Hier Zijn De Van Rossems groeit naar 950.000 kijkers

Geplaatst op Wed 30 Jan 2019 om 8:00


De kijkcijfers van dinsdag 29 januari 2019 (SKO)

Het gaat het programma Hier Zijn De Van Rossems voor de wind. De tweede aflevering van het nieuwe seizoen kwam dinsdagavond uit op 950.000 kijkers (16 procent), een regelrechte topscore voor NPO 2-begrippen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is de op een na best bekeken aflevering van Hier Zijn De Van Rossems ooit. Alleen de allereerste aflevering in februari 2015 was met ruim 1 miljoen kijkers nog meer in trek. Toen was de show nog te zien op de vrijdagavond.

Dankzij de Van Rossems was NPO 2 de nummer drie op prime time. Aansluitend trok Het Geheim van de Meester 389.000 kijkers (7 procent).

De meeste kijkers op prime time waren voor NPO 1. Opsporing Verzocht scoorde 1,3 miljoen kijkers (22 procent) en Dokters van Morgen trok erna 941.000 kijkers (19 procent).

RTL 4 pakte zilver met Uitstel van Executie (1 miljoen en 17 procent) en Herman tegen de rest (735.000 en 15 procent).

Verder was SBS 6 het meest in trek met de combinatie André Hazes Ik Haal Alles Uit Het Leven (588.000 en 10 procent) en Saved by the Bell (465.000 en 9 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met New Amsterdam: 422.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Je zal het maar hebben: 316.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Paul Blart Mall Cop: 311.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Jensen: 283.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Interstellar: 223.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Addams Family Values: 163.000 kijkers.

Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), GTST (832.000), RTL Boulevard (764.000), Editie NL (716.000), Tijd voor MAX (669.000) en Per Seconde Wijzer (645.000) waren de vooravondtoppers. 6 Inside trok 169.000 kijkers.

Op de late avond waren Jinek (1 miljoen), Hart van Nederland (796.000), Journaal Laat (594.000), Shownieuws (568.000) en Nieuwsuur (470.000) het meest in trek. RTL Late Night met Twan Huys trok 265.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.259.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.509.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.438.000
04. EenVandaag (NPO1) 1.311.000
05. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.296.000


06. Kanniewaarzijn (NPO1) 1.087.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.086.000
08. Uitstel van Executie (RTL4) 1.024.000
09. Jinek (NPO1) 1.004.000
10. Hier zijn de Van Rossems (NPO2) 950.000


11. Dokters van Morgen (NPO1) 941.000
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 832.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 796.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 764.000
15. Herman tegen de rest (RTL4) 735.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 27.4%
2. RTL4 / 14.7%
3. NPO2 / 8.9%
4. SBS6 / 8.5%
5. NET5 / 5.4%


6. NPO3 / 5.2%
7. Vero / 4.3%
8. RTL7 / 3.9%
9. RTL5 / 3.7%
10. RTL8 / 2.7%


11. Discov / 1.6%
12. SBS9 / 1.3%
13. TLC / 1.1%
14. BBCFirst / 0.9%
15. Ziggo / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 41,5%
2. RTL Nederland 25,0%
3. Talpa TV 19,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: NTR








49 Reacties op “Hier Zijn De Van Rossems groeit naar 950.000 kijkers”


  1. M.

    Snel terug kijken De van Rossems zijn geweldig. Jammer dat 6 inside niet wil lukken, ik gun dat programma echt van harte.. Galjaard moet snel aanpakken.

  2. Dinsdag

    RTL Late Night met Twan Huys trok 265.000 kijkers.
    5 UUR LIVE trok 239.000 kijkers.

    6 inside met herhaling laat in de avond trekt meer kijkers. 320.000 kijkers. TOP

    Boulevard weer minder kijkers.

    TOP NPO.

  3. Mink Vaillant

    Het is een mooie mix van interessante en vermakelijke ‘slow television’. Een rustpunt tussen giechelende panelleden en gillende presentatoren…

  4. Curryworst

    Het programma Hier Zijn De Van Rossems is vermakelijk door hun onderlinge gekissebis en dat geschuifel van de drie morsige eeuwig in het zwart gestoken oudjes door de historische straatjes en musea van Nederland.
    Dat je er af en toe wat van opsteekt is dan weer mooi meegenomen.

  5. Anoniem

    @Dinsdag: Oh we gaan de cijfers van de herhaling er nu bij optellen? Nee nu is er ineens niks meer aan de hand. Ook een SBS-fanboi dus.

  6. Paolo

    De van Rossems zijn gelukkig wars van capsones, uiterlijk vertoon en de gladde maniertjes waaraan de meerderheid in tv land zich schuldig maakt. Intelligente mensen, goed gestudeerd en daarom juist die nuchtere blik. Want dat is natuurlijk pas echte kennis en rijkdom. Het gaat juist om de mens en wat hij/zij te vertellen heeft. De oude ‘moppenkonterij’ maakt dat juist aangenaam en tevens grappig om naar te kijken.

  7. Woi!ter.

    Genoten van Jensen.
    TLP wederom 3de…
    Veronica doet het beter!

  8. Remi

    De van Rossems was weer tóp.

    Ik verbaas me steeds meer over de afschuwelijk lagen kijkcijfertjes van 6 Inside.
    Er zat gisteravond vaart in, er zat humor in … het wordt pér dag beter.
    Iets klopt er niet, met die kijkcijferkastjes.

  9. Deadly Viper

    @Dinsdag domme trol probeer je nou die horrorcijfers van 6 inside goed te praten?

  10. Minder of Mirjam

    @deadly viper
    Deze trol doet iedere dag onder de naam van de dag zijn beklag over boulevard en RTL en prijst daarna de NPO de hemel in. Schijnt dat zijn echte naam Matthijs van N. is.

  11. Jan

    Remi.
    Dat denk ik altijd als ik de cijfers van de Voice Zaterdags zie .
    Weet zeker dat daar ook de helft van af moet, wat denk jij manneke.

  12. Peanut

    Dinsdag is een trol, Remi ook.

  13. Klaasje v

    Heerlijk programma Daar zijn de van Rossems. Grappig om die drie samen te zien mopperen maar ook een genot om naar hun verhalen te luisteren.

  14. lopi

    Je leert tienduizend keer meer van de Van Rossems dan van alle reisprogramma’s van Floortje of NPO3.

  15. StefanV

    Prachtig cijfer voor de Van Rossems. Dik verdiend succes voor een programma dat zowel leerzaam als vermakelijk is. Wel jammer dat ze gisteren in de uitzending een heel stuk over Hattem opnamen, terwijl Zwolle het onderwerp is. Hattem is een leuk stadje, maar ligt in Gelderland en vormt geen onderdeel van Zwolle.

  16. Dinsdag

    Peanut
    Wed 30 Jan 2019 om 9:30

    De waarheid is hard.

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 41,5%
    2. RTL Nederland 25,0%
    3. Talpa TV 19,5%

    Talpa en RTL bijna even sterk. Nog even en Talpa is de nr 2 van Nederland.

  17. K

    Een heerlijk programma. …kijk het altijd met veel genoegen👍

  18. Karel

    Krom gelegen van het lachen hoe zij het beeld op het plein in Zwolle bespraken, met als toppunt Maarten z’n mening.

  19. Paul

    @K
    M’n eten komt spontaan naar boven als ik de smerige, onverzorgde Van Rossems ook maar 2 minuten aanschouw.

  20. Jennifer

    Jensen 283000 ! Groot artikel in de Telegraaf online dat Jensen Huys verslaat. YES !!!

  21. Tommie

    Mooi en groot artikel in de Telegraaf dat Robert Jensen Huys verslaat qua kijkcijfers ! Heel erg gefeliciteerd Jensen, ga zo door. Top !

  22. bonus

    Jensen voorbij Huys. Geweldig.

  23. Happie

    Eerst twee oude heren (w.o. van Rossem) succes in “de slimste mens”,
    daarna 3 ouwe mensen (w.o.Maarten) in dit programma.
    John de Mol zou zich toch eens moeten afvragen hoe dit kan.

  24. Berend

    @Minder of Mirjam

    Hij loopt anders geregeld een dag achter, wat mij doet vermoeden dat hij thuis steun zit te trekken. Wie een baan heeft, weet precies welke dag het is (en hoe lang het duurt tot het weekend).

  25. Stus

    Er zit bij dat hele RTL en ook bij Talpa toch 0 creativiteit in de programma’s. We kijken al jaren tegen dezelfde uitgemolken formats. Het zijn allemaal van die schijtlollige programma’s waar dezelfde BN’ers proberen een leuk showtje op te voeren.

    Als in de toekomst RTL en Talpa alsnog samengaan kunnen ze makkelijk 3 zenders opheffen die 0 toegevoegde waarde hebben.

  26. Dinsdag

    Berend
    Wed 30 Jan 2019 om 10:45

    Ik reageer op de tv van dinsdag.

    Jullie lopen een dag vooruit.

  27. EddyA

    Het bewijs dat je ook zonder op tafels te springen een populair programma kan maken.
    De kijkers hebben echt genoeg van schreeuwende ongemanierde overjarige lama’s en presentatoren/juryleden die alleen met sexistische opmerkingen denken te kunnen scoren.

  28. Lieke van Lexmond Lover

    Jensen trekt meer kijkers dan TWAN HUYS !!

  29. Lieke van Lexmond Lover

    De telegraaf kopt: Jensen trekt meer kijkers dan TWAN HUYS !!

  30. Lieke van Lexmond Lover

    Zou jij a.u.b niet mijn naam willen gebruiken of aanpassen?
    b.v.d.

  31. Guttegut

    van Rossems is een prachtig programma. Zonder opsmuk en je steekt er nog wat van op ook. Wat een verademing in vergelijking met die karrenvracht aan bagger die de commerciëlen over Nederland uitstort.

  32. bastiaan

    Top programma met een eigen karakter! leuk, humor en informatie. Verademing naast alle bagger wat maar wordt uitgestort op de Nederlandse TV

  33. Mark

    Arjan, Henk, J, enz.

    RTL 7 2 x tv-première vandaag en morgen hoge kijkcijfers? Mechanic II kan morgen best wel eens tussen 600.000 – 700.000 halen.

  34. A.Zijn

    Bij 5 uur live zit steeds vaker Pim Sedee viel mij op. Werkt goed.voelt de sfeer van het programma goed aan.

  35. Sum Ting Wong

    Wat mij opvalt aan de van Rosssems is dat ze de zogenaamde progressieve politiek steunen, maar dat ze in de praktijk aartsconservatief zijn. Alles wat modern is is fout. Van Rossem droomde van het idyllische vroegere Nederland in de uitzending van gisteren, maar als een zekere politicus dat doet zegt wordt deze genadeloos door van Rossem op z’n plek gezet. Beetje hypocriet als je het mij vraagt.

  36. Fred Oster

    Sum Ting W(r)ong, hij zei er achteraan dat het vroegere, idyllische Nederland volgens hem nooit heeft bestaan.

  37. Sum Ting Wong

    Ja Fred, klopt. Maar het bestond wel in zijn hoofd zei hij. Dan mag een ander ook een ideaal beeld in zijn hoofd hebben. Maar dat staat hij dan niet toe.

  38. Fred Oster

    Van Rossem is 1 grote, voorspelbare act. Hij houdt altijd allerlei slagen om zijn arm.
    Behoorlijk ongeloofwaardig.

  39. Sum Ting Wong

    En Sum Ting Wong betekent Something wrong ja. De grap over de namen van de Chinese piloten die de elkaar napratende media te kakken zette. https://boingboing.net/2013/07/12/ktvu-sum-ting-wong-and.html

  40. Fred Oster

    Bedankt voor de toelichting, maar was me al duidelijk.

  41. Sum Ting Wong

    Oke Fred, dan was het niet voor jou bedoeld.

  42. Mark

    Arjan, Henk, J, enz.

    NPO 1 zet tegenover De Luizenmoeder herhalingen van Bed & Breakfast, maar die zullen nog wel boven 1 miljoen eindigen. Luizenmoeder gaat rond de 3,7 miljoen uitkomen. Ook slim: First Dates NL direct erna: kan wel eens 1,2 miljoen worden. The Wall en Weet Ik Veel gaan 100.000 kijkers inleveren.

  43. Dinsdag

    Ik als PO fan vond gisteren André Hazes Jr leuk en JENSEN was geweldig met top gasten!
    Ook RTL Late Night had een prima uitzending!!!

  44. Zee

    Jensen blijft afschuwelijke riool-tv , de Van Rossems zijn een verademing voor de NL TV… Hulde!

  45. Edwin M

    Heerlijk aangenaam en boeiend programma waar je nog iets van opsteekt ook. Hier zijn de van Rossems mogen nog veel steden bezoeken wat mij betreft.

  46. aammehoela

    Jensen verslaat blijkbaar Twan Huys. De echte waarheid is dat het een minimaal verschil is en dat de kijkcijfers om te janken zijn. De kop had moeten zijn: “De Van Rossems scoren beter dan Jensen en Huys bij elkaar opgeteld”.

  47. Jokko

    Mooi gemaakt programma.
    Het komt allemaal goed uit de verf… boeiend.. interessant.
    Keurige tv van niveau……. een verademing in het tv landschap.

  48. NPO verpulvert RTL/Talpa

    Mooie cijfers voor de NPO. De van Rossems een prachtig bijna cult programma.

    Talpa en RTL. Met bagger kom je niet ver blijkt uit de cijfers.

  49. liefkleinhertje

    Eindelijk een reisprogramma waar de BN’ers niet door hun eigen prive gate op Schiphol hoeven te gaan.
    Van Floortje Dessing moeten we zuinig zijn op het milieu want dan kan zij doorgaan met vliegen.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.