Stoelendans helpt 6 Inside niet aan hogere kijkcijfers


De kijkcijfers van maandag 28 januari 2019 (SKO)

Eerst zaten Albert Verlinde en Jan Versteegh aan de flanken met hun insiders in het midden, daarna zaten Albert en Jan in het midden met hun insiders aan de flanken en nu zitten Albert en Jan links en hun insiders rechts. Het mag niet baten: ook met een stoelendans weet 6 Inside de kijker niet te vermaken. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. 6 Inside opende week vier maandag met 141.000 kijkers (3,4 procent), nog steeds niet genoeg om Pasen te overleven.

Het blijft tobben met 6 Inside. Het lukt het programma maar niet om de kijker over te halen om EenVandaag (1,3 miljoen kijkers en 31 procent) of RTL Boulevard (916.000 kijkers en 19 procent) in de steek te laten.

Gelukkig voor SBS 6 ging het op prime time een stuk beter. Met 685.000 kijkers (12 procent) voor Paleis voor een Prikkie versloeg het zijn concurrent RTL 4 met ruime cijfers. Dat station trok 478.000 kijkers (8 procent) met Seven Year Switch: Blijven of Scheiden.

RTL 4 wist SBS 6 om half tien wél te verslaan. The Good Doctor scoorde 462.000 kijkers (9 procent) tegenover 401.000 kijkers (7 procent) voor Wereldreis op Wielen.

De meeste mensen keken gewoon naar de NPO. Radar scoorde 1,5 miljoen kijkers (24 procent) en Spoorloos had er zelfs 1,7 miljoen (29 procent).

Het zilver op prime time was voor Veronica. De voetbaltalkshow Veronica Inside blijft een enorme hit. Ditmaal keken er 783.000 kijkers (14 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met 2DOC: 380.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Deurwaarders: Betalen of Leeghalen: 347.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Hobbit: 297.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Buit: 289.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Incredible Hulk: 240.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met The Addam’s Family: 104.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), Half acht nieuws (1,2 miljoen), GTST (921.000), RTL Boulevard (916.000), Editie NL (734.000), Tijd voor MAX (672.000) en Per Seconde Wijzer (582.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Smaakt naar meer (1,2 miljoen), Jinek (898.000), Hart van Nederland (593.000), Nieuwsuur (516.000) en Shownieuws (480.000) het meest in trek. RTL Late Night met Tan Huys trok 336.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 29 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.224.000
02. Spoorloos (NPO1) 1.653.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.494.000
04. Radar (NPO1) 1.471.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.395.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.295.000
07. Smaakt naar meer (NPO1) 1.221.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.172.000
09. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 921.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 916.000


11. Jinek (NPO1) 898.000
12. Veronica Inside (Vero) 783.000
13. Editie NL (RTL4) 734.000
14. Paleis voor een prikkie (SBS6) 685.000
15. Tijd voor MAX (NPO1) 672.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 28.5%
2. RTL4 / 12.7%
3. SBS6 / 7.7%
4. NPO2 / 7.1%
5. Vero / 7.0%


6. NET5 / 4.8%
7. RTL5 / 4.4%
8. NPO3 / 4.1%
9. RTL7 / 3.5%
10. RTL8 / 2.5%


11. TLC / 1.5%
12. Comedy / 1.5%
13. BBCFirst / 1.5%
14. Discov / 1.5%
15. FOX / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,7%
2. RTL Nederland 23,1%
3. Talpa TV 20,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen