Succes Holland’s Got Talent zwakt iets af


De kijkcijfers van zaterdag 23 februari 2019 (SKO)

Het succes van Holland’s Got Talent zwakt iets af. De talentenjacht begon dit seizoen met elke week zo’n 1,5 miljoen kijkers, maar de achtste aflevering bleef zaterdag steken op 1,255 miljoen kijkers (20 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. RTL 4 heeft Holland’s Got Talent dit seizoen niet op vrijdag, maar op zaterdag geprogrammeerd, recht tegenover kijkcijferkanon Wie is de Mol op NPO 1. Daar keken ditmaal 2,7 miljoen mensen (42 procent) naar.

De nabeschouwing van Wie is de Mol op NPO 3 scoorde nog eens 1,1 miljoen kijkers (19 procent). NPO 1 had daar tegenover Frans Bauer in China staan, goed voor 1,3 miljoen kijkers (23 procent).

RTL 4 trok na Holland’s Got Talent een aardige 837.000 kijkers (17 procent) met Wie Ben Ik.

De nummer vier op prime time was NPO 2. Earth Natural Wonders was goed voor 298.000 kijkers (5 procent). Inderdaad, dat betekent dat SBS 6 het nóg slechter deed.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met Huntsman Winters War: 286.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 262.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Brawl in Cell Block 99: 216.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Ambulance: 190.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 128.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met MMA UFC Fight Night 145: 88.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), RTL Boulevard (670.000), Eigen huis en tuin (630.000), Lachen om home video’s (471.000) en Blauw bloed (359.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,5 miljoen), Nieuwsuur (504.000), Studio Sport (502.000), Hart van Nederland (475.000), Iedereen is gek op Jack (421.000) en Shownieuws (395.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 31 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.684.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.985.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.545.000
04. Frans Bauer in China (NPO1) 1.297.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.266.000


06. Holland’s Got Talent (RTL4) 1.255.000
07. Kassa (NPO1) 1.211.000
08. MolTalk (NPO3) 1.135.000
09. Eenvandaal (NPO1) 1.022.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 1.006.000


11. Schaatsen WK Sprint (NPO1) 990.000
12. Wie Ben Ik (RTL4) 837.000
13. Schaatsen WK Sprint 500M H (NPO1) 760.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 670.000
15. Eigen huis en tuin (RTL4) 630.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 31.2%
2. RTL4 / 18.1%
3. SBS6 / 6.9%
4. NPO3 / 6.1%
5. NPO2 / 4.7%


6. NET5 / 3.9%
7. RTL5 / 3.1%
8. RTL7 / 3.1%
9. RTL8 / 3.2%
10. Vero / 2.2%


11. Comedy / 1.4%
12. FS1 / 1.4%
13. FS2 / 1.4%
14. Spike / 1.3%
15. SBS9 / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 42,0%
2. RTL Nederland 26,6%
3. Talpa TV 14,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen