveringen, inclusief originele stem van David Attenborough, kunnen uitzenden bij SBS 6. Wij hopen met het uitzenden van BBC Wildlife: Africa dat we onze kijkers daarmee op dit moment een plezier doen.

In de vijf afleveringen van de natuurdocumentaire BBC Wildlife: Africa wordt telkens een ander adembenemend natuurgebied van het Afrikaanse continent in beeld gebracht.

Het programma is vanaf 17 mei elke zondag om 20.30 uur te zien op SBS 6. Na Africa, vanaf zondag 21 juni, zal de BBC-natuurserie Life worden herhaald.

Foto: BBC








23 Reacties op “Africa dat in 2013 records brak op NPO 1 nu naar SBS 6”


  1. JenZ

    Hoeveel geld je ook in Afrika pompt, het wordt niks.

  2. Willie

    Wel eerst dat storende dns6 logo wat kleiner en transparanter. Het verknalt nu het beeld.

  3. Bart M.

    Bij Pulpa wordt het niets, alles mislukt als er geen nicht in voorkomt.

  4. mark2

    Mooie series!!! Nice

  5. Jan

    Mooie serie…maar dit is toch geen SBS-materiaal en ook geen RTL4.

  6. Thomas

    Kijk er nu al naar uit.

    Goed van de Mol.

  7. Jan

    John is slimmer dan iedereen denkt, SBS6 wordt gewoon een betere zender dan RTL
    het heeft zijn tijd nodig ,maar hij heeft geduld , stapje voor stapje werkt hij aan zijn plan!

  8. Beter dieren dan BN’ers op TV

    Prima personeelsbeleid tegenwoordig bij Talpa TV.

    Kunnen ze bij RTL nog veel van leren na debacle met Chantal en Beau gisteravond.

  9. Commerciële Yoghurt

    Wij kijken het niet, maar het is een mooie serie.
    Altijd beter dan dat walgelijke BZH.

  10. Jochem

    Our Planet van Netflix is ook een aanrader als je van dit soort series houdt!

  11. M.

    Top idee… In deze tijd is het van belang om naar onze mooie aarde te kijken, beseffen wat moois de wereld heeft te bieden.

  12. @Jan

    John heeft tijd genoeg gehad om op te bouwen, altijd maar weer dat belachelijke excuus dat ze aan t opbouwen zijn. Ze scoren enkel met Meiland, rest is drama

  13. teuntje

    SBS jat alles van NPO wat een armoe zeg…

  14. timon

    SBS 6 gaat steeds beter alleen het kille logo mag wel vervangen worden door iets warmers.
    Net 5, Veronica lekker laten voor wat het is. SBS 9 vervangen voor Linda TV.

    De vooravond heeft nooit echt gelopen. Dit gaat wel steeds beter alleen Shownieuws en Hart van Nederland (6 uur Nieuws) (max 10 minuten) zoveel mogelijk bewaren voor de late avond.

  15. Yon de Mok

    @Teuntje waar heeft de NPO het vandaan? ;-)

  16. Kees

    Leuk reclame tussen de beestjes

  17. max

    SBS is goed op weg, Meiland, Britt, Wendy, Linda, Steenrijk straatarm, Frank Visser! Wat ze ook mogen zeggen, er is echt wel iets meer te zien dan het Chateau!

  18. Bart

    Ha Ha! Wat een geluk weer van die René Oosterman. Als je echt niet creatiever bent dan hiermee aan te komt dan heb je niets te zoeken als manager van een tv zender groep. Daar zou John als eerst de ontslagen moeten laten vallen.

  19. max

    @Bart nee, PvdV heeft geweldige oplossing door het herhalen van Weet ik Veel met Linda. Hij is gek! SBS zorgt tenminste nog voor iets nieuws…

  20. Ronnie

    Dit laat maar weer zien dat er geen enkele strategie is bij Talpa in het programma management. Het gaat van hot naar her en nu dan de 3e herhaling van deze mooie BBC serie, die de liefhebbers als lang gezien hebben. Eerste lichting op NPO 1, tweede lichting met de herhaling en alle mensen die de box hebben gekocht.

    Veel succes gewenst. Al is BZV dan toch al afgelopen?

  21. Ronnie

    @Teuntje: SBS heeft het net als de NPO gekocht van BBC. Jouw opmerking is toch wel de domste van de dag.

  22. MediaPrak

    De jongens en meisjes van de creatieve afd van Talpa zijn inmiddels vertrokken (lees: contractjes zijn niet verlengd) en nu worden niet de oude tv concepten maar de gehele programma’s herhaald. Uit de kijkcijfers van Veronica blijkt namelijk dat dat de gemiddelde kijker v? naar de JdM-zenders in ’t geheel niet opvalt.

  23. Riky Heerkens

    Als er reclame’s worden uitgezonden in prachtige natuurseries wordt het niets.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.