Twan Huys al twee dagen op rij onder de 200.000


De kijkcijfers van dinsdag 19 februari 2019 (SKO)

Twan Huys presteert het na een half jaar nog steeds om het ene na het andere kijkcijferdieptepunt neer te zetten. Hij scoorde dinsdag voor de tweede dag op rij minder dan 200.000 kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar er maandag 193.000 mensen keken, zaten er dinsdag 197.000 mensen (5,8 procent) voor de buis om naar RTL Late Night met Twan Huys te kijken. Daarmee zit Huys op het niveau van Jinek, maar dan wel in de herhaling om één uur ’s nachts.

Het nieuwe tv-seizoen begint pas in september, dus RTL 4 heeft de kijker nog zeker een half jaar niets te bieden op de late avond. De late-night-kijker stemt massaal op NPO 1’s Eva Jinek af; gisteren waren het er 1 miljoen.

De grote winnaar op prime time was eveneens NPO 1. Opsporing Verzocht scoorde 1,2 miljoen kijkers (20 procent) en Opgelicht had er 1,1 miljoen (21 procent).

Veronica pakte zilver met Liverpool – Bayern München, goed voor 1,1 miljoen kijkers (21 procent).

Het brons is voor NPO 2: Hier Zijn De Van Rossems pakte 916.000 kijkers (16 procent).

Pas daarna volgt RTL 4 met de combinatie Uitstel van Executie (866.000 kijkers en 15 procent) en Herman tegen de rest (529.000 kijkers en 10 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met Grey’s Anatomy: 448.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Saved by the bell: 311.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Hij is een zij: 292.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 206.000 kijkers, (Jensen: 148.000)
  • RTL 7 scoorde met Half past dead: 186.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Not without my daughter: 149.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), GTST (871.000), Met het mes op tafel (719.000) en RTL Boulevard (700.000) waren de vooravondtoppers. 6 Inside trok 129.000 kijkers.

Op de late avond waren Jinek (1 miljoen), Kanniewaarzijn (991.000), Hart van Nederland (518.000) en Journaal Laat (503.000) het meest in trek. RTL Late Night met Twan Huys trok 197.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en Veronica brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.915.000
02. De wereld draait door (NPO1) 1.219.000
03. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.163.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.163.000
05. Opgelicht (NPO1) 1.132.000


06. Liverpool – Bayern München (Ver) 1.104.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.049.000
08. Jinek (NPO1) 1.047.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 1.011.000
10. Kanniewaarzijn (NPO1) 991.000


11. Hier zijn de Van Rossems (NPO2) 916.000
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 871.000
13. Uitstel van Executie (RTL4) 866.000
14. Met het mes op tafel (NPO2) 719.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 700.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.2%
2. RTL4 / 13.0%
3. Vero / 11.7%
4. NPO2 / 8.9%
5. SBS6 / 6.1%


6. NET5 / 5.5%
7. NPO3 / 4.0%
8. RTL7 / 3.3%
9. RTL5 / 3.1%
10. RTL8 / 2.7%


11. BBCfirst / 1.7%
12. SBS9 / 1.6%
13. Discov / 1.1%
14. Ziggo / 1.0%
15. N.geog / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,1%
2. Talpa TV 24,9%
3. RTL Nederland 22,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

53 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
David
februari 20, 2019 23:58

Erben, Huys in zijn nadagen.

Gast
Erben Wennemars (Schaats L U L )
februari 20, 2019 23:45

De meest treurige tafel tot nu toe.
Met 4 bakkers en een blinde bakker.
En zijn moeder.
Hoe urgent kan het weeeeeezen.

Gast
zelfs zonder voetbal verpulvert de NPO Talpa en RTL
februari 20, 2019 22:41

Wat een mooie cijfers weer voor de NPO.

En Talpa en RTL zijn weer in geen velden of wegen te zien.

Gast
Erben Wennemars (Schaats L U L )
februari 20, 2019 19:08

Hehet is weeeweer ko ko ko kotsen bij inside.

Gast
Harry.M
februari 20, 2019 18:40

Ik wil ook op de lijst van talkshows zonder kijkers.

Koffietijd 131.000

RTLLN 197.000

5 UUR LIVE 205.000

Jensen 148.000

VTBL 146.000

Business Class met Harry 88.0000

Gast
joost
februari 20, 2019 17:26

Ongelooflijk

Koffietijd 131.000

RTLLN 197.000

5 UUR LIVE 205.000

Jensen 148.000

VTBL 146.000

Gast
Mark
februari 20, 2019 16:43

Tussenstand Tv Ring ronde 2. Jensen heeft fanatieke fans!

De tussenstand op alfabetische volgorde:

André Hazes: Ik haal alles uit het leven (SBS 6)
De slimste mens (KRO-NCRV) *
Frans Bauer in China (AVROTROS)
Heel Holland bakt (Omroep MAX) *
Hello Goodbye (KRO-NCRV)
Het Rotterdam project (RTL 4) *
Jensen (RTL 5)
Jinek (KRO-NCRV) *
Judas (RTL 4)
Paleis voor een prikkie (SBS 6) *

* = deze 5 gaan door, gok ik!

Gast
Mark
februari 20, 2019 16:33

Ze hadden de naam RTLLN gelijk moeten schrappen. Noem het dan Twan of Huys. RTLLN staan synoniem voor Humberto. 6 Inside is ook een slechte titel, want Inside staat al synoniem voor VI. Noem het dan gewoon Shownieuws! En HvNL gewoon ook terug naar 6 uur.

Gast
GJ
februari 20, 2019 15:37

Twan is zeker niet slecht. Zijn redactie is flop. En stop a.u.b. met die Lex, wat een onnozel gedoe elke keer. Hij bazelt maar door. Twan grijp nu toch eens zelf in!!!!!

Gast
Woensdag
februari 20, 2019 15:26

Weg Ermee
Wed 20 Feb 2019 om 14:16

Ik ben nog niet oud genoeg om weg te rotten

Gast
Kansloos
februari 20, 2019 14:47

Ja ik ben een beetje jaloers, want ik wil ook de hele dag tv kijken.
O, maar dat doe ik al.

Gast
west
februari 20, 2019 14:44

@Klaasje v,
Klopt.
Nee dagbesteding!

Gast
De Kleintjes Doen Het Goed
februari 20, 2019 14:42

Veronica had dankzij de CL weer een prima avond.
Vanavond weer!
Net5 scoorde prima met de serie avond!
En Ned2 doet het de laatste tijd zo wie zo goed. Prima geprogrammeerd.
Allo Allo! blijft leuk op RTL7.

Ned2 is de enige publieke zender die programma´s met inhoud, waarvoor ze ook dienen, uitzendt. De andere 2 zenders, op enkele programma´s zoals o.a. Opsporing Verzocht na, zijn commerciële pulp zenders.

Gast
Kansloos
februari 20, 2019 14:41

14:16,14:24 en 14:32 dezelfde persoon onder verschillende namen.
Kijkt de hele dag sport en heeft een treurig leven.

Gast
Klaasje v
februari 20, 2019 14:38

# west
Je komt vast vaak in de verzorgingshuizen omdat je dat zo goed weet.
Dagopvang??

Gast
west
februari 20, 2019 14:32

Heel bejaard (65+-85+) Holland kijkt vrijwel alleen staats tv!
Maar ik kijk ook soms SBS.
Alle verzorgingshuizen (75+) staan altijd op Ned1.
Commercieel niet echt interessant.
Geen wonder dat alle programma´s vanaf 18:00 uur beginnen zo rond de miljoen!
Al die zender floepen aan op 1 en blijven daar bijna allen getrouw staan, wat er ook op komt, uitzonderingen daar gelaten.
Ach een bejaardenhand is gauw gevuld.

Gast
Liefhebber
februari 20, 2019 14:24

Tussen het CL voetbal op Veronica en Ziggo Sport door genoten van JENSEN.
Heerlijke uitzending en Arnold Karskens was uitmuntend over het Nep Nieuws van het staats Journaal!
Hij had een plakboek vol met voorbeelden van het “betere” knip en plakwerk van de eenzijdige (linkse) NOS berichtgeving.
Ik hoop dat hij de recht zaak wint!

Gast
Hans
februari 20, 2019 14:20

Even een overzicht van RTL talkshows met bijna geen kijkers.
Bij elkaar opgeteld de helft van DWDD.

Koffietijd 131.000

RTLLN 197.000

5 UUR LIVE 205.000

Jensen 148.000

VTBL 146.000

Gast
Weg Ermee
februari 20, 2019 14:16

@Woensdag,
U bent ook geen vrouw van haar woord, hè
U zou hier oprotten had u beloofd !!!

Gast
Max
februari 20, 2019 13:34

Opvallend dat NPO2 steeds meer kijkers trekt tussen 18:40 en 20:30.
RTL Boulevard (RTL4) 700.000 maar 40.000 kijkers meer dan Binnenstebuiten.

Gast
Suus
februari 20, 2019 13:26

RTL Late Night: het failliet van RTL….

Gast
Woensdag
februari 20, 2019 11:55

Tv junkie xl
Wed 20 Feb 2019 om 11:20

Cijfers liegen niet.

1. Publieke Omroep 38,1%
2. Talpa TV 24,9%
3. RTL Nederland 22,1%

Gast
Lieke van Lexmond Lover
februari 20, 2019 11:48

GTST scoort nog steeds als een malle, de spannende cliffhanger maand is geweest, maar er staat weer een hoop te gebeuren in meerdijk

Gast
Sven L.
februari 20, 2019 11:26

Die Beelen vond ik er niet zo goed uitzien overigens.

Gast
jomari
februari 20, 2019 11:21

@
Klaasje v.10.29

Volledig met je eens.

Gast
Tv junkie xl
februari 20, 2019 11:20

@ woensdag…hahahahaha hahahaha hahaha ha ha ha ha hahahahaha

Gast
Klaasje v
februari 20, 2019 10:29

Inmiddels is bijna iedereen het er wel over eens dat t echt niet aan Twan ligt. Er is niets mis met zijn presentatie. Maar zolang er iedere avond zo’n Lex aan tafel zit is het n verloren zaak. En dan een Giel Beelen die komt vertellen over zijn sixpack en ondertussen als een dronken idioot over de weg rijdt. Komt vertellen dat hij zijn “straf ” tot in de Hoge Raad gaat aanvechten. En zulke idioten krijgen overal nog n podium ook. In Boulevard deden ze ook al lacherig erover alsof ie n bekeuring heeft gekregen voor 10 kim. te hard rijden.
Twan is prima maar met n ander programma.

Gast
Vrede
februari 20, 2019 10:22

Is het toeval of zit die ene Lex ofzo er elke dag?

Gast
Flip
februari 20, 2019 10:22

@Meneer West
Wed 20 Feb 2019 om 8:23

Niemand heeft het over de cijfers van “5 uur live” omdat het prima scoort in de doelgroep.
Het is namelijk gesponserde doelgroep TV.

Gast
Woensdag
februari 20, 2019 10:19

09. Half acht nieuws (RTL4) 1.011.000

Alleen het nieuws een miljoen kijkers. minus foutmarge ook het nieuws onder miljoen.

RTL kijkers zappen massaal weg. NPO en Talpa zijn de lachende derde.

Vanavond nog meer moddergooien door RTL. Ga zo door maar de kijkers zappen wel weg.

Gast
Erik
februari 20, 2019 10:01

Je kunt merken aan de redacties van programma’s dat het veelal bemand worden door zeer jonge mensen (veel stagiaires) en daarom krijgt de kijker veelal flauwekul voorgeschoteld.

Als er een item wordt gemaakt over de sixpack van Giel Beelen vraag ik me oprecht af waar het is misgegaan in dit medialandschap.

Gast
Meneer West
februari 20, 2019 09:31

@ GTSTFITES Maar het kijkgedrag is wel veranderd, behaalde successen van toen geven geen garantie dat het weer een succes kan worden
Ben geen liefhebber van deze programma`s
maar voor de werkgelegenheid is dit prima in het tv landschap

Gast
gtstfites
februari 20, 2019 09:27

@Meneer West
Volgens mij komt Baantjer ook terug als serie.

Gast
gtstfites
februari 20, 2019 09:26

Peter en Sven gooi Twan Huys er eens uit. En neem de vrouwen van Hart van Nederland aan om 4 in het land een nieuwe leven in te blazen.

Gast
Meneer West
februari 20, 2019 09:23

NET ZOLANG TOT OOK DE FLOPS VAN RTL VERDWIJNT

Gast
Deadly Viper
februari 20, 2019 09:22

Hoe lang blijven ze de flop 6 Inside op de buis houden?

Gast
Meneer West
februari 20, 2019 09:08

@ kees RTL gaat oude succesn van toen terughalen
BIG BROTHER
KEES EN CO
WAKING LINK
WEEKENDMILJONAIRS

Gast
Joost
februari 20, 2019 08:58

Nou sorry maar ik dacht gisteravond een keer te kijken naar Twan. Je verwacht een spannend onderwerp….gaat het over de Supermaan. Dan maar toch voetbal :(

Gast
Kees
februari 20, 2019 08:48

@meneer West, als ik jou was zou ik RTL niet onderschatten. Wij weten niet wat er binnen bij hun gebeurt we weten alleen wat John daar weghaald en wat John wil bereiken door zijn uitspraken in de media.

Gast
Norvo
februari 20, 2019 08:47

En toch, het moet gezegd, 6inside is verre van slecht!

Gast
Jos
februari 20, 2019 08:45

Liverpool – Bayern was bij de NPO over de 2 miljoen gegaan. Alles marginaliseert op die pulpzendertjes.

Gast
Rubicon
februari 20, 2019 08:44

Inside heeft er weer een hele kijker bij

Gast
Woi!ter.
februari 20, 2019 08:43

Genoten van het voetbal.
TLP wederom 2de…
Veronica doet het beter!

Gast
Meneer West
februari 20, 2019 08:42

@Kees Een huis dat nog niet klaar is is ook nog niet prettig om in te wonen
maar Aken en Keulen zijn ook niet op èen dag gerbouwd
Maar ik denk dat RTL het gaat verliezen op ten duur!

de slechte tijden van Tina Nijkamp is wel voorbij!!

Gast
Kees
februari 20, 2019 08:37

@Meneer West, eerst zien en dan geloven. Niet omdat meneer de Mol met geld aan het strooien is wilt dat zeggen dat hij kijkers gaat winnen. Er zijn genoeg programma’s bij SBS die nog steeds slecht scoren maar daar wordt niet over gesproken.

Gast
Henriette
februari 20, 2019 08:29

Hij kan veel beter presteren. Is dit de man van Middageditie? Daar keek ik graag naar en dat moest om onduidelijke redenen van de buis. De redactie en slechte assistenten moeten naar huis. De kijker en Twan verdienen een beter programma.

Gast
Meneer West
februari 20, 2019 08:27

`by the way Als RTL verdwijnt , Heeft John eindelijk zijn doel bereikt
Kan niet wachten !!!

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ
februari 20, 2019 08:24

Onnozel-tv begon al om zes uur gisteravond.
Gelukkig was daar de gigagrote volle maan. Minstens zo interessant en slechts af en toe onderbroken door een Wolkje.

Gast
Meneer West
februari 20, 2019 08:23

Maar geen woord over 5 uur live die het ook slecht doet , heel slecht zelfs
Waarom toch altijd Twan Huys zo negatief op de stie zetten ?
zou me eerder deruk maklen om de tegenvallende resultaten van geheel RTL
Ze komen zelfs na 20.00 uur niet meer in de top 10
Als het zo doorgaat is het in 2021 fini, afgelopen met heel RTL

Gast
Het is lente
februari 20, 2019 08:22

15. RTL Boulevard (RTL4) 700.000
Weer minder kijkers. Dit gaat wel heel snel. Zelfs Beau inzetten helpt niet meer.

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,1%
2. Talpa TV 24,9%
3. RTL Nederland 22,1%

Top cijfers NPO. Talpa komt er aan.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen