Zelfs stokoude Bond-herhaling is nu een kijkcijferhit


De kijkcijfers van donderdag 26 maart 2020 (SKO)

Nederland zit massaal thuis vanwege het coronavirus en dat betekent dat de lineaire televisie ineens weer massaal in de armen is gesloten. Het leidt tot hogere kijkcijfers voor vrijwel alles, zelfs voor de vijftigste herhaling van de Bond-film Tomorrow Never Dies. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. RTL 7 was donderdagavond de derde zender op prime time dankzij Pierce Brosnans Tomorrow Never Dies. Er keken 754.000 mensen (12 procent) naar de actiefilm uit 1997.

De meeste mensen kozen op prime time voor de NPO 1-combinatie Oogappels (1,2 miljoen en 19 procent) en Floortje Naar Het Einde Van De Wereld (1,2 miljoen en 19 procent).

RTL 4 pakt zilver met de combinatie De TV Kantine (1 miljoen en 16 procent) en Jinek (800.000 en 15 procent).

De nummer drie op prime time was de Bond-film, SBS 6 pakt de vierde plek dankzij het door 732.000 mensen (12 procent) bekeken Mr. Frank Visser Rijdt Visite.

Undercover in Nederland trok voorafgaand aan de Frank Visser-show 629.000 kijkers (10 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met KVW: 712.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 643.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 328.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met What a girl wants: 312.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Silent Witness: 264.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met FBI: 222.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (3,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,9 miljoen), EenVandaag (1,8 miljoen), DWDD (1,8 miljoen), Half acht nieuws (1,5 miljoen), RTL Boulevard (992.000), Tijd voor MAX (911.000), GTST (869.000), Editie NL (834.000) en Zes Uur Nieuws (671.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1,1 miljoen), Journaal laat (816.000), Jinek (800.000) en Hart van Nederland (663.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 3.089.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.892.000
03. EenVandaag (NPO1) 1.839.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.758.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.532.000


06. Oogappels (NPO1) 1.210.000
07. Floortje terug naar het einde (NPO1) 1.187.000
08. Op1 (NPO1) 1.139.000
09. TV Kantine (RTL4) 1.025.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 992.000


11. Tijd voor MAX (NPO1) 911.000
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 869.000
13. Editie NL (RTL4) 834.000
14. Journaal laat (NPO1) 816.000
15. Jinek (RTL4) 800.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 28.3%
2. RTL4 / 16.0%
3. SBS6 / 9.1%
4. RTL7 / 7.4%
5. NPO2 / 6.9%


6. NPO3 / 4.9%
7. NET5 / 3.5%
8. RTL5 / 3.3%
9. Vero / 3.0%
10. RTL8 / 2.5%


11. SBS9 / 1.9%
12. TLC / 1.2%
13. Discov / 1.1%
14. BBCfirst / 1.0%
15. RTLZ / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 40,1%
2. RTL Nederland 29,2%
3. Talpa TV 17,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: PR

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen