Royaltyshow Sandra Schuurhof was grote flop op SBS 6


De kijkcijfers van dinsdag 25 februari 2020 (SKO)

Zelfs het jaarlijkse fotomoment in Lech, een hoogtepunt voor royaltyfans, heeft het royaltyprogramma van Sandra Schuurhof dinsdagavond niet uit het slop getrokken op SBS 6. De laatste aflevering van Hart van Oranje kwam niet verder dan 248.000 kijkers (4,9 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Hart van Oranje was de afgelopen weken een grote flop op SBS 6. Met dit soort cijfers is het uit te sluiten dat het programma terugkeert op prime time.

Volgende week wordt Hart van Oranje opgevolgd door het tweede seizoen van Cash or Trash met tv-lieveling Martien Meiland.

Voorafgaand aan Hart van Oranje wist een herhaling van Paleis voor een Prikkie 424.000 kijkers (8 procent) te boeien. Daarmee was deze heruitzending de hekkensluiter van de dagelijkse top 25.

De meeste mensen kozen op prime time voor de finale van Married At First Sight, waar 1,1 miljoen mensen (21 procent) naar keken. NPO 1 pakte zilver met Opsporing Verzocht (1,1 miljoen en 19 procent), al deed het programma erna het beduidend minder: Ellie op Patrouille kwam niet verder dan 619.000 kijkers (12 procent).

Het brons gaat naar NPO 2: Hier Zijn De Van Rossems trok 884.000 kikers (16 procent) en Nieuwsuur had erna 548.000 kijkers (11 procent).

De vierde plek is voor Veronica. Daar wist Napoli – Barcelona een publiek van 827.000 kijkers (17 procent) te bekoren.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 5 scoorde met Team Parate Eenheid: 431.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Paleis voor een Prikkie: 424.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Grey’s Anatomy: 304.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Lara Croft Tomb Raider: 260.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Vier handen op een buik: 254.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Gelukkige Huisvrouw: 57.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), GTST (791.000), RTL Boulevard (743.000), Tijd voor MAX (663.000) en Met het mes op tafel (630.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (760.000), Journaal laat (681.000), Op1 (675.000) en de voetbalnabeschouwing (469.000) het meest in trek. Hart van Nederland en Shownieuws trokken 412.000 en 297.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en Veronica brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.064.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.487.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.430.000
04. EenVandaag (NPO1) 1.309.000
05. Married at first sight (RTL4) 1.121.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.107.000
07. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.052.000
08. Hier zijn de Van Rossems (NPO2) 884.000
09. Napoli – Barcelona (Vero) 827.000
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 791.000


11. Jinek (RTL4) 760.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 743.000
13. Journaal laat (NPO1) 681.000
14. Op1 (NPO1) 675.000
15. Tijd voor MAX (NPO1) 663.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.6%
2. RTL4 / 18.3%
3. Vero / 8.9%
4. NPO2 / 8.6%
5. SBS6 / 6.9%


6. RTL5 / 4.9%
7. NPO3 / 4.3%
8. NET5 / 3.7%
9. RTL7 / 3.6%
10. RTL8 / 2.0%


11. SBS9 / 1.1%
12. Ziggo / 1.0%
13. Discov / 0.9%
14. TLC / 0.9%
15. BBCfirst / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,5%
2. RTL Nederland 28,8%
3. Talpa TV 20,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

79 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Westdeck
februari 26, 2020 22:23

Jinek gaat ten onder aan de saaie rtl BN’ers promotie.

Gast
Mart
februari 26, 2020 19:46

Volgens DWDD gaat RTL 5 op 4 mei een uur voor dodenherdenking live in Madurodam met Augumented Reality. Best wel een groot project voor die zender lijkt mij?

Gast
NPO de enige echte!
februari 26, 2020 19:10

Ik bedoel ’n avondprogramma van Boulevard of zoiets, dit past bij de RTL kijkers!!!

Gast
NPO de enige echte!
februari 26, 2020 19:07

Bart, ’t gaat Beau absoluut niet lukken, ook niet met ’n andere producent. Met alle respect, Beau is geen persoonlijkheid! Eigenlijk de enige die dat wel zijn is Pauw en in mindere mate Twan en Humberto. RTL is nu al jaren bezig met Late Night shows, dit hoort niet bij ’t RTL publiek, ’n avondprogramma zou wel slagingskans hebben, dit past bij ’t RTL publiek!! Die willen show, spektakel, roddels, etc. geen serieuze items!!

Gast
Klimaat optimist (powered by R JENSEN)
februari 26, 2020 18:22

Leuk Corona virus tv…. is weer is wat ander…… zeker door John de Mol bedacht?

Gast
Henk
februari 26, 2020 18:18

en wat Mark zegt: morgen vervalt de eerste aflevering van OogAppels seizoen 2. ingelast Corona Virus programma.

Gast
Henk
februari 26, 2020 18:17

Opvallend: NPO heeft nog niet de april schema’s online gezet. RTL en Talpa wel sinds gisteren.

Gast
Klimaat optimist (powered by R JENSEN)
februari 26, 2020 17:51

het klinkt als…. Het parlement in Schotland heeft dinsdag een wetsvoorstel aangenomen dat het mogelijk maakt voor vrouwen om gratis menstruatieproducten te krijgen. Schotland is het eerste land dat deze maatregel neemt in de strijd tegen menstruatiearmoede. De beslissing gaat voor alle Schotse vrouwen gelden.

Het wetsvoorstel legt de Schotse regering de verplichting op om ervoor te zorgen dat vrouwen voortaan gratis menstruatieproducten op alle openbare plaatsen, zoals buurthuizen, jeugdclubs en apotheken, kunnen halen. Het wetsvoorstel is onderdeel van een groter plan om menstruatiearmoede aan te pakken. Veel vrouwen in Schotland hebben te weinig geld voor de aanschaf van de producten.
Wat krijgen mannen.. anders is dit weer discriminatie van mannen.

Gast
Mark
februari 26, 2020 17:47

Aangepaste programmering NPO 1: extra journaals en programma’s vanwege corona virus. Morgen half 9.

Gast
Mark
februari 26, 2020 17:29

Winnaars tweede kwalificatieronde Gouden Televizier-Ring 2020

De top 5 (in alfabetische volgorde):

100 jaar jong (SBS6)
Als de brandweer (SBS6)
Bureau Burgwallen (RTL4)
Dienders (BNNVARA)
Over mijn lijk (BNNVARA)

Gast
Bart
februari 26, 2020 17:03

@Bart 12:14 Humberto was helemaal niets. De grote Humberto goednieuws show. Hij is nog net ietsje beter dan Francisco van Jole. Die was bij DWDD wel echt de allerslechtste talkshowhost ooit. Beau gaat nog wel groeien nu met een goed productiehuis achter zich.

Gast
Bart
februari 26, 2020 17:01

@X Vond en vind haar gewoon nog steeds goed. Ik denk niet in zenders.

Gast
Henri Knap
februari 26, 2020 15:22

Sandra blijft mijn muze. Laatst was ze te gast in ‘Nooitmeerslapen’ (Radio1 0:00), dat was een mooi en inhoudelijk gesprek. Koningshuis is niet mijn hobby maar dat doet ze netjes.

Gast
Renate
februari 26, 2020 14:50

Waardeloos achterhaald gedoe dat oranjecircus…Zo jaren 50! Die Sandra heeft haar eigen graf gegraven met haar kritiekloze en zouteloze presentatie van dat onbenullige programmya.

Gast
Televisieman
februari 26, 2020 14:37

Gek dat hier nooit een artikel verschijnt over de vernieuwing bij Hart van Nederland, het sbs weerbericht en Shownieuws. Heeft tot nu toe alleen maar kijkers gekost. Hart haalde een paar jaar geleden met gemak het miljoen nog. Gisteren nog geen half miljoen.

Gast
Celine
februari 26, 2020 13:59

RTL doet het super goed!

@Antonio: ben jij toevallig familie van John de Mol, want je reageert om de minuut en praat het allemaal goed door te zeggen sbs6 is nog aan het opbouwen. Wat zijn ze eigenlijk aan het opbouwen?
Het spelletje heeft meneer JdM vies gespeeld en dit is hem duur komen te staan. Hij dacht de goede mensen te hebben gekocht maar was allemaal een leugen. alle programma’s zijn een flop de presentators die gekocht zijn door John lachen hem nu uit en liggen ergens van hun vervroegde pensioen te genieten.

Gast
NPO de enige echte!
februari 26, 2020 13:59

John de Mol goeie vent en maakt ook best wel goeie programma’s, maar hij heeft 1 probleem, hij kan niet met mensen omgaan!!!

Gast
Snake Charmer
februari 26, 2020 13:52

@Caramba liever gewoon een ander bedrijf die die zenders overneemt.

Elke zender waar John de Mol het voor het zeggen heeft veranderd in vloeibare schijt.

Sport7
TIEN

En nu SBS.

Gast
Caramba
februari 26, 2020 13:38

Ik roep al jaren dat Talpa wegens langdurig deskundig falen haar zendmachtiging maar moet inleveren.
Wat daarvoor in de plaats? Eventueel een The best of Netflix/HBO/Disney zender. Maar niks is ook goed. Dan lost het overschot aan BN-ers ook grotendeels op.

Gast
X
februari 26, 2020 13:29

Bart dat valt me tegen. Jinek was stukken beter op npo.

Gast
X
februari 26, 2020 13:20

@Ron ik heb er niks van gezien dus praat voor jezelf

Gast
NPO de enige echte!
februari 26, 2020 13:18

Ron, alles bij RTL is toch nep en toneel!!!

Gast
Mick
februari 26, 2020 12:26

Wie komt er ook op het idee om maandenlang Paleis voor een Prikkie te gaan herhalen. Als je wil winnen moet je nieuwe content leveren.

Gast
Mick
februari 26, 2020 12:15

Die koning en koningin boeien niemand, pas als het koningsdag is of als ze dood zijn.

Gast
Bart
februari 26, 2020 12:14

Ik kijk nu vaker naar Jinek dan vroeger. Ik keek af en toen toen RTL Late Night was gestopt (de echte succesvolle Late Night niet die flop met Twan Huys).

Heb nu eindelijk een vervanger op de late avond nu Humberto er niet meer is. Jammer dat ze Eva niet afwisselen met Humberto… want Beau is het net niet.

Gast
mos
februari 26, 2020 12:07

Jinek is wat luchter geworden. Ik mis de journalistieke items!
Moet er wel bij zeggen dat JINEK 100x beter is dan OP1

Gast
Bernardus
februari 26, 2020 11:50

Gisterenavond had Jinek het voordeel van een vorm van vrijdagavond effect.

Alle gestoorde kijkers die 2 uur naar de finale van de bedonder show Married at First Sight hadden gekeken bleven nog even hangen.

Hoe dom kan je zijn.

Niveau plebs

Gast
Miepie
februari 26, 2020 11:45

Schuurhof zelf is een flop logisch dat men dan niet naar haar kijkt ze kan amper 1 zin foutloos uitspreken

Gast
kogelstoter
februari 26, 2020 11:43

@discuswerper
Je vergeet de hoofdnaam van het trolletje: WEST*.

Gast
discuswerper
februari 26, 2020 11:42

10:30

Waarom zou ik? Zat mensen die mijn mening delen. In tegenstelling tot die van jou NPO Kijker aka Antonio aka 100% gegarandeerde RTL pulp aka zielige werkloze lutser

Gast
Flauwe Kul
februari 26, 2020 11:22

Sandra Schuurhof: Een blonde doos, die alles verft om intelligent over te komen… Succes meid!

Gast
John
februari 26, 2020 11:20

Marko Je bent net ’n papegaai!!!!!

Gast
Marko
februari 26, 2020 11:16

8.20

Je bent net ’n papegaai!!!!!

Gast
Ron
februari 26, 2020 11:12

Jinek had een behoorlijke lead-in door het totaal geflopte MAFS, v.w.b. de stellen die nog bij elkaar zijn en dat zijn er officieel 0 nu. Dus waar hebben we naar zitten kijken al die weken, naar iets wat gedoomd was te mislukken. Het was gewoon een ordinaire datingshow waarin getrouwd werd maar dat was gewoon een toneelstukje dus.

Gast
PJ
februari 26, 2020 11:00

@Wilco
Bij Talpa is er maar één eindverantwoordelijk: John ds Mol.
En hij bakt er niets, nul, zero van.

Gast
Wilco
februari 26, 2020 10:57

Talpa leek wel iets te kunnen worden maar is aan het afglijden. Die doodsaaie promotie is killing. Wie is daar verantwoordelijk voor?

Gast
J.J. de Koningh
februari 26, 2020 10:36

Sandra Schuurhof is alleen nog maar op tv omdat ze de zakken van de Talpadirectie leegzuigt.

Gast
Snake Charmer
februari 26, 2020 10:31

Binnen 3 jaar is de boel verkocht aan RTL.

Gast
@discuswerper
februari 26, 2020 10:30

Vandaag dan maar onder verschillende namen posten meneer de RTL trol!

Gast
And now the end is near
februari 26, 2020 10:28

Bye Talpa-pipotv

Gast
NPO de enige echte!
februari 26, 2020 10:24

Ik ben benieuwd of SBS6 morgen nog in de top 25 staat???

Gast
Ra's al Ghul
februari 26, 2020 10:18

Tot ziens Talpa SBS is helemaal verneukt door John de Mol.

Gast
NPO de enige echte!
februari 26, 2020 10:15

Ik bedoel John de Mol

Gast
NPO de enige echte!
februari 26, 2020 10:14

Jde heeft SBS6 volledig naar de kloten geholpen!!!

Gast
Bart
februari 26, 2020 09:51

Hart van NL sinds hele lange tijd niet meer in de top25 best bekeken programma’s

Gast
discuswerper
februari 26, 2020 09:50

RTL4 / 18.3%
SBS6 / 6.9%

SBS6 zakt steeds verder weg.

Gast
Almeerder
februari 26, 2020 09:34

Zielig was het item van het programma Pointer (NPO2). Het ging over het opgerichte Clintel. Zij trekken klimaatgegevens in twijfel. En natuurlijk dienen wij de klimaatgoeroe’s van de NPO klakkeloos te volgen. Gewoon omdat wij braaf in het calvinistenbankje dienen te zitten. En iedereen die tegen is ? Pek en veren.
Weet je NPO ? Waarom niet eens een echt eerlijk debat over stikstof ? Met voor en tegenstanders ? Waarom altijd die eenzijdige berichtgeving ? En niet zoals altijd met 4 tegen 1 ? En de oorzaak van een warmere periode ? Weet je wel ? Van ons allemaal en voor ons allemaal.

Gast
Tv junkie xl
februari 26, 2020 09:31

Het is inmiddels wel duidelijk dat Op1 de zomer niet gaat halen. 1 mei laatste aflevering.

Gast
Snake Charmer
februari 26, 2020 09:29

– Jinek meer kijkers dan Op1
– RTL5 meer kijkers op prime time dan SBS6
– SBS6 spoorloos in de top 15
– RTL4 18.3% > SBS6 6.9%

NPO kijker/Antonie/100% pulp of welke andere namen hij ook heeft heeft een zware ochtend vandaag.

Gast
@kat
februari 26, 2020 09:28

SBS is aan het opbouwen ja!
hahahahahahahaha

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen