Royaltyshow Sandra Schuurhof was grote flop op SBS 6


De kijkcijfers van dinsdag 25 februari 2020 (SKO)

Zelfs het jaarlijkse fotomoment in Lech, een hoogtepunt voor royaltyfans, heeft het royaltyprogramma van Sandra Schuurhof dinsdagavond niet uit het slop getrokken op SBS 6. De laatste aflevering van Hart van Oranje kwam niet verder dan 248.000 kijkers (4,9 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Hart van Oranje was de afgelopen weken een grote flop op SBS 6. Met dit soort cijfers is het uit te sluiten dat het programma terugkeert op prime time.

Volgende week wordt Hart van Oranje opgevolgd door het tweede seizoen van Cash or Trash met tv-lieveling Martien Meiland.

Voorafgaand aan Hart van Oranje wist een herhaling van Paleis voor een Prikkie 424.000 kijkers (8 procent) te boeien. Daarmee was deze heruitzending de hekkensluiter van de dagelijkse top 25.

De meeste mensen kozen op prime time voor de finale van Married At First Sight, waar 1,1 miljoen mensen (21 procent) naar keken. NPO 1 pakte zilver met Opsporing Verzocht (1,1 miljoen en 19 procent), al deed het programma erna het beduidend minder: Ellie op Patrouille kwam niet verder dan 619.000 kijkers (12 procent).

Het brons gaat naar NPO 2: Hier Zijn De Van Rossems trok 884.000 kikers (16 procent) en Nieuwsuur had erna 548.000 kijkers (11 procent).

De vierde plek is voor Veronica. Daar wist Napoli – Barcelona een publiek van 827.000 kijkers (17 procent) te bekoren.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 5 scoorde met Team Parate Eenheid: 431.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Paleis voor een Prikkie: 424.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Grey’s Anatomy: 304.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Lara Croft Tomb Raider: 260.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Vier handen op een buik: 254.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Gelukkige Huisvrouw: 57.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), GTST (791.000), RTL Boulevard (743.000), Tijd voor MAX (663.000) en Met het mes op tafel (630.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (760.000), Journaal laat (681.000), Op1 (675.000) en de voetbalnabeschouwing (469.000) het meest in trek. Hart van Nederland en Shownieuws trokken 412.000 en 297.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en Veronica brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.064.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.487.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.430.000
04. EenVandaag (NPO1) 1.309.000
05. Married at first sight (RTL4) 1.121.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.107.000
07. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.052.000
08. Hier zijn de Van Rossems (NPO2) 884.000
09. Napoli – Barcelona (Vero) 827.000
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 791.000


11. Jinek (RTL4) 760.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 743.000
13. Journaal laat (NPO1) 681.000
14. Op1 (NPO1) 675.000
15. Tijd voor MAX (NPO1) 663.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.6%
2. RTL4 / 18.3%
3. Vero / 8.9%
4. NPO2 / 8.6%
5. SBS6 / 6.9%


6. RTL5 / 4.9%
7. NPO3 / 4.3%
8. NET5 / 3.7%
9. RTL7 / 3.6%
10. RTL8 / 2.0%


11. SBS9 / 1.1%
12. Ziggo / 1.0%
13. Discov / 0.9%
14. TLC / 0.9%
15. BBCfirst / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,5%
2. RTL Nederland 28,8%
3. Talpa TV 20,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen