Jan Slagter: ‘Man Bijt Hond is goede zet van John’

Geplaatst op Mon 12 Aug 2019 om 15:55

Jan Slagter, de baas van Omroep MAX, vindt het een goede zet van John de Mol om Man Bijt Hond terug te laten keren. Hij verwacht dat er veel mensen naar gaan kijken. Dat zegt hij in de rijdende talkshow van NU.nl. Man Bijt Hond krijgt een prominente rol in de programmering van SBS 6: vanaf eind augustus is de show dagelijks om 19.30 uur op zender. “Man Bijt Hond vind ik wel slim. Dat is een programma wat we nooit hadden moeten laten bij de NPO“, zegt de 65-jarige Slagter.

Het is een topformat, vindt hij. “Dat is een hartstikke leuk programma en er is een bepaald publiek voor. Dat past ook heel erg goed bij de publieke omroep. Als John het gaat brengen, dan gaan er ouderen naar kijken. Daar ben ik van overtuigd. Ja, mijn kijkers.

Bij de terugkeer van Lingo zet Slagter wél vraagtekens. “Daar heb ik wel mijn vraagtekens bij of dat weer lukt. Dat Rad van Fortuin heeft het ook niet gedaan, weet je wel.

Vindt Slagter het niet vervelend dat John nu aan zijn kijkers zit? “Geen probleem. Kijk, wij moeten allemaal scherp blijven en zorgen dat we de beste programma’s maken en dat doen we bij de publieke omroep. John heeft nog een lange weg te gaan.”

De sterrencast van SBS 6 staat er wel beter voor dan ooit. “Kijk, er is volgens mij maar één ding waar hij straks enorm blij mee zal zijn en dat is zijn zus Linda. Zij is zijn magneet en zij gaat straks met Miljoenenjacht en Ik Hou Van Holland scoren. Het is een heel kundige vrouw, die haar eigen blad uit de grond heeft gestampt, weet hoe je televisie moet maken en komt als presentatrice heel leuk over.

De Mol is ook welkom bij MAX. “Die zou ik graag bij MAX willen hebben, Linda de Mol. Maar goed, ik snap dat ze kiest voor John.”

De rijdende talkshow van NU.nl met daarin Jan Slagter kunt u hier bekijken.

Foto: MAX








24 Reacties op “Jan Slagter: ‘Man Bijt Hond is goede zet van John’”


  1. Laurens

    “Man bijt Mol” was een pakkender titel geweest

  2. Kird

    Ja leuk man 😴😴😴

    Mensen uit lachen die iets van de norm afwijken

    Lachen joh
    iemand in zijn waarde laten is veel te moeilijk tegenwoordig

    Verklaart ook waarom een zeikende citroen zoals derkssen zo populair is onder het domme volk

    Plat en vulgaire tv doet het goed voor lage iq sukkels zoals jullie

  3. Henny Huisman

    Hallo lieverds

    Zeg lieve, lieve, Jan Slaughter, kan jij aub Talpa overnemen?!

  4. Ron

    Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de onderbouwing en argumentatie om het enig goed scorende programma in de vooravond; Utopia, genadeloos te verplaatsen naar het onmogelijke tijdstip van 18.00 uur. Hopelijk komen we daar tijdens de najaarspresentatie van Talpa achter…

  5. Henny Huisman

    Nou Ron, zeg dat wel zeg…

  6. Rick en Isa

    Jan Slagter, de man die Rolf van Haeften in de armen van RTL 4 dreef, zo’n groeiparel

  7. harry

    MC. Weer iemand anders werk over zitten typen? Breng eens wat nieuws ajb.

  8. Henny Huisman

    Jan, ik ga je bellen!

  9. Mick

    Rad van Fortuin deed het in het begin prima maar men ergerde zich scheel aan de uitvoering het programma, en met name de muziek en geluidseffecten.

  10. Mick

    uitvoering van*

  11. Tim20

    @Mick: Inderdaad, ondanks de concurrentie deed het Rad het om 20u in het begin erg goed op SBS 6. Maar de versie was gewoon niet leuk genoeg.

    Dit zou kunnen werken in afwisseling met Lingo

  12. Lord Inamel

    Jaja sbs wordt een succes blablabla.

    Het is en blijft een tokkie flopzender

  13. Paul

    Wordt nooit de MBH die we allemaal kennen.
    Er gaat natuurlijk al fors deel naar reclameblokken, dus wat er van half uur overblijft?

  14. Laurens

    @Paul, wie wil er nog adverteren op SBS?

  15. Dirk

    Nieuwe programma’s kan de mol niet verzinnen. Lingo zit ook al bij de mol – talpa. Daarom… iets nieuws verzinnen schijnt moeilijk te zijn

  16. Ron Z

    @ Dirk. De kijker bepaalt en die kijker heeft ooit aangegeven deze programma’s terug te Willen. Iets nieuws wordt genoeg bedacht en gemaakt maar dat lukt niet altijd.

  17. Eric

    @Ron Z. Prins Bernhard was dol op Lingo. De kijker willen hem en Juliana ook terug. Met name het defilé te Soestdijk. Jeugdsentiment.

  18. Johnny👀

    Leuk programma maar die Mol zal het wel weer om zeep helpen.

  19. Bart

    @Laurens Gewoon iedereen! De theorie dat de doelgroep 20-49/54 de gene zijn die geld uitgeven en alleen beïnvloedbaar zijn voor reclame is volledig achterhaald. In de jaren 90 werkte dit misschien maar we zitten nu in een totaal andere tijd. Het grote geld zit bij de oudere doelgroep en je moet je als brede zender richten op van 8 tot 88.

  20. Roelof

    De reclame zal alles vernaggelen.

  21. Peter

    Ik ben blij dat Jan Slagter weer eens zijn licht en kundigheid laat schijnen over het medialandschap. Wat is dat toch een allesweter!

  22. L. Koopmans

    Het leuke van Man bijt Hond was het onvoorspelbare en de onverwachte verhalen, ook al moest je daar soms een paar minuten op wachten in een gesprek. Als commerciële omroepen ergens een hekel aan hebben is het onvoorspelbaarheid en geduld. Geen kans dus.

  23. BRAAK

    Slijmbal.

  24. Cees

    Leuk hoor, na elk item weer 10 minuten reclame.

Reageer

Voor het reageren op artikelen van Mediacourant gelden huisregels. Lees de policy.

Let op: Reacties aan Mediacourant of vragen over redactionele keuzes kunt u slechts toesturen via het mailformulier.

Ziet u een ongepaste reactie? Laat het graag weten via het mailformulier of door een reactie te plaatsen met daarin het woord 'moderatie'. Reacties met daarin het woord 'moderatie' worden automatisch vastgehouden en zijn daardoor niet zichtbaar voor overige bezoekers.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.