SBS 6 gaat naast Lingo ook Man Bijt Hond reanimeren

De vooravond van SBS 6 krijgt vanaf dit najaar een echt publieke-omroep-sausje. Naast Lingo keert ook Man Bijt Hond terug bij de zender. Dat meldt het AD zojuist. SBS 6 bevestigt dat er momenteel proefopnames plaatsvinden en dat een groot deel van het oude team dat de NPO-show jarenlang maakte aan boord is. Volgens het AD is de kogel echter al door de kerk en verschijnt de eerste aflevering komend najaar op SBS 6. Daarmee heeft de zender een potentiële hit in handen.

Het lijkt erop dat Lingo en Man Bijt Hond een blok gaan vormen tussen zes en zeven uur ’s avonds. Om zeven uur volgt dan het nieuws in Hart van Nederland en om half acht Utopia.

John de Mol kon de afgelopen jaren de neiging niet onderdrukken om het SBS-publiek lastig te vallen met gelikte studioshows vol led-lampen, maar dat soort programma’s staan erg ver van de doelgroep van SBS af. Hij lijkt het licht te hebben gezien.

Het SBS-publiek wil vooral gewone mensen zien in ietwat kneuterige programma’s. Lingo en Man Bijt Hond passen daar perfect bij.

Bovendien heeft SBS goede ervaringen met het reanimeren van oude NPO-formules. Zo zijn Frank Visser (bekend van NPO’s De Rijdende Rechter) en Martien Meiland (bekend van NPO’s Ik Vertrek) momenteel dé kijkcijferkanonnen van SBS 6.

Al met al lijkt de nieuwe vooravond van SBS 6 dus flink vorm te krijgen. Wat er met de late avond gaat gebeuren is nog niet bekend. Piet Paulusma is er straks in ieder geval niet meer bij.

Foto: SBS

74 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Oost*
juli 12, 2019 14:48

Commercieel gekunsteld met bakken reclame. Ik heb er een hard hoofd in.

Gast
Henk
juli 12, 2019 14:22

Als er een SBS-saus over ‘Man bijt hond’ gegoten moet wordt het programma ordinair, sensatiebelust en irritant (Zie ook: ‘Mr Frank Visser doet uitspraak’)

Gast
Barend Jan
juli 12, 2019 11:25

Met hetzelfde Mbh team en reclameblok alleen in het begin wordt het wat. Verder een rubriek Vergeten BNers, zoals daar zijn Hans Kazan of Jack Spijkerman die mogen oreren waarom ze niet langer gewenst zijn in tv land.

Gast
Henk
juli 12, 2019 09:14

Presentatrices moeten naakt op tv zodat je de tieten goed kan zien

Gast
Pieter
juli 12, 2019 09:12

@ Henk wel eens naar de BBC gekeken ,of naar de Duitse zenders ? een presentatrice moet wel netjes gekleed gaan op de televisie, ook presentatoren ,liefs in het pak en stropdas, dat is bij andere zenders in Europa heel normaal,en een tv programma presenteren in vrije tijds kleding kan gewoon niet ! Ik vind dat de vrouwen van het NOS journaal er ook heel modieus en verzorgd uit zien! Maar dat schijnt zeker niet te mogen van de kijker?
Nee met een T shirt en 2e hands spijkerbroek met gaten, dat is het zeker, waar half Nederland mee voor gek loopt ?

Gast
Henk
juli 12, 2019 08:52

Bij de NPO is het sommige mensen naar het hoofd gestegen. Dit programma was niet goed genoeg meer en de nieuwslezeressen staan op hoge hakken met strakke dure jurkjes in de studio alsof ze een exclusief modegala aan het presenteren zijn.

Gast
Karin
juli 12, 2019 08:44

@Kijkbuiskind,denk ook wel dat Michael Abspoel het zou moeten doen,of de voice over van Chateau Meiland,in iedergeval geen zogenaamde BNNer,Man bijt hond is gewoon een leuk programma.

Gast
Pieter
juli 12, 2019 08:32

@ Ikke , dat is hier heel gewoon hoor!! afkraken tot het bot, maar als RTL met oude p.o. programma`s op de proppen komt staat men te juichen!

Gast
Ikke
juli 12, 2019 08:28

Wat een kritiek weer.. Iedereen die t beter weet ga t doen begin een TV zender en je krijgt een flop. SBS haalt lingo en man bijt hond goede zet! We zullen zien wat het word. Het is heel normaal dat oude programma’s opnieuw worden gebruikt.. Zwakste schakel het spijt me weekend miljonairs ga zo maar door.

Gast
Bennito lobas de la angelo pratera
juli 12, 2019 07:19

Bij NPO is toch in steen gebeiteld dat elk wijf bij voorkeur een feministische mannen hatende lesbo moet zijn. En het liefst uit de grachtengordel?

Gast
Bennito lobas de la angelo pratera
juli 12, 2019 06:52

Hopelijk niet overgoten met een commerciële pap. Dat ze “toevallig” weer BN’rs tegen komen en/of Amsterdam niet uitkomen. Dat droevige figuren zoals die drankrijder van roelvink weer de boel komt verpesten met dat verwijfde gedrag. Of Gordon met zijn dikke kop alle aandacht weer opeist!

Gast
Smulpaap
juli 12, 2019 06:07

@Kijkbuiskind: nou Michael, ben je nog niet gevraagd dan?

Gast
iam
juli 12, 2019 06:03

laten we Frans Marsmeijer ook weer zijn “De helemaal in je eentje show doen”

Gast
Asjemenou
juli 11, 2019 22:43

@Ik ben een trollll

LOL , mensen begrijpen nog steeds niet dat dominodday niet door sbs werd geproduceerd in een lullige gymzaal maar slechts de uitzendrechten had, qua productie is het groter dan het Songfestival :)

Gast
Kijkbuiskind
juli 11, 2019 22:40

Overigens had SBS6 in 2018 al dagelijks het programma Marktplaats heel Holland Handelt dat in veel items een overduidelijk Man Bijt Hond-achtig sfeertje kende, inclusief kleurrijke types.

Ik weet zeker dat als je dit format iets aanpast en het ‘spulletjes verkopen’-element er helemaal uit sloopt je al een goede basis hebt.

Ze zouden er m.i. ook zeker goed aan doen Michael Abspoel (die de karakteristieke MBH-voice overs deed) in te huren. Volgens mij dus een hele slimme zet in de vooravond.

NB In een programma van 25 a 30 min zit (waarschijnlijk) sowieso geen reclame.

Gast
Mike
juli 11, 2019 22:38

Blij Man bijt hond terug komt.

Ik opperde een jaar geledwn dit al als goede zet om te doen voor SBS6.

Gast
Boxel Terror
juli 11, 2019 22:16

PSV!!!!

Gast
Eikenprocessierups
juli 11, 2019 22:12

Wie gaat SBS6 straks reanimeren?

Gast
Enzo Voort
juli 11, 2019 22:04

Hond bijt John kan het ook leuk doen op TV.

Gast
Michiel
juli 11, 2019 22:02

Man, man, man. Wat een armoede. En maar zeuren dat de NPO oneerlijke concurrentie is.

Gast
Maartje van Boven
juli 11, 2019 21:09

Dat wordt drie keer niks en drie keer een flop.
En weet je waarom?
Die zogenaamd leuke luchtige programma’s zijn leuk vanwege de sfeer en de ongedwongenheid van 25 minuten onbevangen vermaak. Als ze daar bij SBS6 drie reclamemomenten in gaan proppen dan haakt kijkend Nederland gillend af.
Hoekjes van Almhof, avonturen met Playmobil en bellen met Simpel.
Dat gaat niet lukken, let maar op.

Gast
Maartje van Boven
juli 11, 2019 21:08

Dat wordt drie keer niks en drie keer een flop.
En weet je waarom?
Die zogenaamd leuke luchtige programma’s zijn leuk vanwege de sfeer en de ongedwongenheid van 25 minuten onbevangen vermaak. Als ze daar bij SBS6 drie reclamemomenten in gaan proppen dan haakt kijkend Nederland gillend af.
Hoekjes van Almhof, avonturen met Playmobil en bellen met Simpel.
Dat gaat niet lukken.

Gast
Bart
juli 11, 2019 20:50

@Laurens 16:08 Zou wel een goed idee zijn. Wel ook echt met de namen AVRO en TROS dan.

Gast
Bart
juli 11, 2019 20:48

@Zonder naam Zijn al dagelijks te zien bij RTL Lounge.

Gast
Zonder Naam
juli 11, 2019 20:40

@Laurens – Goede Tijden, Nostalgische Tijden; van RTL overgekochte oude series uit 1991 of zo? Misschien nog iets voor die vage uurtjes rond vier uur ’s middags. Married With Children en Flodder zie je tenslotte ook nog steeds.

Gast
Laurens
juli 11, 2019 20:16

Misschien kan Talpa John GTST ook nog overnemen. Omdopen in GTNT. Goede tijden, nostalgische tijden

Gast
KoalaNL
juli 11, 2019 20:14

Lijkt me heerlijk, die programmering van SBS6.
En dan op z’n Amerikaans, na elk onderwerp van vijf minuten
een reclameblok van 6 of 7 minuten.
Daar houd je je kijkers wel mee vast.

Gast
flop per de flop met Talpa aan de top
juli 11, 2019 20:10

Wat is er toch aan de hand met de creativiteit van.Sjon heeft na de bagger periode nu de retro periode.

Wat een droeftoeter zender is Talpa toch. Nog erger dan de campingzender van 3 jaar terug

Gast
Laurens
juli 11, 2019 19:45

De eerste acties van Paul Römer. Nieuwe directeur. Voorheen directeur NTR. En ja, NPO.

Gast
ome H
juli 11, 2019 19:23

Veel gaan er toch afhaken door de reclame

Gast
Laurens
juli 11, 2019 19:11

De eerste invloeden van Paul Römer als directeur? Per slot van rekening komt hij van de NTR!

Gast
Oprutte
juli 11, 2019 18:53

Man bijt Hond, was echt een super programma. Na een lange dag, komt Nederland thuis….(.en aan de hutspot, geweldig.)
Ik ben er voor 99% zeker van dat het nu die geweldige glans die het ooit had zal verliezen onder de Talpa paraplu. Het lukt zelden om iets dat mooi was ook later zo in stand te houden, en onder de Mol’s vlag…..doubt doubt.

Gast
Nerd
juli 11, 2019 18:35

yes!!!!!

Gast
WEST*
juli 11, 2019 18:23

Zijn jullie nou zo dom, denken jullie echt dat Jd M dit alleen bestlist
daar zal wel meerdere mensen achter zitten die van SBS6 een succes willen maken
en dat zijn geen kleine jongens ,Het kan een gouden zet zijn , Met Lingo krijgen ze veel medelanders die gaan kijken Alleen zou ik de reclames na een programma dat maar kort duurt erachter doen , zo kan je RTL te grazen nemen , en de kelder injagen

Gast
Jerusalem
juli 11, 2019 18:06

Ik heb nooit begrepen waarom Man Bijt Hond weg moest en er zo’n verschrikkelijk programma als Binnenstebuiten voor in de plaats kwam. Er zijn heel wat legendarische fragmenten voortgekomen uit het Man Bijt Hond format.

Gast
lies
juli 11, 2019 18:04

ik ben lies heb last van mijn schaamvlies

Gast
Mart
juli 11, 2019 18:01

Leuk!
Ooh.. bij Talpa.
Wordt natuurlijk een flop.

Gast
DC
juli 11, 2019 17:57

Mijn bijt hond is was altijd goed maar of het nu gaat scoren net als lingo is de vraag ik denk dat het lastig gaat worden.

Gast
Talpa mol
juli 11, 2019 17:56

Man bijt kameel

Gast
Lies
juli 11, 2019 17:42

En ik heb een chronisch gebrek aan aandacht.

Gast
Lies
juli 11, 2019 17:39

@MediaPrak: lig dubbel!

Gast
Zonder Naam
juli 11, 2019 17:19

@Tinie Parkiet – Als een stokoud format in 2019 nog werkt, is het geen probleem om het terug te brengen. Alles is toch al ooit bedacht.

Gast
tim
juli 11, 2019 17:05

Ik weet niet of Man bijt hond met reclame ertussen gaat werken. Denk het niet . Vrees dat er wel zogenaamde bnners in komen en er zal meer gescript worden

Gast
ProSieben
juli 11, 2019 17:03

Tokkie teeeeveeeeeeeeeee

Gast
Tinie Parkiet
juli 11, 2019 17:03

Farce Majeure, De Avro’s Weekendkwis, Boertjes van Buten, Het Gulden Schot, Swiebertje, Een van de Acht, In de Hoofdrol. Er is nog genoeg van die oude troep om dat nog eens op TV te brengen.

Gast
RaymondVL
juli 11, 2019 17:01

Dan meteen ook maar Op Volle Toeren terug!

Gast
[MikE]
juli 11, 2019 16:56

Mark heeft het goed zien aankomen des tijds.!

Mark
Fri 03 Jul 2015 om 16:00
Kan Man Bijt Hond niet naar SBS 6? OF onderdelen daarvan, zoals Veerkampjes destijds.

Fred was bang voor t nivo….

Fred
Fri 03 Jul 2015 om 20:24
Sbs kan t niveau van man bijt hond echt niet aan, jongens!

https://www.mediacourant.nl/2015/07/man-bijt-hond-stopt-na-15-jaar-als-dagelijks-programma/

Gast
MediaPrak
juli 11, 2019 16:46

TalpaTV krijgt een nieuwe naam: Partum Paupertas. CEO Paul Romer loopt, uit schaamte, met cap en capuchion over zijn hoofd door Hilversum (om maar niet herkend te worden. Hij heeft een afspraak met Fred Oster en Ad Visser. Sjon wil het ‘Avondje Avro 🎶Dat is uit bij de buis – Daar blijf je voor thuis 🎶terug op Teevee.

Gast
Ik ben een trollll
juli 11, 2019 16:37

Nu nog Domino Day 😝

Gast
StefanV
juli 11, 2019 16:27

Goed idee van SBS om dit programma weer op te pakken. Man Bijt Hond was regelmatig goed voor legendarische tv.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen