SLAM! denkt dat cijfers stijgen wegens ‘weinig gelul’

Geplaatst op Wed 31 Jul 2019 om 12:20

Radiozender SLAM! denkt dat zijn luistercijfers in de meest recente meting gestegen zijn, omdat er steeds minder ‘gelul’ te horen is in zijn programma’s. Dat zegt zenderbaas Anton van Lieshout in een persbericht. SLAM ziet zijn marktaandeel in de commerciële doelgroep stijgen van 2,6 naar 2,8 procent, terwijl de gemiddelde luistertijd steeg van 1 uur en 49 minuten per dag vorig jaar naar 2 uur en 46 minuten nu. “Dat is een groei van maar liefst 52 procent“, aldus de zender.

Anton van Lieshout denkt te weten waardoor dit komt. “SLAM! biedt de lekkerste playlist wanneer de zon begint te schijnen en het festivalseizoen van start gaat. We hebben de afgelopen periode kritisch gekeken naar onze playlist en deze aangescherpt.”

De nieuwe programmering bevat minder gepraat. “Met weinig gelul en een gevarieerde muziekmix is SLAM! de lekkerste zender voor op de werkvloer. Natuurlijk met de energie van dance- en poptracks die de luisteraars van ons gewend zijn. Dat we daar de effecten van zien in onze luistertijd is fantastisch!

De bekendste stem van SLAM! is die van Bram Krikke. Het gerucht gaat dat hij naar radiogigant Talpa Radio verhuist.

Foto: SLAM








14 Reacties op “SLAM! denkt dat cijfers stijgen wegens ‘weinig gelul’”


  1. Den Draaiert Joost

    Slam zonder gelul. Dan heb je genoeg aan Spotify

  2. Ach

    Wat een gelul ..🙂

  3. Rutger

    Wat een dwaas…echt een wilde gok!

  4. Punt

    Gelul zou het enige zijn waar ik de radio nog voor zou aanzetten. Anders gewoon Spotify.

  5. n

    Ze draaien de hele dag SLAM!40 nummers. Nummers staan daar regelmatig een halfjaar in. Kan me niet voorstellen dat mensen daarvoor inschakelen. Alleen de mixmarathon is aardig, maar draait een urban-dj, dan is de niet-liefhebber een uur weg.

  6. Toetertje

    Slam is een lekkere zender. Anders dan de andere saaie meuk

  7. Ron

    Slam doet het altijd ietsje beter in de zomermaanden. Dus het is puur opportunisme van deze club….

  8. Robin

    Niks mis met Slam. Online zijn ze de grootste, lekker op vrijdag met de mixmarathon en inderdaad minder gelul dan bij 538 of Q.

  9. Pieterke

    Altijd vele malen beter dan 3FM die gelukkig bijna de ether niet meer kan bevuilen door opheffing.

  10. RTL Late Night zonder Twan Huys

    Als je een MP3 speler aanzet.. wauwelt er nooit meer iemand tussendoor dan stijgen de cijfers nog meer. Slam denkt als een dinosaurus. Radio is zoooooo uit de mode….. alleen neanderthalers vinden dat nog wat.

  11. Dr Bibber

    Bijzonder dat de luistertijd met 52% stijgt maar het marktaandeel van 2.6 naar 2.8 gaat. Ik zit niet in de radiowereld maar dan is het aantal luisteraars dat luistert wel behoorlijk afgenomen. Dat past in een trend dat steeds minderen jongeren naar de radio luisteren omdat ze voor hete hits zonder gelul makkelijk hun eigen playlist kunnen maken op Spotify. Helemaal geen gelul, alleen maar tracks die je zelf leuk vindt en ook niet meer al die B Adverteerders die ik veel hoor op SLAM omdat de tarieven vast lekker laag zijn.

  12. Erik

    De reclames met daarbij de file-informatie blokken is een grote drama. Lang leve spotify!

  13. Joop55

    Je kan nog beter een gesmolten Mars over datum eten, dan luisteren naar SLAM!.

  14. FlyingLotus

    Ik kon het volgen tot het woord ‘gelul’.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.