SLAM! denkt dat cijfers stijgen wegens ‘weinig gelul’
Radiozender SLAM! denkt dat zijn luistercijfers in de meest recente meting gestegen zijn, omdat er steeds minder ‘gelul’ te horen is in zijn programma’s. Dat zegt zenderbaas Anton van Lieshout in een persbericht. SLAM ziet zijn marktaandeel in de commerciële doelgroep stijgen van 2,6 naar 2,8 procent, terwijl de gemiddelde luistertijd steeg van 1 uur en 49 minuten per dag vorig jaar naar 2 uur en 46 minuten nu. “Dat is een groei van maar liefst 52 procent“, aldus de zender.
Anton van Lieshout denkt te weten waardoor dit komt. “SLAM! biedt de lekkerste playlist wanneer de zon begint te schijnen en het festivalseizoen van start gaat. We hebben de afgelopen periode kritisch gekeken naar onze playlist en deze aangescherpt.”
De nieuwe programmering bevat minder gepraat. “Met weinig gelul en een gevarieerde muziekmix is SLAM! de lekkerste zender voor op de werkvloer. Natuurlijk met de energie van dance- en poptracks die de luisteraars van ons gewend zijn. Dat we daar de effecten van zien in onze luistertijd is fantastisch!”
De bekendste stem van SLAM! is die van Bram Krikke. Het gerucht gaat dat hij naar radiogigant Talpa Radio verhuist.
Foto: SLAM