Talpa Network stapt in mediaopleiding TV Academy

John de Mol stapt met zijn Talpa Network in de reeds bestaande mediaopleiding TV Academy. Studenten van deze opleiding kunnen daardoor makkelijker aan een stageplek bij zijn mediabedrijf komen. Dat heeft een woordvoerder laten weten. De stichting TV Academy is zeven jaar geleden opgericht om talentvolle jongeren te helpen met een vliegende start van hun mediacarrière. De opleiding krijgt meer cachet nu zowel Talpa Network als het productiebedrijf Talpa Media gaan participeren.

Talpa Network en Talpa Media garanderen binnen de nieuwe samenwerking uitdagende stageplekken en een groot aantal mogelijkheden tot instroom naar goede banen voor de studenten aan de TV Academy.

De portefeuille van Talpa Network en Talpa Media is zo veelomvattend dat er voor iedere student wel wat te doen valt. “Van het bedenken en realiseren van tv-, radio- en crossmedia formats tot en met het ontwikkelen van de allernieuwste technische platforms.”

De TV Academy is een brede opleiding waar aandacht is voor zowel het publieke als het commerciële bestel, televisie en online. “Maar er zal vanaf nu ook worden samengewerkt met Talpa Networks interne radio-opleiding XM.”

De opleiding duurt zeven maanden. Eén dag per week volgen de studenten college en zo’n twee dagen per week krijgen ze gerichte opdrachten vanuit het werkveld. Daarnaast brengen gastdocenten – mensen uit het vak – hun kennis over door middel van masterclasses.

Er start een nieuwe lichting studenten in september, inschrijven kan nog tot 31 juli via www.tvacademy.nl. Bij de toelating wordt er vooral beoordeeld op creativiteit en vernieuwing. De groep is een mix van mbo-, hbo- en wo-studenten.

Talpa Network en Talpa Media

Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Events, TV (SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Radio (538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Social (Social1nfluencers, StukTV en Gierige Gasten), Digital (KIJK, JUKE en VoetbalTV), LINDA. en de eCommerce divisie (o.m. VakantieVeilingen en Actievandedag. Ook het ANP maakt deel uit van het concern.

Talpa Media, sinds 2015 eigendom van het Briste mediaconcern ITV, houdt zich bezig met het bedenken, produceren en internationaal exploiteren van originele content voor televisie en andere multimedia platforms.

Andere partners van de TV Academy zijn het Mediacollege Amsterdam (Ma) en United.

Foto: RTL

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen