Net5 scoort deprimerende cijfers met botoxbarones


De kijkcijfers van woensdag 27 november 2019 (SKO)

De realityserie Plastisch Fantastisch over botoxbarones Diana Gabriels is woensdagavond van start gegaan met 125.000 kijkers (2,1 procent) op Net5. Daarmee scoort de show 53 procent onder het laatste maandgemiddelde van de zender. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ook de erna uitgezonden vrouwentalkshow Ladies Night blijft het dramatisch slecht doen. Ditmaal keken er 156.000 kijkers (2,8 procent) naar het programma van Merel Westrik.

Geen enkele toptienzender doet het op woensdagavond zó slecht als Net5. En dat is vrij pijnlijk voor de zender, omdat deze avond met twee Nederlandse programma’s een groot deel van het Net5-budget opslurpt.

De meeste mensen keken naar zusterzender Veronica, dat met Lille – Ajax 2,3 miljoen kijkers (40 procent) scoorde.

Het meest bekeken alternatief werd geboden door Tussen Kunst & Kitsch met 1,3 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 1. De Reünie trok aansluitend 600.000 kijkers (11 procent).

Het brons is voor RTL 4: Het Perfecte Plaatje scoorde 770.000 kijkers (13 procent). Om half tien stortte de zender in tot 476.000 kijkers (8 procent) voor Rooijakkers over de Vloer.

Verder keken de meeste mensen naar SBS 6. Cash or Trash wist 498.000 kijkers (9 procent) te boeien. Daaraan voorafgaand trok Dennis en de Vrije Geesten 417.000 kijkers (7 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met Hufterproef: 311.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met 2DOC: 246.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met 6 Below Miracle on the Mountain: 199.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Hotter than my daughter: 184.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Inspector Morse: 168.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Ladies Night: 156.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), RTL Boulevard (861.000), Editie NL (720.000) en GTST (709.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (809.000), de voetbalnabeschouwing (773.000), Journaal laat (565.000) en Hart van Nederland (507.000) het meest in trek. Beau trok 410.000 kijkers.

Veronica avondmarktleider

Veronica was avondmarktleider met ruim 21 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met bijna 21 procent en RTL 4 brons met 13 procent.

Top 15
01. Voetbal CL Lille – Ajax (Vero) 2.252.000
02. Journaal 20:00 (NPO) 1.901.000
03. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.342.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.259.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.248.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.129.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.049.000
08. RTL Boulevard (RTL4) 861.000
09. Voetbal CL VB (Vero) 842.000
10. Pauw (NPO1) 809.000


11. Voetbal CL NB (Vero) 773.000
12. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 770.000
13. Editie NL (RTL4) 720.000
14. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 709.000
15. Tijd voor MAX (NPO1) 629.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Vero / 21.4%
2. NPO1 / 20.6%
3. RTL4 / 12.7%
4. SBS6 / 7.8%
5. NPO3 / 5.3%


6. NPO2 / 5.2%
7. RTL5 / 3.1%
8. RTL7 / 2.8%
9. NET5 / 2.5%
10. RTL8 / 2.3%


11. SBS9 / 1.6%
12. Ziggo / 1.5%
13. TLC / 1.2%
14. Discov / 0.9%
15. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Talpa TV 33,3%
2. Publieke Omroep 31,1%
3. RTL Nederland 20,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen