6 Inside ziet kijkers massaal afhaken, domper voor SBS

Geplaatst op Wed 09 Jan 2019 om 8:00


De kijkcijfers van dinsdag 8 januari 2019 (SKO)

Albert Verlinde en Jan Versteegh worden vandaag niet vrolijk wakker. De kijkcijfers van de eerste aflevering van 6 Inside stelden met 378.000 kijkers (9,3 procent) al een beetje teleur, maar de tweede aflevering deed het dinsdagavond ronduit matig. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Albert en Jan zien een derde van hun kijkers afhaken. De tweede aflevering van hun show trok dinsdagavond tussen zes en zeven niet meer dan 270.000 kijkers (6,5 procent), een enorme domper.

6 Inside heeft natuurlijk nog vele maanden om zichzelf te bewijzen, maar dat de aanvangsbelangstelling al zo magertjes was betekent niet veel goeds. En dat een derde van de kijkers na één dag is afgehaakt al helemaal niet.

Verlinde heeft het in de aanloop naar de eerste aflevering al keer op keer gezegd: het kijkgedrag van Nederland is in de vooravond vastgeroest en het heeft tijd nodig om een plek te veroveren.

SBS 6 heeft in de vooravond dan ook nooit echt meegedaan in de strijd om de kijker. Met de eerste Utopia lukte het nog aardig – tussen half acht en half negen – maar de tweede Utopia doet het momenteel ook magertjes.

Als Nederland thuiskomt wordt er vooral naar NPO 1 en RTL 4 gezapt. RTL 4 zendt de concurrerende showrubriek uit, RTL Boulevard, en trok daarmee dinsdag 822.000 kijkers (18 procent).

Prime time

Op naar prime time: ook daar stelt SBS 6 een beetje teleur. Na de soap van André Hazes (502.000 kijkers en 8 procent) trok het langverwachte nieuwe programma Saved by the Bell ‘slechts’ 532.000 kijkers (10 procent). Toch was de eerste aflevering alleraardigst met na Rico Verhoeven een openhartige Peter R. de Vries. Later in de reeks zit ook A-ster Youp van ’t Hek. Met deze scores was SBS 6 de nummer vijf op prime time.

Het goud op prime time is voor NPO 2. Die zender scoorde met De Slimste Mens ruim 1,5 miljoen kijkers (25 procent), waarna Het Geheim van de Meester 534.000 kijkers (10 procent) scoorde.

NPO 1 had de combinatie Opsporing Verzocht en Dokters van Morgen op het menu staan en trok daarmee respectievelijk 1 miljoen kijkers (17 procent) en 919.000 kijkers (18 procent).

Het brons is voor RTL 4. Dat station trok met Uitstel van Executie 879.000 kijkers (15 procent), waarna Een Dubbeltje Op Z’n Kant 606.000 kijkers (12 procent) neerzette.

Het is NPO 3 die SBS 6 uit de top vier houdt. Dat station wist met Je Zal Het Maar Hebben namelijk 533.000 kijkers (9 procent) te bekoren.

Tot slot keerde Jensen terug op RTL 5 met een matige 163.000 kijkers (3 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met Saved by the bell: 532.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Knight and Day: 493.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Grey’s Anatomy: 313.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 179.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met You Don’t Mess With The Zohan: 171.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Clueless: 116.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), GTST (892.000), RTL Boulevard (822.000), Editie NL (733.000) en BinnensteBuiten (591.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (1,1 miljoen), Kanniewaarzijn (1 miljoen), Hart van Nederland (717.000), Shownieuws (615.000) en Nieuwsuur (570.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.057.000
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.508.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.446.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.426.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.296.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.146.000
07. Jinek (NPO1) 1.129.000
08. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.043.000
09. Kanniewaarzijn (NPO1) 1.038.000
10. Dokters van Morgen (NPO1) 919.000


11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 892.000
12. Uitstel van Executie (RTL4) 879.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 822.000
14. Editie NL (RTL4) 733.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 717.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.4%
2. RTL4 / 13.5%
3. NPO2 / 10.3%
4. SBS6 / 8.6%
5. Vero / 5.9%


6. NPO3 / 5.5%
7. NET5 / 4.2%
8. RTL7 / 3.4%
9. RTL5 / 2.5%
10. RTL8 / 2.5%


11. Discov / 1.6%
12. TLC / 1.4%
13. SBS9 / 1.2%
14. Comedy / 1.2%
15. BBCFirst / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 41,2%
2. RTL Nederland 21,9%
3. Talpa TV 19,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS








116 Reacties op “6 Inside ziet kijkers massaal afhaken, domper voor SBS”


  1. marc

    6 Inside is prima alleen duurt het te lang.

  2. Edwin

    Dit was te voorzien, 270k vind ik eigenlijk nog veel.
    Mensen kijken nou eenmaal niet graag naar een paar babbelzieke oude wijven aan een keukentafel.

  3. Peet

    Ik weet niet wie ze als doelgroep zien maar de normale mens werkt om zes uur nog, is onderweg naar huis of kookt eten voor het gezin.

  4. Derk

    Ja, en nu?

  5. Harm

    Kwalbert kan er net zo goed alleen van zitten. Jan en de insiders hebben nul meerwaarde.

  6. Tim20 MJ

    Het voelt gewoon heel erg 2007 aan allemaal. Het decor, de tune(!) en het ontbreken van socials, vlotte achtergrondmuziek als de deskundigen praten, etc. Het voelt gewoon niet goed doordacht. Met alle kennis in huis zou je verwachten dat Talpa met wat beters was gekomen qua look & feel. Regionale zenders hebben mooiere decors en leaders. Nee, nog veel werk aan de winkel. Albert is trouwens de enige die de moeite waard is om op Inside af te stemmen. Die Telegraaf meneer van gisteren was echt niks. En aan Albert te zien vond hij ‘m ook niks.

  7. Rubicon

    6Inside is nog een beetje knullig. 40 keer moeten zeggen dat je uit betrouwbare bron iets hebt gehoord werkt ook niet. Zeker als die bron (Galjaard) op dezelfde tijd bij Boulevard zit.
    En je kan zeggen wat je wilt maar Boulevard is aan het shinen. Betere onderwerpen en veel professioneler. Hebben ook beste team van stal gehaald. Afwachten wat er gebeurt als Beau ff niet presenteerd maar vooralsnog slaan ze de aanval makkelijk af

  8. Rubicon

    presenteerd=presenteert slordig foutje Rubicon

  9. Den Draaiert Joost

    Teveel aanbod van zenders en programma’s, zo simpel is het al vanaf het begin van commerciële televisie. Daardoor ontstaat een afvlakking van het aantal kijkers en van het niveau van de programma’s.

  10. Deadly Viper

    Mensen als ik halen het IQ-gemiddelde op deze site in ernstige mate omlaag

  11. Woi!ter

    Vanuit Pieter Baan genoten van Knight and Day
    TLP 3e
    Veronica scoorde met Astro tv om middernacht wel 11000!

  12. Niels777

    Wat ik al zei het gaat minder scoren dan een reguliere shownieuws, hvn wel beter denk ik om 19 uur als men hieraan gaat wennen

  13. loekf

    De Talpa-curse ?

    Vier mensen wippend op een stoel achter een tafel werkt ook niet natuurlijk. We krijgen nog meer van die drama’s: Dance Dance Dance en als topper de Voice in 2020 natuurlijk.

  14. Lucas

    6inside, het zoveelste succesnummer van onze John. Dat krijg je dus met allemaal ja-knikkers om je heen in je ivoren toren.

  15. Steven

    Domper voor mediacourant.

  16. BRK

    Wat ik ook niet zo goed snap: waarom is er geen website waar je nieuws kan lezen? Anno 2018 moet je toch ook wel een website klaar hebben staan voor al het nieuws en dergelijke? Er is nu alleen een pagina met algemene info en wat filmpjes.

  17. Mediaprak

    100 K nieuwsgierigen afgehaakt. Als de opzet was om in de vooravond een grotere groep kijkers aan je te binden dan is deze volledig mislukt. 6I lijdt aan de overbekende JdM ziekte. Veel geld uitgeven aan een boegbeeld, bezuinigen op decor (krap, weinig diepte, te veel inzoomen op Albert’s onderhand ouwe kop) onervaren (dus goedkope) redactie en inhoudloze ‘insiders’. Rol Jan onduidelijk. Kortom, lokale omroep niveau. Inschatting; verdwijnt in mei geruisloos van de zender. Overigens, de in 6I ‘gepromote’ 6 show “Saved by The Bell” blijkt ook al niet te beklijven. Het is onderhand niet de vraag of, maar eerder wanneer John de stekker uit dit tv avontuur trekt.

  18. Jamai

    Jammer dat de eerste aflevering van Saved By The Bell niet supergoed bekeken is; is echt een leuk programma. Geen irritante presentator erbij maar gewoon bijdehandte kids die verrassende vragen stellen. Verdient meer kijkers en waardering.

  19. Job de echte

    Op tv moet het gelijk scoren, anders komt het zelden goed…. Ze kunnen wel inpakken….

  20. FLOP ZOVEEL

    jezus verdubbelen?
    halveren dus…
    Flop overduidelijk
    Creatiefloos opgezet, decor regie graphics armoedig
    zou in de jaren 80 vernieuwend geweest zijn.
    hoe is het mogelijk he zo’n groot bedrijf als Talpa en dan
    dit wanproduct afleveren.

  21. Woi!ter.

    Genoten van UtopiA.
    TLP wederom 3de….
    Veronica doet het beter!

  22. José

    @BRK:
    Die is er hoor. Gewoon 6inside . nl

  23. Peanut

    Dat krijg je als je begint met een reclameblok van 6 minuten.

  24. MENEER West

    @Den Draaier Joost Dat is nu precies het grote probleen
    38 keurslagers in het Hilvershof werkt ook niet
    Het hele com tv landschap moet eens opgeschoond worden
    weg met zenders die niet meer dan 3 % marktaandeel halen
    Jammer dan voor de werkgelegenheid en de extra inkomsten voor kleine zenders
    maar de kijker is duidelijk overvoerd en verzadigd !
    Ook politiek zou iets aan wetgeving moeten doen om de wildgroei van com zenders tegen te gaan !

  25. Rob Chevalier

    De zogeheten vileine uitspraken van Albert V. hebben we nu wel gehad en gezien, Jan Versteegh lijk me wel grappig, maar die twee anderen zitten er voor Piet Snot bij. Zodra ze aan het woord komen betrekt V´s gezicht / hij vindt ze ook helemaal niks. Albert is alleen geïnteresseerd in Albert – wij niet meer. Zelfs het bejaardenhuis haakt af, en het programma is alleen te redden als André van Duin elke dag op bezoek komt, want Van Duin is de leukste thuis en dat zullen we weten ook: hij is zowat elke dag op zowat iedere zender te zien. Ja, Albert en André samen de hele dag op tv, dat is pas een droom!

  26. Gooise Matras

    Er klopt geen bal van de kijkcijfers

  27. Pieter

    ‘De eerste klap is een daalder waard’, ‘als je kopieert dan zul je nooit een winnaar zijn’ en zo kun je nog wel even doorgaan. En dan nog de naam SBS 6 met haar imago. Dit komt nooit goed. 6 Inside wordt 6 Outside…

  28. Tv junkie xl

    Wie heeft t bedacht om Saved By The Bell om 2130 te programmeren…Dit is toch ook leuk voor kinderen om te kijken….Had dit op zaterdag of zondag uurtje of 1900 neergezet…..en tja 6 Inside….Dit is geen verrassing toch dat t slecht scoort…Als je nu kijkt naar Boulevard is dat velen malen beter.

  29. Joke

    @Pieter

    Wat een wijsheid

  30. Steve

    Dit wordt uiteindelijk tussen de 150-200K kijkers

  31. Mart

    Chantal Janzen gaat Dancing With The Stars presenteren

    Bron; RTL Boulevard

  32. Henk K.

    Prima. Het perfecte aantal kijkers voor de zender van John de Trol.

  33. Ome H

    Insiders zitten erbij als outsiders

  34. MENEER West

    rtl duikelt uit de top 10 op primetime maar geen letter hierover

  35. Heerlijk Avondje

    Genoten van André Hazes Jr (T6), JENSEN met als gasten Guido Weijers en Thierry Baudet (RTL5) en DAKAR (RTL7).

  36. DAAN

    John de mol heeft ook een nieuwe site: https://www.6inside.nl/
    Twitter pagina 6insidenl & online website van het programma worden slecht bijgehouden en dan wil John ook nog een nieuws app!

    Elke werkdag bespreken Jan Versteegh en Albert Verlinde met de insiders aan tafel alle actualiteiten van 18.00 tot 19.00 uur bij SBS6!

    Ze maken het programma dus ook alleen voor Amsterdam. (Amsterdam, The Netherlands)

  37. Wyatt

    Albert heeft z’n tijd gehad. Is er niet voor niets weggestuurd bij Boulevard.

    Zelfs Twans Huys scoorr beter.

  38. Claire

    Die 2 insiders/experts/deskundigen van gisteravond hadden beiden nul uitstraling en voegden niets toe. Het decor is slaapverwekkend saai en Jan kijkt steeds in de verkeerde camera.

    Geen fijne dynamiek of chemie tot nu toe. Ben na een kwartiertje afgehaakt. Hopelijk doen ze wat met de kritiek die ze krijgen.

  39. Huiskamer

    Nederland zit niet te wachten op relnichten. Trouwens, de hoogbejaarden en wanhopige huisvrouwtjes hebben de knop vastgeplakt op Rtl 4.

  40. Sven L.

    Gisteren wederom gekeken; uit nieuwsgierigheid. En ik gun SBS zo langzamerhand ook wel een opsteker als ik eerlijk ben.

    Aantal zaken gaan niet goed;

    – Volgorde van de items. Grootste nieuws eerst.
    – Inhoud. De behandeling van het nieuws over Galjaard / Van Dijk sloeg inhoudelijk nergens op. Verlinde zei tot 3 x aan toe: “daar komen we zo uitgebreid over te spreken”. Nou, er kwam geen nieuwtje. Alles kwam uit het artikel van Santegoeds.
    – Leeftijdsverschil Verlinde en de ‘deskundigen’ is te groot. Ik voel/proef nergens een echt geheel aan tafel. Verlinde zit er een beetje bij als de oude schoolmeester die uitlegt hoe je gossip-tv maakt.

    En Versteegh.. tja. Die monotone stem krijg je er niet uit. Vreselijk om naar te moeten luisteren.

  41. Paul

    Nederland heeft nooit iets gehad met SBS 6

  42. Dirk

    Ze missen gewoon een goed journaal blok ervoor zoals RTL en NPO wel hebben. Tevens vind ik dat die Jan Versteeg zijn borsthaar wel wat mag kortwieken. Waaom moeten die plukken gras boven zijn shirt uitsteken?

  43. Minder of Mirjam

    Sowieso is die tafel niet goed, veel te ‘dun’ (niet breed genoeg). Het voelt iedere keer alsof ze zo uit mijn TV kunnen vallen. En schop die camera een meter naar achteren. Ik snap het decor ook niet, het voelt een beetje aan als zo’n Masterchef kookprogramma-achtige studio schuur. Boulevard heeft een veel lichter decor met een -letterlijk- levende achtergrond van het Leidseplein. Geeft een wat internationaler gevoel, zoals je dat ook bij grote Amerikaanse ochtendshows hebt. En het logo, hadden ze van alle duizenden kleuren die er bestaan nou turquoise moeten kiezen? Kil en afstandelijk, net als het blauw van het SBS6 logo. En het is weer inconsistent met het blauw van HvNL en Shownieuws. Ik snap dat ze geen oranje meer kiezen, wat Shownieuws al gejat had van Boulevard, maar had dan pittig rood met zwart gekozen als je toch een andere kleur wenst dan de rest van jouw nieuwsprogramma’s.

  44. Sandertje

    Nederland heeft inderdaad nooit iets gehad met SBS 6. Wanneer was SBS 6 nou de zender die met echt iets nieuws kwam. Ze kwamen en komen nog altijd met kopies van succesnummers van RTL 4. Beetje triest. En nu willen ze ook nog The Voice naar SBS 6 brengen.

  45. Arjen

    @Dirk

    Daar gaat het allemaal niet om.
    Setting, urgentie, snelheid zijn de sleutelwoorden.
    6 Inside heeft er niet 1.

  46. Wolter

    Veronica is de enige echte nummer 1!!!!

  47. Arjen

    @Sandertje
    Onzin. SBS was ooit een goedbekeken zender.

  48. Sandertje

    @ Arjen
    Wanneer wel? Zeker met De nieuwe Uri Geller en Sterren Dansen op het IJs. Maar daar houdt het ook bij op? Ik ben benieuwd wanneer wel?

  49. Arjen

    Dat kun je zelf zo opzoeken.

  50. Wietse

    SBS heeft de gun-factor niet. Als the Voice naar 6 gaat, dalen de kijkcijfers ook. Het fundament is niet goed van de zender.

  51. Arjen

    @Wietse

    Het fundament is juist wel goed. Het beleid niet.
    Darts, All you need, Hart, om maar wat te noemen, waren kijkcijferhits.
    Alles hebben ze naar de kloten geholpen/naar de kloten laten gaan.

  52. Minder of Mirjam

    LOL ik zie nu net n.a.v. bericht van DAAN om 9:24 dat 6inside nog GEEN ENKELE tweet heeft geplaatst op hun account @6insidenl. Het programma heeft al 2 uitzendingen er op zitten! Ja, dan wordt het helemaal niks met een nieuws-programma.

  53. Simon

    Gisteren heb ik 6 Inside gezien. Was wel even zoeken hoe ik de TV op 6 kreeg. Ik vond het best goed voor een 2e uitzending. Alleen het hoofditem (een huwelijkscrisis) vond ik niet zo interessant. Geen huwelijk zonder crisis denk ik en dat zo uitgebreid brengen is nogal overdreven.

  54. Vincent

    Het ziet er ook wel allemaal erg kneuterig uit. Goedkoop en in elkaar geflanste bende is het.

  55. MENEER West

    Wat ik me afvraag is… Werken er wel bekwame mensen bij SBS/ RTL??
    een goede bekwame programmaleider of coordinator zal nooit zullke schema`s programmeren , het is te versnipperd te rommelig en van de hak op de tak !
    Duidelijke herkenbare programmering in een seizoen, is van essentieel belang
    Ook ook verschuivingen en te veel herhalingen is rampzalig voor een zender
    ook de zomer stop van programmas heb ik noot begerepen!
    Het goede voorbeeld zie je bij de BBC zenders daar draaien progrogammas al jaren en het ochtenprogramma Breakfast is er altijd .Bij de NPO hebben ze te vaak stops
    zoals in de kerstweken . WN , en andere programma`s zouden gewoon dan doorgaan moeten gaan ook in de zomerperiode
    Een vaste programmering is veel beter! en de kijker weet waar hij aan toe is

  56. Annie

    Gisteren een stukje gezien, de 2 tafelgasten zaten er onwennig bij.Jan heeft z’n eigen humor en Albert is graag aan het woord en gedoogd dat de anderen soms wat zeggen, om een gezellige sfeer te creëren acht Albert veel en overdreven.Toen ze een item over Gordon aankondigden ben ik heel gauw weggezapt.6 inside voegt niets toe. Tip! Kijk naar Binnenstebuiten op NPO 2.

  57. Annie

    Acht=lacht

  58. T. Muts

    Niet gekeken en ga het ook niet kijken. Teveel ophef en onzin…en Jan Versteegh ???? Kom op, die heeft het niet, krijg het niet en het zal ook nooit gebeuren. Media geil persoon die zichzelf geweldig vindt….echt te triest voor woorden.

  59. Enzo Voort

    Het moment dat Talpa scoort zal nooit komen; alles is één pot nat; klandizie is niet te koop, dan moet je n.l. wat in huis hebben.

  60. peter

    Het kan heus wel een leuk programma worden. Je ziet duidelijk dat ze nog van alles bij moeten schaven. Inderdaad die studio is niet goed, het oogt allemaal veel te klein en ouwbollig. Dit is een groot verschil met Boulevard, modern, licht en ruim. Maar goed, ze kunnen er alleen maar van leren bij 6 Inside en het is ze gegund dat het beter wordt. Kijkers moeten er ook aan wennen om Albert te zien in een identiek programma als Boulevard maar in een andere studio e.d. Dat heeft denk ik gewoon tijd nodig.

  61. revens

    Oh Albert, wat erg allemaal, het is zo allemaal hetzelfde en wat krampachtig komt dit over tegen het steentjesbehang.Tot nu toe een slechte boulevard imitatie

  62. Sandertje

    @ Arjen

    Dan kan ik blijven zoeken. Ik kan weinig succesvolle programma’s vinden.

  63. roos

    Degene die dit heeft opgezet heeft ook jaren in een grot gewoond denk ik.
    Totaal geen sfeer. Een groot scherm waar je als cameraman niets mee kan, een tafel die de boel dood maakt, geen glamour sfeer net als boulevard. Low budget sfeer.
    Misschien een decorontwerpen en regisseur met meer creativiteit inhuren?

  64. Robster

    het kernwoord van 6 Inside is “cheap”. Dat geldt voor het decor, de visuals, de experts in meer en mindere mate, de samenhang en de content. Tot nu toe voegt het weinig toe en heeft het 0 urgentie. En wanneer je een expert hebt die naar aanleiding van een item over Saved by the Bell de nu al klassieke zin “Komt er ook nog een aflevering met een politici (sp?) er in?” dan breekt mijn klomp. Ik ben op den duur gaan zappen naar Boulevard, waar meer urgentie, expertise en vaart te vinden is. Albert is een grote kracht binnen dit soort programma’s, maar wanneer de rest er omheen niet werkt en niet sterk genoeg is dan zakt zelfs hij enigszins door het ijs.

    Ik zou beginnen om de setting drastisch aan te pakken zodat het minder de indruk wekt dat ze ergens vanuit een vochtige kelder in het SBS pand zitten te presenteren. Meer high-tech, bewegende camera, on camera presenteren, lossere setting met een bank of comfortabele tafel of stoelen en veel beeld in de achtergrond. Een kleur voor de visuals die warmer of urgenter oogt dan de vrieskist die nu gekozen is als uitgangspunt. De experts pas in beeld brengen wanneer ze relevant zijn voor het onderwerp en niet als een stel houten klazen er bij laten hangen en items korter en bondiger brengen. Misschien is op dit moment een uur wel gewoon te lang!

    Dit oogt teveel als regio-tv met een beperkt budget, wat een beetje fout aanvoelt na de mega hype campagne die gevoerd is om dit programma in de markt te zetten als een van de grote peilers van de zender!

  65. Mike

    SBS6 al 2 dagen boven de 5 %. Dat was toch anders de afgelopen tijd.

    De vooravond van SBS6 van half 6 tot half 9 staat als een huis.
    Gewoon jaar de tijd geven. Tv kijkers zitten nu eenmaal vastgeroest.
    Dat bewijst aantal kijkers voor rtl boulevard terwijl het toch minder is dan 6 inside.
    Gewoonte is dat.

  66. Mink Vaillant

    Tweede aflevering was beter dan de eerste. Maandag nog veel nieuwsgierige kijkers, vanaf nu zal de vaste groep kijkers gaan groeien. Hart van Nederland is goed vervolg maar dan volgt Utopia, met een heel andere kijkersgroep. De opbouw van de sbs avond moet echt anders. Doe Utopia naar sbs 9 of naar de late avond.

  67. Ron

    Ai, dat was te verwachten zoals alle nieuwe programma’s bij 6. Nu zijn de nieuwsgierige aagjes dus ook al na 1 uitzending vertrokken. Probeer die nu maar eens terug te winnen en het marktaandeel omhoog te schroeven. Dat wordt nog een hele kluif.
    Ze begonnen gisteren met een teaser daarna een commercialbreak. Ook niet bepaald slim. En na HvNL ook weer reclame voor Utopia. Dat laatste programma blijft echter nog steeds het succesnummer van de vooravond…

  68. Fred

    Het programma is iets uit vervlogen jaren, een gevoel van RTL Boulevard 1.0 terughalen, dat werkt bijna niet. En ook olv Albert Verlinde daalden de kijkcijfers. Het was goed om daar een vernieuwing toe te passen. Of deze nu wel goed is vraag ik mezelf dan weer af maar beter dan niets doen.

    Terug naar inside: Het programma voegt niets toe, zet Albert maar gewoon neer bij Shownieuws. Het tijdslot is verzadigd met NOS-journaal / RTL nieuws, binnenstebuiten, Editie NL, 1-vandaag. Dus actualiteiten genoeg. Je kunt echt lef tonen door naar 18.30 te gaan en de volle concurrentie met Boulevard pakken.
    Ik geloof er eerlijk gezegd niet in, maar dat geloof in Talpa heb ik nooit, maar dan ook nooit gehad. Je kunt met geld veel kopen maar de kijker nog steeds niet. En het ontbreekt JdM ook volledig aan de gunfactor.

    Ik weet niet wie er bij Talpa iets durft te zeggen, maar misschien is het tijd voor wat spiegels en dat men echt gaat zeggen: John, ligt het misschien niet gewoon aan jou! Misschien vliegt die medewerker wel direct de straat op maar dan met een rechte rug ipv alle ja-knikkers om hem heen.

  69. Kijk Niet

    Kijkers hadden het al voorspeld dat het niet goed komt ,Wanneer stop SBS met de zender.

  70. HalloJumbo

    Genoten van Dodenherdenking
    Niet genoten van 6 Inside
    Feyenoord blijft de grootste

  71. jomari

    @
    Peet, korte maar goede reactie!

    Albert die het ,,gat” tussen zes en zeven uur wil opvullen…….met wat?
    Alweer die oude meuk?Weldenkend Nederland zit niet -meer- te wachten op het
    uitgekauwde nieuws over Gordon, Joling, Patty,Wendy,Connie B, Tan, v.Duin enz.

  72. Britt Scholte Lover

    Saved by the bell was dan ook tenenkrommend slecht, die vragen van de kinderen zijn ingestuurd door de ouders en die kinderen acteren allemaal.
    Het is allemaal gescript

  73. RTL fan

    Genieten hoe John, SBS nog meer de vernieling in helpt!

  74. Derk

    Waarom altijd als het programma al loopt al die aanpassingen? Een regisseur bv ziet toch al op beeld dat bijvoorbeeld kleur, tafel, oid niet kan??? Zijn dat amateurs?

  75. Walter!

    Veronica met de dag slechter…. en terecht.

  76. Boan

    Wat ik mij afvraag: Zou JdM wel eens onderzocht hebben hoe kijkers de reclameblokken beleven en hoe ze erop reageren?

    Wat ik zelf doe als de reclame begint:
    – wegzappen, of
    – het geluid uit, of
    – doorspoelen als ik het programma opgenomen heb.
    In ieder geval kijk ik NOOIT naar reclames.

    Als ik naar programma’s van de publieke omroep kijk heb ik het gevoel dat het maken van goede programma’s op 1 staat. Als ik naar programma’s van de commerciële omroepen kijk heb ik het idee dat het halen van hoge kijkcijfers (= meer inkomsten vanuit reclame’s) op 1 staat. De beleving van de kijker staat in ieder geval niet op 1 bij de commerciëlen, en dit voel ik als kijker.
    Ik wil ongestoord ‘in’ een programma kunnen zitten en bij de commerciëlen wordt mij dit onmogelijk gemaakt. Zelfs als ik programma’s opneem ben ik even uit de ‘kijkflow’ als ik de reclameblokken doorspoel. Maar in de marketingwereld is ‘beleving van de klant’ toch heel belangrijk? Waarom negeren de commerciële zenders dit punt dan?

    Als er vooraf goed over dit verdienmodel nadacht was dan kon al voorspeld worden dat dit alles een neerwaardse spiraal is en deze is op dit moment dan ook goed te zien. De publieke omroep scoort enorm met rustige en met aandacht gemaakte programma’s zoals ‘Heel Holland Bakt’ en ‘Boer Zoekt Vrouw’. Het geheim hiervan: mensen krijgen bij het kijken naar deze programma’s rust, overzicht, authenticiteit, natuur = beleving aangeboden. En dat werkt in deze drukke maatschappij.

    Ik heb nog wel een tip voor JdM, of eigenlijk 2:
    – zoek een verdienmodel waar kijkers, jouw klanten, geen of een stuk minder hinder van hebben.
    – als dit toch een reclame-model moet zijn: haal Martin van Batenburg van de Kortingsbrigade terug! Hij heeft in het verleden voor Endemol en Talpa gewerkt en hij is de enige die mij reclame’s laat slikken. Sterker nog: als hij voorbij komt blijf ik zelfs hangen! Gewoon in plaats van reclameblokken tijdens het programma een blok ‘Martin’ tussen 2 programma’s in. Heb er nu al zin in :-)

  77. gummetje

    Heb gisteren kort gekeken, ben me rot geschrokken van de vreselijke aanblik van dit programma en de krampachtige rare houden van Verlinde, alles is werkelijk fout aan dit programma. De onderwerpen, het zitten in krampachtige houding aan een tafel, de hele aankleding : tafel, decor, zitten ipv staan, de kleuren, de belichting, ALLES is fout ! En ik ben een leek en zie dit al. Het is niet om aan te zien en niet uit te houden er naar te kijken . Wat BEZIELT die lui? Professionals? Nee.

  78. gummetje

    houding, sorry.

  79. jomari

    @ 8.15

    Peet, mee eens!

  80. peter

    Het programma is verder wel goed, moet nog groeien, maar die studio klopt niet. Na 6 Inside even blijven hangen bij Hart van Nederland. Die studio is veel frisser en high tech, met de dames achter een mooie desk. Als je 6 Inside nu zou presenteren op die manier, zou het al een stuk beter zijn dan vanuit de kelder waar ze nu zitten.

  81. Mark

    6 Inside nog altijd 2 x meer kijkers dan De Handhavers hh of House Of Talent. Programma moet groeien. Wacht maar tot het over een maandje echt winter wordt en iedereen om 16:00 al voor de buis zit. Dat zit Tijd Voor MAX ook aan het miljoen.

    Wat prime time betreft: veel teveel concurrentie! Was maandag ook al zo, al had 6 toen met Mr. Visser zeker nog wel 800.000 gehaald. Paleis had vanavond moeten komen. Verder zit De Slimste nog steeds in de weg. Over een weekje als de finale is geweest zijn er minimaal 1 miljoen potentiele zappers (die andere 600.000 kijkers van De Slimste zijn extra tv-kijkers, die niet meer terugkeren, of mensen die toch al NPO 2 op hadden staan).

  82. Robert

    @ Mark

    “Wacht maar tot het over een maandje echt winter wordt en iedereen om 16:00 al voor de buis zit.”

    Hahaha

    Pannenkoek

  83. Daro

    @Robert, dat gaat helaas niet gebeuren. Het programma is fout neergezet en de winter laat teveel op zich wachten, dat zie je toch zelf ook wel !

  84. Robert

    @ Daro

    Moet je bij Mark zijn
    Die zei hetgeen ik aanhaalde, blinde

  85. Daro

    Ik bedoelde @Mark, sorry.

  86. Gracia

    Wat zal die Albert zich beroerd voelen, want die weet precies wat er mis is aan het programma, denk ik. Ik kan me niet voorstellen dat niemand zijn mond opendoet daar, maar ik ben een outsider.

  87. kerkstraat

    En die belichting. Zijn ze blind daar of zo ?

  88. Robson

    Ah komt wel goed , Albert heeft gewoon ff een goeie scoop nodig , en dan zit ie dr weer in , gewoon ff zn tijd geven .

  89. Woensdag

    2. RTL Nederland 21,9%
    3. Talpa TV 19,9%

    Nog maar 2% en Talpa is ook dinsdag de vaste nr 2.

  90. Sven L.

    Volgende week RTL5 als grote winnaar. Zit Wilders er niet op de 15e? Ik denk 1,5 miljoen kijkers.
    Ik had overigens Uitstel v Executie en Dubbeltje niet op dezelfde avond gezet.. teveel geldproblemen achter elkaar. Wordt er gewoon treurig van.

    Dat Scheiden of Blijven verwacht ik nog wel wat van.

  91. Max

    Bijna niemand weet dat Wilders volgende week bij Jensen zit
    omdat er bijna niemand kijkt.Minder dan een half miljoen.

  92. Arjan

    Mark,enz

    Wanneer is de finale van de slimste mens ?? Wie weet dat??

  93. A.Zijn

    Ik kreeg wel de indruk dat ze oortjes in hadden bij Saved By the Bell. Dat was jammer

  94. ano@niem.nl

    Daar gaan we al weer. Dit was te verwachten. De trend bij nieuwe programma’s is om het vanaf dag 2 af te kraken en te roepen dat de kijkcijfers minder zijn dan dag 1 of minder zijn dan het concurrerende programma.

    Mediacourant, hou eens op met deze nutteloze berichtgeving en geef nieuwe programma’s eerst een vier weken de tijd om dan te concluderen of men echt wel afhaakt of dat het een blijvertje is!

  95. Henk

    zodadelijk in 6Inside: weer iemand van RTL naar SBS !

  96. Henk

    RTL komt met 2 expeditie robinsons! 1 ook voor videoland

  97. Katty

    Ben ik toch niet de enigste die niks aan kwalbert vind

    Ik snap niet dat john de Mol .niet weet dat de mensen geen zin meer hebben in Albert .en ook niet met gordon wacht Maar af .als hij zijn progammas krijgt kijk ook bijna niemand .word niks daar bij SBS 6

  98. A.Zijn

    Grote ster naar 6: blijkt het Jandino te zijn LOL

  99. Frans Koene

    Alleen Jandino A spoor Staaf kan inside nog redden.
    De koenta kinte van de nederlandse tv biedt nog hoop.

    ZES Inside is ster vende en John de Mol zoekt nog maanden lang naar het tvgebedenboek.

  100. TV Kijker

    Misschien is het verstandig om dat thuiswinkelprogramma ervoor wat meer als middagmagazine om te vormen en om zes uur (zonder een reclameblok) direct een kort hard nieuwsblok om vervolgens (rond 18:10 uur) 6 Inside ui te zenden.

  101. albert

    Volgens de woordvoerster van SBS6 krijgt Jandino meerdere programma’s, maar laat hij zich niet exclusief aan de zender verbinden.

  102. Frans Koene

    Jandino Asporaat gaat diverse programma’s maken voor SBS 6. De komiek is al enige tijd werkzaam bij RTL 4, maar maakt de overstap naar de zender van John de Mol.

    Volgens Albert Verlinde, die de overstap wereldkundig maakte in het programma 6 Inside, is het nog niet bekend of Asportaat exclusief voor het Talpa Network van De Mol aan de slag gaat. Volgens de entertainmentdeskundige zijn de gesprekken daarover nog gaande.

    Het is niet de eerste presentator die de overstap maakt naar de zender. Ook Gordon en Johnny de Mol lieten RTL achter zich om aan de slag te gaan bij De Mol. Asporaat presenteerde eerder bij RTL4 het dansprogramma Dance Dance Dance, het programma dat vanaf dit seizoen te zien zal zijn bij SBS6.

  103. Kees

    Niks aan heel die Jandino niet

  104. albert

    Hij kan dus ook gewoon programma’s maken bij RTL

  105. A.Zijn

    Tot nu toe zijn alleen de mannen van vi een aderlating. De rest zorgt alleen maar voor vernieuwingsmogelijkheden voor de zender.

  106. A.Zijn

    @albert Waarom zou RTL dat willen?

    Alles mag op …. zal dus ook wel terugkomen en daar was echt geen hol aan.

  107. Dennis

    Aan Jandino mis je niks. En het is niet iemand die overstapt van RTL naar SBS, aangezien Jandino al enige tijd weg is bij RTL.

  108. aammehoela

    Nu al een floppderdeflop. Dat is snel zeg. Al bij de 2e aflevering. John de Mol = flopperdeflop. Terechte afstraffing voor deze “mediatycoon” die de voetballiefhebber drie jaar terroriseerde met 3 x 8 minuten reclame en er tussenin wat voetbal. Hier wordt John de Mol niets meer gegund, enkel flops worden hem van harte gegund.

  109. airsoft

    Die Jandino maakt de zaak nog erger. Ken niemand die hem leuk vindt, maar het maakt al niet meer uit voor sbs6. Waarom gaat zo’n Jandino niet op curacao een heel belangrijk iemand worden? Dat snap ik niet. Hier vindt men hem niks, daar waarschijnlijk fantastisch.

  110. Herrie

    Rtl wordt weer leuk! Gordon weg, Jandino weg, Erland weg.

  111. J

    @A.zijn: Inderdaad geen aderlating voor RTL. Deed overigens al ruim een jaar niks meer voor RTL ook. John lijkt alle mensen te strikken die minder populair zijn de laatste tijd of en irritatie factor hebben. Zal sowieso wel het Talpa format Alles Mag… weer op SBS6 gooien met Jandino en Gordon.

  112. A.Zijn

    @J Voornamelijk hele uitgesproken karakters die zeer aanwezig zijn. Daar moet je er niet teveel van hebben. Het zal mijn zender niet worden in iedergeval.

  113. Frans Koene

    Ik lever makkelijk kritiek hier vanaf de bank en ja.. soms verwacht ik gewoon teveel van een programma.

    Toch snap ik niet dat al die deskundigen niet ingrijpen en het WEL werkend maken.
    John de Mol lijkt onzichtbaar te zijn in het geheel.
    Iemand als John de Mol heeft echt wel de kennis om van programma’s een succes te maken.
    SBS zal mijn zender door al die afgeschreven presentatoren ook echt niet worden.

  114. J

    Halve finales van HGT zijn in ieder geval weer niet live: https://frontoffice.paylogic.nl/eventlist/4051534248263c2d5326/?point_of_sale_id=13717

    Wel leuk dat Dancing With The Stars live gaat worden uitgezonden. Zal wel ergens in april/mei worden op zaterdag.

  115. DE GENERAAL

    Nou Frans, met zo een kansenrakker als Jandino gaat SBS de kijker echt never nooit aanspreken. En met de rest van het aangeharkte zooitje pretletters ook niet.
    SBS wordt een marteling te vergelijken met waterboarden. Maar dan erger.

  116. Teun-Arie Van der Geelen-Coppens

    https://twitter.com/6insidenl

    boeiende mededelingen

Reageer

Voor het reageren op artikelen van Mediacourant gelden huisregels. Lees de policy.

Let op: Reacties aan Mediacourant of vragen over redactionele keuzes kunt u slechts toesturen via het mailformulier.

Ziet u een ongepaste reactie? Laat het graag weten via het mailformulier of door een reactie te plaatsen met daarin het woord 'moderatie'. Reacties met daarin het woord 'moderatie' worden automatisch vastgehouden en zijn daardoor niet zichtbaar voor overige bezoekers.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.