Talpa Network stapt in mediaopleiding TV Academy

Geplaatst op Tue 16 Jul 2019 om 10:25

John de Mol stapt met zijn Talpa Network in de reeds bestaande mediaopleiding TV Academy. Studenten van deze opleiding kunnen daardoor makkelijker aan een stageplek bij zijn mediabedrijf komen. Dat heeft een woordvoerder laten weten. De stichting TV Academy is zeven jaar geleden opgericht om talentvolle jongeren te helpen met een vliegende start van hun mediacarrière. De opleiding krijgt meer cachet nu zowel Talpa Network als het productiebedrijf Talpa Media gaan participeren.

Talpa Network en Talpa Media garanderen binnen de nieuwe samenwerking uitdagende stageplekken en een groot aantal mogelijkheden tot instroom naar goede banen voor de studenten aan de TV Academy.

De portefeuille van Talpa Network en Talpa Media is zo veelomvattend dat er voor iedere student wel wat te doen valt. “Van het bedenken en realiseren van tv-, radio- en crossmedia formats tot en met het ontwikkelen van de allernieuwste technische platforms.”

De TV Academy is een brede opleiding waar aandacht is voor zowel het publieke als het commerciële bestel, televisie en online. “Maar er zal vanaf nu ook worden samengewerkt met Talpa Networks interne radio-opleiding XM.”

De opleiding duurt zeven maanden. Eén dag per week volgen de studenten college en zo’n twee dagen per week krijgen ze gerichte opdrachten vanuit het werkveld. Daarnaast brengen gastdocenten – mensen uit het vak – hun kennis over door middel van masterclasses.

Er start een nieuwe lichting studenten in september, inschrijven kan nog tot 31 juli via www.tvacademy.nl. Bij de toelating wordt er vooral beoordeeld op creativiteit en vernieuwing. De groep is een mix van mbo-, hbo- en wo-studenten.

Talpa Network en Talpa Media

Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Events, TV (SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Radio (538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Social (Social1nfluencers, StukTV en Gierige Gasten), Digital (KIJK, JUKE en VoetbalTV), LINDA. en de eCommerce divisie (o.m. VakantieVeilingen en Actievandedag. Ook het ANP maakt deel uit van het concern.

Talpa Media, sinds 2015 eigendom van het Briste mediaconcern ITV, houdt zich bezig met het bedenken, produceren en internationaal exploiteren van originele content voor televisie en andere multimedia platforms.

Andere partners van de TV Academy zijn het Mediacollege Amsterdam (Ma) en United.

Foto: RTL








28 Reacties op “Talpa Network stapt in mediaopleiding TV Academy”


  1. Paul

    Ze moeten toch wat.
    Ieder weldenkend mens gaat daar niet werken.

  2. ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ

    Briljant.
    Meer van hetzelfde en alle uitstroom onder contract van Talpa.
    Doei doei creatieve vrijheid..

  3. anymousin

    “Studenten van deze opleiding kunnen daardoor makkelijker aan een stageplek bij zijn mediabedrijf komen. ”

    Goedkope krachten ????

  4. kritisch avro-lid

    lekker goedkope stagiares

  5. Enzo Voort

    De drijfveer voor John is dat dit alles meer kijkers brengt, want meer kijkers is meer adverteerders is meer geld, dus meer rijkdom en macht.

  6. Bart

    Nu maar hopen dat de nieuwe lichting studenten wel creatief en vernieuwend zijn. Heeft Talpa hard nodig.

  7. Loes

    Het begin van het eind. Als bedrijven met dit soort dingen komen, dan weet je het wel! Het is ook niet vreemd, er wordt daar met giga verlies gedraaid.

  8. Joop

    Wat een negatieve idioten die hier toch
    altijd weer hun reactie geven ,ga wat zinnigs doen.

  9. Huismaker

    Kom-ie: “De beste Talpa-medewerker van Nederland”. En dan internationaal. Dan de beste Talpa medewerker die ook kan: dansen of zingen of zijn/haar adem kan inhouden, Lekker gezellig voor de zaterdag avond.
    Nieuws bekijk ik wel op internet.

  10. anoniem

    kijk john de Mol weer, ik sea ik sea wat jij niet sea

    zijn hart is op de juiste plek

    eten en laten mee eten

    dat is de motto van vandaag

    gefeliciteerd meneer de Mol.

  11. Hans

    Zeer goed en hard nodig! Niet iedereen is een natuurtalent.

  12. Suze

    En zo laat De Mol de poppetjes al vroeg dansen. Het is maar goed dat hij niet het eeuwige leven heeft.

  13. Karin

    Maakt niet uit wat deze man doet,hij doet het toch nooit goed,zijn intenties zijn goed en doet dat geen waar zijn passie ligt,namelijk televisie maken,je kan de discussie aangaan over het soort programma’s wat hij maakt,niet alles is het kijken waard,dan kijk je gewoon niet.

  14. Valereo

    Binnen een paar jaar word Talpa verkocht en de Mol heeft de buit binnen

  15. #NPO kijker#

    Helemaal top want Art Rooijakkers zijn er genoeg.

  16. Dirk Jan

    Ben niet enthousiast over alles wat Talpa doet maar dit vind ik slim! Zowel om op de eerste rij te zitten voor het selecteren van nieuw talent als imagowise..

  17. Laurens

    Misschien kunnen Gordon en Verwendy nu als eerste op bijscholing worden gestuurd….

  18. mart

    Niemand wil er meer werken. Dan maar zo proberen.

  19. exformatdeveloper

    Eerst massaal werknemers uitknijpen, goedkoop inhuren als zzp’ers, dan klagen dat dr geen hond voor je wil werken dan maar een opleiding sponsoren in de hoop dat dr wat mensen hopen ooit omhoog te vallen daar. TV-maken is niet moeilijk, 2x half jaartje stage lopen en je hebt t in de vingers, zon opleiding is onzin. Floppers komen niet door gebrek aan inzicht maar door machtstructure in t verrotte wereldje. Sommige mensen hebben lange tenen of hebben “mijn wil is wet”-attitude in t management en tja dan krijg je de creatieve armoede en kwalitatieve schijt die bij de commerciele heerst.

  20. Simon

    Volgens mij is het tijd dat John de Mol met pensioen gaat….

  21. Ikke

    Gratis tip voor John: minder eigen formats, minder personeel, hogere kwaliteit!

  22. Laurens

    @Simon: John is al met pensioen. Hij teert alleen nog op oude uitgemolken successen. Das war einmal.

  23. Werkeloze bijlmerbewoner

    John de Mol blijft nog media ondernemer tot zijn geld weer op is. Hij zal nooit meer een succesvol ondernemer worden. Hij heeft alles zelf verziekt, zei een meisje van de week. Ze heeft zeker een punt.

  24. Bart

    @Laurens Niets mis met oude successen opnieuw de buis op brengen. Wel al het slappe aftreksels van het origineel zijn of een aantal oude spelletjes in een programma gepropt tot een nieuw programma en deze dan spelen met bekende Nederlanders zoals waarmee de Mol en Galjaard de afgelopen jaren aan kwamen zetten. Peter van der Vorst ziet beter hoe het moet. Ze hadden bij RTL The Voice, Weet ik veel en Oh wat een jaar ook lekker mee moeten geven aan de Mol. Ze hadden het zonder deze programma’s prima gered.

  25. Freek

    Iemand die echt iets kan gaat niet voor Talpa/Mol/sbs werken.
    Waarom kunnen ze toch niemand vinden?
    Is er iemand hier met een positieve werkervaring bij Talpa?

    Jongeren willen helemaal niet voor de ouderwetse tv werken.
    Zoiezo meer dan fulltime werken en verantwoordelijk zijn is lastig voor een millenial.

  26. MolTalk

    Zijn de huidige werkneemsters van Talpa nog niet jong genoeg voor de heren in het pluche??

  27. BRAAK

    Hij leert de studenten zeker ook programma’s en formats jatten dan juridisch verbouwen. De man is een controlfreak, een mechelomane machtswellusteling, hij moet en zal alles naar zijn hand zetten, maar dan ook alles.

  28. CreaBea

    Alles is een soort stage waar je niet voor betaald word ;-)

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.