Henry van Loon blijkt kijkcijferprofeet

Als het allemaal toch niet blijkt te lukken met Promenade, dan zullen omroepen in de rij staan om Henry van Loon binnen te halen als kijkcijferprofeet. Al sinds de eerste aflevering van Promenade voorspelt hij week na week met uiterste precisie de kijkcijfers van het programma en daar zijn veel mensen van onder de indruk. “Dank allemaal, ik wil wel even benadrukken dat Promenade elke week weer een ‘team effort’ is. Ik ben niet 1 of ander orakel ofzo“, zo reageert de tv-personality.

Hij vervolgt: “We doen het ècht samen, ik, de gasten èn de redactie doen elke weer ons uiterste best. Gelukkig zie je dat terug in de kijkcijfers.

Van Loon voorspelde voor de eerste aflevering rond de 200.000 kijkers (werden er 210.000), voor aflevering twee minder dan 200.000 kijkers (werden er 107.000), voor aflevering drie op dik 200.000 kijkers (werden er 224.000) en voor de vierde aflevering van gisteren meer dan 300.000 kijkers (werden er 313.000).

Bekende Nederlanders vinden dat supergeestig. “Hahaha Henry van Loon die al drie weken op rij in Promenade de kijkcijfers van Promenade correct voorspelt. de Proficiat Promenade Profiterole komt je kant op“, zegt Tim Hofman bijvoorbeeld.

Promenade heeft het niet makkelijk op de zondagavond van NPO 3. Het programma begint als Heel Holland Bakt nog bezig is. Daar kijken tien keer zo veel mensen naar.

Foto: Wim Kluvers, NTR

30 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
gerdien
januari 14, 2020 09:00

Het is zeldzaam geestig, satire op alle -moderne- mediaverschijnselen tegelijk en daar tussendoor dan ook nog de persoonlijke verhoudingen tussen host en deskundigen. En dan ineens zo’n rap/dansstukje tussendoor: hilarisch.

Gast
Erwin
januari 14, 2020 07:38

Profiterolr

Gast
De positivo
januari 13, 2020 18:00

Eén schaterlach per aflevering mijnerzijds is al genoeg. Dat lukt iedere aflevering.
Geweldige dansscene dit keer. Op naar de miljoen kijkers…. Kan niet wachten op de volgende aflevering.

Gast
Drs. G.A.E.S. Bierhalen
januari 13, 2020 17:49

Dit is satire a la Jiskefet! Dat het lang mag blijven bestaan.

Gast
MediaPrak
januari 13, 2020 16:57

Promenade is gewoon heel erg leuk.

Gast
W.Weerlee
januari 13, 2020 16:57

Maar een beetje meer vaart kan geen kwaad.

Gast
StefanV
januari 13, 2020 16:24

Ik keek de eerste keer en dacht: wat is dit in vredesnaam? Dat denk ik eigenlijk nog steeds, maar ik vind het bijzonder vermakelijk. Stukje bij beetje wordt Promenade steeds populairder. Prachtig, die persiflages op de “deskundige” mening van al die leeghoofden op tv.

Gast
Malibu
januari 13, 2020 16:16

Nou ik rol wel schaterlachend van de bank! Geestigste programma sinds jaren op de buis man man wat is dit goed gemaakt. Tot in de puntjes verzorgd, elk detail – en dat zijn er heel veel – klopt.

Gast
Ron
januari 13, 2020 16:15

Eva Crutzen als parodie op al die influencer hittepetitten is echt briljant met dat domme gelach er tussendoor.

Gast
Doelgroep
januari 13, 2020 15:58

Alleen al om de outfits het kijken waard. Heerlijke tv.

Gast
Sjors van Kempen
januari 13, 2020 15:57

Nu al het beste programma van 2020.

Gast
1-2-tjuh
januari 13, 2020 15:43

Was best wel grappige satire en met plezier gekeken totdat die Van Loon begon te bezingen dat wij ons luxe leventje vaarwel moeten zeggen en heel kansloos Afrika hier in NL moeten verwelkomen. Ik zou zeggen Henry voeg de daad bij het woord, geef je luxe TV leventje op, schenk 65% van je spaargeld en inkomen aan Afrika, ga de mensen aldaar helpen met het bouwen van scholen en andere voorzieningen, of neem een Somalisch gezin in huis. Maar hou op met dat hypocriete linkse gezwets van je, zoals je vriend met vooral geen vliegschaamte Dolf Jansen, door vooral anderen te vertellen wat zij zouden moeten doen. Practice what you preach en hou anders je hypocriete muil.

Gast
Reageerder
januari 13, 2020 15:35

Even terug gekeken, het was weer een prachtige uitzending.

Gast
sukkel
januari 13, 2020 15:33

Team effort !! spreek Nederlands

Gast
Feut
januari 13, 2020 15:33

Hij heeft de fluit in Jennifer gehangen en dat verdient hulde.

Gast
Jantje
januari 13, 2020 15:31

“Zullen we ff kijken” “Ja leuk”

Gast
Huib
januari 13, 2020 15:19

Erg leuk. Zeker dat filmpje over jakhals Erik als talkshowpresentator.

Gast
Ron
januari 13, 2020 15:19

Humor is ook niet altijd gemaakt om te schaterlachen. Het is heel doordacht en subtiel en met hier en daar een boodschap aan degene die zich aangesproken voelen bij al die showrubrieken en talkshows; een grote spiegel dus. De hele week i zul je dus in al die programma’s de voorbode gaan zien wat je dan zondag allemaal weer sterk wordt uitvergroot in Promenade. Dat is 1 grote inspiratiebron. Briljant!

Gast
Curryworst
januari 13, 2020 15:16

@Ron
Mon 13 Jan 2020 om 14:45
Het wordt helemaal niet goed teruggekeken.
Vorige week lineair: 224.000 kijkers
Met uitgesteld kijken erbij totaal: 252.000 kijkers

Gast
Vrijdag
januari 13, 2020 15:13

Henry van Loon is een wegzapper wat mij betreft. Wat moet die uitstralingsloze droplul sowieso op teevee.

Gast
Johnny👀
januari 13, 2020 15:06

Is toch altijd schrikken als dat hoofd onverwachts op tv verschijnt tijdens zappen, hij kan zo in dat programma van die J.de Mol.

Gast
david
januari 13, 2020 15:06

heb de eerste af levering gekeken en nog een keer op uitzending gemist maar is niks voor mij Promenade. maar als andere mensen het wel leuk vinden prima toch

Gast
Remi
januari 13, 2020 15:04

Heel erg lang geleden dat ik zó heb genoten van een televisie programmaatje.
… op die vreselijke NPO ook nog, het moet niet gekker worden … ;)

Bij uitzending 2 ben ik, al zappend, “ingehaakt”..
Jongens en meisjes, wat is dit gaaf !

#VerliefdopEva … dat was al zo sinds haar theatershow “Spiritus”.

Bosbrandjes in Australië, en we mixen er even een
een Schevenings vreugdevuurtje doorheen … ;)

Gast
xandertje
januari 13, 2020 15:03

Ik ben fan, en toch kan het een stuk beter. Maar de promenade is lang….

Gast
?
januari 13, 2020 14:56

Wat vond Angela de Jong ervan?

Die zal de humor niet snappen denk ik zo.

Gast
Joker
januari 13, 2020 14:55

Ik lig niet schaterlachend op de grond maar het is wel leuk om te kijken en slim/goed gemaakt.

Gast
Timo
januari 13, 2020 14:54

Eindelijk eens goede televisie. Kijk het met plezier terug. TEL DIE CIJFERS DUS MEE, SKO. Als we met z’n allen alleen naar live kijkgedrag blijven kijken, wordt goede televisie de nek omgedraaid. HHB is domme mensen televisie. Dit is slimme televisie, niet voor iedereen geschikt. Het grootste deel van de bevolking bestaat uit plurken en proleten, zou Youp zeggen. De groeten.

Gast
Errie
januari 13, 2020 14:49

Dit is te moeilijk voor mij, geef mij maar De Scheetjes.

Gast
MarkoV
januari 13, 2020 14:48

Het duurde even maar wat een goede programma. Geen idee hoe ze dit hebben verkocht aan de NPO? Ik denk nu bij elke talkshow hè dit is promenade.

Gast
Ron
januari 13, 2020 14:45

Wordt ook erg goed terug gekeken. Pareltje op de Nederlandse TV. Mocht dit geen 2e seizoen krijgen dan is het wel duidelijk waar de NPO het alleen om te doen is; alles voor de kijkcijfers, niet kijkend naar kwaliteit.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen