PVV verbijsterd dat NU.nl klimaatsceptici weigert

PVV-Kamerlid Martin Bosma vindt het verbijsterend dat NU.nl reacties van klimaatsceptici niet langer toestaat. De marktleider op het gebied van nieuwssites hoort bij de linkse kerk. Dat laat de politicus weten op Twitter. Mensen die willen reageren op NU.nl mogen klimaatverandering niet in twijfel trekken. “Reacties die het aandeel van de mens in klimaatverandering ontkennen, worden verwijderd“, luidt het nieuwe reglement, waarop gisteren met veel verbazing is gereageerd.

Bosma vindt het bizar, twitterde hij gisteren. “Steeds minder ruimte voor geluiden buiten de linkse orthodoxie. Gisteren: alleen NPO-geld voor programma’s over Israël mits anti-Israël. Zojuist: Tommy Robinson verbannen van Facebook en Instagram. Nu: alleen nog reacties pro-klimaatkerk op NU.nl.

Er is veel kritiek uit rechtse hoek. Ook Telegraaf-columnist Rob Hoogland is verbijsterd. “Het wordt een beetje eng nu.

Joost Niemoller: “Lees ik het goed? Ja, ik lees het goed. Bij NU.nl is de klimaathysterie officieel tot de heersende religie verklaard. Afwijkende meningen worden verwijderd.

En Jan Dijkgraaf: “Facebook en Twitter zullen spoedig volgen.

NU.nl-ster Colin van Hoek verklaart: “Onwaarheden verspreiden is op NUjij niet toegestaan. Vanwege het wetenschappelijk bewijs valt ontkennen van menselijke invloed in klimaatverandering daar onder. Dat heeft niet met censuur van specifieke meningen te maken zoals sommigen beweren. We willen dat de reacties kloppen.

De screenshot van NU.nl:

Foto: RTL

71 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
danny
maart 7, 2019 03:19

Ongelooflijk. Iedere keer als je denkt dat het niet gekker kan worden in Nederland. Het mooie van diegenen die deze censuur goedkeuren en onderstrepen is dat het tegenovergestelde ermee bereikt word. Dit is een hele grote overwinning voor partijen als het FvD. Dank u wel Nu.nl

Gast
Bramderammer
februari 28, 2019 00:20

Het klimaat is al sinds het ontstaan van de aarde onderhevig aan veranderingen, er is niets nieuws onder de zon..maar lekker blijven bekvechten met zn allen zodat het verdeel en heers offensief lekker zijn vruchten af gaat werpen! …Zucht

Gast
Eheheherben Wennemars (Schaats L U L )
februari 27, 2019 22:50

Ik zou zelf een kamp inrichten voor mensen die zonder gas en licht willen leven.
Een kamp in Flevoland….. met een slot erop, kunnen ze lekker de hele dag zeuren.

Gast
Eheheherben Wennemars (Schaats L U L )
februari 27, 2019 22:48

Klimaatprobleem-hallucinaties is een aandoening van het brein….

Daarom, ik citeer een ander
Dit klopt helemaal

citaat
Klimaatverandering is normaal en gebeurt altijd al, niets vreemds aan. De manier waarop wij dit natuurlijke verschijnsel nu benaderen is gewoon absurd.

Climate change is de nieuwe manier om het onderdanige ‘domme’ volk bang te maken en hen een hoop geld afhandig te maken, want het is een sluwe manier om geld te verdienen over de ruggen van eenvoudige hardwerkende burgers.

Gast
Wyatt
februari 27, 2019 22:15

Ze moeten sowieso al die complot gekkies overal weren want er zijn teveel domme mensen die die onzin geloven… Kijk maar naar het aantal PVV aanhangers.

Gast
Mick
februari 27, 2019 20:07

(de kritiek)*

Gast
Mick
februari 27, 2019 20:06

@Henkie – Dat ontkent ook niemand. Maar dat beweren de media keer op keer door critici in het klimaatdebat af te schilderen als ‘klimaatveranderingsontkenners’, of erger nog ‘klimaatontkenners’.

Het is een valse manier om het kritiek uit de weg te gaan.

Gast
Eric
februari 27, 2019 20:04

@ Henkie
Neem eerst eens wat taallessen, alvorens je het over de uitstoot van broeikasgassen gaat hebben.

Gast
Henkie
februari 27, 2019 20:01

Mick, dat klimaat altijd veranderd ontkent niemand. Net zoals dat het klimaat nu veel sneller veranderd dan dat het normaal zou doen. Feit is dat er erg veel broeikasgassen door de mensheid uitgestoten worden.

Gast
Mick
februari 27, 2019 19:50

1. Hoe kun je klimaat ontkennen? Klimaat is er gewoon.
2. Hoe kun je klimaatverandering ontkennen? Klimaatverandering gebeurt gewoon?
3. Hoe kun je twijfelen aan de invloed van de mens daarop? Heel gewoon. Wetenschappers zijn het helemaal niet eens dat Co2 uitstoot van de mens de oorzaak is van klimaatverandering.

Het ‘97% van de wetenschappers is het erover eens’ argument is overigens gebaseerd op een onderzoek waarbij duizenden critici weggelaten zijn uit de uitslag, enkel 79 wetenschappers die Co2 als oorzaak zien werden in de uitslag meegenomen.

Stop met het gebruiken van de termen ‘klimaatontkenner’ en ‘klimaatveranderingsontkenner’. Niemand ontkent dat, dat is een valse manier om de discussie te doden.

Klimaat verandert, maar dat doet het altijd!

Gast
DE OPLOSSING
februari 27, 2019 17:25
Gast
DE OPLOSSING
februari 27, 2019 17:21

De hele energietransitie is zojuist overbodig geworden door een wetenschappelijke ontdekking waarbij CO2 uit de lucht in kamertemperatuur efficient en goedkoop omgezet kan worden in vast kool. https://www.sciencedaily.com/releases/2019/02/190226112429.htm

Gast
Even reageren
februari 27, 2019 17:20

Goed en juist besluit. Er staat ook duidelijk in het bericht dat het wetenschappelijk is onderbouwd. Heeft niets met links te maken, is gewoon zo.

Gast
robb
februari 27, 2019 17:06

Reagerard de meeste kerken zijn dicht fantast.

Gast
Reagerard
februari 27, 2019 16:35

Dankzij helden Martin Bosma en Geert Wilders spreken we in dit land nog Nederlands en zijn de kerken nog open.
Zodra de moslims het voor het zeggen krijgen, worden alle kerken platgebrand, moeten we allemaal Arabisch praten, moeten de vrouwen hoofddoekjes dragen en wordt de Bijbel verboden!

Gast
RL
februari 27, 2019 16:32

@Remco: helemaal eens met jouw bijdrage.

Gast
Deadly Viper
februari 27, 2019 16:20

wat ik al zei: nu.nl is een kudsite.

Gast
Sum Ting Wong
februari 27, 2019 16:11

Nog niet zo heel lang geleden was de consensus bij het overgrote deel van de toenmalige wetenschappers dat de aarde niet rond was en een andere mening deed je verbannen of vervolgd worden. Ik zie parallellen.

Gast
Sum Ting Wong
februari 27, 2019 16:07

En de vrijheid van meningsuiting is natuurlijk een lachertje aan het worden.

Gast
Sum Ting Wong
februari 27, 2019 16:07

Wie beweert dat de verzuiling voorbij is? Iedereen leeft tegenwoordig in zijn of haar eigen bubble met bijbehorende eigen waarheid. Dat gaat nog eens helemaal verkeerd aflopen.

Gast
Johan
februari 27, 2019 15:53

Gelukkig zijn er nog kritische mensen als Martin Bosma.

ivan je hebt helemaal gelijk.

We worden gek gemaakt en op kosten gejaagd door hysterische klimaatpijpers en incompetente politici ( en in Den Haag lopen ze bij bosjes rond die incompetente raamstaarders). Als je een andere mening hebt die nota bene gestoeld is op wetenschappelijk degelijk onderzoek dan ben je bij dit soort hysterische klimaatmalloten niet welkom. Opzouten!

Gast
ivan
februari 27, 2019 15:35

Onze piepklein landje is helemaal gek gemaakt met deze klimaat gedoe.Laten ze maar eerst beginnen met China,Rusland en de VS om hun klimaat te veranderen.want wat Nederland betreft is t een druppel op een gloeiend plaat.

Gast
Remco
februari 27, 2019 15:15

‘Klimaatsverandering ontkennen’?

Ik ken werkelijk niemand, zelfs de grootste sceptici niet, die het veranderen van het klimaat ontkent. Dat doet het immers al 4,5 miljard jaar.

Ik ken wel mensen die, volkomen terecht, vraagtekens plaatsen bij de grote van de vermeende bijdrage van de mens aan de klimaatsverandering en die, eveneens volkomen terecht, de voorgenomen maatregelen en de te verwachten effectiviteit ervan ter discussie stellen.

In tegenstelling tot wat men vaak stelt is daarover alles behalve een consensus. Ook in de academische wereld is daar volop discussie over. Die vermeende 97% van de wetenschappers die het eens zouden zijn over de mens als voornaamste oorzaak van het veranderende klimaat is een hoax. En al zou het waar zijn, er zijn talloze voorbeelden in de menselijke historie en hysterie, doorgaans noemen wij dit ‘de zwarte bladzijden’, waarbij ‘de overgrote meerderheid’ het ergens over eens waren en dit tot enorme rampen en genociden leiden.

In basis is men het hooguit eens dat het klimaat veranderd. Maar zoals gezegd doet dat het al 4,5 miljard jaar. Over de oorzaken bestaat niet alleen geen consensus maar ‘the science’ is alles behalve ‘settled’.

Wat Nu.nl doet is een echo kamer creëren waarin slechts één kant van de medaille belicht mag worden. En ja, dat noem je inderdaad censuur.

Helaas hebben de voorstanders van deze censuur niet door dat dit een buitengewoon gevaarlijk precedent schept. Want wat is het volgende onderwerp waarover ‘de media’ en ‘de elite’ dan wel ‘de boven ons gestelden’ besluiten dat er slechts één visie mogelijk en toegestaan is?

Gast
HJ
februari 27, 2019 14:35

Die Colin van Nu.nl beseft dus niet dat er ook wetenschappers zijn die juist géén opwarming zien (of de rol van de mens hierbij). Oogkleppen op. Censuur aan.

Gast
Robert
februari 27, 2019 13:47

Ik ben geen PVV fan maar ze hebben hier wel een punt.

Gast
robb
februari 27, 2019 13:25

Goed gedaan NU.nl nep nieuws en leugens verbannen.

Gast
Enzo Voort
februari 27, 2019 13:13

Klimaatopwarming nog zo’n dogma waar veel goedgelovigen ingetrapt zijn.
Houdt uw portemonnee maar vast klaar voor de volgende ‘opwarming’

Gast
Steven
februari 27, 2019 12:49

@Siem

Weer is niet hetzelfde als klimaat.

Gast
Mark l.
februari 27, 2019 12:42

Er is helemaal geen klimaatconsensus, er is niet voor niets discussie over. Klimaathysterici hebben kennelijk geen argumenten meer, anders laten ze de reacties wel toe.
Nog even en je mag geen islamkritiek meer ventileren, ook zo’n onderwerp waar links een claim legt op de waarheid.

Gast
Pofadder
februari 27, 2019 12:28

Die Bosma is ook een onbetrouwbare kerel van het kaliber ‘zoals de wind waait, waait mijn jasje’. Als er een manier was geweest om moslims de schuld te geven van klimaatverandering, dan stond hij zich nu te verdringen om af te geven op klimaatontkenners.

Gast
Henk
februari 27, 2019 12:09

Opvallend dat iedereen hierboven klimaat wetenschapper is en zegt de feiten te kennen. Deze personen mogen alles roepen en bangmaken (grote delen van de aarde onbewoonbaar binnen een paar decennia) zonder enig tegengeluid, dat vind ik eng. Mag nog wel worden gezegd dat de CO2 uitstoot goed is voor de plantengroei, opwarming minder snel gaat dan altijd wetenschappelijk voorspeld, en toename van extreme weersomstandigheden nauwelijks bewezen is? Dat is namelijk allemaal wetenschappelijk onderbouwd, zie https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/opinie-baudets-klimaattweet-is-grotendeels-waar

Nieuwssite zou afwijkende opvattingen niet moeten censureren, aangezien deze journalisten zelf politiek gekleurd zijn en niet wetenschappelijk onderbouwd.

Gast
Temmink
februari 27, 2019 11:34

Weet niet waarom iedereen zegt dat de vrijheid van meningsuiting wordt ingeperkt… maar dat slaat nergens op. Je mag geen feiten ontkennen, is dat ook alweer totalitair? Je kan gewoon nog zeggen dat je de klimaatmaatregelen overdreven vindt, en dat er sprake is van overdreven veel aandacht. Wetenschappelijke feiten ontkennen heeft niks meer met meningen te maken.

Gast
Baron
februari 27, 2019 11:32

Gebrainwashte klimaathysterici verbieden afwijkende meningen.
De wereld vergaat als wij niets doen. Haha. Tuurlijk joh. Verder alles goed?
Het wordt tijd dat de klimaathysterici de aluminium hoedjes op gaan zetten.

Gast
Grobbebol
februari 27, 2019 11:27

@Siem, het feit dat je helemaal terug moet naar 1964 bewijst je ongelijk.

Gast
Banaan
februari 27, 2019 11:25

@RL

Ik zie nergens ‘dusdanig’ staan. Het ging niet om de mate, dat maak jij ervan. Ik eet er ook geen gram vlees minder om, om maar wat te noemen, maar daar gaat het me niet om. Sommige mensen gillen bij het minste geringste moord en brand. Het is nog altijd hun site en dus zijn het hun regels. Iedereen die het niet eens is met die regels heeft honderden alternatieven voor nieuwsgaring. Lekker belangrijk allemaal.

Gast
kidminnesota
februari 27, 2019 11:25

Inderdaad ongelooflijk, PVV heeft (weer eens) volkomen gelijk. Ik word inmiddels strontziek van die klimaatgoeroes.

Gast
Huiskamer
februari 27, 2019 11:18

Referendum afgeschaft, Nepnieuws politie, Klimaatontkenners (wie kan ik godsnaam een klimaat ontkennen ?) wegpoetsen.
DDR66 neemt de macht. Het volk dient te zwijgen en braaf te volgen. De staatsomroep vertelt wel wat hun waarheid is. Wat een eng land geworden!

Gast
Siem
februari 27, 2019 11:05

@Ton
Verwijdert.

Gast
Ton
februari 27, 2019 11:04

@RL Dat NU.nl het verwijderd en niet toestaat is voor een nieuwssite met feitelijke waarheden toch niet meer dan normaal… In een encyclopedie of naslagwerk staan geen meningen.

Gast
RaymondVL
februari 27, 2019 11:03

@ B-noniem: heb jij al zo’n mooie elektrische warmtepomp aangeschaft? Zonnepanelen op je dak? Ben je al van het gas af? Auto ingeleverd voor een elektrische of een fietsje? Nee????? Hou dan meteen je deugende bakkes dicht!

Gast
k
februari 27, 2019 11:02

Een constant klimaat bestaat niet. Grootste leugen ooit.

Gast
k
februari 27, 2019 11:01

B-noniem

Je fantaseert. In Zuid-Noorwegen werd vroeger druiven geteeld voor wijn en hier citrusvruchten. Daar zitten we nog even vanaf. Unicef is overigens een groter probleem voor het klimaat dan fossiele brandstoffen.

Gast
Siem
februari 27, 2019 10:58

@B-noniem
Er is geen klimaatverandering.
Vandaag in 1964: 15 graden in De Bilt.

Gast
B-noniem
februari 27, 2019 10:54

En terecht, mensen die de klimaatverandering ontkennen zijn wegkijkers die feiten niet belangrijk vinden. Net zo dom als mensen die beweren dat de aarde plat is, alleen een heel stuk gevaarlijker. Grote delen van de wereld worden binnen een paar decennia onbewoonbaar als de aarde nog verder opwarmt.

Gast
Jeffrey
februari 27, 2019 10:48

Nu.Jij, de Mol media.

Gast
123
februari 27, 2019 10:46

@Godefroy France: Aan je interpunctie en moeilijkheden met het plaatsen (of juist weglaten) van hoofdletters te zien, ga ik ervan uit dat je met ‘hoogopgeleid’ bedoelt dat de kleuterschool waarop je zat, op een hoge verdieping van een gebouw zit. Dat is de enige mogelijkheid om de term ‘hoogopgeleid’ in jouw reactie te benaderen.

Gast
RaymondVL
februari 27, 2019 10:32

Nu.nl is al jaren lang geen onafhankelijke nieuwssite meer. Daarom lees ik die site ook niet meer. Zouden meer mensen moeten doen, dan lost dat probleem vanzelf op.

Gast
RL
februari 27, 2019 10:22

@Henk: zal voor een deel vast schaamteloze onzin zijn. Maar het gaat om het principe. blijkbaar zijn heel veel mensen er niet van overtuigd. En het is ook nog niet onomstotelijk vastgesteld. je mag toch gewoon een andere mening hebben. een nieuwssite hoeft niet voor mij te gaan denken. ik vorm graag mijn eigen mening. heb daarvoor geen dominee nodig.

Gast
Jeffrey
februari 27, 2019 10:20

Linkse kerk? de PVV is op een punt na de linkste partij NL.

Gast
NPO kijker
februari 27, 2019 10:19

fake nieuws moet altijd worden verwijderd en daar gaat het om.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen