‘Tv-abonnementen duurder door reclamevrije NPO’

Het is goed mogelijk dat de tv-abonnementen in ons land straks nóg duurder worden als de NPO reclamevrij wordt tot acht uur ’s avonds. Dat meldt mediasite Totaal TV vandaag. Het grotendeels reclamevrij maken van NPO 1, 2 en 3 leidt tot een daling van de Ster-inkomsten van 60 miljoen euro per jaar en de burger is de klos. Den Haag wil 40 miljoen euro bijlappen en dat is natuurlijk belastinggeld. Ook die overige 20 miljoen euro moet ergens vandaan komen, constateert Totaal TV.

Totaal TV schrijft: “De kans is aanwezig dat NPO de doorgiftevergoeding bij distributeurs zoals Ziggo, KPN en T-Mobile gaat aanpassen. Dit kan uiteindelijk tot een extra prijsverhoging van het tv-abonnement leiden.”

Zelf heeft de NPO het vooralsnog over een keiharde bezuiniging. “Het gaat absoluut ten koste van goede en geliefde programma’s.

Al met al lijkt niemand echt te juichen over het plan om de NPO reclamevrij te maken tot acht uur ’s avonds. De meeste mensen zitten immers vanaf acht uur ’s avonds voor de buis, als het Achtuurjournaal begint.

Gedurende prime time zullen de reclameblokken gewoon te zien blijven.

Lees ook:
NPO wil reclamevrij en af van dure ledencampagnes (18 januari)
Adverteerders willen geen reclamevrije publieke omroep (20 januari)
Telegraaf op voorpagina: ‘Coalitie wil reclamevrije NPO’ (16 februari)
STER fel tegen afschaffen reclame: ‘Ondoordacht’ (20 februari)
Shula Rijxman trekt verzoek voor reclamevrije NPO in (17 maart)
‘Coalitie wil NPO reclamevrij tot acht uur ‘s avonds’ (21 mei)
NPO 1, 2 en 3 worden reclamevrij tot 20.00 uur (5 juni)
NPO vindt plan voor reclamevrij tot 20.00 uur onzalig (5 juni)
‘Radiozenders NPO worden níet reclamevrij’ (vandaag)
‘NPO 3 gaat verder onder nieuwe naam Regio 3’ (vandaag)
PowNed gaat voor 700.000 euro leden werven (vandaag)

Foto: Ziggo

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat Wendy van Dijk in het echt een sympathieke vrouw is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen