Jildou baalt van flop Iris Hond: ‘Niet bekend genoeg?’

Jildou van der Bijl, samen met Linda de Mol creatief directeur van Net5, baalt er stevig van dat Iris en de 12 dates als eerste ‘Net5 powered by LINDA.’-titel zo genadeloos geflopt is. Dat zegt ze in bet AD. Er kijkt geen hond naar Iris Hond. De ex-minnares van Marco Borsato weet de kijker niet te boeien. “Daar zitten wij ook mee. Moet het Net 5-publiek wennen? Is het format niet goed? Is Iris niet bekend genoeg? Maar ja, je wilt ook nieuwe mensen lanceren“, zegt de tv-bazin.

Het is wat het is, aldus Van der Bijl. “Hier nemen we ons verlies en we leren ervan“, zegt ze.

Niet alles lukt, weet ze uit ervaring. “Met het blad hadden we dat ook weleens. Nummers waarmee we dachten dat we een hit hadden, liepen dan niet. Geen idee waarom, maar dan stroopte je de mouwen op en ging je bij het volgende blad voor een nieuwe kans.”

Gelukkig doet Ladies Night het wat beter, al stelt de andere LINDA-titel, Misdaad Advocaten, wel ernstig teleur. “Het is voor ons ook een kwestie van leren en ontdekken.

Uiteindelijk moet Net5 weer een aantrekkelijke vrouwenzender worden. “Ik houd van dat randje, het mag best schuren. Lef en liefde zeiden we bij LINDA. altijd. Meer uitgesproken, spannender, met veel zelfspot en relativering.

Foto: Talpa Network

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen