Eva Jinek – Art Rooijakkers: 910.000 – 220.000 kijkers


De kijkcijfers van woensdag 7 augustus 2019 (SKO)

Eva Jinek blijft Art Rooijakkers de baas op de late avond. Haar talkshow laat avond aan avond niets heel van zijn zomerse praatprogramma, zo ook gisteren. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Jinek domineert de late avond van de doordeweekse tv-programmering. Zo keken er gisteren 910.000 mensen (35 procent) naar haar programma op NPO 1, terwijl Zomer met Art op RTL 4 genoegen moest nemen met een zeer magere score van 220.000 kijkers (7 procent).

Ook op prime time domineerde de NPO. De Slimste Mens was marktleider met 1,4 miljoen kijkers (31 procent) op NPO 2. Aansluitend trok In De Beste Families 366.000 kijkers (9 procent).

Het zilver is voor NPO 1. Van Onschatbare Waarde zette 708.000 kijkers (16 procent) neer en De S.P.E.Lshow had er 870.000 (20 procent).

RTL 4 pakt brons met Topdokters (437.000 kijkers en 10 procent) en Het Spaanse Dorp: Polopos (572.000 kijkers en 13 procent).

Verder was Salt het meest in trek met 417.000 kijkers (10 procent) op RTL 7.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met De Noodcentrale: 360.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Inspector Morse: 244.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Hotter than my daughter: 214.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Jackie Brown: 169.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met John Tucker Must Die: 165.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Hufterproef: 141.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (975.000), EenVandaag (812.000), Half acht nieuws (712.000, Ik weet er alles van (654.000), Bed en Breakfast (653.000) en RTL Boulevard (466.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (910.000), Hart van Nederland (709.000), De Opvolgers (656.000), Shownieuws (628.000), Journaal laat (567.000) en Nieuwsuur (537.000) het meest in trek. Zomer met Art trok 220.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en NPO 2 brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.539.000
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.384.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 975.000
04. Jinek (NPO1) 910.000
05. De S.P.E.Lshow (NPO1) 870.000


06. EenVandaag (NPO1) 812.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 712.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 709.000
09. Van Onschatbare Waarde (NPO1) 708.000
10. De Opvolgers (NPO1) 656.000


11. Ik weet er alles van (RTL4) 654.000
12. Bed en Breakfast (NPO1) 653.000
13. Shownieuws (SBS6) 628.000
14. Het Spaanse Dorp Polopos (RTL4) 572.000
15. Journaal laat (NPO1) 567.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.9%
2. RTL4 / 12.2%
3. NPO2 / 11.0%
4. SBS6 / 8.4%
5. RTL7 / 6.3%


6. NET5 / 4.2%
7. RTL8 / 4.1%
8. Vero / 3.6%
9. RTL5 / 3.5%
10. NPO3 / 3.2%


11. TLC / 1.5%
12. SBS9 / 1.4%
13. BBCfirst / 1.1%
14. Discov / 1.0%
15. RTLZ / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,1%
2. RTL Nederland 26,1%
3. Talpa TV 17,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: NPO, RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen