Oplage van de Wendy daalt: ‘Heel lastige markt’

Het zit Wendy van Dijk niet mee. Haar eerste programma op SBS 6 zorgde voor veel wegzappers, ze zit middenin een rel over het liken van haattweets over Chantal Janzen en dan daalt ook nog eens de oplage van haar lachende-mensenblad. Het aantal lezers van de Wendy zit flink in de lift naar beneden en dat komt volgens de presentatrice door de tegenvallende bladenmarkt. “Nu ging het trouwens weer goed. Het is gewoon een heel lastige markt en dat is wel gebleken“, zegt ze.

Van Dijk wist waar ze aan begon toen ze een blad lanceerde. “Toen wij begonnen met het opzetten van een blad zei iedereen: ‘Waar begín je aan? Het is een aflopende zaak papier en bladen‘”, zegt ze op NPO Radio 1.

Toch zette ze door. “Maar ja, het voelde zo goed en we hadden er zo’n goede gedachte achter, namelijk de zoektocht naar geluk, vier issues per jaar, één per seizoen.”

In het begin was het een succes, aldus Van Dijk. “We hadden er een heel duidelijk beeld bij en dat ging ook heel goed.”

Dat die markt nu heel erg alle kanten op gaat, is ook iets wat je niet helemaal in de hand hebt. Maar je moet scherp blijven.”

Lees ook:
Wendy van Dijk liket haatberichten over Chantal Janzen (zondag)
Wendy na twittermisbruik: ‘Ik ben niet gehackt’ (zondag)
Shownieuws denkt dat Chantal niet blij is met Wendy (vandaag)
Ron Vergouwen: ‘Had Wendy een slok teveel op?’ (vandaag)
Wendy van Dijk: ‘Lastig om mijn imago te keren’ (vandaag)

Foto: SBS

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen