Expeditie Robinson – Miljoenenjacht: 2-2


De kijkcijfers van zondag 29 september 2019 (SKO)

SBS 6 is RTL 4 op de vrijdag na zo’n beetje elke avond de baas gedurende de primetime-uren. Op zondagavond is het stuivertje wisselen: het staat nu 2-2 in de strijd tussen Expeditie Robinson en Postcode Loterij: Miljoenenjacht. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De avonturenshow van Nicolette Kluijver en Kaj Gorgels en de spelshow van Linda de Mol scoorden tot nu toe elke week zo’n 1,5 miljoen kijkers. Gisteren noteerde Miljoenenjacht een record.

Het van RTL 4 naar SBS 6 verhuisde Miljoenenjacht kwam uit op een score van 1,645 miljoen kijkers (26 procent), de hoogste score tot nu toe op de nieuwe thuiszender. Gelijktijdig wist Expeditie Robinson 1,443 miljoen kijkers (22 procent) te vermaken.

Gedurende de tweede helft van prime time trok RTL 4 meer kijkers dan SBS 6. Familie Kruys, ook met Linda de Mol, trok 962.000 kijkers (19 procent), terwijl de Wendy van Dijk-show Flirty Dancing goed was voor 584.000 kijkers (11 procent).

Over de hele avond gezien was SBS 6 zijn concurrent RTL 4 de baas met 17 versus 16 procent marktaandeel.

NPO 1 gaat aan kop met 22 procent, al was ze de nummer drie op prime time. De Yvon Jaspers-show Onze Boerderij kwam uit op 1,3 miljoen kijkers (21 procent), waarna Nick en Simon: The Dream 798.000 kijkers (14 procent) deed.

De nummer vier op prime time was NPO 3 dankzij het WK Atletiek, waar 518.000 mensen (10 procent) naar keken.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 5 scoorde met Eilandpraat: 346.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Bourne Supremacy: 308.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Brieven aan Andalusië: 301.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Escape Plan: 238.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 235.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 192.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Studio Sport Eredivisie (2,1 miljoen), Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Studio Sport (769.000), Half acht nieuws (744.000), vtwonen (588.000), RTL Boulevard (425.000) en Border Security (353.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (885.000), Shownieuws (707.000), Studio voetbal (679.000) en Nieuwsuur (428.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 17 procent en RTL 4 brons met 16 procent.

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.104.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.078.000
03. Miljoenenjacht (SBS6) 1.645.000
04. Expeditie Robinson (RTL4) 1.443.000
05. Onze Boerderij (NPO1) 1.342.000


06. Autosport F1 GP RUS (Ziggo) 1.050.000
07. Familie Kruys (RTL4) 962.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 885.000
09. Nick en Simon The Dream (NPO1) 798.000
10. Studio Sport (NPO1) 769.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 744.000
12. Shownieuws (SBS6) 707.000
13. Studio Voetbal (NPO1) 679.000
14. Vtwonen (SBS6) 588.000
15. Flirty Dancing (SBS6) 584.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 22.4%
2. SBS6 / 16.9%
3. RTL4 / 16.0%
4. NPO3 / 6.2%
5. Vero / 5.4%


6. NPO2 / 5.0%
7. NET5 / 3.4%
8. RTL7 / 3.3%
9. RTL8 / 2.5%
10. RTL5 / 2.4%


11. FS2 / 1.7%
12. Comedy / 1.1%
13. BBCfirst / 1.0%
14. RTLZ / 0.7%
15. Ziggo / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,6%
2. Talpa TV 26,2%
3. RTL Nederland 24,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen