Cash or Trash zakt in op SBS 6, ingehaald door Art

Geplaatst op Thu 31 Oct 2019 om 8:00


De kijkcijfers van woensdag 30 oktober 2019 (SKO)

Martien Meiland is als hoofdpersoon van zijn eigen realityshow Chateau Meiland razend populair, maar als presentator weet hij de tv-kijker níet vast te houden. Zijn presentatiedebuut Cash or Trash heeft gisteren veel kijkers verloren op SBS 6. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Cash or Trash trapte vorige week af met 751.000 kijkers (15 procent) en daar zijn er nu nog 584.000 (12 procent) van over. Daarmee ziet Meiland maar liefst 22 procent van zijn kijkers afhaken.

Waar het Cash or Trash vorige week lukte om de première van Rooijakkers over de Vloer te verslaan, zijn de rollen nu omgedraaid. Dat programma trekt 38 procent méér kijkers en groeit van 507.000 (10 procent) naar 699.000 kijkers (15 procent).

Slechts één programma wist meer kijkers te boeien om half tien, namelijk De Reünie met Anita Witzier op NPO 1. Dat programma wist 929.000 kijkers (19 procent) te bekoren.

De winnaars om half negen waren Tussen Kunst en Kitsch met 1,5 miljoen kijkers (28 procent) op NPO 1, Het Perfecte Plaatje met 862.000 kijkers (16 procent) op RTL 4 en Dennis en de Vrije Geesten met 528.000 kijkers (10 procent) op SBS 6.

De nummer vier op prime time was NPO 2, dat met Uit Elkaar 414.000 kijkers (8 procent) noteerde.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met Mr. And Mrs. Smith: 366.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Terminator: 266.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Hufterproef: 238.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Inspector Morse: 226.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Ladies Night: 202.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Jan Houdt Hoop: 173.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (849.000), RTL Boulevard (709.000), Editie NL (708.000), GTST (692.000) en Tijd voor MAX (627.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (755.000), Hart van Nederland (576.000), Proef Eenzaamheid (440.000) en Beau (432.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.998.000
02. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.530.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.316.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.303.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.146.000

06. De Reünie (NPO1) 929.000
07. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 862.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 849.000
09. Pauw (NPO1) 755.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 709.000


11. Editie NL (RTL4) 708.000
12. Rooijakkers over de vloer (RTL4) 699.000
13. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 692.000
14. Tijd voor MAX (NPO1) 627.000
15. Zes uur nieuws (RTL4) 617.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 26.2%
2. RTL4 / 15.0%
3. SBS6 / 9.6%
4. NPO2 / 6.7%
5. Vero / 5.8%

6. RTL7 / 4.2%
7. NPO3 / 3.7%
8. RTL8 / 3.5%
9. NET5 / 3.3%
10. RTL5 / 3.1%


11. FOX / 1.9%
12. SBS9 / 1.7%
13. FS1 / 1.4%
14. TLC / 1.3%
15. Comedy / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,6%
2. RTL Nederland 25,8%
3. Talpa TV 20,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS








Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.