Leonie ter Braak vindt Meilandjes ‘zó commercieel’

Geplaatst op wo 04 dec 2019 om 9:30

Leonie ter Braak vindt dat de familie van Martien Meiland wel héél commercieel opereert nu ze hun populariteit compleet proberen uit te venten. Dat gaf ze dinsdagavond aan in de uitzending van Shownieuws op SBS 6. Chateau Meiland is een groot kijkcijfersucces op SBS 6. Naast hun goedbetaalde tv-soap en de ruim 300.000 euro die ze per jaar pakken met hun bed & breakfast, hebben ze nu ook een wijnlijn gelanceerd. Ze adviseren de mensen in Nederland om zo snel mogelijk te kopen.

Dochter Montana Meiland gaf de kijkers van Shownieuws een koopadvies. Ze wees erop dat de wijnen een goud-predikaat hebben gekregen van wijngids Gilbert & Gaillard. “Er wordt al heel erg gepreordered. Nou blijkt ook: die smaken zijn zó lekker en goed, ik hoop dat de mensen gauw bijbestellen, want voor je het weet is het op misschien wel en dan moeten mensen even wachten.

Ter Braak vindt dat de Meilandjes slim te werk gaan. “Zó commercieel ook, zo slim. Het is misschien ook niet helemaal toevallig dat deze wijnen in de prijzen zijn gevallen, maar goed: leuk nieuws voor hen.”

Het verbinden van hun naam aan een serie wijnen zal een ‘lucratieve deal’ geweest zijn, denkt Ter Braak.

Aangezien roem van korte duur is, is het slim van de Meilandjes om het ijzer te smeden nu het heet is. Aan de andere kant kunnen ze op deze manier ook zelf een Meiland-overkill in de hand werken.

Foto: SBS








23 Reacties op “Leonie ter Braak vindt Meilandjes ‘zó commercieel’”


  1. Bart M.

    Zelfs vreselijk commercieel.

  2. Arjan

    Mooie foto van Leonie!

  3. Jan

    Als de Meilandjes zo hun eigen geld kunnen verdienen, who cares? Bester zo dan van de bijstand leven

  4. Donald Dumb

    Tja ,dat kan je die nicht en familie niet kwalijk nemen. Nu snel cashen want zodra ze niet meer op tv zijn gaan ze failliet.
    Dit zag je ook gebeuren met de ‘sterren’ op Discovery en National Geographic zoals ‘OCC Shoppers, Flip of Flop, Tanked, Gazmonkey, etc.
    Eerst cashen, uitbreiden en weer cashen en zodra hun serie stopt moesten ze mensen ontslaan, vestigingen sluiten en gingen ze soms zelfs failliet.

  5. Minder of Mirjam

    Typisch SBS. Als ze 1 succesje hebben melken ze dat zo afschuwelijk uit dat het gelijk het testbeeld van de zender wordt.

    Vroeger hadden ze Popstars, met “hilarische” audities op hun “Vrijdagavond popstarsavond”. Dat scoorde redelijk waardoor ze uiteindelijk iets van 10 afleveringen met alleen maar audities gingen uitzenden en je dus 10 weken lang 8 van de 10 kandidaten erbarmelijk hoorde zingen.

    Toen kwam The Voice of Holland en werd het snel verplaatst naar zaterdagavond en daarna naar woensdag.

    En daarna won een of andere flut zanger en werd er nooit meer over Popstars gesproken.

  6. q8

    waarom wijnen promoten op tv?
    zuipen is nog slechter dan roken,
    maar we hoeven niet te kijken,
    doen we dus ook niet

  7. Robert

    Geweldig die foto van Leonie.

  8. RTL sekte

    Doet de sekte bij RTL al jaren: Vetklep, Oma Tensen etc etc etc

    Zelf vind ik de Meilandjes HEEL slim zoals ook Terbraak zegt: Ter Braak vindt dat de Meilandjes slim te werk gaan

  9. Herman Hoogsteder

    Meilandjes zijn verschrikkelijk volk,hopelijk zijn we snel van dat enge vieze zooitje af.

  10. Greet

    De Meilandjes zijn zoooooo 2019.
    Tijd voor wat nieuws.
    We kennen hun kunstjes nu wel, we zijn er mee overvoerd.
    Op een gegeven moment gaat het tegenstaan.

  11. sukkel

    Meilandjes zijn alcoholisten pakken alles aan om te kunnen zuipen daarom lult Martien ook zo slap hij is altijd dronken!!

  12. Curryworst

    Een goud-predikaat in de wijnindustrie betekent helemaal niets; kunnen voor een redelijk bedrag gewoon gekocht worden.

  13. Bij

    Die drie ton is bruto. Netto houden ze er krap een ton aan over.

  14. Dinsdag

    Ze mogen een wijnlijn beginnen, dacht ik zo. Straks is het tv succes door verkeerd uitmelken van meneer John opeens over, en dan zitten ze met een enorme financieele strop, want de dommere mensen die nu naar dat kasteel willen, komen dan ineens niet meer. Gelijk hebben ze. Goed nagedacht.

  15. Joost

    Domme dinsdag 12.29, ze hebben hun schaapjes op het droge.
    Maak je geen zorgen.

  16. Dinsdag

    Domme Joost 12.32, beetje moeite met iemand die achter die familie staat? Zeker zo’n NPO lul die via een relatie of door een bekende familienaam zijn prutbaantje bij de NPO heeft gekregen, en daar nu levenslang niets doet wat intelligentie of talent vereist? Zeker een jaar of 45, dikke buik en nul hersens ? Naar jou luister ik niet eens. Je doet er niet toe.

  17. horloge

    Ik denk dat ze helemaal die schaapjes van ze niet op het droge hebben, Joost.

  18. Maarten

    Dinsdag
    Wed 04 Dec 2019 om 12:39

    Nederlands leren!

  19. o.p. lichter

    Is dat een dochter van ted de braak ?

  20. Patrick

    Zal wel niet, want ze heeft niet zo’n snor

  21. Suzy Wang

    ter Braak, 20.000 in n dozijn.

  22. Joop55

    Daarom zitten ze ook bij Talpa, maar de lol is er al sinds seizoen 1 wel weer af.

  23. Annoniemus

    We zitten niet te wachten op ” de Terbraakjes ” vandaar de Meilandjes !

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.