Luizenmoeder trekt weer aan na dip tegenover Oranje


De kijkcijfers van zondag 31 maart 2019 (SKO)

De een na laatste aflevering van de Ilse Warringa-serie De Luizenmoeder kwam zondagavond uit op 2,5 miljoen kijkers (33 procent). De NPO 3-serie ziet zijn kijkcijfers weer iets stijgen na de dip tegenover de wedstrijd van Oranje. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Luizenmoeder is nog altijd ver verwijderd van de ruim 4 miljoen kijkers van de tweede aflevering, maar tegenwoordig is meer dan 2 miljoen kijkers scoren ook al een uitzonderlijke prestatie.

De Luizenmoeder-scores tot en met deze week (uitgesteld kijken):

Seizoen 1

  1. 744.000 kijkers (1.594.000 kijkers)
  2. 1.400.000 kijkers (2.607.000 kijkers)
  3. 2.389.000 kijkers (3.845.000 kijkers)
  4. 3.489.000 kijkers (4.745.000 kijkers)
  5. 3.357.000 kijkers (4.444.000 kijkers)
  6. 3.225.000 kijkers (4.123.000 kijkers)
  7. 3.133.000 kijkers (4.100.000 kijkers)
  8. 3.307.000 kijkers (4.124.000 kijkers)
  9. 3.171.000 kijkers (3.933.000 kijkers)

Seizoen 2

  1. 3.965.000 kijkers (5.108.000 kijkers)
  2. 4.176.000 kijkers (5.015.000 kijkers)
  3. 3.541.000 kijkers (4.457.000 kijkers)
  4. 3.094.000 kijkers (4.075.000 kijkers)
  5. 2.975.000 kijkers (3.808.000 kijkers)
  6. 2.833.000 kijkers (3.589.000 kijkers)
  7. 2.163.000 kijkers (2.934.000 kijkers)
  8. 2.484.000 kijkers (nog niet bekend)

First Dates Hotel en Makkelijk Scoren scoorden aansluitend 764.000 kijkers (12 procent) en 377.000 kijkers (7 procent).

RTL 4 pakte zilver op prime time dankzij Postcode Loterij: Miljoenenjacht, waar 1,9 miljoen mensen (29 procent) naar keken. Soof trok erna 941.000 kijkers (17 procent).

Het brons is voor NPO 1 met de combinatie Bed en Breakfast (1,1 miljoen en 16 procent) en Project Rembrandt (1,2 miljoen en 20 procent).

Verder keken de meeste mensen naar Undercover op Nederland op SBS 6, namelijk 733.000 (13 procent). Handhavers trok direct ervoor 342.000 kijkers (5 procent).

VTBL op RTL 7 wist 191.000 kijkers (4 procent) te bekoren.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met NCIS: 410.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Thor The Dark World: 266.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Moja Polska: 239.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Mechanic: 208.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 164.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Temptation Island: 82.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Studio Sport Eredivisie (2,3 miljoen), Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Autosport F1 GP BHR (1,1 miljoen), Ajax – PSV (971.000), Half acht nieuws (769.000), vtwonen (492.000), 3 op reis (411.000) en Studio Sport (411.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (824.000), Studio voetbal (822.000), Shownieuws (609.000) en Nieuwsuur (400.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en NPO3 brons met 10 procent.

Top 15
01. De Luizenmoeder (NPO3) 2.484.000
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.344.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 2.232.000
04. Miljoenenjacht (RTL4) 1.912.000
05. Project Rembrandt (NPO1) 1.170.000


06. Bed en Breakfast (NPO1) 1.136.000
07. Autosport F1 GP BHR (Ziggo) 1.101.000
08. Voetbal ED Ajax – PSV (FS1) 971.000
09. Soof (RTL4) 941.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 824.000


11. Studio voetbal (NPO1) 822.000
12. Half acht nieuws (RTL4) 769.000
13. First dates hotel (NPO3) 764.000
14. Undercover in Nederland (SBS6) 733.000
15. Shownieuws (SBS6) 609.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 22.4%
2. RTL4 / 16.4%
3. NPO3 / 9.7%
4. SBS6 / 9.0%
5. Vero / 4.2%


6. NET5 / 4.0%
7. NPO2 / 3.9%
8. FS1 / 3.5%
9. RTL7 / 2.7%
10. RTL8 / 2.0%


11. RTL5 / 1.6%
12. ZiggoSel / 1.3%
13. Comedy / 1.1%
14. BBCfirst / 1.0%
15. Eurosp / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,0%
2. RTL Nederland 22,7%
3. Talpa TV 17,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: AVROTROS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen