RTL 4 valt met verrassingsshow Jamai uit top 25


De kijkcijfers van donderdag 7 november 2019 (SKO)

Het programma Hoe Zal Ik Het Zeggen? van Jamai Loman maakt de valse start van vorige week niet goed. Sterker nog: de show is donderdagavond uit de kijkcijfer top 25 gevallen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het door Angela de Jong afgeslachte programma begon vorige week met 486.000 kijkers (10,5 procent) en daar zijn er nu nog 438.000 (8,6 procent) van over. Het lijkt er dus op dat de kijker het met Angela de Jong eens is dat dit een slecht programma is.

De Art Rooijakkers-show Praat Nederlands Met Me doet het om half negen niet veel beter. Dat programma komt uit op 586.000 kijkers (10,7 procent).

De meeste mensen keken op prime time naar het voetbal op RTL 7. De wedstrijd Feyenoord – Young Boys was goed voor 1,4 miljoen kijkers (27 procent).

Het meest bekeken alternatief was de NPO 1-combinatie Bed en Breakfast (964.000 kijkers en 18 procent) en DCI Banks (639.000 kijkers en 13 procent).

Het brons gaat naar SBS 6, dat om half tien 621.000 kijkers (12 procent) scoorde met Mr. Frank Visser Rijdt Visite. Daaraan voorafgaand trok Handhavers 342.000 kijkers (6 procent).

Pas op de vierde plek komt dan RTL 4.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met KVW: 562.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Broeders in Berlijn: 539.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Silent Witness: 349.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 278.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met SWAT: 218.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Rough Night: 142.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), DWDD (1 miljoen), EenVandaag (987.000), Half acht nieuws (823.000), LASK – PSV (769.000), RTL Boulevard (652.000), Editie NL (650.000), GTST (605.000) en Lingo (597.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (815.000), Hart van Nederland. (601.000), Beau (495.000) en Journaal laat (479.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, RTL 7 pakte zilver met 18 procent en RTL 4 brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.531.000
02. Feyenoord – Young Boys (RTL7) 1.362.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.170.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.049.000
05. EenVandaag (NPO1) 987.000


06. Bed en Breakfast (NPO1) 964.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 823.000
08. Pauw (NPO1) 815.000
09. Voetbal EL Laks PSV (RTL7) 769.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 652.000


11. Editie NL (RTL4) 650.000
12. DCI Banks (NPO1) 639.000
13. Mr. Frank Visser Rijdt Visite (SBS6) 621.000
14. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 605.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 601.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.0%
2. RTL7 / 18.2%
3. RTL4 / 11.9%
4. SBS6 / 8.4%
5. NPO2 / 6.3%


6. NPO3 / 4.4%
7. RTL5 / 3.5%
8. RTL8 / 3.5%
9. Vero / 3.1%
10. NET5 / 3.0%


11. FS2 / 3.0%
12. Discov / 1.2%
13. RTLZ / 1.1%
14. TLC / 1.1%
15. SBS9 / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 37,1%
2. Publieke Omroep 30,7%
3. Talpa TV 15,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL, William Rutten

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen