NPO stopt acht moslims in één huis voor latenightsoap

De NPO gaat in de week voor kerst een dagelijkse realityserie uitzenden over acht Nederlandse moslims die samen één woning in Roermond betrekken. Dat heeft omroep NTR laten weten. Het programma heet Moslims Zoals Wij en is een Nederlandse versie van de BBC-serie Muslims Like Us uit 2016. “Vier mannen en vier vrouwen wonen tien dagen samen in een huis nabij Roermond. Met de nodige zelfkritiek geeft ieder zijn mening over religie, samenleving en gemeenschap.

De diversiteit binnen de moslimgemeenschap is enorm, weet de NTR. “Ondanks alle polemiek kan niemand spreken uit naam van ‘de moslims’. Velen worstelen met de vraag hoe een echt goede moslim te zijn, wat het betekent om moslim te zijn, hoe te leven in de geest van islam en hoe dat past in de huidige Nederlandse samenleving.”

De omroep spreekt van ‘een televisiereeks die de vinger legt op een aantal dilemma’s van de huidige tijd’, maar: ook maken de kandidaten gezellige uitstapjes in de omgeving.

De acht hoofdpersonen die het tien dagen met elkaar uit moeten houden zijn:

  • De Indonesische Fitria (27), woonachtig in Almere. Ziet zichzelf als conservatief én als ‘groene moslima’.
  • De Vlaams-Marokkaanse comedian Arbi (42) uit Rotterdam. Traditioneel islamitisch opgevoed; naarmate hij ouder werd heeft hij meer zijn eigen visie op de islam ontwikkeld.
  • Joanne (27), Nederlands en woont in Amsterdam. Is zich drie jaar geleden gaan verdiepen in de islam, noemt zich moslima sinds december 2017.
  • Döne (37) uit Amsterdam met half Turkse en Indonesische roots. Kwam 2010 uit de kast als lesbienne.
  • De 27-jarige Hazjir uit Afghanistan, nu woonachtig in Utrecht. Noemde zich eerst agnost, zit nu midden in een lange zoektocht om een trotse moslim te zijn.
  • De 34-jarige Cemil met Arabisch-Turkse Roots, woonachtig in Den Haag. Is partner in een sociaal innovatiebureau dat raciale en sociale gelijkwaardigheid bevordert.
  • De Marokkaans-Iraakse Selma (24), woont in Rotterdam. Bekende vlogger die grenzen opzoekt, bidt 5 keer per dag.
  • Mohamed (25) uit Saoedi-Arabië, woonachtig in Schiedam. Is 99 procent blind en orthodox.

Moslims Zoals Wij is van maandag 17 tot en met vrijdag 21 december dagelijks om 22.55 uur te zien op NPO 2.

Foto: NTR

93 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bas
december 10, 2018 20:31

Beste redactie, Mohammed komt niet uit Saudi Arabie, maar uit Somalie en is alles behalve orthodox.

Gast
riet
december 4, 2018 11:14

De islam is gevaarlijk en hoort niet thuis in ons Nederland. Weg ermee!

Gast
Annie
december 4, 2018 09:04

Nou dat zal geen kijkcijferhit worden.

Gast
Leen
december 4, 2018 07:47

Melle junior en vele anderen. Jullie weten helemaal niet meer wat links inhoudt. Achterlijk gebral.

Gast
Den Draaiert Joost
december 4, 2018 07:42

Stop eens 8 mensen in een huis, zonder de aandacht op relgie te geven, misschien is dat wel veel leuker.

Gast
Nope
december 4, 2018 01:45

@Orak, zet er ook 8 schapen en 8 varkens bij in de achter tuin.

Gast
Orak
december 4, 2018 00:35

Gooi er stiekem wat homos bij

En kijken of linkse bners net zo reageren als op johan

Stelletje Judassen 😴

Gast
Pieter Bouter
december 4, 2018 00:25

Leuk live een besnijdenis en verminking vrouwelijk geslacht in Burka.

kan de opening over het kruis gelegd worden, leuke variatie

Gast
anonymous
december 3, 2018 23:42

8 moslims met Gerard Joling, Hans Teeuwen en Johan Derksen.

Gast
Melle junior
december 3, 2018 21:55

Deze achterlijke ideologie promoten is ja echt ronduit maf… ja de NPO is zo links als de Paus een katholiek is.
Er dient een stop te komen op immigratie.
Verder een NPO 9 tv station voor mensen die een god hallucineren, christelijk of islamistaans.. dat doet er niet toe. Laat je fantasie maar op de loop daar maar val gewone mensen er niet mee lastig.
Deze intolerante achterlijke ideologie doet afbreuk aan de sfeer in dit land.

Gast
Bobby Eden
december 3, 2018 21:55

Flauwekul allemaal weer.

Gast
Zo Jammer
december 3, 2018 20:01

Ik had het toch wel prime time op NSO 1 verwacht!!!!

Gast
Achmed van de Bergh
december 3, 2018 20:00

De verheerlijking van een achterlijke cultuur. Kan Shula er alsjeblieft niet zelf tussen gaan zitten? Wat zal ik genieten als ze met haar kop naar beneden het huis uit gesmeten wordt omdat blijkt dat ze het toch niet zo op scissor sisters hebben.

Gast
A Knevel hier
december 3, 2018 19:44

ik bid op mijn blote knietjes dit word een succes

Gast
mipi
december 3, 2018 19:35

Voor moslims zijn honden onrein. Dus zij zouden het nuttigen van hondevlees zeker afkeuren. Des te meer redenen om nu lekker een verse kom hondesoep te eten

Gast
mark140
december 3, 2018 19:16

waarom is dit?
had je “vroeger” zeg maar 20 30 jaar geleden programma’s als stop 8 katholieken in een huis in roermond?
en dat in zendtijd van NTR?

of 8 vrijgemaakte gereformeerden in een huis………

vreemd he. zulke programma’s WAREN er niet.

Gast
Momo
december 3, 2018 19:05

@Lies

Rot toch op met dat achterlijke Engels van je!

Gast
Joop55
december 3, 2018 19:00

Leerzaam en verrijkend programma, als woonwagenbewoners, Tokkies en Xenefoben recht op een plek bij de NPO hebben, hebben deze medelanders ook het recht op een plaats.

Gast
anoniem
december 3, 2018 18:58

Dankje! (waarom in het Engels?)

Gast
Wuppy
december 3, 2018 18:49

anoniem
Mon 03 Dec 2018 om 18:47
Dream on !!!!

Gast
anoniem
december 3, 2018 18:47

Zoals je (zelfs na het lezen van bovenstaande reacties) niet alle Nederlanders over 1 kam kunt scheren, geldt dat ook voor moslims.

Gast
Marco55
december 3, 2018 18:43

De islamisering komt wel heel dichtbij!

Gast
Knaagdier
december 3, 2018 18:21

@SouthernComfort

6-jarige blanke Nederlanders zul je bedoelen.

Gast
Nope
december 3, 2018 18:19

haha ze konden de 40 maagden niet waar maken.

Gast
Dij Enkletser
december 3, 2018 18:01

MMMM,

“Met de Nodige Zelfkritiek”

Gast
MM
december 3, 2018 18:00

Ik hoop toch dat ze niet zomaar naar buiten mogen want er is al genoeg
criminaliteit in Roermond.
Ik neem aan de de uitkering stop gezet wordt gedurende die tijd.

Gast
Dij Enkletser
december 3, 2018 17:51

Dat geld kunnen ze toch beter besteden aan een leuk Kerstprogramma.,
Want is dan Kersttijd .
Wie gaat daar nu naar kijken??

Gast
Henk
december 3, 2018 17:50

(lees het artikel dan)

Gast
Henk
december 3, 2018 17:49

@Edwin het artikel dan: “Moslims Zoals Wij en is een Nederlandse versie van de BBC-serie Muslims Like Us uit 2016”
.

Gast
Henk
december 3, 2018 17:46

Ik ben zo verschrikkelijk @Mike-moe

Gast
Mike
december 3, 2018 17:44

Ik ben zo verschrikkelijk moslim-moe.

Gast
SouthernComfort
december 3, 2018 17:43

Het programma zou leerzaam kunnen zijn voor mensen die geïnteresseerd zijn in de gelijkheidswaan.

Het programma zal namelijk aantonen dat 8 moslims gelijk zijn qua IQ aan zeggen en schrijven 4- 6 blanke westerlingen.

Verwacht overigens weinig realisme: de klappen die de broedzeugen normaal ontvangen zullen ze nu niet krijgen met de camera’s op de losse moslimhandjes.

Gast
Dij Enkletser
december 3, 2018 17:41

Follow the Money ;
Ja inderdaad ,is uiterst merkwaardig.
Wie bedenkt dit ?

Gast
Edwin M
december 3, 2018 17:40

Ik vraag me af of dit in andere landen ook wordt gedaan? Het is vooral bij de NPO moslim hier, moslim daar, dagelijks. Hou toch eens op met die onzin.

Gast
Donald Dumb
december 3, 2018 17:36

*open

Gast
Donald Dumb
december 3, 2018 17:33

Camera’s ophangen in het Vaticaan lijkt me ook een leuk format.
Dan gaat er een grote beerput hopen, denk ik…

Gast
Dij Enkletser
december 3, 2018 17:28

Met Kerst willen we Kerst-Programma’s ,
want is dan Kerst !!

Gast
Follow the Money
december 3, 2018 17:27

Deze linkse NPO flauwekul daar zit niemand op te wachten. Krijgen ze subsidie van Saudi Arabie voor moslim promotie of zo? Heel raar dit, moet eens goed onderzocht worden wat hierachter zit.

Gast
Donald Dumb
december 3, 2018 17:23

Vd Put. NPO heeft ALLE christelijke elementen aangepakt.
O ja, waarom zijn enge types als bijv. vd Brink, Knevel nog met hun programmaatjes te zien dan?

Gast
Lies
december 3, 2018 17:23

@Woi!ter: Thanks voor het Sinterklaas gedicht, te veel eer, had echt niet gehoeven!

Gast
Shaniquilia vd Put
december 3, 2018 17:22

Haha Andries, je bedoelt de Mac ernaast zeker?

Gast
EO Andries
december 3, 2018 17:21

hier in Dordrecht hebben we het al, een heleboel moslims bij elkaar en 24 uur per dag enkele camera’s er op gericht, een echte real life soap, gelukkig staat er een hoge muur omheen

Gast
Witte Corneliszoon de With
december 3, 2018 17:21

Goed bedacht hoor, NPO, al die verschillende moslim”categorieën” die in het huis vertegenwoordigd zijn. Ik mis alleen nog een vertegenwoordiger van de moslims die alle Nederlandse vrouwen hoeren vinden, die kotsen op dit land, die nooit kritisch naar zichzelf kijken en die bij de minste geringste kritiek in de slachtoffermodus schieten.

Gast
Woi!ter 
december 3, 2018 17:19

Lies met haar gebroken vlies.
Gen3ukt had zij al een babylonische ho3r
Met een knal sloeg haar baby met de fontanel tegen het de stenen vloer.

Gast
Lies
december 3, 2018 17:16

Euhm… never mind…

Gast
Shaniquilia vd Put
december 3, 2018 17:15

De NPO heeft decennia lang alle Christelijke elementen en uitingen fel bestreden en omarmt nu de gewelddadige Islam. Wie kan dat uitleggen?

Gast
Shanilaka
december 3, 2018 17:13

De nieuwe zender NPO Vogelaar

Gast
Woi!ter 
december 3, 2018 17:11

Sjankilla v/ de natte k u t

Gast
Donald Dumb
december 3, 2018 17:09

Ik weet heel goed wat een drogreden is vd Put.
Jij gebruikt ze dikwijls hier.

Gast
Donald Dumb
december 3, 2018 17:08

Momo.
Wegkijker.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen