PowNed gaat voor 700.000 euro leden werven

PowNed gaat de komende maanden zo’n 700.000 euro besteden aan het werven van leden. Daarmee verliest de omroep zijn gehele reserve. Dat heeft omroepbaas Dominique Weesie gezegd tegen het AD en RTL Boulevard. Volgens de nieuwe plannen van Den Haag moeten omroepen op 31 december van dit jaar minstens 50.000 leden hebben om door te mogen. Dat is drie keer zo weinig als nu nog het geval is, maar ook dát redt PowNed niet. Die omroep moet dus veel leden gaan werven.

Jammer, vindt Weesie. Hij wijst erop dat zijn omroep nu zeven ton op de bank heeft staan. “Dat kunnen we door de plee spoelen en daar baal ik van. Wij worden namelijk gedwongen dit bedrag uit te geven aan het werven van leden, terwijl we daar ook twaalf prachtige documentaires van kunnen maken.

Weesie denkt dat hij het gaat redden. “Wij hebben nu te weinig leden, maar ook goede hoop dat het doek niet valt.

De ledenwerfcampagne van PowNed begint over anderhalve week. “Ik voorspel alvast dat we binnen twee dagen na de start van onze ledenwervingsactie hommeles hebben.

Ik kan er nog niet veel over zeggen, maar het zal een schandalige campagne worden.

Lees ook:
NPO wil reclamevrij en af van dure ledencampagnes (18 januari)
Adverteerders willen geen reclamevrije publieke omroep (20 januari)
Telegraaf op voorpagina: ‘Coalitie wil reclamevrije NPO’ (16 februari)
STER fel tegen afschaffen reclame: ‘Ondoordacht’ (20 februari)
Shula Rijxman trekt verzoek voor reclamevrije NPO in (17 maart)
‘Coalitie wil NPO reclamevrij tot acht uur ‘s avonds’ (21 mei)
NPO 1, 2 en 3 worden reclamevrij tot 20.00 uur (5 juni)
NPO vindt plan voor reclamevrij tot 20.00 uur onzalig (5 juni)
‘Radiozenders NPO worden níet reclamevrij’ (vandaag)
‘NPO 3 gaat verder onder nieuwe naam Regio 3’ (vandaag)

Foto: NPO

Meer in PowNed

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Begrijpt u dat Maxime Meiland niet echt geliefd is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen