AD-Angela: ‘Steeds meer behoefte aan lineaire tv’

Angela de Jong, de tv-opiniediva van het AD, denkt dat mensen weer steeds meer behoefte aan lineaire televisie hebben. Dat zegt ze in reactie op de kijkcijfers van De Luizenmoeder, waarvan het tweede seizoen zondag met 4 miljoen kijkers van start ging. De televisie beheerst nog altijd het gesprek bij de koffieautomaat, aldus De Jong. “En het gaat ook in andere programma’s steeds over die ene show. Als je niet kijkt, voel je je snel een buitenstaander en ben je bijna verplicht ook te kijken.”

Televisie is een van de weinige dingen die ons als mensen nog bindt in deze gepolariseerde samenleving, stelt De Jong. “Daar hebben we steeds meer behoefte aan, zo lijkt het.”

Uitgesteld kijken kan tegenwoordig écht niet meer, aldus La Jong. “Doordat er zoveel over gepraat wordt, kun je het kijken bijna niet uitstellen, want dan zijn de afvallers of grappen al honderd keer langsgekomen.’

Omroep MAX-baas Jan Slagter ondersteunt het verhaal van De Jong: “Rechtstreeks tegenover De Luizenmoeder zat zondagavond Bed & Breakfast. Daar keken 1,2 miljoen mensen naar. Op hetzelfde moment. Het gaat helemaal niet zo slecht met lineaire televisie, althans bij de publieke omroepen.”

Hoe lang blijft het dan nog goed gaan met lineaire tv? “Over tien jaar wordt er nog steeds zo gekeken.”

Het AD-artikel ‘Avondje tv is nog niet verloren’ kunt u lezen via Blendle.

Foto: NPO

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen