Matthijs en John in DWDD: ‘Beau, gooi je bank eruit’

Beau van Erven Dorens kreeg gisteren in de media-uitzending van DWDD het welgemeende advies van Matthijs van Nieuwkerk en John de Mol om de bank van zijn talkshow Beau zo spoedig mogelijk bij het grofvuil te zetten. Dat was te zien in de uitzending op NPO 1. Er is al sinds de start veel kritiek op de setting van Beau en inmiddels lijkt de presentator zelf ook geen fan meer van zijn desk en bank. Op de vraag of hij ermee verder wil: “Ik wacht nu al te lang met antwoorden natuurlijk.”

Aanvankelijk wilde Beau helemaal niets hebben van een traditionele talkshowtafel. “Ik vroeg me af waarom mensen nou allemaal aan een tafel zitten in Nederland. In het buitenland zit iedereen de hele tijd op een bank of een stoel. Ik kom er nu achter waarom, omdat je eigenlijk een beetje de dynamiek mist. John is natuurlijk de tv-maker die dat het best kan zien (hallo 6 Inside, red.). Je mist een beetje dat je met elkaar kan praten zoals we nu doen.”

Matthijs: “Dan zeg je eigenlijk dat die bank nu op de drempel staat. Die hoef je maar een duwtje te geven en die is weg. Ik zou geen dag wachten. Als jij dynamiek wil in je programma, moet je een tafel nemen denk ik.”

Tafelheer Marc-Marie Huijbregts: “Ik zou hem op Marktplaats zetten, denk ik.”

Vervolgens klom Beau op de tafel van DWDD. “Ik heb die van Eva al opgemeten. Die van Eva is dus 2,50 bij 1,50 meter. Dit is 2,60 bij 2,80, dus dat is al iets groter. Ik vond die van Eva iets te klein. Dit is wel weer wat beter.

John vindt bank ook niets

John de Mol vindt de bank van Beau ook niets: “Laat ik beginnen om te zeggen dat ik Beau eigenlijk best wel goed vind en door alle kritiek raakt dat een beetje ondergesneeuwd. Ik ben het er wel mee eens dat de keuze voor het te kleine bureautje met het te kleine openingetje, waar hij zich elke keer doorheen moet worstelen om een gast te ontvangen, niet best is. Het wordt er een beetje doods van als je alleen maar 1-op-1- of 1-op-2-gesprekken voert en dat is jammer. Ik moet zeggen dat ik het inhoudelijk wel goed vind.”

Matthijs: “Ik ben het er helemaal mee eens en wat er gebeurt als je minder cijfers hebt dan de concurrentie, dat sommige gasten van de dag de grootste etalage zoeken.”

‘Jullie dirigeren mij naar het graf!’

Beau: “Voordat jullie mij naar het graf dirigeren… Ik wil heel even vooropstellen dat wij het echt naar ons zin hebben. Ik heb daar gesprekken gevoerd die ik bij jou niet gezien heb en bij Eva en Pauw ook niet. Dat is omdat er iets anders is, namelijk dat er een andere man is en die doet het op een andere manier. Ik denk wel dat ik dat voor me heb; ik ben mezelf. Ik ben het wel met je eens dat het lastig is met zo’n bank en zo’n bureautje. De kijker denkt: ‘Wat is dit?’ En dan heb je mijn ambitie om iets anders te gaan doen.”

Matthijs prijst de realiteitszin van Beau: “Je keert na een maand terug naar een gezonder besef van: misschien heb ik wel een tafel nodig.”

‘Auto heeft ook vier wielen’

Marc-Marie vindt een tafel ook de enige optie: “Ja, maar elke auto heeft ook vier wielen, omdat we erachter zijn gekomen dat dat het makkelijkste is.”

Beau kijkt het nog even aan: “Gisteren hadden we drie of vier man op de bank en dan zie je ineens dat het helemaal ontstaat en het helemaal losgaat.”

Foto: BNNVARA

45 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Mick
september 29, 2019 20:54

@Boy Toen was Pauw en Witteman gestopt en gingen die kijkers naar RTL.

Gast
Boy
september 29, 2019 14:20

Bij Humberto Tan waren in de begin jaren de kijkcijfers wel heel goed,
hoe kan dat dan?

Toen had je ook gewoon Blue Circle.

Gast
Boy
september 29, 2019 14:17

Met een tafel heb je direct een hit..
Of te wel het is een verbeterpunt wat in werking is gezet!

Gast
Mick
september 29, 2019 01:08

Waarom het niet aan de bank ligt maar aan de producent?
-De onderwerpen zijn saai
-Veel fouten in de cameravoering
-Vaak te laat de leader instarten
-Vaak het verkeerde fragment

Je ziet de knulligheid ook terug in RTL Boulevard en Dancing With The Stars. Het is allemaal zo rommelig en niet boeiend.

Gast
Mick
september 29, 2019 01:05

Ja de bank eruit dan is het direct een hit super! Een bank werkt niet, met een tafel heb je een kijkcijferrecord te pakken! Dat beweert A. de Jong dan…

Voorbeelden van het magische kijkcijferkanon ‘de tafel’ zijn 6 Inside, RTL Late Night, RTL Late Night met Twan Huys, Zomer met Art, VTBL en Café Hendriks & Genee. Met een tafel heb je direct een hit.

De volgende successen na advies van mevrouw A. de Jong. GTST terug op 2 miljoen kijkers nu karakters aan tafel zitten. RTL Boulevard gaat voortaan aan een tafel. En Dancing With The Stars vanaf volgende week ook aan een tafel. Angela, bedankt voor je geweldige tips. Nederland zet de televisie aan omdat je dan een tafel ziet.

En Angela kan het weten hè. Medeverantwoordelijk voor het gigantische succes van Koffietijd, dankzij, jawel, de tafel.

Gast
Michiel
september 29, 2019 00:20

Beerput, spuit elf.

Gast
BeerPut
september 28, 2019 23:54

Zal niet helpen zolang Blue Circle producent is, Blue Circle is namelijk hetzelfde team dat achter het geflopte Zomer met Art en Twan Huys zat!

Gast
Boy
september 28, 2019 17:54

Gelukkig is de bank en die minidesk nu weg, veel beter zo.

Gast
Geert
september 28, 2019 17:20

Beau, prima dag je alles afkijkt van hoe de Amerikanen en Graham het doen, maar daar zie je ook meer mensen tegelijk op die bank zitten….neem dát dan ook over.

Gast
Boy
september 28, 2019 16:49

Bart, ik had Beau niet gekeken gisteren.

Gast
echt nieuws
september 28, 2019 16:43

Vanaf maandag tafel dus. Sorry.

Gast
Bart
september 28, 2019 16:35

@Boy Die bank en desk zijn gisteren weggehaald tijdens de uitzending.

Gast
Boy
september 28, 2019 16:30

Er is al een bank!

Gast
echt nieuws
september 28, 2019 16:26

Vanaf maandag bank.

Gast
Boy
september 28, 2019 16:20

Weg met die bank en desk, het ziet er zo ongezellig uit zo, weg bank en desk!

Gast
Bart
september 28, 2019 16:15

@Chiel VIER is een hele kleine zender (een soort RTL5) en is alleen voor het Vlaamse gedeelte België. Dan is 300.000 gewoon goed. Daarbij is het veel al hoger.

Gast
MM
september 28, 2019 15:21

pastoor Justus uit Schin op Geul
Sat 28 Sep 2019 om 12:12
Meneer pastoor u heeft gelijk . Ga nu maar weer koorknaapjes vangen.

Gast
MM
september 28, 2019 15:19

Als ik RTL was zou ik een tafel huren, dan kan die over 2 maanden als bijna niemand
meer kijkt retour. Dat scheelt weer wat reclamegeld.
Jinek staat hetzelfde lot als Beau , Oemberto etc te wachten.
Niemand kijkt naar een talkshow met 2 of 3x reclame en veel Nederlanders
vinden RTL en SBS maar niets

Gast
mislukking
september 28, 2019 13:34

Angela de Jong zit er wekelijks 5 x naast.

De kijker is de baas en Beau is de flop van september.

Gast
Eric
september 28, 2019 13:25

Kijkcijfers Twan Huys in september 2018 nog steeds beter dan die van Beau tot nu toe. Dus even relativeren!

Gast
julske
september 28, 2019 12:44

Al zetten ze een gouden bank, help voor geen meter. Geen Angela ,of wie dan ook, kunnen bepalen wat goed is voor de kijkers. Niemand kan een ander evenaren, herhaal ik weer, Beau is saai, en ook niet interessant. Er is geen sfeer, hij komt onzeker over, vandaar die stomme kunstjes , om goed over te komen.

Gast
Johanneke van Es
september 28, 2019 12:35

Beau, dump gewoon die ‘gasten van de dag’ en breng er meer comedy in. Wees anders dan de concurrent, zodat jullie niet beide om precies dezelfde worst vechten. Dan hoeft die tafel er ook niet te komen.

Gast
Gerommel
september 28, 2019 12:29

Eens gerommel altijd gerommel

Beau is en blijft een flop. Tafel zal niet helpen.

Gast
Chiel
september 28, 2019 12:20

@bart, Gert late night had donderdag nog geen 300.000 kijkers. Plek 16. Dat is niet heel erg goed…

Gast
robb
september 28, 2019 12:19

Maandag is er een tafel.

Gast
pastoor Justus uit Schin op Geul
september 28, 2019 12:12

Hoe naief zijn de zedeloze, heidene , de bedorven zielen, de schaamteloze tv kijker ? Als wij de kerkbanken eruit zouden halen, en er Ikea zetels met zachte kussens er zouden neerzetten,en de kerk in gezellige kleuren zouden op pimpen , krijgen we er geen kerkganger meer door ! het gaat om de inhoud, niet om het mooie tv plaatje !

Gast
anoniem
september 28, 2019 12:04

eva toch

drugs

je bent geen goede voorbeeld

Gast
Paul
september 28, 2019 12:02

Ja, die bank met die kleine desk moeten er uit.
Gewoon een tafel met gemakkelijke stoelen.

Gast
JohanV
september 28, 2019 11:59

BNérs onder elkaar, daar kan je avonden mee vullen! Ze vinden zichzelf zo belangrijk.

Gast
Ben Beau zat
september 28, 2019 11:52

Het zal niets uitmaken. Beau kan het gewoon niet. Punt. Nu gaat hij helemaal voor zijn bek.

Gast
Ron
september 28, 2019 11:36

@Joep: nog meer inhoudelijk commentaar op postings van MC i.p.v. persoonlijk op reageerders….?

Gast
Curryworst
september 28, 2019 11:32

Haha, de arrogantie van Beau: ‘Ik heb daar gesprekken gevoerd die ik bij jou niet gezien heb en bij Eva en Pauw ook niet. ‘
Ja, Pauw, Jinek en Matthijs zitten niet te wachten op een flutbabbeltje met kwispelstaartje Buddy Vedder of Aran Bade.
Hebben Ferry Doedens en Roy Donders al plaatsgenomen op Beau’s bank?

Gast
Cobweb
september 28, 2019 11:27

Ik hou van Beau maar die bank moet eruit.

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ
september 28, 2019 10:59

Beau komt wel weer goed terecht.
Als het niet in een talkshow is dan wordt het iets anders.
Hoe dan ook. Er wordt nogal veel gesproken over talkshows de laatste tijd.
Eva, Twan, Tan, Matthijs, Pauw, Beau … beetje overkill in onze ogen.
Wie is er nu verbaasd dat het geen kijkers trekt?
Hoeveel talkshows kan een land verdragen?
We lachen ons een hoedje over zoveel naïviteit. Ignorance is a bitch.

Gast
Rob
september 28, 2019 10:58

@Nerd
Exit talkshow Beau m.i.v. januari.

Gast
Nerd
september 28, 2019 10:51

Beau neemt een risico, want als de cijfers met een tafel niet gaan stijgen dan is hij te dode opgeschreven. Ik kan wel een tipje van de sluier onthullen: Die gaan niet stijgen want het concept blijft hetzelfde MATIG tot SLECHT. Beau scuc6!

Gast
Bart
september 28, 2019 10:49

De tafel komt er. Nu nog volgend seizoen uitwijken naar een andere grotere studio. De Plantage is een leuke knusse studio maar Beau veel te klein. Daarbij zeg ik nog maar een keer dat ze straks gewoon voor andere soort format moeten gaan in de tijd dat Eva er niet is. Beau zou een Nederlandse versie van Gert Late night moeten maken. Dat format is Beau op zijn lijf geschreven en het is met Gert een groot succes op de Belgische zender VIER.

Gast
Mink Vaillant
september 28, 2019 10:49

Een bubbelbad zou pas vernieuwend zijn.

Gast
Erwin
september 28, 2019 10:46

Kijk gewoon naar Beau nu Eva thuis geld aan het vangen is voor niks. Het is echt een leuk programma, wat maakt het in hemelsnaam uit of er een bank, kruk of tank staat.

Gast
sukkel
september 28, 2019 10:45

Matthijsje maar slijmen bij de Mol ….. zum kotzen die engerd

Gast
Marcel
september 28, 2019 10:44

Maar verder is Beau een top presentator!

Gast
Marcel
september 28, 2019 10:41

Ik denk niet dat de kijker het veel uitmaakt of er een bank staat of een desk. Het programma wordt geproduceerd door Blue Circle en dan weet je genoeg…

Gast
Joep
september 28, 2019 10:41

Ron, nóg meer krakkemikkige commentaartjes?

Gast
Ron
september 28, 2019 10:39

Nou nou, eureka als of een tafel nu echt de kijkcijfers zal laten groeien. Natuurlijk niet, zo zit de wereld niet elkaar. Het gaat om de inhoud, maar deze is 3 shows op rij al prima voor RTL kijkers dus daar zeker mee door gaan en niet verder gaan zwalken met type items en gasten want dan ben je weer ‘gezien’…

Gast
Ben Beau zat
september 28, 2019 10:37

John vindt Beau best wel goed…zucht. Matthijs vindt…

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen