Talkshows mogen door ondanks verbod bijeenkomsten

De nieuwe coronamaatregel die tot 1 juni álle bijeenkomsten met meer dan twee personen verbiedt, treft in elk geval niet de talkshows op televisie en andere nieuwsgerelateerde programma’s. Dat heeft Op1-presentator Erik Dijkstra gisteren gezegd in de talkshow op NPO 1. Het zal voor veel kijkers onwennig zijn om op televisie steeds groepjes mensen bij elkaar te zien zitten, ondanks dit net afgekondigde verbod. Voor Op1 geldt een uitzonderingsmaatregel, zo legde Dijkstra uit.

Talkshows zullen er voorlopig gewoon hetzelfde uitzien, aldus Dijkstra. “Dit tv-programma hier, waar we nu in zitten, is ook een samenkomst, maar dat gebeurt omdat we tot een vitale sector zijn bestempeld en noodzakelijk zijn voor de informatievoorziening aan de bevolking op dit moment.”

Xander van der Wulp voegde daaraan toe: “Voor de NOS-redactie geldt dat zeker ook, ja.”

Het is wel een ramp voor amusementsprogramma’s, zoals All You Need Is Love en Miljoenenjacht. Die programma’s behoren uiteraard niet tot een vitale sector en zien alle opnames worden stilgelegd.

Mocht het normale leven in juni weer hervat kunnen worden, dan wordt het een buitengewoon drukke zomer in televisieland.

Foto: NPO

19 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Dennis
maart 24, 2020 12:00

@Erwin los van talkshows worden er voor de NPO nog wel meer informatieve programma’s gemaakt die door deze maatregelen niet door kunnen gaan.

Gezondheid gaat natuurlijk voor, maar we kunnen ons voorbereiden op veel gaten in de programmering in het najaar (wanneer mensen waarsch juist behoefte hebben aan ontspanning/licht vermaak ipv alleen zware informatieve programma’s over het virus – dat we dan hopelijk achter ons hebben gelaten), faillisementen bij productiehuizen (gok data omroepen waarsch juist meer financiele steun zullen krijgen, die ze eerder in hun eigen behoud ipv producties van buitenproducenten zullen steken) en veel problemen bij alle freelancers die in de media werken.

Gast
Deslome
maart 24, 2020 11:29

GeenStijl heeft hier een topic over.

Gast
Paulus
maart 24, 2020 11:20

😷Marco, bedankt voor de tip, de knop schakelen automatisch naar Eva👱‍♀️. 👀

Gast
Gwendolyn
maart 24, 2020 11:01

Willemijn > Moetejouw.

Gast
Marko
maart 24, 2020 10:50

Paulus,

Tip niet kijken!!!

Gast
Marko
maart 24, 2020 10:49

Sjaak.

Hij praat straks wel anders als hij zelf zonder werk zit.

Gast
Paulus
maart 24, 2020 10:43

😷Sorry hoor, ik vindt deze 2👨‍🏫👩‍🏫gasten onaantrekkelijk om naar te kijken. En dan bedoel ik qua stem en uiterlijk. Dit is puur mijn persoonlijk mening.

Gast
Sjaak
maart 24, 2020 10:34

@GrijzePilion
Wat ben jij een nare fanatiekeling.

Gast
Britt Scholte Lover
maart 24, 2020 10:30

Wat is die Willemijn toch ontzettend slecht bij op1 , vreselijk mens

Gast
Dakkie
maart 24, 2020 10:09

Pff, Ladies Niets moet van de buis.

Gast
Qwerty
maart 24, 2020 10:04

Ladies Night lijkt me niet heel vitaal…

Gast
Peter
maart 24, 2020 10:02

Valt Veronica Inside onder de journalistieke talkshows waarin kijker worden geïnformeerd of is het een amusementsprogramma? Dit wordt een glijdende schaal!

Gast
GrijzePilion
maart 24, 2020 09:46

@Erwin

Goedbedoelende medewerkers? Nee! Die medewerkers zijn net zo schuldig aan die Talpa tokkie ellende als de grote baas zelf. Zij hebben het mede gefaciliteerd door bij dat walgelijke bedrijf te werken. Laten ze maar lekker failliet gaan en om die medewerkers geef ik geen zier, en al helemaal niet om die grote baas.

Gast
Timo
maart 24, 2020 09:28

Die gast die gisteren NPO1 presenteerde doet nog steeds alsof hij een presentator is. Hij kan beter verslaggever blijven. Dát was al slecht.

Xander van de Wulp, degelijke verslaggever hoor, maar zó langzaam van stof.

Gast
KlimaatOptimist
maart 24, 2020 09:27

HAAL DIE WILLEMIJN VAN DE TV, AUB!

Lieve meid, maar niet voor de tv..
Zet haar terug naar de radio, beter voor haar én de kijker!

Gast
Anne
maart 24, 2020 09:14

Voor informatievoorziening hebben we het internet en echte nieuwsuitingen.

Op1 en andere talkshows zijn overbodig geleuter.

Gast
Erwin
maart 24, 2020 09:13

Oops, nu is het niet zo erg meer he, dat NPO alleen maar informatieve programma’s mag maken?! Daar gaat het imperium van John de Mol. Gegokt op domme tokkie-televisie, de laatste jaren heel veel meer (live)shows gaan maken en laat dat nu even 3 (6) maanden niet meer mogen. En z’n nieuwsdienst was niet op tijd klaar. SBS6, Talpa, het meest irrelevante bedrijf tot de zomer. Ik heb alleen medelijden met al die goedbedoelende medewerkers. Die kielhaalt John zonder knipperen.

Gast
Ron
maart 24, 2020 09:07

Geen miljoenenjacht? De NPL zal zijn ledenaantal wel zien verminderen.

Gast
de gelovige
maart 24, 2020 09:05

Dat de talkshows op doorgaan is wel fijn maar dan wel zonder presentator Eric Dijkstra want deze man is tenenkrommend

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen