De Luizenmoeder blijft onder drie miljoen kijkers

Geplaatst op Mon 18 Mar 2019 om 8:07


De kijkcijfers van zondag 17 maart 2019 (SKO)

De Luizenmoeder blijft de grote nummer één op zondagavond. De zesde aflevering van de Ilse Warringa-serie kwam bij NPO 3 uit op een torenhoge 2,8 miljoen kijkers (37 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De kijkcijfers van het tweede seizoen van De Luizenmoeder zijn niet bepaald stabiel. Met de tweede aflevering scoorde de serie voor het eerst lineair meer dan 4 miljoen kijkers, maar vorige week dook de serie lineair onder de grens van drie miljoen kijkers.

Nu zijn de kijkcijfers dus nog iets verder gedaald, maar De Luizenmoeder blijft een hit. SBS-ster Johnny de Mol zei dit weekend in de rijdende talkshow van NU.nl dat hij zich stoort aan de berichtgeving over De Luizenmoeder-cijfers. Het lijkt wel alsof de serie onder de 500.000-kijkers-grens is gedoken, klaagde hij.

De Luizenmoeder-scores tot deze week:

Seizoen 1

  1. 744.000 kijkers (1.594.000 kijkers)
  2. 1.400.000 kijkers (2.607.000 kijkers)
  3. 2.389.000 kijkers (3.845.000 kijkers)
  4. 3.489.000 kijkers (4.745.000 kijkers)
  5. 3.357.000 kijkers (4.444.000 kijkers)
  6. 3.225.000 kijkers (4.123.000 kijkers)
  7. 3.133.000 kijkers (4.100.000 kijkers)
  8. 3.307.000 kijkers (4.124.000 kijkers)
  9. 3.171.000 kijkers (3.933.000 kijkers)

Seizoen 2

  1. 3.965.000 kijkers (5.108.000 kijkers)
  2. 4.176.000 kijkers (5.015.000 kijkers)
  3. 3.541.000 kijkers (4.457.000 kijkers)
  4. 3.094.000 kijkers (4.075.000 kijkers)
  5. 2.975.000 kijkers (3.808.000 kijkers)

Direct na De Luizenmoeder bleven er 760.000 mensen (12 procent) hangen op NPO 3 voor een nieuwe aflevering van First Dates Hotel.

Het meest bekeken alternatief voor De Luizenmoeder werd geboden door RTL 4. Die zender scoorde met Miljoenenjacht 2,2 miljoen kijkers (32 procent). Aansluitend keken er 1,1 miljoen mensen (20 procent) naar Soof.

Het brons op prime time is voor NPO 1. Bed en Breakfast scoorde 1,1 miljoen kijkers (15 procent) en Project Rembrandt had er aansluitend 993.000 (18 procent).

Verder keken de meeste mensen naar Undercover in Nederland op SBS 6: 547.000 (10 procent).

De TOP-lijsten volgen later vandaag.








52 Reacties op “De Luizenmoeder blijft onder drie miljoen kijkers”


  1. Kevin

    Heb ook weer gealchen!

  2. Kevin

    Heb ook weer gelachen! *

  3. Deadly Viper

    O jee het zakt. In MC wereld FLOPPERDEFLOPPERDEFLOP

  4. Sander

    Heerlijke serie! Ik zap elke week in vanuit België. Niet goedkoop dijenkletsen, maar vaak zo raak getypeerd en geschreven.

  5. Woi!lter

    Genoten van de radio.
    TLP wederom 3de…
    Veronica doet het beter!

  6. HalloJumbo

    VTBL: 81.000

    Niemand zit op Tan te wachten.

  7. Samson

    Ten eerste is het Humbertooo! En ten tweede is het niet eerlijk dat hij op zondagavond laat op RTL7 wordt weggeparkeerd! Allez, dat is niet eerlijk hè!

  8. Hans

    De beste aflevering gister van de luizenmoeder!!

  9. NPO kijker-maandag

    Mijn voorspelling

    1. NPO
    2. RTL
    3. Talpa

    Top NPO en genoten van luizenmoeder.

    Talpa komt eraan en RTL Boulevard zakt samen met VTBL-Tan dieper de kelder in.

  10. Rens

    Heeft gewoon erg veel concurrentie van Miljoenenjacht. Dan is 2,8 miljoen lineaire kijkers een buitengewone prestatie.

  11. Christian

    Kan er niet beter iets gemeld over de kijkcijfers van Formule 1?
    Waren ook echt mooie cijfers voor 6:10 in de ochtend.

  12. Sven L.

    Meeste omroepen delen taart uit met zulke cijfers. Gezeur om niks. Er waren gewoon 1 miljoen nieuwsgierigen die nu weer afhaken. Niks meer en niks minder.

  13. P v VO...

    Hoeveel co2 uitstoot zouden we minder hebben als we èèn dag geen tv kijken ?
    Want die schermen stoten ook co2 uit !

  14. Meneer Kaktus

    De Luizenmoeder was tamelijk briljant: een sponsorloop ter bestrijding van Kinder-HIV. We hebben zitten schateren in de caravan!

  15. Dominee Bonk

    De Luizenmoeder had nooit een tweede seizoen moeten maken, goedkoop en ondermaats amateurisme, eigenlijk triest om naar te kijken hoe de acteurs grappig proberen te zijn, opvallend slecht geacteerd ook. Amateurtoneel uit de jaren tachtig.

  16. Godefroy

    Hou je adem ook maar in P v VO… want je stoot co2 uit. Dat co2 geneuzel komt ieder weldenkend mens inmiddels de strot uit.

  17. Trudy

    KIjk wel Luizenmoeder maar het is zo snel afgelopen

  18. Luisje

    Luizenmoeder was GEWELDIG gisteravond. Heerlijk. Je moet het af en toe terugkijken om alle woord en beeldgrappen mee te krijgen.
    En fijn dat het zo kort duurt. kan daarna de tv weer uit.

  19. Wauter

    Gisteravond was weer een mooie uitzending van de luizenmoeder.

  20. Huilon

    Dat gejank over de kijkcijfers van deze serie, zeker in vergelijking met vorig seizoen. Lineair loopt het iets terug (naar kijkcijfers waar iedere zender een moord voor doet), maar er kijken (inclusief herhalingen en terugkijkers) nog 4 miljoen mensen naar. Zes twitteraars vinden het niks, en dat is dan nieuws, mijn god. Hoe groot kan je first world problem zijn

  21. Knoet

    Het 2e seizoen is zo te zien beter bekeken dan de eerste, kloppen die cijfers dan wel als het onder de grens komt? Seizoen 2 aflevering 1 en 2 boven de 5 miljoen!

  22. @8:35

    Hoi Dionne jij ook hier?

  23. Aldus

    NPO-kijker zondag en NPO kijken maandag: als je voor iedere kijker meer naar RLBV op zaterdag en zondag deze week in vergelijking met vorige week 1 euro zou krijgen, ben je 125.000,– euro rijker. Dus je slaat onzin uit.

  24. Ron

    Mooie cijfers voor De Luizenmoeder. Met uitgesteld kijken blijft deze serie een ongekende hit.

  25. Mart

    Weekoverzicht Uitgesteld Kijken (17-25, 1 tot 6 dagen na uitzending)

    Week 10, 2019

    01. NPO 3 – De Luizenmoeder – 833.000
    02. NPO 1 – Wie Is De Mol? – 558.000
    03. Net 5 – Grey’s Anatomy – 234.000
    04. NPO 1 – Oogappels – 228.000
    05. NPO 1 – Floortje Naar Het Einde Van De Wereld – 219.000

    06. Net 5 – New Amsterdam – 199.000
    07. NPO 3 – First Dates – 186.000
    08. RTL 4 – Soof – 178.000
    09. NPO 3 – Leaving Neverland – 175.000
    10. RTL 4 – The Voice Kids – 168.000

    11. RTL 5 – Temptation Island – 159.000
    12. RTL 4 – Topdokters – 151.000
    13. NPO 2 – Verborgen Verleden – 144.000
    14. RTL 4 – Goede Tijden, Slechte Tijden – 143.000
    15. NPO 1 – De Rijdende Rechter – 143.000

    16. RTL 5 – Kees Van Der Spek Ontmaskert – 142.000
    17. NPO 2 – 2 Voor 12 – 133.000
    18. RTL 4 – The Good Doctor – 131.000
    19. RTL 4 – Holland’s Got Talent – 131.000
    20. Net 5 – Code Black – 129.000

    21. RTL 5 – The Blacklist – 126.000
    22. NPO 1 – Endeavour – 126.000
    23. NPO 1 – Het Mooiste Meisje Van De Klas – 123.000
    24. NPO 1 – Tussen Kunst & Kitsch – 122.000
    25. NPO 1 – Frans Bauer In China – 120.000

  26. NPO kijker-maandag

    Aldus
    Mon 18 Mar 2019 om 10:58

    Ik kijk verder terug dan een week. Vergelijken wel en geen vakantie slaat kant nog wal Aldus.

  27. liefkleinhertje

    de aardigheid is er nou wel vanaf van deze serie.
    Toch zijn er nog genoeg domoren die hier naar kijken maar ja wat moet je anders ?

  28. Sylvana

    Hertje, net als jij de hele dag domme reacties geven misschien?

  29. Aldus

    NPO kijker-maandag; als je 3-4 weken terug kijkt (weekeinden), zul je zien dat de cijfers nog lager waren dan vorige week. Dus waar heb je het over. Geen weekeinden met door-de-weekse dagen vergelijken. Ik heb het nooit over vakanties.

  30. Mart

    Extra nieuwsuitzending
    RTL kiest er nog steeds voor om deze uit te zenden op RTL Z
    Hoort gewoon op de hoofdzender

  31. NPO kijker-maandag

    Aldus
    Mon 18 Mar 2019 om 12:26

    Er zitten 7 dagen in een week. Gemidd daarvan zakt de kelder in PUNT

  32. Joke

    Bizar hoge kijkcijfers voor de Luizenmoeder als je het mij vraagt.
    Typisch menselijk gedrag hoor, als iets lang hoog is, gaan we het normaal vinden. Is het niet.

  33. Aldus

    Gemiddelde over 7 dagen de laatste week is: 734.571 per dag, gemiddelde over de week daarvoor was: 652.142 per dag (nog afgeven van het feit dat je naar doelgroep cijfers moet kijken). Einde discussie en ga je schoolgeld terughalen NPO kijker.

  34. TopofFlop

    RTL heeft RTLZ en Talpa heeft het ANP, maar heeft geen nieuwsvoorziening op televisie.

  35. Gaathemnietworden

    Snif,snif kinderHIV. obesiTAS wat een bazen dat ze dit gewoon primetime uitzenden.
    Na al dat correcte geleuter van de afgelopen jaren is dit wel een verademing op tv.

  36. Lieke van Lexmond Lover

    Volgende week is VTBL op zaterdagavond te zien ivm voetbal Nederland – duitsland

  37. NPO kijker-maandag

    Aldus
    Mon 18 Mar 2019 om 13:58

    Een paar maanden geleden was een miljoen kijkers meer dan normaal.

    PUNT

  38. CreaBea

    daar was al voor de start al rekening gehouden dan het iets terug zou lopen. Dit is ook het laatste seizoen.

  39. Randy

    Je mag pas zeiken als er 400 mensen kijken.. Groetjes maar weer azijn pissers

  40. max

    heerlijke aflevering!!

  41. Mark

    Luizenmoeder is maar 20 min. want langer is niet vol te houden. 20 min. houden de kijkers nog net vol; als het à la Gooische Vrouwen 40 min zou zijn gaat men gapen voor de tv: duurt het nog lang…

  42. Mark

    Arjan Henk enz

    SBS 6 grote pech met aanslag in Utrecht: alle nieuwe programma’s vandaag en morgen kunnen geen slechtere start hebben: iedereen kijkt al naar NPO 1.

  43. Bart

    @Mark En de programma’s waar ze mee komen vandaag zijn al niet zo best.

    Wel raar dat RTL4 gewoon door gaat met de reguliere programmering en NPO1 en SBS6 wel live zijn de hele dag. Weliswaar is het op RTL Z te zien maar dit hoort gewoon op je hoofdzender.

  44. TopofFlop

    Hoe laat was SBS6 dan live met nieuwsvoorziening? Helemaal gemist… ik zat naar RTLZ te kijken (omdat ik ziek thuis zit) en af en toe gezapt naar NPO1.

  45. TopofFlop

    Vanavond in het nieuwe SBS6-programma Een Goede Buurt: alleenstaande moeder Annet uit Katwijk die twee scheidingen, een depressie en kanker voor haar kiezen kreeg. Hierdoor zit ze in een isolement, heeft geen energie om dingen te ondernemen met haar drie dochters en haar huis is een puinhoop.

    Nou, krijg je echt zin van om naar te kijken :-(

  46. Henk

    Thank you for the music is alweer van de zaterdagavond afgehaald bij SBS6, vanaf 6 april is het:

    19.00 lachen om homevideo’s
    20.30 komt een man bij de dokter
    21.00 gordon tegen dino show
    22.30

  47. Job

    @henk waar haal jij deze info vandaan? Ik kan niet verder zien dan 2 weken.

  48. TopofFlop

    Waarschijnlijk komt die info van Screenforce punt nl

  49. Bart

    @TopofFlop Ja daar heb je echt zin in na een dag hard werken. Wat een creatieve armoede.

  50. Bart

    @Henk Nou je weet al dat RTL4 en NPO1 met 10-0 gewonnen hebben. Mijn hemel! Ze gaan het echt nooit snappen bij SBS/Talpa.

  51. Er ist wieder da

    Luizenl oeder. Who cares?

  52. brompot

    Terwijl deze aflevering de beste in de nieuwe reeks was…

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.