John de Mol trekt stekker uit plan eigen nieuwsdienst

John de Mol trekt de stekker uit het plan voor een eigen nieuwsdienst. Er was een vergevorderd plan voor een nieuwsmerk dat De Dag zou gaan heten, net zoals het vroegere gratis dagblad, maar het plan blijkt niet levensvatbaar. Dat bevestigt Talpa Network in Het Parool. De ambities van De Mol waren groot. “Als je nu op mijn mobiel kijkt zie je best wel veel nieuwsbronnen: het AD, De Telegraaf, NPO, RTL, NU.nl. Daar moet ook Talpa Network tussen staan“, zei hij in december bij Pauw.

De Mol nam de afgelopen maanden zo’n twintig journalisten aan om hier invulling aan te geven, maar liet ook onderzoek uitvoeren naar de haalbaarheid. Daaruit is gebleken dat er in Nederland geen ruimte is voor nóg een nieuwsmedium.

Talpa Network kiest er nu voor om Hart van Nederland uit te bouwen tot een ’24/7 crossmediale nieuwsvoorziening’, aldus een woordvoerder van Talpa. Dat programma is al een sterk merk. “Daarom is gekozen om daar vol op in te zetten.

Dat de nieuwsvoorziening die De Mol nog geen jaar geleden aankondigde in feite neerkomt op het uitbouwen van Hart van Nederland kan worden gezien als de zoveelste gesneefde ambitie van de mediamagnaat“, aldus Het Parool.

Lees ook: SBS 6 zet Hart van Nederland nog niet bij grofvuil (maandag)

Foto: Nieuwsuur

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen