‘Koningsbrugge redt zes mensen van verdrinkingsdood’

Jeroen van Koningsbrugge heeft in zijn leven maar liefst zes mensen gered van de verdrinkingsdood. Als hij iemand ziet verdrinken, dan moet hij gewoon in actie komen. Dat zegt de tv-hero in het interview in Volkskrant Magazine, waarin hij ook beweert dat de Amerikanen de Twin Towers zelf hebben opgeblazen. Van Koningsbrugge loopt over van de verhalen over zijn reddingsacties. “Ik kwam aanlopen op het strand en bij zee stonden er allemaal mensen te roepen. ‘O no, no!’

Bleek dat er een meisje aan het verdrinken was, aldus Van Koningsbrugge. “Ze dreef steeds meer naar de rotsen waar een stroomversnelling was, en ze ging steeds vaker kopje-onder. Niemand deed iets.”

Gelukkig was daar Jeroen ‘Superman’ van Koningsbrugge. “Ik rende de zee in, greep dat meisje, maar zij pakte mij in paniek zo stevig vast dat ik ook niks meer kon en we samen afdreven. Het bloed liep langs mijn lijf, zo hard klemde ze zich aan me vast.”

Hij wist zich vast te grijpen aan een ijzeren buis die langs die rotsen liep. “Op het strand stonden de mensen nog altijd ‘O no!’ te roepen. Dat bleken haar ouders te zijn. Zonder mij aan te kijken, namen ze hun dochter aan en liepen weg. Hing ik daar.”

En zo gaat dat wel vaker bij zijn reddingsacties“, schrijft de Volkskrant cynisch. “Een andere keer – hij heeft in totaal zes mensen van de verdrinkingsdood gered – speelde het zich af op het strand in Italië.

Daar redde hij een andere dame. “Zij ging in de golven onder water en kwam niet meer boven. Ik vloog de zee in, maar zij was in paniek geraakt en aan het tegenspartelen. Ik heb haar echt aan haar been van een meter of drie onder water naar boven getrokken.

Er kwam een liter of vier ‘van die zoute ellende’ uit haar mond, stelt Van Koningsbrugge. “Terwijl ze woedende gebaren naar me maakte. Godsklere zeg, dacht ik, ik moet het gewoon niet meer doen. Maar ik kan het niet laten. ”

Verder beweert Van Koningsbrugge dat hij ook zijn zoontje Salomon heeft gered van de verdrinkingsdood. “Zo’n rare impuls. Het zit er gewoon in.” Wie de andere drie gelukkigen zijn blijft onduidelijk.

Volkskrant-ster Sheila Sitalsing lijkt weinig te geloven van de beweringen van Van Koningsbrugge. Toch vindt ze het niet de taak van haar krant om al zijn uitspraken te factchecken, zegt ze, vooral wijzend op zijn beweringen over 9/11. “Dan zou je ook al die reddingen moeten kapotchecken. Zou ik ook lekker zo hebben gelaten.

Het Volkskrant-interview met Jeroen van Koningsbrugge kunt u lezen via Blendle.

Lees ook:
Koningsbrugge hysterische complot- en doemdenker (gisteren)
BN’ers vinden Van Koningsbrugge complotgekkie (gisteren)

Foto: RTL

38 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Cees
april 8, 2019 12:22

Zeker samen met die bokser, Regilio Tuur.

Gast
Wijze van Zion
april 8, 2019 09:34

Hou je mond Ria…..

Gast
Meneer Kaktus
april 8, 2019 07:28

En z’n pa drukte anderhalve ton van de plaatselijke supermarkt achterover.

Gast
Annoniemus
april 8, 2019 06:49

Ik wist niet dat hij kon zwemmen !

Gast
CreaBea
april 8, 2019 02:11

te veel kipcorns gegeten zeker.

Gast
tim
april 8, 2019 00:56

tv hero, volkskrant-ster ?????

Gast
Ettertje
april 8, 2019 00:08

Dit klinkt een beetje ongeloofwaardig, geef ik toe. Maar ik geloof ook wel in de twin towers-theorie, wie zegt dat het niet mogelijk is, de critici kunnen ook niet bewijzen dat het verhaal van van Konigsbrugge niet kan kloppen. Hoe weten al ie wijsneuzen nou zo zeker dat er geen sprake was van een complot? En Michael Jackson zat ook niet aan jongetjes natuurlijk.

Gast
anoniem
april 7, 2019 23:02

Ach, tegenwoordig is het normaal om je cv op te leuken..
In ons kikkerlandje duurt eerlijkheid het kortst..

Gast
Jongens toch
april 7, 2019 19:24

Dit is voor een nieuw seizoen ‘foute vrienden’, waarbij Jeroen opdrachten uitvoerd dmv een oortje.

Gast
echtwaar
april 7, 2019 17:58

wat een totaal geflipt flauwekul figuur die Jeroen van Koningsbrugge. kan toch niet waar zijn dat je zulke dingen loopt te vertellen.

Gast
dennis
april 7, 2019 17:50

Jeroen kan alleen maar leuk doen, maar verder….

Gast
Lies
april 7, 2019 16:01

Dat hele artikel is een duidelijk voorbeeld van de humor van Koningsbrugge. Baron von Munchhausen is er ook wereldberoemd mee geworden. Maar ja, dat was al weer een tijdje terug. Verzin ’s wat nieuws, zou ik zeggen.

Gast
kl
april 7, 2019 14:30

Halbe was getuige.

Gast
liefkleinhertje
april 7, 2019 13:58

Deze meneer is meestal op drie zenders tegelijk te bewonderen maar nu even niet.
Daarom gaat deze meneer onzin uitkramen en zo komt hij toch in het nieuws,

Gast
Sanne
april 7, 2019 13:27

Tijdens het lezen, hoor ik het liedje van baywatch.

Gast
By the way
april 7, 2019 12:58

Het wordt tijd voor een reality soap met Jeroen. Hij maakt zo veel spannende dingen mee en heeft een bijzondere kijk op het leven en het einde van ons bestaan.

Gast
arie
april 7, 2019 12:27

Jeroen, niet te lang wachten om naar de psych te gaan. Je bent er rijp voor.

Gast
Mediaatje
april 7, 2019 12:22

Je kan doen alsof het niks is maar hij doet het wel. Respect.

Gast
Miriam
april 7, 2019 12:14

Hij solliciteert duidelijk naar een baantje bij John de Mol.

Gast
Bep
april 7, 2019 11:59

Ik kom niet meer bij van de reacties.Ga nooit ergens zwemmen met Jeroen in de buurt, hij begint gelijk te reanimeren.

Gast
Roland
april 7, 2019 11:59

Het gaat er niet om WAT ze over je schrijven maar DAT ze over je schrijven.

Gast
Poppeke
april 7, 2019 11:56

Te vrezen valt dat Jeroen “wakker” is. De gouden standaard in de zorg schrijft voor: wanen niet bevestigen of ontkennen, maar negeren en het handelingsperspectief benadrukken. Bijvoorbeeld: “Preppen? Interessant! Kun je ook douchen in je bunker of heb je flinke voorraad deodorant?”

Gast
A.Zijn
april 7, 2019 11:49

Als je dit zo leest is het een wonder dat deze man nog vrij rondloopt. @Jan Die conclusie kun je wel trekken ja.

Gast
Hermann Boring
april 7, 2019 11:45

Echte helden scheppen nooit op over hun daden.

Gast
Peter
april 7, 2019 11:42

Who killed John O’neill

Gast
Ronald
april 7, 2019 11:35

Hij gooit ze eerst in zee, haha

Gast
Monica pink.
april 7, 2019 11:29

Ach ja ik elke dag wel een, heeft hij ook namen en rugnummers.

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ
april 7, 2019 11:17

Het is echt waar.
Wij hebben het ook in de krant gelezen.
Jeroen is een held en verdient een lintje!

Gast
Ben
april 7, 2019 11:13

Iets teveel naar Dotan gekeken?

Gast
Jan
april 7, 2019 11:11

Het lijkt er meer op dat Van Koningsbrugge lukraak zwemmende mensen lastig valt op het strand.

Gast
123
april 7, 2019 11:11

@Sum Ting Wong: Uhm, dat is het ‘m juist net: níemand lijkt hem te geloven. 😂

Gast
Pieter
april 7, 2019 11:07

Mijn naam is Pieter en ik ben ook ooit gered door Jeroen.

Gast
Godefroy France
april 7, 2019 11:04

BNer speelt een act, de goeemeente trapt er met open ogen in,,,,, blijft staan dat ik deze Dorpsidioot nog steeds een beperkt acteurtje vind, altijd die boze ogen, om zich heen kijken of we het allemaal begrepen hebben, overacted BNertje

Maar als deze act inderdaad gespeeld narcistisch is chapeau!!! blijft het een BNer zonder “tje” toevoeging.

Indien geen act ;;;;;; TBS voor onze dorpsdebiel

Gast
Peter
april 7, 2019 10:58

Wat een aparte kerel is het geworden zeg. Toch niet te geloven eigenlijk.

Gast
Curryworst
april 7, 2019 10:58

Dru gs doet gekke dingen met de mens.

Gast
Sum Ting Wong
april 7, 2019 10:50

Zou toch mooi zijn als dit allemaal achteraf een act blijkt te zijn om aan te tonen hoe snel mensen geneigd zijn om fake media te geloven.
Dan was hij voor mij een all time hero, als het geen act is tja

En die sheila sitalsing is alleen bekend vanwege haar identiteit, niet vanwege haar capaciteiten.

Gast
donia
april 7, 2019 10:48

Gaat niet goed met hem ,krijgt hij geen hulp?

Gast
T. Hiddema
april 7, 2019 10:46

KoekKoekKoningsbrugge!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen