Weekgemiddelde Zomer Met Art daalt: -21 procent


De kijkcijfers van vrijdag 28 juni 2019 (SKO)

RTL 4-presentator Art Rooijakkers ziet het weekgemiddelde van zijn talkshow Zomer Met Art dalen. Het programma kwam in de eerste week uit op gemiddeld 326.000 kijkers en deze week waren dat er 256.000. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Zomer Met Art noteerde deze week zijn laagste score tot nu toe (171.000 kijkers op dinsdag); het kijkcijferhóógtepunt van de week was 325.000 kijkers voor de donderdagshow. Gisteren keken er 287.000 mensen (8 procent).

Op de late avond kijkt men liever naar Pauw op NPO 1 en Hart van Nederland op SBS 6. Die programma’s scoorden respectievelijk 680.000 kijkers (22 procent) en 573.000 kijkers (13 procent).

De winnaar op prime time was de kwartfinale Frankrijk – Verenigde Staten op het WK Vrouwenvoetbal, goed voor 1,7 miljoen kijkers (38 procent) op NPO 3.

Het meest bekeken alternatief was Polizei Potsdam met 595.000 kijkers (15 procent) op NPO 1. Ilse’s Veranda trok aansluitend 333.000 kijkers (8 procent) en Jaïr in Goed Gezelschap 298.000 kijkers (7 procent).

RTL 4 pakt brons met The Best of The Voice Worldwide, goed voor 465.000 kijkers (11 procent).

Verder keken de meeste mensen naar André Hazes: Ik Haal Alles Uit Het Leven, goed voor 288.000 kijkers (7 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met The Strangers: 265.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met We Were Soldiers: 190.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Incredible Hulk: 178.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 150.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Love Island Weekoverzicht: 146.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met American Beauty: 85.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), M (711.000), Zesuurjournaal (694.000), EenVandaag (685.000), Gesprek met premier (674.000), Half acht nieuws (638.000), GTST (557.000) en RTL Boulevard (404.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio France (766.000), Pauw (680.000), Hart van Nederland (573.000), Shownieuws (493.000), Journaal laat (448.000) en Nieuwsuur (339.000) het meest in trek.

NPO 3 avondmarktleider

NPO 3 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 19 procent en RTL 4 brons met 12 procent.

Top 15
01. Voetbal WK FRA USA Dames KF (PO3) 1.659.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.611.000
03. Studio France (NPO3) 766.000
04. M (NPO1) 711.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 694.000


06. EenVandaag (NPO1) 685.000
07. Pauw (NPO1) 680.000
08. Gesprek met premier (NPO1) 674.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 638.000
10. Polizei Potsdam (NPO1) 595.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 573.000
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 557.000
13. Shownieuws (SBS6) 493.000
14. The Best of The Voice Worldwide (RTL4) 465.000
15. Journaal laat (NPO1) 448.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO3 / 22.9%
2. NPO1 / 18.5%
3. RTL4 / 11.5%
4. SBS6 / 7.7%
5. NPO2 / 5.6%


6. NET5 / 3.8%
7. RTL7 / 3.3%
8. Vero / 3.3%
9. RTL5 / 2.7%
10. RTL8 / 2.5%


11. TLC / 1.7%
12. RTLZ / 1.2%
13. Comedy / 1.1%
14. SBS9 / 0.8%
15. Ziggo / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 47,0%
2. RTL Nederland 20,0%
3. Talpa TV 15,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen