Patty en Gordon verslaan ‘hun’ Hotter Than My Daughter
De kijkcijfers van maandag 2 maart 2020 (SKO)
Patty Brard en Gordon zijn maandagavond weer teruggekeerd in de kijkcijfer top 25. Met 494.000 kijkers (9 procent) was hun reisprogramma Op Zoek Naar Eeuwige Jeugd de hekkensluiter van het overzicht. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Een hit is het programma van Patty en Gordon niet, maar voor SBS-begrippen doen ze het nu weer aardig. De eerste drie afleveringen scoorden 511.000 (9 procent), 433.000 (8 procent) en 429.000 kijkers (8 procent).
Aansluitend deed de realityserie URK het iets beter. Daar keken 609.000 mensen (11 procent) daar.
Patty en Gordon wisten met gemak hun vroegere programma Hotter Than My Daughter te verslaan. Ze hebben het allebei gepresenteerd, maar nu staat Bridget Maasland aan het roer. Zij trok er 296.000 kijkers (5 procent) mee.
De grote winnaar op prime time was NPO 1 dankzij het aanhoudende succes van Radar, ditmaal goed voor 1,5 miljoen kijkers (27 procent). Daarna zakte de zender flink weg met Niet Zonder Ons, dat bleef steken op 632.000 kijkers (12 procent).
RTL 4 volgde op de tweede plek met Kopen Zonder Kijken (861.000 kijkers en 15 procent) en Uitstel van Executie (1 miljoen en 20 procent).
Het brons is voor NPO 2. Nieuwsuur kwam uit op een score van 706.000 kijkers (14 procent). Daaraan voorafgaand trok Rusland en de MH17 294.000 kijkers (5 procent).
Daarna volgt Veronica, dat met Veronica Inside 614.000 kijkers (12 procent) wist te amuseren.
- SBS 6 scoorde met URK: 603.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Hotter than my daughter: 296.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Percy Jackson and the olympians: 230.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Escape Plan 2: 204.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met 5 Flights Up: 155.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Forever Young: 95.000 kijkers.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.236.000 02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.600.000 03. Radar (NPO1) 1.492.000 04. De wereld draait door (NPO1) 1.391.000 05. EenVandaag (NPO1) 1.338.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 26.4% 2. RTL4 / 18.1% 3. SBS6 / 9.6% 4. NPO2 / 7.2% 5. Vero / 5.4%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 37,6% 2. RTL Nederland 27,7% 3. Talpa TV 19,3% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: SBS